Yu-Gi-Oh! TCG Polska

Serce Kart => Yu-Gi-Oh! Ogólnie => Anime i Manga => Wątek zaczęty przez: settokaiba w 01 Sierpień, 2020, 19:07:18

Tytuł: Królestwo pojedynków, zasady gry na 2K LP
Wiadomość wysłana przez: settokaiba w 01 Sierpień, 2020, 19:07:18
Hej,
aktualnie po wielu latach odkurzyłem sobie odcinki z królestwa pojedynków jak grali na 2K LP.
Mam pytanie, ogarnia ktoś jak wgl tam się grało, jakie tam wgl panowały zasady ?
Bo system ich grania w tym sezonie jest jakiś dziwnie skomplikowany.
Mają 2K LP,
potwory wychodza bez lvl'owania,
i nie mogą (chyba?) atakować celnie w pkt życia.

Tylko podczas walki z Kaibą, ten mając 3 smoki w polu oświadcza, że wyjdź czymś bezsensownym a w kolejnej kolejce spotkasz się ze zmasowanym atakiem 3 moich smoków.
Nawet Yugi w myślach oświadcza że czymkolwiek nie wyjdzie następny smok go załatwi.

No właśnie... Ale przecież w pozostałych walkach nikt nie atakował celnie w pkt życia.
Zawsze wystawiali w obronę bądź częściej w atak by była jakaś akcja a nie impas.
Ten impas też jest ciekawy.
Bo przecież można by ciągle wystawiać w pozycję obrony nie martwiąc się o pkt życia i czekać aż przyjdzie numero uno naszej talii.
Czy na to też była jakaś dziwna zasada pokroju np "możesz wystawić w obronę tylko 3x pod rząd, kolejne czwarte wyjście musi być w pozycji ataku" - czysty wymyślony przykład.
Tytuł: Odp: Królestwo pojedynków, zasady gry na 2K LP
Wiadomość wysłana przez: MateMatyk w 01 Sierpień, 2020, 19:27:28
Tam nie obowiązywała żadna logika jeśli chodzi o zasady, co ty chłopie rozkminiasz xD
Tytuł: Odp: Królestwo pojedynków, zasady gry na 2K LP
Wiadomość wysłana przez: Yano w 01 Sierpień, 2020, 19:40:18
Zrzucanie zamku na potwory za pomocą catapult turtle świetnie to pokazuje. Wtedy chyba nie mieli w głowie tego, że z "chińskiej bajki" zrobią realną karciankę, więc nie zagłębiali się w zasady. Ważne, że dobrze się oglądało jak na tamte czasy.
Tytuł: Odp: Królestwo pojedynków, zasady gry na 2K LP
Wiadomość wysłana przez: tomeczkoo w 01 Sierpień, 2020, 20:56:33
Jak tam są inne zasady w każdym odcinku xd
Tytuł: Odp: Królestwo pojedynków, zasady gry na 2K LP
Wiadomość wysłana przez: Kanashimi Tomo w 02 Sierpień, 2020, 08:43:39
Już pomijając zamek, księżyc i inne dziwności :

Cytat: Duelist Kingdom Anime Rules
*Each player began the Duel with 2000 Life Points.

*Neither player was allowed to attack their opponent's Life Points directly.

*Players could Summon monsters of any Level, without offering Tribute. This meant monsters such as "Dark Magician" and "Blue-Eyes White Dragon" could be Summoned immediately.

*Certain cards have anime-only special abilities that affect the Field (e.g. "Umi" hides underwater monsters from being seen by the opponent; if attacked, "Full Moon" will increase "Umi's" tide while shrinking amount of land.

*Fusion Monsters didn't seem to exist as separate cards that the player has within his/her Main Deck ("Flame Swordsman" was actually a Normal Monster in the second series anime, with the dub showing it as a Fusion Monster, because it was Fusion Monster in the TCG). Some Fusion Monsters were capable of being treated as separate monsters for some card effects and attacks, such as "Blue-Eyes Ultimate Dragon".

*Certain Field Types gave certain monsters bonuses, like the Ocean field for WATER monsters which increased those monsters' ATK and DEF by 30 percent. (This was eventually turned into a real card, Umi, but with a weaker effect.)

*A Normal Spell Card can be activated during the Battle Phase if it is Set face-down.

*A Ritual Spell Card did not need to have its corresponding Ritual Monster in the hand in order for it to be activated.

*When a player won with "Exodia the Forbidden One", a player laid out all 5 cards on the field for the computer system to recognize it as a victory condition.

*Some cards had alternate names. "Monster Reborn" was referred to as Reborn the Monster for half the arc, and "Yellow Luster Shield" was called Chaos Shield. Additionally, some cards were different types. "Call of the Haunted" and "Negate Attack" were both Spell Cards (with the dub displaying them as Trap Cards to avoid confusion for those playing the TCG).

*Only one monster was allowed to declare an attack per player per turn.

*When a monster was destroyed by a card effect, the controller of that card would receive damage equal to half of that monster's ATK points. This is especially noticeable when a monster is destroyed by "Mirror Force".

*When an attack was redirected by a card like "Mirror Force", it was treated as an opponent's attack.

*A monster that is treated as an Equip Card was still treated as a monster and therefore could be used for instances such as Tributing for Ritual Summons.

*A player could summon a monster in face-up Defense Position or flip a Set monster into face-up Defense Position.

*If a player failed to summon a monster during their turn when they didn't control one, they would automatically lose the duel.
Tytuł: Odp: Królestwo pojedynków, zasady gry na 2K LP
Wiadomość wysłana przez: settokaiba w 02 Sierpień, 2020, 23:50:32
No i jeszcze nie zapominajmy że kamienny żołnierz potrafił niszczyć karty magiczne :P
fakt faktem, że tam każdy odc przynosił jakieś nowe dziwne rzeczy i jestem tego świadom, że to miało być dynamiczne żeby przykuć uwagę dzieciaków .
Ale zawsze się zastanawiałem jak to jest z tymi atakami. Czy moga directly, czy nie mogą. czy może jest na to jakaś zasada jaką poruszyłem na początku posta.
Tytuł: Odp: Królestwo pojedynków, zasady gry na 2K LP
Wiadomość wysłana przez: Argus205 w 03 Sierpień, 2020, 00:21:38
Nie mogą. Tomo pokazał już zasady jakie tam były.
To, że Kaiba powiedział iż "Jeśli nic nie zrobisz, to będą 3 Blue-Eyesy w zmasowanym ataku" to pewnie było w ich scenariuszu, albo miał na myśli ostatnią zasadę jaka jest na liście którą Tomo podał.

P.S. Bardziej dokładniej można zobaczyć, jeśli ogląda się japońską wersję, bo np. Man-Eating Plant w polskiej wersji jest przetłumaczony jako "Człowiek Jedzący Rośliny", albo inne bzdety.
Tytuł: Odp: Królestwo pojedynków, zasady gry na 2K LP
Wiadomość wysłana przez: Chris Cornell w 03 Sierpień, 2020, 08:55:21
W Duel Kingdom zamysł twórców był taki, żeby walki przypominały bardziej pokemony, niż karciankę. W sensie gracze przywołują duże potwory i one ze sobą walczą. Stąd różne dziwne interakcje, typu wspomniane zrzucanie zamku na potwory czy woda przewodząca prąd przy ataku Summoned Skull, przez co ta dostała boosta (mechanika żywcem wyjęta z poksów). Oczywiście musiały zostać elementy karcianki, bo jednak to wszystko było oparte na grze w karty, ale dużo mniej bolą w oczy te wszystkie dziwne zasady, kiedy się przyjmie założenie, że to była bardziej bajka typu "ludzie walczą ze sobą wirtualnymi potworami", niż "ludzie grają w karty".

Poza tym Yugi, jako King of Games, miał być przedstawiony jako ktoś, kto wygrywa w niekonwencjonalny sposób i wyprzedza swoim myśleniem konkurencję. Efektem czego były właśnie te wałki typu atakowanie księżyca, katapultowanie potwora w zamek czy wysadzanie potwora w powietrze Kuribohami.
Tytuł: Odp: Królestwo pojedynków, zasady gry na 2K LP
Wiadomość wysłana przez: settokaiba w 03 Sierpień, 2020, 10:06:39
w polskiej wersji jest przetłumaczony jako "Człowiek Jedzący Rośliny", albo inne bzdety.
dokładnie ;)
Poza tym Yugi, jako King of Games, miał być przedstawiony jako ktoś, kto wygrywa w niekonwencjonalny sposób i wyprzedza swoim myśleniem konkurencję. Efektem czego były właśnie te wałki typu atakowanie księżyca, katapultowanie potwora w zamek czy wysadzanie potwora w powietrze Kuribohami.
no co prawda to prawda. ale ogląda się fajnie :D