Wątek: Swap Frog vs. Atlantean  (Przeczytany 344 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Swap Frog vs. Atlantean
« dnia: 18 Kwiecień, 2016, 12:32:17 »
0
Tak jak w temacie.
Czy jak special summonuję Swapa zrzucając Dragoons/Marksman/Heavy Infantry/Neptabyss to czy Atlanteany się odpalą ?

Generalnie karta nie ma PSCT i za cholerę nie mogę ogarnąć... Ktoś coś wie ?

Kanashimi Tomo

Odp: Swap Frog vs. Atlantean
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Kwiecień, 2016, 12:52:31 »
0
Swap SS to inherent, więc nie odpali efektów Atlanteanów.

Cytuj
Since the card discarded from the hand to the Graveyard to Special Summon "Swap Frog" is not treated as being sent to the Graveyard to activate the effect of a WATER monster, the effect of an "Atlantean Marksman" discarded from the hand to Special Summon "Swap Frog" will not activate

http://yugioh.wikia.com/wiki/Card_Rulings:Atlantean_Marksman
« Ostatnia zmiana: 18 Kwiecień, 2016, 13:02:20 wysłana przez Kanashimi Tomo »
“Play interests me very much," said Hermann: "but I am not in the position to sacrifice the necessary in the hope of winning the superfluous.” - Alexander Pushkin

Panda

Odp: Swap Frog vs. Atlantean
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Kwiecień, 2016, 13:06:03 »
0
Swap SS to inherent, więc nie odpali efektów Atlanteanów.

Cytuj
Since the card discarded from the hand to the Graveyard to Special Summon "Swap Frog" is not treated as being sent to the Graveyard to activate the effect of a WATER monster, the effect of an "Atlantean Marksman" discarded from the hand to Special Summon "Swap Frog" will not activate

http://yugioh.wikia.com/wiki/Card_Rulings:Atlantean_Marksman

"These Ruling(s) have not been confirmed as applicable to the TCG"

Tak więc nie byłbym tego taki pewny. Problemem tutaj jest to, że swap nie ma psct...
"She showed the old boy all her best "tricks"; that's how she inherited his entire fortune when he finally dropped from heart complications." Archfiend Eccentrick

Odp: Swap Frog vs. Atlantean
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Kwiecień, 2016, 13:08:21 »
0
Swap SS to inherent, więc nie odpali efektów Atlanteanów.

Cytuj
Since the card discarded from the hand to the Graveyard to Special Summon "Swap Frog" is not treated as being sent to the Graveyard to activate the effect of a WATER monster, the effect of an "Atlantean Marksman" discarded from the hand to Special Summon "Swap Frog" will not activate

http://yugioh.wikia.com/wiki/Card_Rulings:Atlantean_Marksman

Discarding 1 WATER monster is a cost.
http://yugioh.wikia.com/wiki/Card_Rulings:Swap_Frog

Twój argument jest inwalidą...

Wikia przeczy sama sobie pod tym względem.

Kanashimi Tomo

Odp: Swap Frog vs. Atlantean
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Kwiecień, 2016, 13:10:33 »
0
Um, ale jest jedna rzecz... Atlanteany triggerują się tylko wtedy, gdy są kosztem pod aktywację efektów. Fakt, jeżeli summon jest Megalo-like etc to tak, wtedy Atlantean odpaliłby się. W przypadku zrzutu jako koszt pod inherent summon (niczym Machina Fortress) nie spełniasz condition, bo nie jest to "Activated effect".

Zresztą jak znajdę emulator i trochę chęci to zrobię nagranie z official Konami game na byle jakim handheldzie...
« Ostatnia zmiana: 18 Kwiecień, 2016, 13:33:53 wysłana przez Kanashimi Tomo »
“Play interests me very much," said Hermann: "but I am not in the position to sacrifice the necessary in the hope of winning the superfluous.” - Alexander Pushkin

Odp: Swap Frog vs. Atlantean
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Kwiecień, 2016, 13:42:23 »
0
Cóż... pytanie właśnie brzmi jaki to jest typ summonu inherent czy nie... Bez PSCT w sumie nie można tego stwierdzić tak łatwo. A spotkałem się na YCSach już z różnymi rulingami - raz pozwolili odpalić TKRO, a raz Divine Wratha...

Kanashimi Tomo

Odp: Swap Frog vs. Atlantean
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Kwiecień, 2016, 13:48:03 »
0
Rozumiem. Prócz tego, co prezentują oficjalne gierki Konami to niewiele mogę zrobić, bo nie istnieje żadne inne wiarygodne źródło (Prócz wspomnianego linku do Wiki bazującego na Konami OCG database) :(

EDIT : Nie wiem czy to pomoże i jak to ocenisz, znalazłem w archiwum.

Spoiler
« Ostatnia zmiana: 18 Kwiecień, 2016, 14:00:51 wysłana przez Kanashimi Tomo »
“Play interests me very much," said Hermann: "but I am not in the position to sacrifice the necessary in the hope of winning the superfluous.” - Alexander Pushkin

Izorist

Odp: Swap Frog vs. Atlantean
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Kwiecień, 2016, 17:31:27 »
0
Bardziejsza jest wersja:
Special Summon Swap Froga to jego Ignition Efekt, który aktywuje się na ręce.
Ponieważ jest oficjalna. Ale jak to w YGO bywa - co HJ to inny ruling. Tak też może być w tym przypadku, i ma to niestety jakiś sens.

Żabka dostała druk niestety tylko w SOVR, bez przedruku aplikujemy ruling drukowany dla SOVR, czyli:
Discarding 1 WATER monster is a cost.
Stardust Overdrive Sneak Peek - Card Rulings, October 29, 2009

Niby nic konkretnego, bo określenie "cost" czasami jest też używane przy Inherent Summonie. Zaznaczone jest jednak wtedy, że o taki rodzaj summonu chodzi (patrz: Machina Fortress).
Machina Mayhem Structure Deck – Card Rulings, April 6th, 2010


Kolejny argument? Podobne karty w SOVR:

Quickdraw Synchron (Inherent)
You can send 1 monster from your hand to the Graveyard and Special Summon this card from your hand.

Dark Simorgh (Ignition Effect)
You can remove from play 1 DARK monster and 1 WIND monster from your Graveyard to Special Summon this card from your hand.

Swap Frog (Ignition Effect?)
You can discard 1 WATER monster to Special Summon this card from your hand.

No i tutaj wchodzi mail zalinkowany przez Tomo... zero konsekwencji. No ale jest traktowany jako nieoficjalne źródło informacji.


W OCG wygląda podobnie. W opisie karty w database nie jest wspomniane, że posiada Inherent Summon (a to bardzo ważna informacja, o której się często wspomina). Jednak w jednym z rulingów jest wytłumaczone, że metoda jej Special Summonu to przecież nie efekt.

Jedno z dwóch - twórcy zapomnieli napisać jak karta ma działać, po czym rulingiem próbują to naprawić albo ktoś podczas odpowiadanie na pytanie w OCG się pomylił, po czym pomyłka została przeniesiona do maila w TCG.

Także do czasu przedruku żabki będą cyrki. Polecam pytać się HJ.


PS na YGOPro działa jak Inherent
« Ostatnia zmiana: 18 Kwiecień, 2016, 17:33:29 wysłana przez Izorist »

Kanashimi Tomo

Odp: Swap Frog vs. Atlantean
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Kwiecień, 2016, 17:54:59 »
0
PS na YGOPro działa jak Inherent

Tak tylko jako ciekawostka. Pierwsze 10 sekund filmiku


« Ostatnia zmiana: 18 Kwiecień, 2016, 17:56:41 wysłana przez Kanashimi Tomo »
“Play interests me very much," said Hermann: "but I am not in the position to sacrifice the necessary in the hope of winning the superfluous.” - Alexander Pushkin

Izorist

Odp: Swap Frog vs. Atlantean
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Kwiecień, 2016, 18:03:25 »
0
Co to oznacza? Bo widzę i nie rozumiem jaką odpowiedź nam to daje.

Odp: Swap Frog vs. Atlantean
« Odpowiedź #10 dnia: 18 Kwiecień, 2016, 18:11:55 »
0
Oznacza to, że w tej grze Swap Frog summon jest Innate Summonem.
No matter how subtle the wizard, a knife between the shoulder blades will seriously cramp his style.  /Steven Brust, Vlad Taltos series/

Odp: Swap Frog vs. Atlantean
« Odpowiedź #11 dnia: 18 Kwiecień, 2016, 19:38:07 »
0
Swap frog jest to inherent summon oczywiście.
Zrzucenie potworków jest to koszt do summonu, a nie effectu zatem w tym przypadku jest to inherent summon.
Dalej wyjaśnię na poszczególnych przykładach:

Raidraptor - Singing Lanius (Inherent)
If you control a xyz monster, you can special this card from your hand.

Swap Frog (Inherent)
You can discard 1 WATER monster to special summon this card from your hand.

Dark Simorgh (Ignition)
You can banish 1 DARK monster and 1 WIND monster from your graveyard; special summon this card from your hand.

Tidal, Dragon Ruler of Waterfalls (Igniotion)
If this card is in your hand or Graveyard: You can banish a total of 2 WATER and/or Dragon-Type monsters from your hand and/or Graveyard, except this card; Special Summon this card.

Mermail Abyssteus (Ignition)
You can discard one OTHER monster to the graveyard; special summon this card from your hand.

Z logicznego punktu widzenia nie powiedziałbym, że żaba się aktywuje.
Jeżeli mamy takie cos do przyzwania "to" "by" "," gdy takie cos widzimy to jest to inherent summon.
Także nie powiedziałbym, że żaba nie jest inherentem.
Zazwyczaj jest tak, że jak jest ";" jest to koszt do ignition effectów a tutaj tego nie mamy zatem to jest inherent nawet na logikę można stwierdzić :)
« Ostatnia zmiana: 18 Kwiecień, 2016, 19:51:18 wysłana przez Viet »

Kanashimi Tomo

Odp: Swap Frog vs. Atlantean
« Odpowiedź #12 dnia: 18 Kwiecień, 2016, 19:48:16 »
0
Swap frog jest to inherent summon oczywiście.
Zrzucenie potworków jest to koszt do summonu, a nie effectu zatem w tym przypadku jest to inherent summon.
Dalej wyjaśnię na poszczególnych przykładach:

Raidraptor - Singing Lanius (Inherent)
If you control a xyz monster, you can special this card from your hand.

Swap Frog (Inherent)
You can discard 1 WATER monster to special summon this card from your hand.

Dark Simorgh (Ignition)
You can banish 1 DARK monster and 1 WIND monster from your graveyard; special summon this card from your hand.

Tidal, Dragon Ruler of Waterfalls (Igniotion)
If this card is in your hand or Graveyard: You can banish a total of 2 WATER and/or Dragon-Type monsters from your hand and/or Graveyard, except this card; Special Summon this card.

Mermail Abyssteus (Ignition)
You can discard one OTHER monster to the graveyard; special summon this card from your hand.

Z logicznego punktu widzenia nie powiedziałbym, że żaba się aktywuje.
Jeżeli mamy takie cos do przyzwania "to" "by" "," gdy takie cos widzimy to jest to inherent summon.
Także nie powiedziałbym, że żaba nie jest inherentem.
Zazwyczaj jest tak, że jak jest ";" jest to koszt do ignition effectów a tutaj tego nie mamy zatem to jest inherent nawet na logikę można stwierdzić :)


http://yugioh.wikia.com/wiki/Problem-Solving_Card_Text

Żaba wyszła w Stardust Overdrive w 2009 roku (jak wspomniał Izo)

PSCT rozpoczęło się w 2011 roku z wyjściem dodatku Generation Force

Co chcę powiedzieć? Przykłady podane przez ciebie są błędne, bo wyszły już po zmianach tekstu w efektach kart. Żabka ma stary zapis i karty z tego okresu mają tutaj znaczenie
« Ostatnia zmiana: 18 Kwiecień, 2016, 19:58:04 wysłana przez Kanashimi Tomo »
“Play interests me very much," said Hermann: "but I am not in the position to sacrifice the necessary in the hope of winning the superfluous.” - Alexander Pushkin

Odp: Swap Frog vs. Atlantean
« Odpowiedź #13 dnia: 18 Kwiecień, 2016, 20:01:28 »
0
Rozumiem to co chcesz powiedzieć i szanuję to, ale w tekście masz "to special summon" także rozumiem to jakos inherent. Zazwyczaj Ignition z kosztem ma w tekście ";" a żabka nic nie ma co czyni to inherentem.
Tak żabka nic takiego nie ma, ponieważ nie było potrzeby tego zmieniać.
Jak wyjaśnisz to, że na tych wszystkich symulatorach jak YGOPRO, DEVPRO (e.t.c) summonuje się jako inherent?
Nawet zacząłem szukać odpowiedzi i za każdym razem mówią, że to jest inherent.
Jestem przekonany i wiem to, że żabka się nie aktywuje w ręce


Izorist

Odp: Swap Frog vs. Atlantean
« Odpowiedź #14 dnia: 18 Kwiecień, 2016, 21:33:26 »
+1
Jak ma mieć ";" w efekcie, jak średniki i dwukropki zaczęto stosować dopiero 2 lata po jej wydrukowaniu? (Co już zresztą Tomo zauważył.)
Spójrz na tekst Dark Simorgha, który wyżej wrzuciłem, tam też nie ma ";" a jest to Ignition, i Ignitionem zawsze był.
Tomo zwrócił mi uwagę, że oryginalny tekst Machina Fortressa wygląda tak samo jak żabka i Simorgh, a jednak jest Inherentem...
Cytuj
You can discard Machine-Type monster(s) whose total Levels equal 8 or more to Special Summon this card from your hand or Graveyard.
A więc porównywanie tych starych tekstów jest słabe. (W sumie to nie jestem zdziwiony.)

Całkiem niezłym argumentem jest gra. Niestety z punktu widzenia TCG nieoficjalnym.

Więcej argumentów ciężko szukać. Tak jak już pisałem - wszystko zależy od HJ. Jeśli chodzi o rulingi respektowane przez sędziów to najłatwiej powołać się na ten załączony do SOVR, który mówi, że żabka to Ignition.

Ja z kolei po przemyśleniu wszystkich tych argumentów bardziej skłaniałbym się w stronę Inherenta. Mimo wszystko najchętniej zobaczyłbym przedruk żabki, jakikolwiek.

 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
7 Odpowiedzi
587 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 01 Marzec, 2014, 22:59:55
wysłana przez Wolv