Sky Striker to deck posiadający tylko 1 themowego mobka, nadającego się do main decku, mianowicie
Sky Striker Ace - Raye. Pozostałe monstery to jej 3 wersje w różnych zbrojach, dostępne w extra decku,
Sky Striker Ace - Kagari,
Sky Striker Ace - Shizuku,
Sky Striker Ace - Hayate, czyli ta czerwona, niebieska i zielona
Reszta archetypu składa się tylko i wyłącznie ze spelli, gdzie każdy z nich ma całkiem ciekawy efekt, a łączy je to, że gdy posiadasz 3+ spelle w grave, dostają kolejny efekt, pozwalając wygenerować bardzo duży card advantage, który jest win condition tego decku. No właśnie, mówiąc o win condition, deck różni się od swojej wersji w OCG przez brak
Crystron Halqifibrax, który pozwala na łatwe OTK, czego brakuje TCG wersji. Sam w sobie engine ma bardzo duży problem z zadawaniem dużej ilości damage, przez co traci przy nowej zasadzie terminacji. Ludzie próbują obejść brak Needlefibera techując
Phantom Skyblaster oraz
Darkest Diabolos, Lord of the Lair, lecz są to mniej konsystentne rozwiąznia, wymagające miejsc w main decku, co zaburza flow decku, który najlepiej gdyby składał się z Raye, paru hand trapów i min. 25/26 spelli.
Wracając do enginu, najważniejsze karty to wspomniana wcześniej Raye, notorycznie wracająca na pole w turze przeciwnika,
Sky Striker Mobilize - Engage!, który jest obecnie chyba po
Firewall Dragon najbardziej pogiętą kartą w mecie,
Sky Striker Mecha - Widow Anchor, tzn. Haczyk, searchowalny disrupt na ture przeciwnika oraz damage enabler, pozwalający atakować przeciwnika jego własnymi mobami oraz
Sky Striker Mecha - Hornet Drones, jako dodatkowy starter, pozwalający kręcić się nam naszymi Linkami. Do tego grany jest field spell engine, tutaj ratio jest serio dowolne, niektórzy grają 3/3
Sky Striker Airspace - Area Zero wraz z
Terraforming, niektózy 2/2, 2/3, 2/1, 1/2 etc. Jednym z największych problemów dla przeciwnika jest
Sky Striker Mecha Modules - Multirole, odpowiednik zbanowanego
Spellbook of Judgment, pozwlający nam na gigantyczne odzyskiwanie zasobów co turę oraz niszczenie field spella po dodatkowy dostęp do
Sky Striker Ace - Raye.
Sky Striker Maneuver - Afterburners!,
Sky Striker Maneuver - Jamming Waves! to searchowalany removal, natomiast ostatnie grywalne Sky Striker spelle są mainowane/sidowane po 1 sztuce po utility i imię,
Sky Striker Mecharmory - Hercules Base,
Sky Striker Mecha - Shark Cannon,
Sky Striker Mecha - Eagle Booster. Engine polega na recyklowaniu
Sky Striker Mobilize - Engage! po masę searchy, drawów, ustawianie co turę 1/2 haczyków jako odpowiedzi na zagrania przeciwnika. Generalnie advantage przychodzi tutaj sam. Jednak warto zauważyć, że każdy spell do aktywacji wymaga pustego main monster zone, przez co większość gry bijemy przeciwnika Sky Striker Linkami, w większe playe wchodzimy tylko widząc okienko na zbicie przeciwnika do zera.
W decku gra się też 3x
Foolish Burial Goods +
Metalfoes Fusion,
Upstart Goblin,
Reinforcement of the Army,
Pot of Desires jako drawerki i napychacze spelli do grave, aby szybciej korzystać z dodatkowych efektów Sky Strikerów. Do tego widzimy często hand trap line up, to jakie się gra to zależy od preferencji i analizy mety, jednak nie polecam
Droll & Lock Bird, przez to że zazwyczaj jest minusem, a przeciwnika i tak nie zabijemy po zestunowaniu mu tury.
Mind Crush to najczęściej widywany i często jedyny trap w mainie, wiele wersji gra też Solemn trapy jako dodatkowy aspekt kontrolny. Backrow removal w postaci
Mystical Space Typhoon i
Twin Twisters jest też często widywany, nie dość, że są to spelle, to jeszcze przy bricku mogą rozwalić field spell i pomóc rozkręcić engine poprzez summon
Sky Striker Ace - Raye.
CombosyTutaj nie ma zbyt bardzo o czym pisać, deck to czysta kontrolka, jedyne comba jakie posiada to klasyczne na
Phantom Skyblaster jeśli ktoś go gra, ale tu nie ma co analizować, typowy link spam z
Sky Striker Mecha - Hornet Drones, wiadomo jak to działa. Po wyjściu
Crystron Halqifibrax ten podpunkt zostanie zupdatowany :) Warto dodać też, że po wyjściu
Borrelsword Dragon deck może łatwiej zabić, rozwiązuje to poniekąd trochę problem braku opcji na duży damage.