Yu-Gi-Oh! TCG Polska

Serce Kart => Yu-Gi-Oh! Teoria => Deck Strategy => Wątek zaczęty przez: Kali w 05 Marzec, 2019, 11:56:01

Tytuł: [Tier 1] Danger! Orcust
Wiadomość wysłana przez: Kali w 05 Marzec, 2019, 11:56:01
Danger! Orcust


(https://roadoftheking.com/wp-content/uploads/2019/02/Orcust-Combo-Vol2-520x245.jpg)

Danger! Orcust to deck, który wygrał ostatniego YCSa, pomimo tylko 3 miejsc w TOP64, dwa buildy doszły do Top4 z zaskoczenia. Deck używa Dangerów, oraz warrior good link stuffu do wprowadzania 2 potworów na pole, co daje dostęp do Knightmare Mermaid, która idąc 1 daje nam pełne combo pod Outer Entity Azathot, a idąc 2 łatwego Borrelsword Dragon. Istnieją 2 wersję decku, jednak 45-50 kartowa, grająca więcej kart w mainie na pójście drugim oraz 60-kartowy Dark Warrior Danger! Orcust. Przed deckiem jeszcze nadal bardzo dobra fala supportu z OCG w kolejnym secie, gdzie dostaniemy między innymi themowego szukalnego counter trapa.

combosy od Tomo
Obecnie talia w dalszym ciągu używa Danger Engine'u, jednak zyskuje aspekt kontrolny. Combo może skończyć w pierwszej turze z Disruptem Dingirsu, the Orcust of the Evening Star bądź Counterem.

1. 2 monstery na polu -> Link 2 Knightmare
2. Link 2 Knightmare -> Knightmare Mermaid z efektem (koszt 1 karta), wchodzi Orcust Knightmare
3. Orcust Knightmare + Knightmare Mermaid -> Galatea, the Orcust Automaton
4. Banish Orcust Knightmare, target Galatea, zrzut Orcust Harp Horror
5. Banish Orcust Harp Horror, Special Summon Orcust Cymbal Skeleton
6. Galatea, the Orcust Automaton efekt, cofamy maszynę po Orcustrated Babel z decku
7. Galatea, the Orcust Automaton + Orcust Cymbal Skeleton -> The Phantom Knights of Rusty Bardiche
8. Efekt The Phantom Knights of Rusty Bardiche, zrzut The Phantom Knights of Ancient Cloak, set Phantom Knights' Fog Blade
9. Special Summon The Phantom Knights of Silent Boots
10. Efekt Orcust Cymbal Skeleton, target Galatea, the Orcust Automaton, Special na pole
11. Galatea, the Orcust Automaton -> Dingirsu, the Orcust of the Evening Star z efektem po Orcust Cymbal Skeleton z banisha jako materiał
12. Dingirsu, the Orcust of the Evening Star + The Phantom Knights of Silent Boots -> Galatea, the Orcust Automaton
13. Efekt The Phantom Knights of Silent Boots po drugiego Phantom Knights' Fog Blade

Efekt końcowy : The Phantom Knights of Rusty Bardiche, Galatea, the Orcust Automaton, Orcustrated Babel, 2x Phantom Knights' Fog Blade i Dingirsu, the Orcust of the Evening Star z Orcust Cymbal Skeleton na grave jako Quick Effect Disrupt


1. 2 monstery na polu -> Link 2 Knightmare
2. Link 2 Knightmare -> Knightmare Mermaid z efektem (koszt 1 karta), wchodzi Orcust Knightmare
3. Orcust Knightmare + Knightmare Mermaid -> Galatea, the Orcust Automaton
4. Banish Orcust Knightmare, target Galatea, zrzut Orcust Harp Horror
5. Banish Orcust Harp Horror, Special Summon Orcust Cymbal Skeleton
6. Galatea, the Orcust Automaton + Orcust Cymbal Skeleton -> The Phantom Knights of Rusty Bardiche
7. Efekt The Phantom Knights of Rusty Bardiche, zrzut The Phantom Knights of Silent Boots, set Phantom Knights' Fog Blade
8. Efekt Orcust Cymbal Skeleton, target Galatea, the Orcust Automaton, Special na pole
9. Galatea, the Orcust Automaton efekt, cofamy maszynę po Orcust Crescendo
10. The Phantom Knights of Silent Boots efekt, po drugiego Phantom Knights' Fog Blade'a

Efekt końcowy : The Phantom Knights of Rusty Bardiche, Galatea, the Orcust Automaton, w secie 2x Phantom Knights' Fog Blade oraz Orcust Crescendo.

Przykładowa decklista:
WCQN: Poland / WINNER / Imran Khan Jadoon
Main Deck [ 50 ] [ 26 / 17 / 7 ]

1 Armageddon Knight
3 Ash Blossom & Joyous Spring
1 Danger! Mothman!
3 Danger! Nessie!
2 Danger!? Jackalope?
2 Danger!? Tsuchinoko?
1 Orcust Cymbal Skeleton
3 Orcust Harp Horror
2 Orcust Knightmare
3 Scrap Recycler
1 The Phantom Knights of Ancient Cloak
1 The Phantom Knights of Silent Boots
1 Trickstar Candina
1 Trickstar Corobane
1 World Legacy - "World Wand"

3 Called by the Grave
1 Foolish Burial
1 Orcustrated Babel
1 Sky Striker Mecha - Eagle Booster
1 Sky Striker Mecha - Hornet Drones
3 Sky Striker Mobilize - Engage!
2 Terraforming
2 Trickstar Light Stage
3 Twin Twisters

3 Evenly Matched
1 Orcust Crescendo
2 Phantom Knights' Fog Blade
1 The Phantom Knights of Shade Brigandine
Extra Deck [ 15 ]

1 Beat Cop from the Underworld
1 Borrelsword Dragon
2 Dingirsu, the Orcust of the Evening Star
3 Galatea, the Orcust Automaton
1 Knightmare Cerberus
1 Knightmare Mermaid
1 Knightmare Phoenix
1 Longirsu, the Orcust Orchestrator
1 Sky Striker Ace - Hayate
1 Sky Striker Ace - Kagari
1 The Phantom Knights of Rusty Bardiche
1 Time Thief Redoer

Side Deck [ 15 ]

3 Artifact Lancea
3 Fantastical Dragon Phantazmay
3 Ghost Belle & Haunted Mansion
1 Mystic Mine
1 Sky Striker Maneuver - Jamming Waves!
1 Full House
3 Unending Nightmare

Kontry:
- Abyss Dweller
- Artifact Lancea
- Ghost Reaper & Winter Cherries
- Effect Veiler, Ash Blossom & Joyous Spring, Infinite Impermanence
- Dinowrestler Pankratops, Kaiju, Twin Twisters, Denko Sekka

Tytuł: Odp: [Tier 2] Danger! Orcust
Wiadomość wysłana przez: Kanashimi Tomo w 30 Kwiecień, 2019, 21:30:29
Update po paru miesiącach! Z ważniejszych rzeczy należy nadmienić wyjście supportu dającego większą siłę dla archetypu w postaci Dingirsu, the Orcust of the Evening Star oraz Orcust Crescendo, a także stratę The Phantom Knights' Rank-Up-Magic Launch dającego Outer Entity Azathota w turze przeciwnika.

Obecnie talia w dalszym ciągu używa Danger Engine'u, jednak zyskuje aspekt kontrolny. Combo może skończyć w pierwszej turze z Disruptem Dingirsu, the Orcust of the Evening Star bądź Counterem.

1. 2 monstery na polu -> Link 2 Knightmare
2. Link 2 Knightmare -> Knightmare Mermaid z efektem (koszt 1 karta), wchodzi Orcust Knightmare
3. Orcust Knightmare + Knightmare Mermaid -> Galatea, the Orcust Automaton
4. Banish Orcust Knightmare, target Galatea, zrzut Orcust Harp Horror
5. Banish Orcust Harp Horror, Special Summon Orcust Cymbal Skeleton
6. Galatea, the Orcust Automaton efekt, cofamy maszynę po Orcustrated Babel z decku
7. Galatea, the Orcust Automaton + Orcust Cymbal Skeleton -> The Phantom Knights of Rusty Bardiche
8. Efekt The Phantom Knights of Rusty Bardiche, zrzut The Phantom Knights of Ancient Cloak, set Phantom Knights' Fog Blade
9. Special Summon The Phantom Knights of Silent Boots
10. Efekt Orcust Cymbal Skeleton, target Galatea, the Orcust Automaton, Special na pole
11. Galatea, the Orcust Automaton -> Dingirsu, the Orcust of the Evening Star z efektem po Orcust Cymbal Skeleton z banisha jako materiał
12. Dingirsu, the Orcust of the Evening Star + The Phantom Knights of Silent Boots -> Galatea, the Orcust Automaton
13. Efekt The Phantom Knights of Silent Boots po drugiego Phantom Knights' Fog Blade

Efekt końcowy : The Phantom Knights of Rusty Bardiche, Galatea, the Orcust Automaton, Orcustrated Babel, 2x Phantom Knights' Fog Blade i Dingirsu, the Orcust of the Evening Star z Orcust Cymbal Skeleton na grave jako Quick Effect Disrupt


1. 2 monstery na polu -> Link 2 Knightmare
2. Link 2 Knightmare -> Knightmare Mermaid z efektem (koszt 1 karta), wchodzi Orcust Knightmare
3. Orcust Knightmare + Knightmare Mermaid -> Galatea, the Orcust Automaton
4. Banish Orcust Knightmare, target Galatea, zrzut Orcust Harp Horror
5. Banish Orcust Harp Horror, Special Summon Orcust Cymbal Skeleton
6. Galatea, the Orcust Automaton + Orcust Cymbal Skeleton -> The Phantom Knights of Rusty Bardiche
7. Efekt The Phantom Knights of Rusty Bardiche, zrzut The Phantom Knights of Silent Boots, set Phantom Knights' Fog Blade
8. Efekt Orcust Cymbal Skeleton, target Galatea, the Orcust Automaton, Special na pole
9. Galatea, the Orcust Automaton efekt, cofamy maszynę po Orcust Crescendo
10. The Phantom Knights of Silent Boots efekt, po drugiego Phantom Knights' Fog Blade'a

Efekt końcowy : The Phantom Knights of Rusty Bardiche, Galatea, the Orcust Automaton, w secie 2x Phantom Knights' Fog Blade oraz Orcust Crescendo.


Przykładowa decklista (zanim YCSy się zaczną) :