Wątek: Starving Venom Fusion Dragon vs Ultra Polymerization  (Przeczytany 231 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kanashimi Tomo

Starving Venom Fusion Dragon vs Ultra Polymerization
« dnia: 09 Czerwiec, 2017, 16:59:15 »
0
Sytuacja : Aktywacja Ultra Polymerization, 2 Predaplanty (Scorpio i Cobra) idą na grave, wzywany jest
Starving Venom Fusion Dragon. Efekt Ultra Poly z cmentarza, target Starving Venoma. Która z poniższych sytuacji jest zaliczana jako odpowiednia dla TCG?

#1. Efekt Ultra Poly resolvuje się, materiały użyte pod fuzję zostają przyzywane na pole.

#2. Efekt Ultra Poly resolvuje się bez żadnej akcji, materiały nie zostają przyzywane na pole.


Mianowicie chodzi o dopisek Venoma mówiący o potworach "on the field" w wymaganiach do Fusion Summonu. Na Adjudication Conflagration zdania są podzielone. Z góry dziękuję
“Play interests me very much," said Hermann: "but I am not in the position to sacrifice the necessary in the hope of winning the superfluous.” - Alexander Pushkin

Jacollo

Odp: Starving Venom Fusion Dragon vs Ultra Polymerization
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Czerwiec, 2017, 17:41:45 »
0
Osobiście jestem za opcja #2
Materiały nie są w polu, ze względów oczywistych,  więc nie są legalnymi materiałami pod fuzje

Odp: Starving Venom Fusion Dragon vs Ultra Polymerization
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Czerwiec, 2017, 18:25:26 »
0
chodzi o taką sytuacje?
Scorpio Normal > Eff Scorpio > Cobra Special> Cobra Eff > Ultra Polima do ręki > Ultra Polyma Aktywacja > Starving Venom w stół > Ultra Polyma Eff z grobu > Scorpio i Cobra Special z grobu
bo jeśli o takiej sytuacji mówisz to opcja #1
ponieważ ultra polyma przywołuje materiały użyte pod fuzję a nie materiały napisane na Starving Venomie. Pamiętajmy też że do Ultra Polymeryzacja potrzebne są 2 poty na polu, więc ja tu nie widzę problemu.  ;)
Jak jestem w błędzie to proszę mnie poprawić ale wątpię bym był.
« Ostatnia zmiana: 09 Czerwiec, 2017, 18:44:48 wysłana przez Hacker »

Odp: Starving Venom Fusion Dragon vs Ultra Polymerization
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Czerwiec, 2017, 18:32:10 »
0
Moim zdaniem też numer 1#, bo przy summonie z Ultra Polymerization fuzji pod tytułem Predaplant Chimerafflesia materiały normalnie wracają.

Odp: Starving Venom Fusion Dragon vs Ultra Polymerization
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Czerwiec, 2017, 18:47:54 »
0
W OCG faktycznie jest ruling, że nie da się wstawić tych dwóch materiałów po targetowaniu smoka.

W TCG taki ruling nie miałby sensu. "Special Summon all the Fusion Materials used for its Fusion Summon from your Graveyard" oznacza materiały użyte do summonu, czyli konkretne dwie karty, które poszły na grób. To nie to samo co zapis "Fusion materials listed on  that card/on it" jak to ma miejsce w przypadku niektórych kart (co faktycznie by oznaczało, że muszą to być te konkretne karty na polu).

Jak to wygląda oficjalnie w TCG - nie mam pojęcia.
« Ostatnia zmiana: 09 Czerwiec, 2017, 19:13:45 wysłana przez Raviael »
I see my smile, it was born from amphetamines
Better duck, 'cause it's war on my enemies
Oh, God, think I lost it all now
Lost some and wanna watch the rest go
A mad man when I'm mixed with Soco
Who would've thought a man could sink to so low?

Izorist

Odp: Starving Venom Fusion Dragon vs Ultra Polymerization
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Czerwiec, 2017, 20:40:34 »
0
Tak jak pisali juz poprzednicy (szczegolnie Hacker i Raviael) opcja #1, nie widze powodu, zeby mialo byc inaczej.

(Zaraz zrobie jeszcze research, moze chodzi o bledne tlumaczenie Ultra Poly)
« Ostatnia zmiana: 09 Czerwiec, 2017, 20:42:08 wysłana przez Izorist »

Kanashimi Tomo

Odp: Starving Venom Fusion Dragon vs Ultra Polymerization
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Czerwiec, 2017, 00:08:11 »
0
Ogółem wspomniany wcześniej ruling OCG robi dużą różnicę, a oficjalnego dla TCG nie ma. W ramach przypomnienia OCG Ruling :
Cytat: YGOrganization
Q: I activate Superior Polymerization, and use Predaplant Ophrys Scorpio and Predaplant Darling Cobra on my field as Fusion Materials to Fusion Summon a Starving Venom Fusion Dragon. Afterward, can I activate the effect of Superior Polymerization that Special Summons the Fusion Material monsters used for the Fusion Summon by banishing it from my Graveyard?
A: In this scenario, if the Predaplant Ophrys Scorpio and Predaplant Darling Cobra that were used as Fusion Materials for the effect of Superior Polymerization are in your Graveyard, they are not 2 non-Token DARK monsters on the field, so they are not the correct Fusion Materials for Starving Venom Fusion Dragon. Therefore, if Starving Venom Fusion Dragon was Fusion Summoned with the effect of Superior Polymerization, the second effect of Superior Polymerization cannot be activated.
https://ygorganization.com/ocg-maximum-crisis-rulings/

 Jedna osoba z Adj Con powoływała się na KDE emaila, który wspominał o Cyber Dragon Core case. Tylko tyle, zero screenów z tej wiadomości... :/

Co więcej znalazłem ruling OCG dedykowany Starving Venom Fusion Dragon vs De-Fusion. Ostatni print De-Fusion w OCG był 18.06, a nie wiem jak bardzo jest relevant :

Cytat: Zaczerpnięte z YGO Wikia
Starving Venom Fusion Dragon: Suppose "Starving Venom Fusion Dragon" was Fusion Summoned using "Predaplant Drosophyllum Hydra" and "Predaplant Chlamydosundew" as Fusion Materials. If you activate "De-Fusion" by targeting "Starving Venom Fusion Dragon", "Starving Venom Fusion Dragon" is returned to the Extra Deck. In that case, even if the "Predaplant Drosophyllum Hydra" and "Predaplant Chlamydosundew" that were used as Fusion Materials are in your Graveyard, since the monsters in the Graveyard are not treated as monsters on the field, the Fusion Materials of "Starving Venom Fusion Dragon" (2 DARK monsters on the field, except Tokens) are not considered to be in your Graveyard. Therefore, the resolution of "then, if all the Fusion Materials that were used for its Fusion Summon are in your Graveyard, you can Special Summon all of them." cannot be applied.
http://yugioh.wikia.com/wiki/Card_Rulings:De-Fusion

Nie wiem czy powyższe coś zmienia w całej sprawie (oby nie xd). W każdym razie dziękuję za odpowiedź ;)
“Play interests me very much," said Hermann: "but I am not in the position to sacrifice the necessary in the hope of winning the superfluous.” - Alexander Pushkin

 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
3 Odpowiedzi
769 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 05 Sierpień, 2013, 12:11:41
wysłana przez Wolv
2 Odpowiedzi
352 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 20 Listopad, 2014, 10:38:22
wysłana przez Flasher
72 Odpowiedzi
5015 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 08 Lipiec, 2016, 08:35:39
wysłana przez Flasher
4 Odpowiedzi
338 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 30 Marzec, 2016, 23:12:01
wysłana przez Izorist
5 Odpowiedzi
248 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 02 Październik, 2016, 08:52:23
wysłana przez zanzaf