Altergeist
(https://yugioh.pl/images/decks/altergeistText.png)
Altergeist jest to archetyp potworów typu Spellcaster o różnych atrybutach, który swój debiut miał w dodatku Circuit Break. Na samym początku swego istnienia archetyp sam w sobie nic nie mógł zrobić. FLOD zaprezentował kartę dzięki której Altergeist zyskał miano tiera, czyli Altergeist Multifaker. Od tego momentu cybernetyczne duchy wykorzystują wspólnie swoją siłę i synergię z floodgate'ami
Altergeist jest talią kontrolną, wolniejszą w porównaniu do swoich metowych przyjaciół. Talia nie wykorzystuje skomplikowanych Combosów, wyjątkiem są karty eksperymentalne, które krzywdzą konsystencję decku, czyli One for One, Magical Dimension czy też Foolish Burial. Główną strategią jest jak najszybsze aktywowanie i poprawne wykonanie efektu Altergeist Multifaker przyzywając przy tym potrzebnego w danym momencie moba; Altergeist Silquitous jest najczęstszym z przyzywanych targetów z racji bycia disruptem na zagrania przeciwnika (poziomu Constellar Pleiades czy też Fire King Avatar Kirin).
Z pozostałych archetypowych kart warto wspomnieć o Altergeist Marionetterze i Altergeist Meluseek, czyli searcherach kart Altergeist. Zdecydowanymi zaletami pierwszej karty jest niewrażliwość na Droll & Lock Bird oraz Ash Blossom & Joyous Spring, zaś niebieska syrenka jako Level 1 przy niedawnym wyjściu Linkuriboh w Europie umożliwia natychmiastowy search, a jej drugi efekt pozwala na wygrywanie terminacji bądź służy jako dodatkowy removal. Najcichszym z całej rodzinki jest Altergeist Kunquery, który pozwala na zablokowanie ataku jak i zanegowanie efektu potwora-agresora.
Trapline uwzględnia wszelkiego rodzaju Floodgate'y przy domieszce archetypowego revivala (Altergeist Manifestation), protekcji i monster effect disruptu (Altergeist Protocol), a kończąc na elemencie wtasowującym niepotrzebne karty Altergeist i wyciąganie Multifakera (Personal Spoofing)
Podstawowe zagrania talii:
1. Infinite Impermanence + Altergeist Multifaker
- W turze przeciwnika używamy Impermanence na potwora by zablokować play, dzięki czemu możemy zagrać Multifakerem idąc drugiemu od razu po rozpoczęciu pojedynku.
2. Personal Spoofing + jakakolwiek Altergeist card
- Po aktywacji i wypełnieniu efektu Spoofingu (wtasujemy 1 Altergeist kartę do talii; dodajemy monsterka) jeżeli dodaliśmy Multifakera to możemy odpalić jego efekt. Można powiedzieć, że to jest podobna synergia jak combo efektów Heavymetalfoes Electrumite z Astrograph Sorcerer.
3. Altergeist Silquitous + Altergeist Manifestation
- Dzięki erracie Manifestacji dostaliśmy dosyć fajne zagranie. Jako CL1 odpalamy Manifestację, targetując dowolnego Altergeist monstera pod efekt. A co się stanie jak jako CL2 aktywujemy efekt Silquitousa? Dzięki nowemu tekstowi resolve będzie wyglądał tak: Silquitous jako koszt cofnie na rękę Manifestecję i cofnie jakąś kartę dla oponenta, a z racji tego, że Manifestacja nie jest Continuous Trapem to i tak jej efekt się wypełni, czyli przyzwie potwora, ale po prostu się nie podczepi. Proste, efektywne, plusujące.
Przykładowa decklista
WCQE: Utrecht 2019 / TOP32 / Marcel Weissert
Kontry
3rd Place YCS London 2018
https://www.youtube.com/watch?v=eNbWcy2E5kQ
TOP 32 YCS PASADA
(1ST PLACE WITH 11-0 AFTER SWISS)
https://www.youtube.com/watch?v=uBIa-6f2y_M
YCS Sydney 1st Place
(https://i.imgur.com/59qIEQ1.jpg)