Wątek: Trickstar- Infinity Reborn Combo.  (Przeczytany 511 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Trickstar- Infinity Reborn Combo.
« dnia: 01 Wrzesień, 2017, 18:07:04 »
0
Witam grono sędziów.

Mam taką zagwozdkę sprawie comba Trickstar Lilybell oraz Trickstar Lycoris.

Czy powrót Lillybell z pola na rękę dzięki efektowi Lycoris może być traktowane jako dodanie karty do ręki? (tak wiem takie nielogiczne zdanie xD). W większości przypadkach ludzie promują te combo, ale słyszałem plotkę o regulacji tego comba i chciałem się upewnić. Czy zagranie jest legalne.
Tylko J-Rock i Metal reszty nie słucham ^^ Chętny na pojedynek ? Np xD https://www.facebook.com/SandroYGO/

Kanashimi Tomo

Odp: Trickstar- Infinity Reborn Combo.
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Wrzesień, 2017, 18:17:43 »
0
Nie.

W żadnym wypadku "Return that monster/card (from the field) to the hand" =/= "Add".
« Ostatnia zmiana: 01 Wrzesień, 2017, 18:20:50 wysłana przez Kanashimi Tomo »
“Play interests me very much," said Hermann: "but I am not in the position to sacrifice the necessary in the hope of winning the superfluous.” - Alexander Pushkin

Odp: Trickstar- Infinity Reborn Combo.
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Wrzesień, 2017, 18:21:43 »
+3
Return tak samo jak add to jest inna forma od moving czyli przemieszczanie i wszystko co dodajesz zwracasz etc na reke jest to także adding bo dodajesz sobie na rękę wiec praktycznie tak powinno zadziałać.

Kanashimi Tomo

Odp: Trickstar- Infinity Reborn Combo.
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Wrzesień, 2017, 18:26:02 »
0
W terminologii nie ma efektu, który ma "Add from the field to your hand".

Add - Strefami związanymi z tym słowem są deck/grave/banish. Zyskujesz coś na rękę

Return jest związany z rzeczami, które wracają z pola na rękę (Compulsory Evacuation Device), z Banisha na grave (Burial from a Different Dimension), a także z Banisha na pole (Evilswarm Thunderbird). Tutaj należy wspomnieć, że istnieje wyjątek od reguły - Kozmotown, który ma Return z Banisha na rękę.
« Ostatnia zmiana: 01 Wrzesień, 2017, 18:32:22 wysłana przez Kanashimi Tomo »
“Play interests me very much," said Hermann: "but I am not in the position to sacrifice the necessary in the hope of winning the superfluous.” - Alexander Pushkin

Odp: Trickstar- Infinity Reborn Combo.
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Wrzesień, 2017, 18:31:43 »
0
W sumie masz rację, my bad. Sorry sandoro ze cie wprowadziłem w błąd  ;P

Odp: Trickstar- Infinity Reborn Combo.
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Wrzesień, 2017, 21:22:39 »
0
Podbijam bo mam watpliwosci,
Czy mam rozumiec ze nie moge uzyc efektu lilybell po cofnieciu jej z pola?

Odp: Trickstar- Infinity Reborn Combo.
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Wrzesień, 2017, 21:43:58 »
0
Podbijam bo mam watpliwosci,
Czy mam rozumiec ze nie moge uzyc efektu lilybell po cofnieciu jej z pola?

Nie

Odp: Trickstar- Infinity Reborn Combo.
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Wrzesień, 2017, 21:51:27 »
+1
Ok, to w takim razie oficjalny rulling ocg oraz wpisy na wikia i tym samym tutaj sa bledne lub ja cos pomijam.
Z polowy rulingow wypisanych jako przyklady wynika, ze mozna uzyc efektu lilybell, gdy wraca z pola.

Kanashimi Tomo

Odp: Trickstar- Infinity Reborn Combo.
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Wrzesień, 2017, 09:35:38 »
0
Mufinek, na przyszłość to podziel się rulingami z resztą osób skoro już o nich mówisz, Ok? To nic nie kosztuje, a pomaga w rozwiązywaniu sporów.

W Ocg to prawda, istnieje taki ruling. Pytaniem jest czy w tcg przejdzie.
“Play interests me very much," said Hermann: "but I am not in the position to sacrifice the necessary in the hope of winning the superfluous.” - Alexander Pushkin

Odp: Trickstar- Infinity Reborn Combo.
« Odpowiedź #9 dnia: 04 Wrzesień, 2017, 13:06:56 »
+1
Sorki już wrzucam:

The effect "You can Special Summon it from your hand." is not only activated when "Trickstar Lilybell" is added from the Deck to your hand by an effect other than a draw, but also when "Trickstar Lilybell" is added from the Graveyard or field to your hand by a card effect.


Suppose a face-down Defense Position "Trickstar Lilybell" in your Monster Zone is returned to your hand by the effect of "Compulsory Evacuation Device". In this case, since "Trickstar Lilybell" was added to your hand by a method other a draw, its effect "You can Special Summon it from your hand." can be activated.[4]


If "Whirlwind Machine Striborg‎‎" is Tribute Summoned face-up by Tributing "Trickstar Lilybell", since that "Trickstar Lilybell" is returned to its owner's hand, its effect "You can Special Summon it from your hand." can be activated.[5]

Nie chciałem tego wszystkiego wrzucać, bo tego jest trochę :

Linki:
http://yugioh.wikia.com/wiki/Card_Rulings:Trickstar_Lilybell
https://ygorganization.com/ocg-code-duelist-rulings/
czy nawet:
http://yugioh.pl/karta/Trickstar_Lilybell

Izorist

Odp: Trickstar- Infinity Reborn Combo.
« Odpowiedź #10 dnia: 04 Wrzesień, 2017, 16:21:30 »
+3
Potwierdzam, Mufinek ma rację. Karta dodana w dowolny sposób do ręki jest traktowana jako "add". Trickstar Lilybell ma jednak restrykcję Once per turn, więc infinity loop to to nie jest.

Kanashimi Tomo

Odp: Trickstar- Infinity Reborn Combo.
« Odpowiedź #11 dnia: 04 Wrzesień, 2017, 17:05:06 »
0
Ok, dziękuję Mufinek i Izorist, a także przepraszam za misinformację. Rzadko się zdarza taki efekt

Wniosek na przyszłość : "Return to hand" = "Add to hand"
“Play interests me very much," said Hermann: "but I am not in the position to sacrifice the necessary in the hope of winning the superfluous.” - Alexander Pushkin

Odp: Trickstar- Infinity Reborn Combo.
« Odpowiedź #12 dnia: 10 Wrzesień, 2017, 10:42:21 »
0
Podepnę się, bo temat związany z Tricksterami jest mi bardzo bliski dzięki graczce SoulStealer i zarzucę screeny dotyczące Trickstar Lightstage, który też był problematyczny na ostatnim turnieju w Katowicach http://imgur.com/a/v1Q6h

Izorist

Odp: Trickstar- Infinity Reborn Combo.
« Odpowiedź #13 dnia: 10 Wrzesień, 2017, 15:15:46 »
0
Mogłeś trochę nakreślić sytuację w poście :)
Potwierdzam, jeśli Trickstar Light Stage zatargetuje S/T, który w normalnych warunkach nie może być aktywowany w chwili wymuszenia aktywacji (czyli w End Phase), to nie jest on aktywowany i spada na Grave.

Odp: Trickstar- Infinity Reborn Combo.
« Odpowiedź #14 dnia: 13 Wrzesień, 2017, 10:02:13 »
0
Piszecie i piszecie to i ja zadam pytanie od siebie.

Chodzi o:
Cytuj
Q: If Trickstar Lycorissica is in my hand, can I activate its effect that Special Summons it more than once on the same Chain?
A: If there are multiple copies of Trickstar Lycorissica in your hand, you can activate each of their effects that Special Summon them from your hand. However, Trickstar Lycorissica must be revealed in your hand to activate its effect, and remains revealed until the effect resolves, so a single Trickstar Lycorissica can only activate its effect once in a Chain.

Sytuacja:
Zaczynamy turę.
Na polu mamy Tricstar Candina którą sobie przyzwaliśmy.
Nasza ręka to 3x Tricstar Lycoris i 1x random karta.
Ile Lycoriss można wezwać w tym samym chainie?

Ps: proszę nie pisać odpowiedzi na podstawie devpro, jak ogrywałem deck można było dwie i trzeciej już nie dało się. Jednak uważam, że powinno być inaczej niż w programie. Najlepiej Izo (który robi reaserch już) bądź inny ogarnięty sędzia ;DD
« Ostatnia zmiana: 13 Wrzesień, 2017, 10:04:26 wysłana przez Zeref »
"It's more important to master the cards you're holding then complain about the ones your opponents were dealt"

Odp: Trickstar- Infinity Reborn Combo.
« Odpowiedź #15 dnia: 13 Wrzesień, 2017, 10:39:34 »
0
Przeczytaj artykuł punkt z lycoris ostatnie zdanie i masz swoją odpowiedź :)
« Ostatnia zmiana: 13 Wrzesień, 2017, 10:41:07 wysłana przez SandoRo »
Tylko J-Rock i Metal reszty nie słucham ^^ Chętny na pojedynek ? Np xD https://www.facebook.com/SandroYGO/

Kanashimi Tomo

Odp: Trickstar- Infinity Reborn Combo.
« Odpowiedź #16 dnia: 13 Wrzesień, 2017, 10:48:29 »
0
Zerefie, podejrzewam, że Ruling jest z YGOrganization, czyli poprawny. Powiedz mi czego tu nie rozumieć? ^^' Sam odpowiadasz sobie na pytanie

Cytuj
Q: If Trickstar Lycorissica is in my hand, can I activate its effect that Special Summons it more than once on the same Chain?
A: If there are multiple copies of Trickstar Lycorissica in your hand, you can activate each of their effects that Special Summon them from your hand. However, Trickstar Lycorissica must be revealed in your hand to activate its effect, and remains revealed until the effect resolves, so a single Trickstar Lycorissica can only activate its effect once in a Chain.

Cytat mówi o tym, że jedną Lycoris można odpalić tylko raz. Co to oznacza?
-Jak masz 3 Lycoris to możesz je wszystkie odpalić bez żadnych konsekwencji
-Każdą kopię Lycoris można odpalić tylko raz, po jej aktywacji jest ujawniona (reveal). Co oznacza, że nie możesz potem tej samej Lycorii aktywować ponownie. To nie jest Fairy Tail - Snow, którą można chainować do samej siebie ^^'
« Ostatnia zmiana: 13 Wrzesień, 2017, 10:53:14 wysłana przez Kanashimi Tomo »
“Play interests me very much," said Hermann: "but I am not in the position to sacrifice the necessary in the hope of winning the superfluous.” - Alexander Pushkin

Odp: Trickstar- Infinity Reborn Combo.
« Odpowiedź #17 dnia: 13 Wrzesień, 2017, 10:48:40 »
0
Przeczytaj artykuł punkt z lycoris ostatnie zdanie i masz swoją odpowiedź :)

Sandoro nie wiem czy wiesz ale to dział rulingowy.
Jeżeli nie możesz czegoś poprzeć rulingiem tylko odesłać do "fun fact" proszę nie rób zamieszania.
Zadałem szczegółowe pytanie, a ty nie udzieliłeś żadnej odpowiedzi..

Spoiler
Zerefie, podejrzewam, że Ruling jest z YGOrganization, czyli jest legitny. Powiedz mi czego tu nie rozumieć? ^^' Sam odpowiadasz sobie na pytanie

Cytat mówi o tym, że jedną Lycoris można odpalić tylko raz. Co to oznacza?
-Jak masz 3 Lycoris to możesz je wszystkie odpalić bez żadnych konsekwencji
-Każdą Lycoris można odpalić tylko raz, po jej aktywacji jest ujawniona (reveal)

Cytuj
Q: If Trickstar Lycorissica is in my hand, can I activate its effect that Special Summons it more than once on the same Chain?
A: If there are multiple copies of Trickstar Lycorissica in your hand, you can activate each of their effects that Special Summon them from your hand. However, Trickstar Lycorissica must be revealed in your hand to activate its effect, and remains revealed until the effect resolves, so a single Trickstar Lycorissica can only activate its effect once in a Chain.

Jednak DevPro wprowadził to zamieszanie, jak kiedyś grałem (przy okazji tematu sobie o tym przypomniałem) - pozwalał przyzwać 2 z 3 nawet jak były na ręku. Stąd też chciałbym zgłębić bardziej temat Tomo :)
« Ostatnia zmiana: 13 Wrzesień, 2017, 10:53:05 wysłana przez Zeref »
"It's more important to master the cards you're holding then complain about the ones your opponents were dealt"

Izorist

Odp: Trickstar- Infinity Reborn Combo.
« Odpowiedź #18 dnia: 13 Wrzesień, 2017, 20:12:27 »
+2
Zrobiłem risercz i zasada "w jednym chainie nie mogą znajdować się 2 efekty summonujące potwora z ręki" ma zastosowanie tylko dla Triggerów, więc można wezwać 2 i 3 Lycoris w jednym chainie, bo to są Quicki a nie Triggery.

BTW, proszę o nieudzielanie odpowiedzi "tak, bo tak napisałem gdzieś indziej" :P
« Ostatnia zmiana: 13 Wrzesień, 2017, 20:16:34 wysłana przez Izorist »

 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
6 Odpowiedzi
329 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 16 Luty, 2015, 00:35:07
wysłana przez Razmus
13 Odpowiedzi
678 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 30 Sierpień, 2015, 18:40:33
wysłana przez Marik126p
3 Odpowiedzi
240 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 24 Marzec, 2016, 22:22:11
wysłana przez PapoKamieniak
7 Odpowiedzi
600 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 02 Listopad, 2017, 12:20:01
wysłana przez Kali