Wątek: [Martwe] Danger! Dark World FTK  (Przeczytany 1944 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kali

[Martwe] Danger! Dark World FTK
« 08 Listopad, 2018, 19:23:39 »
+6

Danger! Dark World FTK

Danger! Dark World FTK to combo/turbo deck łączący dwa archetypy, debiutujące w Cybernetic Horizon i kontynuowane w Soul Fusion Dangery i doskonale znane starym wyjadaczom Dark Worldy. Deck skupia się na First Turn Killu, który polega na loopowaniu efektu Cannon Soldier na Grapha, Dragon Lord of Dark World obok Firewall Dragon, jest to tak zwany "degenerate" deck, jednak jest obecnie na tyle mocny, że jest T1 i trzeba nauczyć się z nim walczyć. Na szczęscie jest też pierwszym kandydatem do hitów na banliście.

Trochę o decku i koncepcji grania:
Danger! Dark World FTK jest bardzo szybkim deckiem, potrafiącym skończyć grę z 1/2 kartami w decku. Celem jest spamowanie pola potworami Danger!, czyli największym enginem w decku.
Dangery! to karty bazowane na kryptydach, potworach, które niby były widywane w różnych zakątkach świata, jednak nigdy nie udowodniono ich istnienia. W decku gra się 20/24 Dangery, w zależności od ratio Danger! Bigfoot!Danger! Thunderbird!, moim ulubionym jest granie wszystkich Dangerów po 3 no i po 2 sztuki wcześniej wymienionych. Są bardzo dobre idąc drugim, jednak dosyć ryzykownie jest dobrać ich za dużo, gdyż gdy przeciwnik w nie trafi i idziemy pierwsi nie robią dosłownie nic.

Dangery! pomimo długiego tekstu, są do siebie bardzo podobne i łatwo pojąć jak działają. Każdego z nich łączy efekt summonujący, działający tak, że pokazujesz Dangera w ręce, cofasz go tam z powrotem, następnie przeciwnik losuję jedną kartę z ręki, zrzucasz ją i jeśli nie był to pokazany Danger!, wzywa się na pole i dobierasz jedną kartę. Efekty te nie są once per turn. Dodatkowo każdy z nich, ma unikalny efekt, gdy zostanie zdiscardowany:
Danger! Bigfoot!- niszczy face-up kartę
Danger! Thunderbird! - niszczy seta
Danger! Dogman! - obniża atak wszystkich potworów przeciwnika o 1000 do końca tury
Danger! Nessie! - szuka Dangera z decku
Danger! Chupacabra! - wzywa Dangera z grave
Danger! Mothman! - obaj gracze dobierają 1 kartę, po czym zrzucają 1 kartę z ręki
Danger!? Jackalope? - wzywa Dangera z decku
Danger!? Tsuchinoko? - wzywa sam siebie po discardzie

Dangery! występują w 4 levelach, po 2 level 8, 7, 4 oraz 3. Ułatwia nam to dostęp to XYZ zagrań. Celem enginu jest zaspamowanie pola, ułatwiając nam Link i XYZ playe, oraz dobieranie to coraz większej ilości kart, przez swoje " Upstart Goblin " efekty przy wezwaniu.

Dark Worldy suplementują ten engine, gra się ich zazwyczaj 6 lub 7 - 1 Grapha, Dragon Lord of Dark World, 2/3 Snoww, Unlight of Dark World, 3 Broww, Huntsman of Dark World. Grapha jest elementem loopu, engine requirementem, a Snoww i Broww dają nam wiecej kart i dobrych celów do zrzucania z ręki pod efekty Dangerów, przez co deck jest jeszcze bardziej konsystentny i praktycznie nigdy nie traci zasobów. Pozostałą część monster line-upu tworzą 1-3 Armageddon Knight, 1 Cannon Soldier oraz 1 Shaddoll Beast 1 Blackwing - Zephyros the Elite, jako cele do zrzutu pod Armageddon Knight oraz Curious, the Lightsworn Dominion.

W Decku nie ma miejsca na hand trapy, na dodatek gryzą się one z efektami Dangerów. Gra się 6 drawerek. Wszystko w naszym decku to DARKi, więc idealnie pasują tu 3x Allure of Darkness oraz 3x The Beginning of the End. The Beginning of the End jest jedną z bardziej broken kart, gdyż daje nam praktycznie nieskończone zasoby, a widzimy go w każdej grze przez to, jak dużo ten deck dobiera. Na dodatek łatwo go ożywić efektem Curious, the Lightsworn Dominion. Do tego gra się 2 power spelle - Soul Charge oraz Card Destruction, dobierając je praktycznie zawsze wygramy. Z racji że to FTK, trapów nie gramy.

W extra decku gra się Knightmare package, Knightmare Mermaid, Knightmare Phoenix, Knightmare Cerberus, Knightmare Unicorn, jako utility, pomagają iść drugim oraz dają łatwe co-linki do Firewall Dragon. Mówiąc o nim, jest to najbardziej broken karta w decku, umożliwiająca robienie FTK. #banfirewallkonami. Do tego gra się też klasyczne dobre linki oraz Curious, the Lightsworn Dominion, która wysyła elementy comba na grave, aby później podnieść je Firewall Dragon do ręki, oraz daje zasoby wysyłając Beasta lub Zephyrosa. Grane XYZe to Number 42: Galaxy TomahawkLeviair the Sea Dragon jako combo extendery, oraz Outer Entity AzathotOuter Entity Nyarla, które staramy się robić wcześnie, aby jeszcze bardziej lekcewazyć hand trapy, które i tak słabo działają na ten deck. Outer Entity Azathot jednak wyłącza Ghost Belle & Haunted Mansion i D. D. Crow na naszcze combo pieces. Jest jednak duża dowolność w extra, niektórzy grają Tri-Gate Wizard, niektórzy Borrelsword Dragon, Topologic Gumblar Dragon, Proxy Dragon, Binary Sorceressetc. Post side, często wchodzi Knightmare Gryphon + floodgate, aby grać wokół Ghost Reaper & Winter Cherries na Firewall Dragon, Curious, the Lightsworn Dominion senduje flooda, Knightmare Gryphon go setuje, następnie idzie się w Topologic Gumblar Dragon po 2 karty z reki przeciwnika, przez co Ghost Reaper & Winter Cherries w generalnym rozrachunku za bardzo nie przeszkodziła w grze, bo i tak jesteśmy w bardzo dobrej sytuacji nie robiąc FTK.

No właśnie, nie robiąć FTK. Z doświadcznenia wiem, że ten deck nie potrzebuje go by wygrać. Jest niesamowicie odporny i uparty w przechodzeniu boardów. Idąc drugim zazwyczaj po prostu przechodzi się przerwania przeciwnika i wchodzi po 8000 damage polem pełnym linków i Dangerów! I tu pojawia się opdowiedź na pytanie, czy warto inwestować w ten deck? Wg. mnie tak, gdyż po banliście, która zakładamy zabije tylko Firewalla lub karty pokroju Cannon Soldier, deck i tak będzie miał dużo mocy i draw power i opowiednio regulując main deck i extra, będzie można zrobić z niego combo deck going 1st i OTK going 2nd. Levele jakie mamy do dyspozycji, możemy w przyszłosci wykorzystać do robienia mocnych Rank8 jak Number 38: Hope Harbinger Dragon Titanic Galaxy czy Rank4 jak Abyss Dweller, Tornado Dragon, deck nadal będzie miał dużą moc i konsystencję, jednak jak potoczą się jego losy, czas pokaże.

Combo:
Deck nie ma danego comba, większość kombinacji rąk po prostu umożliwia nam doprowadzenie do takiej sytuacji, która daje loop:
(kliknij aby pokazać/ukryć)

Przykładowe decklisty:

(kliknij aby pokazać/ukryć)

Kontry:
-trafianie w Danger! Chupacabra! na początku gry lub Danger! Dogman!, Danger! Bigfoot!Danger! Thunderbird! ;DD polecam kurs snajperski
-floody idąc 1 w zależności od decku Inspector Boarder, Majesty's Fiend, Mind Drain
-Droll & Lock Bird idąc 2, jedyny hand trap, w 100% zatrzymujący turę i combo tego decku.

Dzięki za przeczytanie!
« Ostatnia zmiana: 05 Marzec, 2019, 11:15:50 Kali »

Link sponsorowany
 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Ostatnio
Ostatnio 26 Styczeń, 2014, 22:44:34
Kuzuryu Daimyojin
Ostatnio 22 Marzec, 2016, 14:31:48
Rock
Ostatnio 27 Czerwiec, 2016, 01:08:22
Agreel
Ostatnio 04 Sierpień, 2018, 18:15:15
Kamiru
Ostatnio 08 Sierpień, 2019, 21:31:36
Arashel