Wątek: YSCowy ruling Proxy Dragona + Aktywacja efektów 'during either player's turn'  (Przeczytany 307 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Lincoln

Dwie sprawy mnie nurtują i różne osoby mają na ten temat różne zdania więc spytajmy ludzi na forum co sądzą!

Sytuacja 1:

Tura gracza A. Gracz B kontoluje Missus Radiant w swoim extra monster zone. W zone na który pokazuje missus radiant znajduje się Proxy Dragon. W zone na który pokazuje Proxy dragon znajduje się jakikolwiek potwór, to nie jest ważne. Gracz A aktywuje Raigeki albo Dark Hole.

Jaki będzie state of game po aktywacji takowego spella? Na jednym z YCS został zrulowany iż może on ochronić monstery w ten sposób. (Moim zdaniem zgodnie z analogią Legendary Six Samurai - Shi En Proxy Dragon nie powinien móc użyć swojego efektu continues bo nie można było użyć efektu samuraja kiedy była aktywowała karta która niszczyła wszystko na polu.)

Sytuacja 2:

Tura gracza A, kontroluje on Zoodiac HammerkongZoodiac Ratpier jako materiał oraz 1 set kartę. Gracz B kontoluje Zoodiac Drident z 2 materiałami i jedną set kartę którą jest Cosmic Cyclone. Na summon Hammerkonga gracz B aktywuje Cyclon na seta gracza A.

Czy gracz B po wykonaniu efektu Cyclona może odpalić efekt Dridenta z racji tego że state of game się zmienił czy nie? I jeżeli nie, to dlaczego po searchu PSY-Framelord Omega może odpalić swój efekt pomimo tego, że to nie jest trigger effect?

Czekam na wasze odpowiedzi i życzę miłego dnia!

Stay frosty, m8.

Ej, panie kierowniku, weź walnij suba, co?
Daily Lincoln: https://www.youtube.com/c/dailylincoln

Odp: YSCowy ruling Proxy Dragona + Aktywacja efektów 'during either player's turn'
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Wrzesień, 2017, 16:11:19 »
0
Co do sytuacji 1 to imho analogia jest nietrafna, bo Shi En mówi tylko o sobie samym (if this card would be destroyed), a Proxy Dragon o dowolnej ilości twoich kart (If a card(s) you control). Zatem po walnięciu z Raigeki, na polu zostanie MIssus i Proxy.

Co do drugiej: czy gracz B nie mógł po prostu odpalić Cyclone'a, zapytać się gracza A o odpowiedź i dochainować Dridenta (albo na odwrót)?

Zgodnie z flowchartem wrzuconym przez Izo, aktywowanie cyclone'a na summon hammerkonga, skoro przeciwnik sam niczego nie aktywował, to Chain Link 1; jeżeli nikt na niego nie odpowie, to po prostu zresolvuje się i będzie open game state, więc zanim będziesz mógł zacząć nowy chain efektem Dridenta, to musisz zaczekać, co zrobi przeciwnik. Izo, popraw mnie, jeśli zwarzywiłem i nie zrozumiałem tego flowchartu.

Co do Omegi to chyba nie rozumiem pytania. Co on niby searchuje i kiedy?
« Ostatnia zmiana: 11 Wrzesień, 2017, 16:30:16 wysłana przez Nimrod »
Raphèl mai amècche zabì almi!
6:3 (5:2)

Odp: YSCowy ruling Proxy Dragona + Aktywacja efektów 'during either player's turn'
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Wrzesień, 2017, 16:41:53 »
0
co do proxy dragona to tez myślę że może się odpalić, ale jak to bywa na ycs czasem sędzia się myli przykładowo koleś zrobił second normal summon przy użyciu Imduk the World Chalice Dragon a później kolejny normal Summon z Gem-Knight Seraphinite gdyż nie mógł bo z tego efektu może skorzystać tylko once per turn.

Lincoln

Odp: YSCowy ruling Proxy Dragona + Aktywacja efektów 'during either player's turn'
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Wrzesień, 2017, 17:04:49 »
0
Czekam na odpowiedź Izo lub Wilczego (proszę wróć), bo jak narazie nie mam żadnej odpowiedzi. Jak można zniszczyć zamiast potworów kartę która ma być już niszczona? Tak działał shien i to jest to samo. Dlatego sądzę że nie będzie działać.

Stay frosty, m8.

Ej, panie kierowniku, weź walnij suba, co?
Daily Lincoln: https://www.youtube.com/c/dailylincoln

Kanashimi Tomo

Odp: YSCowy ruling Proxy Dragona + Aktywacja efektów 'during either player's turn'
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Wrzesień, 2017, 19:13:09 »
0
Cytat: YGOrganization
Q: Proxy Dragon is face-up in my Main Monster Zone, with Bittron and Draconet in adjacent Monster Zones on either side of it. In this situation, if my opponent activates Icarus Attack and targets Bittron and Draconet, can I apply the effect of Proxy Dragon?
A: In this scenario, since Bittron and Draconet are both linked to Proxy Dragon and would be destroyed by the effect of Icarus Attack, you cannot apply the effect of Proxy Dragon.

Obstawiam, że analogia jest podobna, chociaż można się czepnąć. Tak czy siak : Raigeki/DH ma zniszczyć wszystko (łącznie ze "strzałkowanymi" monsterami) to Proxy raczej nie zadziała

Odnośnie drugiej sprawy to zaraz edytuję posta.
“Play interests me very much," said Hermann: "but I am not in the position to sacrifice the necessary in the hope of winning the superfluous.” - Alexander Pushkin

Izorist

Odp: YSCowy ruling Proxy Dragona + Aktywacja efektów 'during either player's turn'
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Wrzesień, 2017, 21:48:42 »
0
1. Tomo wrzucił ruling - skoro jest ruling, który mówi, że sytuacja jest analogiczna do Shi Ena to jest. (Pamiętajcie, że ruling jest OCG i dowolny Head Judge może zarulować inaczej!)

2. Po resolvie dowolnego efektu, zgodnie z flowchartem, jest małe okienko na aktywację quick effectów. Jeśli Gracz kontrolujący Hammerkonga nie chce skorzystać ze swojego priorytetu to jego przeciwnik może użyć Dridenta. Mogą tak używać quick effectów zanim wejdą w open game-state dopóki mają karty. Co do Omegi - nie jestem pewien co miałeś na myśli, ale powrót Omegi to akcja, która nie rozpoczyna chainu, ale zgodnie z flowchartem, nawet wtedy przysługuje priority na quick effecty.

link do flowchartu: http://yugioh.pl/zasady-i-rulingi/jak-przebiega-rozgrywka-fast-effect-timing/

Odp: YSCowy ruling Proxy Dragona + Aktywacja efektów 'during either player's turn'
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Wrzesień, 2017, 22:26:54 »
0
Czekaj, Izo, bo teraz to trochę się pogubiłem. Summonuję Hammerkonga, oddaję priority, bo nic nie mam, przeciwnik odpala Cyclone, Cyclone się zresolvowało i mój set polazł na banish. I z jakiej paki teraz przeciwnik może sobie rozpocząć nowy chain, odpalając efekt Dridenta? Czy priority nie powinno teraz znowu należeć do mnie, jako gracza, którego tura jest?
Raphèl mai amècche zabì almi!
6:3 (5:2)

Odp: YSCowy ruling Proxy Dragona + Aktywacja efektów 'during either player's turn'
« Odpowiedź #7 dnia: 11 Wrzesień, 2017, 22:52:09 »
0
Jeśli Gracz kontrolujący Hammerkonga nie chce skorzystać ze swojego priorytetu to jego przeciwnik może użyć Dridenta.

Nimrod, a czasem to zdanie nie odpowiada na twoje pytanie?
"It's more important to master the cards you're holding then complain about the ones your opponents were dealt"

Lincoln

Odp: YSCowy ruling Proxy Dragona + Aktywacja efektów 'during either player's turn'
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Wrzesień, 2017, 09:32:23 »
0
@Izorist chodziło mi o pierwszy eff omegi (banish jej I 1 z ręki) po searchu dowolnej karty. Dziękuję za odpowiedzi, kłaniam się nisko i życzę miłego dnia!

Stay frosty, m8.

Ej, panie kierowniku, weź walnij suba, co?
Daily Lincoln: https://www.youtube.com/c/dailylincoln

 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
1 Odpowiedzi
350 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 27 Listopad, 2013, 22:04:16
wysłana przez Izorist
2 Odpowiedzi
490 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 25 Maj, 2014, 21:36:54
wysłana przez j4
0 Odpowiedzi
437 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 23 Czerwiec, 2014, 17:39:53
wysłana przez Izorist
6 Odpowiedzi
519 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 29 Lipiec, 2017, 16:25:13
wysłana przez Izorist
4 Odpowiedzi
343 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 06 Kwiecień, 2017, 10:25:19
wysłana przez Razmus