Yu-Gi-Oh! TCG Polska

Serce Kart => Yu-Gi-Oh! Teoria => Zasady i rulingi => Wątek zaczęty przez: Izorist w 05 Maj, 2016, 21:09:04

Tytuł: Rulingi i ciekawe interakcje na MP
Wiadomość wysłana przez: Izorist w 05 Maj, 2016, 21:09:04
Jak już pewnie niektórzy z was zdążyli usłyszeć, dostaliśmy potwierdzenie co do Mistrzostw Polski (data wkrótce). Co za tym idzie, wychodzi na to, że będę sędziował. Tutaj mam do was prośbę - podajcie w tym temacie wszystkie interakcje i sytuacji, które mogą okazać się problematyczne podczas MP (zarówno te rulingowe jak i wszystkie inne). Jeśli nie jesteście pewni, czy jakaś sytuacja się nadaje - tym bardziej napiszcie. Nie musi to być tak zawiłe jak sytuacja ze Swap Frogiem.

Przed MP postaram się tutaj odpowiedzieć zbiorczo na wszystkie pytania i upewnić się, że pozostali sędziowie się z nimi zaznajomili (zapytam o ich opinie). Jak będzie już temat z ogłoszeniem MP - też tam to podlinkuję.
Tytuł: Odp: Rulingi i ciekawe interakcje na MP
Wiadomość wysłana przez: Dunkoro w 05 Maj, 2016, 22:35:00
Kaiser Colosseum + The Monarchs Stormforth;
P1 kontroluje 1 potwora oraz Kaiser, P2 w swojej turze aktywuje Stormforth i chciałby poświęcić potwora przeciwnika dla swojego summonu. Nie może, prawda? Działa to podobnie jak Rivalry w tym, że nie można nawet podjąć akcji, mimo, że skutek nie łamałby ograniczenia?

I: Zgadza się. Dzieje się tak, ponieważ proces Tribute Summonu jednocześnie zdejmuje trybutowanego potwora i wstawia Tribute Summonowanego. Przez to przez krótką chwilę doprowadzilibyśmy do sytuacji 0 vs 1 monster, przy czym Colosseum nie zdąża zauważyć pośrednich kroków całego procesu, a co za tym idzie wciąż aplikuje swój efekt, mimo że nie byłoby już żadnego monstera na polu.
Tytuł: Odp: Rulingi i ciekawe interakcje na MP
Wiadomość wysłana przez: Zadyma w 06 Maj, 2016, 16:02:28
Solemn strike vs Nekrozowe lustra, jak to działa. Bo już trafiłem na sytuację gdzie opp puszcza mi to na summonowanego pota, ale nie jestem pewien czy może

I: Jeśli Ritual Summonowany Nekroz aktywuje swój efekt, to można użyć Strike'a. Jednak sam Ritual Summon jest wezwaniem poprzez efekt, więc Solemn Strike go nie zaneguje.
Tytuł: Odp: Rulingi i ciekawe interakcje na MP
Wiadomość wysłana przez: Izorist w 06 Maj, 2016, 16:06:20
proszę o powstrzymanie się od odpowiadania na pytania, zrobię to później zbiorowo.
to nie jest temat do dyskusji na temat MP, spam kasuję i lecą warny
Tytuł: Odp: Rulingi i ciekawe interakcje na MP
Wiadomość wysłana przez: Hiruma w 06 Maj, 2016, 16:33:12
Mój przeciwnik gra dinomistem odpalam mu na skalę twin twister czy może negować destroy czy target?

Dinomist Brachion
Dinomist Ceratops

I: Twin Twistersa można zanegować pierwszym rodzajem Dinomistów (negujące target). Nie można jednak użyć drugiego rodzaju, który niszczy się ZAMIST innych kart Dinomist (nic nie neguje!), ponieważ sam ma zostać zniszczony.
Tytuł: Odp: Rulingi i ciekawe interakcje na MP
Wiadomość wysłana przez: Kanashimi Tomo w 11 Maj, 2016, 20:18:07
Odd-Eyes Meteorburst Dragon vs Number 66: Master Key Beetle na kartę w skali. Smok przyzywa target Żuka z Pend.Zone do Monster Zone. Czy efekt Keya dalej będzie działać czy nie?

I: Karta zmieniająca swoje położenie (grave, ręka, deck...) staje się nową kartą. Ma to zastosowanie również w przypadku Pendulum Zone - Monster Zone.
Tytuł: Odp: Rulingi i ciekawe interakcje na MP
Wiadomość wysłana przez: Hiruma w 11 Maj, 2016, 22:17:16
Czy mogę wzywać kajiu na pole przeciwnika poświęcając vanity fienda albo majesty fienda czy to wogule możliwe zagranie?

I: Majesty's zabrania aktywacji efektów, Special Summon Kaiju to Inherent Summon, nic więc nie stoi na przeszkodzie. Jednak w przypadku Vanity's nie można podjąć żadnej akcji mającej na celu Special Summon, czyli nie można przywoływać Kaiju, nawet poprzez sens Vanity's Fienda.
Tytuł: Odp: Rulingi i ciekawe interakcje na MP
Wiadomość wysłana przez: Dunkoro w 11 Maj, 2016, 22:24:54
Czy efekty posyłające karty na grób (przykłady; Erebus the Underworld Monarch, Advanced Ritual Art, Foolish Burial, Uni-Zombie) mogą w ogóle być aktywowane, kiedy jest face-up Macro Cosmos na polu?

I: EFEKTY (nie koszty) wysyłające na grave mogą być aktywowane przy Macro, jednak nie wszystkie się przy nim w pełni rozwiążą. Erebus nie wtasuje karty, Uni-Zombie nie zwiększy levelu. ARA jednak poprawnie wezwie Ritual Monstera.
Tytuł: Odp: Rulingi i ciekawe interakcje na MP
Wiadomość wysłana przez: Panda w 15 Maj, 2016, 22:43:16
Czy w tym roku, przyłapani obcokrajowcy na cheatowaniu (for example podpowiadanie sobie nawzajem) będą karani czymś więcej niż tylko upomnieniem?

I: W tym roku będę pełnił rolę Head Judge'a, co za tym idzie, będę miał więcej do powiedzenia. Jest to jednak dla mnie nowe doświadczenie, i mam nadzieję, że dobrze sobie poradzę z takimi sytuacjami :)
Tytuł: Odp: Rulingi i ciekawe interakcje na MP
Wiadomość wysłana przez: Dunkoro w 18 Maj, 2016, 21:33:23
Gracz A ma na polu Rivalry of Warlords i załóżmy PSY-Framelord Omega. Czy gracz B może aktywować efekt Mithra the Thunder Vassal w ręce? (Moim zdaniem nie, ponieważ to podobna sytuacja do takiej jakby gracz A miał zajęte wszystkie monster zone'y).

I: Special Summon tokena jest obowiązkową częścią efektu Mithry, więc nie można jej w ogóle aktywować w takim przypadku.
Tytuł: Odp: Rulingi i ciekawe interakcje na MP
Wiadomość wysłana przez: Dunkoro w 18 Maj, 2016, 23:26:06
Czy można użyć efektu który neguje efekt potwora na Normal Monsterze, jeżeli ten efekt ma też inną część? (Przykład: Forbidden Chalice)

I: Tak, można. Jeśli jednak efekt tylko neguje efekt potwora (Effect Veiler), to nie może być użyty na Normal Monstera.
Tytuł: Odp: Rulingi i ciekawe interakcje na MP
Wiadomość wysłana przez: Dunkoro w 18 Maj, 2016, 23:26:50
Czy The Prime Monarch jest traktowany jako potwór opuszczając pole? (dokładnie chodzi o fakt, czy jest zbanishowany kiedy działa efekt Dimensional Fissure)

I: Zgodnie z rulingami do Inzektorów, gdy aktywny jest Dimensional Fissure to Prime traktowany jako monster jest banishowany zamiast być wysłanym na grave.
Tytuł: Odp: Rulingi i ciekawe interakcje na MP
Wiadomość wysłana przez: Izorist w 24 Maj, 2016, 23:20:00
Odpowiedziałem jak mogłem. Oprócz tego tworzę trochę większy dokument na boku rozwijając trochę przypadki, które uznałem za bardziej przydatne. Wszystko co tu napisałem na niebiesko obowiązuje na MP.
Możecie pisać dalej :D
Tytuł: Odp: Rulingi i ciekawe interakcje na MP
Wiadomość wysłana przez: Panda w 25 Maj, 2016, 00:02:37
Czy w tym roku, przyłapani obcokrajowcy na cheatowaniu (for example podpowiadanie sobie nawzajem) będą karani czymś więcej niż tylko upomnieniem?

I: W tym roku będę pełnił rolę Head Judge'a, co za tym idzie, będę miał więcej do powiedzenia. Jest to jednak dla mnie nowe doświadczenie, i mam nadzieję, że dobrze sobie poradzę z takimi sytuacjami :)
Odpowiedz na pytanie, a nie chwal się, że masz HJ, co? Bo z Twojej odpowiedzi tutaj, (jak dla mnie) zupełnie nic nie wynika. Bo dalej nie wiem, czy jest sens zgłaszać obcokrajowców za takie numery, czy po prostu rozwiązać je między sobą (co często jest dużo szybsze)
(Przypominam, że w zeszłych latach takie sytuacje także zostały dobrze rozwiązane w oczach co niektórych)
Tytuł: Odp: Rulingi i ciekawe interakcje na MP
Wiadomość wysłana przez: Izorist w 25 Maj, 2016, 03:05:47
Co mam Ci napisać? Że każdy obcokrajowiec będzie z miejsca wyrzucany? :P
Będą kary stosowne do przewinień, a przynajmniej wg mojej oceny. Na pewno nie będę się wahał z Game/Match Lossami, bo teraz będę je mógł bez problemu wystawiać.
Tytuł: Odp: Rulingi i ciekawe interakcje na MP
Wiadomość wysłana przez: Panda w 25 Maj, 2016, 10:36:26
Co mam Ci napisać? Że każdy obcokrajowiec będzie z miejsca wyrzucany?
Będą kary stosowne do przewinień, a przynajmniej wg mojej oceny. Na pewno nie będę się wahał z Game/Match Lossami, bo teraz będę je mógł bez problemu wystawiać.
Na przykład coś takiego. Nie chodzi o to, żeby każdego wyrzucać, bo tak. Nie jesteśmy już kapryśnymi dzieciakami. W większości. Chodzi raczej o to, żeby nie byli traktowani ulgowo, tak jak to do tej pory było. Bóg jeden wie jakie masz do tego podejście. Może takie jak Gamelord, że zagranicznym wolno ciut więcej bo tak, bo chcemy żeby do nas znowu przyjechali. Zostałeś zapytany o to, jak będziesz reagować. A w zasadzie o to, CZY będziesz reagować jakoś bardziej niż poprzedni HJ. Twoja odpowiedź: "Mam HJ!." Nie no, bomba, to na pewno wszystko tłumaczy.


//Pytanie zadałem. Odpowiedź wymusiłem. Odpowiedź dostałem. Na tym zakończymy to tutaj. Jak chcesz coś dodać do tematu, to zapraszam na PW, co by nie śmiecić bez potrzeby.

I: peace yo
Tytuł: Odp: Rulingi i ciekawe interakcje na MP
Wiadomość wysłana przez: Kanashimi Tomo w 26 Maj, 2016, 21:59:40
Rivalry of Warlords i Gozen Match vs Kozmo banish i legal target to confirm - sprawa poruszona na Adj Con grupie.


Sprawa podobna do Gladiator Beastów, ale wolę wiedzieć "na wszelki wypadek".

*Dla nieogarniających - Pilot = Psychic-Type "Kozmo" monster

I: Należy założyć, że gracz postępuje w sposób legalny. Jeśli mamy podstawy, by sądzić, że przeciwnik próbuje nas oszukać - wtedy wołamy sędziego, aby on potwierdził.
Dodatkowo polecam przypomnieć przeciwnikowi o tym, że powinien mieć legalny target w ręce; nie wszyscy o tym pamiętają. Sam uczulę pozostałych sędziów, żeby zwracali szczególną uwagę, gdy zobaczą Rivalry/Gozena na polu.
Nie muszę chyba mówić, że aktywacja takiego efektu, bez legalnego targetu, przy pełnej świadomości tego rulingu wiąże się z poważnymi konsekwencjami :)
Tytuł: Odp: Rulingi i ciekawe interakcje na MP
Wiadomość wysłana przez: GieHa w 30 Maj, 2016, 15:49:14
1. Efekt Domain of the True Monarchs zmniejsza level jednego z dwóch Erebus the Underworld Monarchów na mojej ręce. Po efekcie opp odpala PSY-Framelord Omega i banishuje jednego Erebus the Underworld Monarcha. Jak w takiej sytuacji odróżnić, który to który?

I: Erebus jest w teorii odsłonięty w ręce przez całą turę. Rozłóż rękę face-down z jednym Erebusem face-up i rzućcie kostką, żeby wybrać losową kartę.

2. Czy The Monarchs Stormforth działa na karty podobne do Super Quantal Mech King Great Magnus? Stormforth zmienia mechanikę gry i pozwala summonować przez trybut potka oppa, więc w teorii powinno się dać.

I: Stormforth affectuje monstery efektem, więc Magnus jest tak czy siak nietykalny.
Tytuł: Odp: Rulingi i ciekawe interakcje na MP
Wiadomość wysłana przez: Izorist w 30 Maj, 2016, 16:31:10
https://docs.google.com/document/d/1Sh-26xR9LQvkCGis8gfzd5BEcClFZImvv5XSl2Lu5vQ/edit?usp=sharing

dokument z ważniejszymi rulingami, można w nim komentować
Tytuł: Odp: Rulingi i ciekawe interakcje na MP
Wiadomość wysłana przez: Zimon w 30 Maj, 2016, 16:55:18
Czy przy efektach "and if you do" ex: Ghostrick Jackfrost obie częsci efektu muszą się wykonać? Np w przypadku Jackfrosta zmiana do face down moze byc wykonana jeśli na polu nie ma miejsca do summonu?

I: Jeśli nie można special summonować Jackfrosta, to w ogóle nie można aktywować jego efektu. Jeśli jednak jego efekt zostanie aktywowany i w chainie do niego zostanie aktywowany efekt, który uniemożliwi special summon Jackfrosta (zablokowanie miejsca na polu albo ogólnie special summonu) to pierwsza część jego efektu się wykona, jednak pozostanie on w ręce.

Efekty Psy Frame wymagają summonu również PSY-Frame Driver w przypadku kiedy mamy do dyspozycji tylko jednego drivera możemy odpalać w chainie efekty innych potworów psy-frame? Ex. przeciwnik deklaruje atak, ja odpalalem efekt PSY-Framegear Beta on w chainie efekt Cyber Dragon Infinity a ja do tego PSY-Framegear Gamma, Moge dodkonac tylko jednego summonu z effektu bo mam tylko 1 drivera. Czy zresolwuje się efekt gammy a beta zostanie  w ręce, czy wogóle go nie mogę odpalić, bo nie mam drugiego wymaganego drivera?

I: Aktywować możesz oba (poprawnie stworzyłeś chain). Jednak podczas resolve'u poprawnie rozwiąże tylko Gamma, ponieważ Beta nie będzie miała Drivera, z którym mogła by się special summonować. Beta zostanie w takim przypadku w ręce.
Tytuł: Odp: Rulingi i ciekawe interakcje na MP
Wiadomość wysłana przez: UnicroN w 30 Maj, 2016, 23:08:51
A ja mam takie pytanie natury Technicznej :P co do karty  Appropriate . Mianowicie KIEDY mogę Draw 2 zrobić dokładnie?

przykład...Mam zasetowane, aktywuję Dealingsa, przeciwnik Draw poza Draw Phase..., chain Appropriate. czy mogę dobrać 2? czy dopiero ewentualnie przy następnym Dealingsie? :)

I: Flipnąć Appropriate możesz tylko wtedy, kiedy przeciwnik dobrał kartę na końcu rozwiązywania jakiegoś efektu. Przykłady takich kart to Maxx "C", Pantheism of the Monarchs albo Dark Bribe. Jeśli Appropriate jest już Face-Up to możesz używać jego efektu nawet w środku chainu i w środku efektu. Czyli przy Dealingsie nie możesz go flipnąć, bo ostatnią rzeczą jest discard, ale jeśli już jest Face-Up to dobierasz 2 karty zanim będziesz discardował.
Tytuł: Odp: Rulingi i ciekawe interakcje na MP
Wiadomość wysłana przez: Illidan w 31 Maj, 2016, 09:06:42
Jak będzie rozwiązywana kwestia chainowania Call of the Haunted do MST, efekty odpalane na SS będą się aktywować i resolwować czy nie?

I: Tak jak w całej Europie - aktywują się i resolve'ują, jeśli nie zmissują timingu.
Tytuł: Odp: Rulingi i ciekawe interakcje na MP
Wiadomość wysłana przez: Kanashimi Tomo w 31 Maj, 2016, 09:10:44
Jak będzie rozpatrywana kwestia Swap Froga odnośnie jego SSu? Inherent czy efekt?

I: Swap Frog na MP jest oficjalnie Inherentem.
Tytuł: Odp: Rulingi i ciekawe interakcje na MP
Wiadomość wysłana przez: OkazakiQq w 01 Czerwiec, 2016, 17:33:26
Czy SS Kozmo Dark Planet to Inherent  SS ?

I: Dark Planet to Inherent SS, widać to po zapisie "(from your hand)" i braku dwukropków czy średników (tyczy się kart wydrukowanych w PSCT).

jeśli nie to Majespecter Tempest czy Solemn Strike może zanegować efekt SS z reki ?

I: Zarówno Tempest jak i Strike mogą zanegować dowolny Inherent jak i aktywację efektu monstera, który chce się tym efektem Special Summonować.
Tytuł: Odp: Rulingi i ciekawe interakcje na MP
Wiadomość wysłana przez: Miki w 02 Czerwiec, 2016, 10:59:51
Poczytałem trochę waszych pytań i  strach się bać xD. Nie chcę być to dla nikogo nie miły czy złośliwy ale wyjdzie jak zawsze ;p. Przed dużym turniejem są 2 BARDZO ważne rzeczy do zrobienia. Raz ograć i przygotować swój deck. DWA co jest chyba ważniejsze to:
Cytuj
Na początek polecam zapoznać się z dwoma bardzo istotnymi artykułami.

http://www.yugioh-card.com/en/gameplay/fasteffects_timing.html graf który nie raz uratuje wam tyłek jeśli go zapamiętacie

https://yugiohblog.konami.com/articles/?tag=problem-solving-card-text info jak to wszytko działa.

I jeśli myślicie że to już znacie to super. Możecie przeczytać to jeszcze z 10 razy.

 Poniżej macie kawełek tekstu który przygotowałem kiedyś dla ludzi którzy jechali na YCS, polecam przeczytać niektóre przykłady mogę być już nieaktualne(decki już nie grają) ale sama mechanika została bez zmian i pewne zasady zostaję nie zmienne.


(kliknij aby pokazać/ukryć)


A i na koniec jeszcze jedna ważne informacja:

Cytuj
Na początek polecam zapoznać się z dwoma bardzo istotnymi artykułami.

http://www.yugioh-card.com/en/gameplay/fasteffects_timing.html graf który nie raz uratuje wam tyłek jeśli go zapamiętacie

https://yugiohblog.konami.com/articles/?tag=problem-solving-card-text info jak to wszytko działa.

I jeśli myślicie że to już znacie to super. Możecie przeczytać to jeszcze z 10 razy.
Tytuł: Odp: Rulingi i ciekawe interakcje na MP
Wiadomość wysłana przez: UnicroN w 02 Czerwiec, 2016, 22:52:35
gdy Kozmo jest zniszczony i idzie na grave...nastepnie może sie zbaniszować aby przyzwać/dodać innego Kozmo. czy gdy będzie w Grave, można go usunąć, np Dark Smog ?

I: Banish statku jest kosztem do aktywacji efektu. Ponieważ Smog targetuje w chwili aktywacji to nie ma fizycznej możliwości, żeby usunąć statek smogiem, zanim ten sam się usunie jako koszt efektu.