Wątek: SEGOC - równoczesna aktywacja kilku efektów  (Przeczytany 525 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

SEGOC - równoczesna aktywacja kilku efektów
« dnia: 01 Kwiecień, 2015, 11:14:12 »
+5
SEGOC - Simultaneous Effects Go On Chain

SEGOC to sytuacja, gdy kilka efektów aktywuje się równocześnie np. gdy Shaddoll FalcoShaddoll Beast zostaną flipnięte przez Sinister Shadow Games. Jest to jedyna sytuacja, w której karta o spell speed 1 może być chain link 2 lub wyżej. W takiej sytuacji chain jest tworzony według schematu:

  • Efekt obowiązkowy gracza, którego jest tura.
  • Efekt obowiązkowy przeciwnika.
  • Efekt opcjonalny gracza, którego jest tura.
  • Efekt opcjonalny przeciwnika.

Zobrazuje to następujący przykład: gracze A i B mają zasetowane Sangana i Cir, Malebranche of the Burning Abyss. Gracz A, którego jest, tura używa Dark Hole niszcząc wszystkie potwory w polu. Zgodnie z powyższym schematem efekty aktywują się w następującej kolejności:

Następnie obaj gracze mogą aktywować inne efekty o spell speed 2 lub spell speed 3 np. Phoenix Wing Wind Blast. Chain wykona się w kolejności odwrotnej do aktywacji, czyli na sam początek gracz B summonuje potwora “Burning Abyss”, a na sam koniec gracz A wyszuka potwora z Sangan.
Jeśli w trakcie takiego chainu zostaną spełnione warunki do aktywacji efektu innej karty o spell speed 1, np. przy aktywacji jako chain link 5 Phoenix Wing Wind Blast zostanie zrzucony Calcab, Malebranche of the Burning Abyss, to aby aktywować taki efekt trzeba poczekać do pełnego wykonania się aktualnego chaina.

TCG
W TCG pojawia się dodatkowa zasada, a mianowicie karta, która jako pierwsza spotkała swój triger aktywuje się jako pierwsza. Tutaj przykładem jest sytuacja: spod Dante, Traveler of the Burning Abyss odczepiamy Graff, Malebranche of the Burning Abyss i zmillujemy Cir, Malebranche of the Burning Abyss. W tym przypadku Graff spadł pierwszy na cmentarz i będzie chain link 1, a Cir chain link 2, jeśli gracz zdecyduje się na aktywację obu efektów.

Wyjątki
Jak każda reguła, tak i ta ma wyjątki. W tym przypadku są efekty, która mają zapisane: ”During the … Phase”, jak np. Fire King High Avatar Garunix lub Sacred Phoenix of Nephthys. Efekty te aktywują się jeden po drugim bez utworzenia chaina. Jeśli Fire King High Avatar GarunixSacred Phoenix of Nephthys znajdują się na cmentarzu, bo zostały zniszczone przez Dark Hole wskrzeszamy najpierw jednego z nich, na co przeciwnik może odpowiedzieć, a następnie wskrzeszamy drugiego, na co przeciwnik może znowu odpowiedzieć.
« Ostatnia zmiana: 06 Sierpień, 2015, 21:18:33 wysłana przez Izorist »

Izorist

Odp: SEGOC - równoczesna aktywacja kilku efektów
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Lipiec, 2017, 16:21:35 »
0
Zgodnie z najnowszym RULEBOOKiem (s. 50) dodatkowa zasada "TCG" o tym, że pierwszy w chainie jest efekt, który napotkał swój trigger "szybciej" już nie obowiązuje.

https://ygorganization.com/tcg-version-10-rulebook-released/

Odp: SEGOC - równoczesna aktywacja kilku efektów
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Lipiec, 2017, 21:09:30 »
0
Podaszw przykładzie, aby na wet taki idiota jak ja zrozumial :P?

Kanashimi Tomo

Odp: SEGOC - równoczesna aktywacja kilku efektów
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Lipiec, 2017, 21:16:45 »
0
Podaszw przykładzie, aby na wet taki idiota jak ja zrozumial :P?

PiszmyEstetycxnie ;)



Cytuj
W TCG pojawia się dodatkowa zasada, a mianowicie karta, która jako pierwsza spotkała swój triger aktywuje się jako pierwsza. Tutaj przykładem jest sytuacja: spod Dante, Traveler of the Burning Abyss odczepiamy Graff, Malebranche of the Burning Abyss i zmillujemy Cir, Malebranche of the Burning Abyss. W tym przypadku Graff spadł pierwszy na cmentarz i będzie chain link 1, a Cir chain link 2, jeśli gracz zdecyduje się na aktywację obu efektów.

Teraz można ustawić Chain Linki jak chcemy, dodatkowa zasada nie obowiązuje. Można w tym przypadku ustawić Cira jako Chain Link 1, a potem Graffa jako Chain Link 2.
« Ostatnia zmiana: 27 Lipiec, 2017, 21:20:12 wysłana przez Kanashimi Tomo »
“Play interests me very much," said Hermann: "but I am not in the position to sacrifice the necessary in the hope of winning the superfluous.” - Alexander Pushkin

Rock

Odp: SEGOC - równoczesna aktywacja kilku efektów
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Lipiec, 2017, 14:41:18 »
0
Dobrym przykładem korzystającego z tej zasady są Mermaile. Mermail Abyssmegalo zrzucające 2 atlanteany. Wtedy jednocześnie odpalają swoje efekty tworząc NOWY chain i DOPIERO po resolvie efektu Megalo.

Kanashimi Tomo

Odp: SEGOC - równoczesna aktywacja kilku efektów
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Lipiec, 2017, 15:14:18 »
0
Dobrym przykładem korzystającego z tej zasady są Mermaile. Mermail Abyssmegalo zrzucające 2 atlanteany. Wtedy jednocześnie odpalają swoje efekty tworząc NOWY chain i DOPIERO po resolvie efektu Megalo.

Wut? Tutaj nic sie nie zmienia w tym przypadku xd
“Play interests me very much," said Hermann: "but I am not in the position to sacrifice the necessary in the hope of winning the superfluous.” - Alexander Pushkin

Izorist

Odp: SEGOC - równoczesna aktywacja kilku efektów
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Lipiec, 2017, 16:25:13 »
0
Gratuluję Rock, namieszałeś bardziej niż pomogłeś. Mermail Abyssmegalo gdy zrzuca 2 atlanteany ( Atlantean Marksman, Atlantean Heavy Infantry) pod swój efekt, który go summonuje, to po rozwiązaniu tego efektu summonującego aktywują się w SEGOCu:
- efekt Megalo do szukania,
- efekt Marksmana do niszczenia,
- efekt Heavy Infantry do niszczenia.
Ponieważ efekty atlanteanów są obowiązkowe to muszą być chain link 1 i chain link 2. Efekt Megalo jest opcjonalny, musi być chain link 3. Zmiana zasad w TCG nie ma więc wpływu na tę sytuację.
« Ostatnia zmiana: 29 Lipiec, 2017, 16:27:30 wysłana przez Izorist »

 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
1 Odpowiedzi
351 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 27 Listopad, 2013, 22:04:16
wysłana przez Izorist
3 Odpowiedzi
388 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 28 Styczeń, 2016, 21:31:36
wysłana przez jona
5 Odpowiedzi
357 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 02 Sierpień, 2016, 12:08:05
wysłana przez Izorist
1 Odpowiedzi
225 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 27 Lipiec, 2017, 22:49:47
wysłana przez Nimrod
8 Odpowiedzi
317 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 17 Wrzesień, 2017, 09:32:23
wysłana przez Lincoln