Wątek: Przygotowania pod MP  (Przeczytany 755 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przygotowania pod MP
« dnia: 26 Kwiecień, 2017, 18:26:05 »
0
Nie wiem czy mogę ale , chciałbym świeżaków  jak i zaawansowanych graczy przygotować pod MP
kilka pytań ode mnie:

czy Toadally Awesome Neguje summonRonintoadin i go zabiera?
czy jak zasetuje 2 spelle/trapy pod Mastera to opp może się dochainować twtw  przed jego summonem czy set spella nie startuje chainu?
Jeśli użyje na Absolute King Back JackFiend Griefing to może opp do chainować się i użyć jego effektu?A jak jest na odwrót ?
Czy Jak opp ma Zoodiac Drident z materiałem zwiększającym attack , wezwę Number 103: Ragnazero
to mogę aktywować eff niszczący , czy opp ma pierwszeństwo i zdąży zredukować sobie attak i mi ją zniszczy?

Piszcie może w tym dziale pytania metowe które jeszcze są nie dla was jasne :)

Odp: Przygotowania pod MP
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Kwiecień, 2017, 18:40:42 »
0
Pytanie za 100 pkt, które mnie ciągle męczy xD

Forbidden Chalice na Toadally Awesome w SP na efekt Summonujący żabe. Kilka stepów poźniej Toadally Awesome schodzi na grave. Odpala się efekt czy nie?

Chalice daje kondycje na karte czy na gracza?

PS. Znam Ruling Sangana, ale słyszałem 2 wersje od graczy z poziomem sędziowskim RC2 i ciągle mnie to męczy.

Odp: Przygotowania pod MP
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Kwiecień, 2017, 18:51:36 »
0
oczywiście że eff recyklującyToadally Awesomewchodzi i sobie recykluje jakąś żabe.
Nawet jak byś użył  Forbidden Chalice  Toadally Awesome i opp odpalił by jakiś eff to użyłbym  Toadally Awesome i w chainie Book of Moon , i miałbyś zanegowaną kartę którą odpaliłeś :)

Odp: Przygotowania pod MP
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Kwiecień, 2017, 21:39:50 »
0
Cytuj
czy Toadally Awesome Neguje summon Ronintoadin i go zabiera?

Toadally Awesome może zanegować efekt Ronintoadin w grave. Karty w graveyard nie mogą zostać zniszczone, dlatego ta część efektu, jak i dalsza część o zasetowaniu karty na polu, nie będzie mieć miejsca.
Warto zaznaczyć, że nie jest to w żaden sposób negacja summonu, a aktywacji efektu.

Cytuj
czy jak zasetuje 2 spelle/trapy pod Mastera to opp może się dochainować Twin Twisters  przed jego summonem czy set spella nie startuje chainu?

Set spella/trapa nie startuje chainu. Wciąż możesz jednak po każdym jednarazowym secie opowiedzieć na to działanie, także Twin Twisters.

Cytuj
Jeśli użyje na Absolute King Back Jack Fiend Griefing to może opp do chainować się i użyć jego effektu?A jak jest na odwrót ?

Jeśli warunki aktywacji efektu lub karty są spełnione, nie widzę przeszkód.

Cytuj
Czy Jak opp ma Zoodiac Drident z materiałem zwiększającym attack , wezwę Number 103: Ragnazero to mogę aktywować eff niszczący , czy opp ma pierwszeństwo i zdąży zredukować sobie attak i mi ją zniszczy?

Przez redukcję ataku rozumiem aktywację efektu i jako koszt detach jedynego materiału podwyższającego mu statystyki. Pierwszeństwo odpowiedzi opcjonalnymi efektami w summon response window posiada turn player. Jeśli wezwałeś Number 103: Ragnazero w swojej turze (a nie np. przy pomocy Wonder Xyz w turze przeciwnika), będziesz mógł aktywować efekt jako pierwszy.

Odp: Przygotowania pod MP
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Kwiecień, 2017, 15:00:44 »
0
Kolejne pytanie, ktore mnie zastanawia.

Retaliating "C" vs Zoodiac Barrage.

Jak to zadziala, moge odpalic na wejście, skoro ma w tekście zapisany SS?


Secior

Odp: Przygotowania pod MP
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Kwiecień, 2017, 15:18:50 »
0
Chyba tak, bo tak samo to działa w przypadku Ash Blossom & Joyous SpringInterrupted Kaiju Slumber

Izorist

Odp: Przygotowania pod MP
« Odpowiedź #6 dnia: 30 Kwiecień, 2017, 16:09:19 »
0
Miałem w sumie zakładać podobny temat, ale skoro Kuros zrobił to pierwszy to skorzystam z tego, i wam tutaj poodpowiadam. Pytajcie o rulingi i inne sytuacje, a ja z czasem zacznę na nie odpowiadać. Ponieważ przejmuję wątek to starajcie się nie odpowiadać na pytania innych - ja to zrobię :)

Hiruma

Odp: Przygotowania pod MP
« Odpowiedź #7 dnia: 30 Kwiecień, 2017, 16:44:41 »
0
Mam pytanko o nasze screty czemu są na ogół powykrzywiane
Co zrobić aby były proste?bo na turniejach większych ktoś się przyczepi że karty są znaczone ?
Co z tym poradzić ?
Ya Ha

Odp: Przygotowania pod MP
« Odpowiedź #8 dnia: 30 Kwiecień, 2017, 16:47:38 »
0
Chodzi ci o to, że nie są płaskie, tylko trochę wypukłe? Tak już po prostu z nimi jest, ale jak wsadzisz je przed turniejem do koszulek to większej różnicy między nimi a commonami/rarkami nie będzie.
Raphèl mai amècche zabì almi!
"Nie znam się na p***doleniu głupot, ale chyba p***dolicie głupoty." - Leo, 17.04.2017

Odp: Przygotowania pod MP
« Odpowiedź #9 dnia: 30 Kwiecień, 2017, 17:25:58 »
0
To Moze i ja się o coś zapytam. Hand trap do dinosaurow który daje ze wszystkie dino są uneffected na aktywowane effekty. Czy są odporne na tylko effekty kart czy również na aktywację kart?

Odp: Przygotowania pod MP
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Maj, 2017, 01:12:21 »
0
Używamy Ground Collapse deklarujemy 2 pola a przeciwnik w chainie summonuje do jednego z nich monsterka (i dunno, np e-tele) what happens?

Jak coś mi się jeszcze przypomni to napiszę bo ostatnio miałem kilka problemów rulingowych hmm...

Odp: Przygotowania pod MP
« Odpowiedź #11 dnia: 01 Maj, 2017, 01:40:24 »
+1
Secretki są powyginane przez ten brokat i inny syf. Najlepiej połóż coś ciężkiego na secreta lub odegnij go lekko to się wyprostuje. Po koszulkach czasami widać jaka karta jest secretem jeśli ktoś nie wyprostował jej wcześniej.
« Ostatnia zmiana: 01 Maj, 2017, 01:41:58 wysłana przez Yano »

Izorist

Odp: Przygotowania pod MP
« Odpowiedź #12 dnia: 10 Maj, 2017, 16:12:01 »
+1
Odpowiedzi na zebrane dotychczas pytania (i nie tylko).

  • Toadally Awesome może zanegować aktywację Ronintoadina w grave. Nie może go Special Summonować, bo jej efekt nie zniszczył Toadina (karty w grave nie mogą być zniszczone).

  • Set Spella/Trapa nie zaczyna chainu, jednak w reakcji na każdą akcję nie zaczynającą chainu gracz może aktywować quick effect (spell speed 2). Priorytet posiada wtedy turn player. Jest więc możliwe, żeby aktywować Twin Twisters na sety zanim przeciwnik użyje ich pod trybut summon.

  • Można dochainować Absolute King Back Jacka do aktywacji Fiend Griefing, które go targetuje. Odwrotna sytuacja nie jest możliwa, ponieważ Back Jack banishuje się jako koszt.

  • Po summonie Number 103: Ragnazero turn player ma priorytet, żeby aktywować quick effect (spell speed 2), taki jak ten Ragny lub Zoodiac Dridenta. Jeśli jest tura gracza, który wezwał Ragnę to przeciwnik nie zdąży aktywować efektu Dridenta tak, aby stał się nielegalnym targetem dla efektu Ragny.

  • Toadally Awesome zanegowana za pomocą Forbidden Chalice po zejściu na grave może aktywować efekt do podniesienia WATERa. Chalice neguje efekty na polu a ten efekt aktywuje się na grave.

  • Retaliating "C" (tak samo jak Solemn Warning) może być aktywowany jedynie w chainie do aktywacji karty, która jest jednoznaczna z aktywacją efektu, który zawiera w sobie special summon. Zoodiac Barrage ma ignition-like effect, który nie aktywuje się razem z aktywacją karty, więc Retaliating nie może być aktywowany w żadnym momencie.

  • Interrupted Kaiju Slumber podczas aktywacji karty ma efekt special summonujący z decku, co spełnia warunki aktywacji Ash Blossom & Joyous Spring. Na grave Slumber aktywuje efekt szukający z decku, to też spełnia warunki aktywacji Ash Blossom. W przeciwieństwie do m.in. Retaliating "C" Ash Blossom może być aktywowana też na efekty, nie tylko aktywację karty, jest to więc zupełnie inny przypadek.

  • Karty da się często wyprostować wyginając je w przeciwną stronę lub stosując duży ciężar (encyklopedie etc.). Osobiście posiadam playset Yosenju i Strików w Secret Rare, który udało mi się bez problemu wyprostować wyginając je w drugą stronę.
  • Miscellaneousaurus chroni przed aktywowanymi efektami. Jeśli karta posiada efekt przy swojej aktywacji to jej aktywacja jest równoznaczna z aktywacją efektu (wyjątkiem są między innymi continuousy).

  • Jeśli w chainie do Ground Collapse zostanie aktywowany efekt, który summonuje monstera w jednym z targetowanych zonów to oba efekty rozwiązują poprawnie. Zone, w który został wezwany monster nie będzie mógł być używany gdy tylko ten go opuści.

  • Continuous Spelle i Trapy True Draco/King (True Draco Heritage, Disciples of the True Dracophoenix, True Draco Apocalypse, True King's Return) gwarantują swoim efektem dodatkowy normal summon 3ciej kategorii (link). W przypadku tego Tribute Summonu należy pamiętać o odpowiednich Tribute Materialach.

  • Można notować (lub kłaść countery w odpowiednim kolorze) na jakie typy kart jest unaffected Master Peace, the True Dracoslaying King. Służy to poprawnemu rozwiązywaniu efektów kart.

  • Jeśli Zoodiac Whiptail (a tak naprawdę to Xyz) usunie Baobaboona po tym jak "wygrał" walkę to Baobaboon się nie aktywuje, ponieważ nie został zniszczony w walce.


    Link do doca z rulingami: https://docs.google.com/document/d/1AKc_4gKlJiNFI9od7zg0OxH3Cjvlq1vz6pO6nY95hcw/edit?usp=sharing
« Ostatnia zmiana: 10 Maj, 2017, 16:14:24 wysłana przez Izorist »

Hiruma

Odp: Przygotowania pod MP
« Odpowiedź #13 dnia: 11 Maj, 2017, 09:14:53 »
0
Jestem ciekaw czy ten mogę zanegować Solmen warningiem aktywacje fielda Lost World ?
Czy to działa tak samo jak z macro cosmosem? Bo pamietam że Macro Cosmos można było zanegować solemnem.
Ya Ha

Odp: Przygotowania pod MP
« Odpowiedź #14 dnia: 11 Maj, 2017, 10:05:12 »
0
IMO to jest trochę inna sytuacja, bo Macro Cosmos summonuje heliosa przy aktywacji, a Lost World sam z siebie nie summonuje niczego.
Raphèl mai amècche zabì almi!
"Nie znam się na p***doleniu głupot, ale chyba p***dolicie głupoty." - Leo, 17.04.2017

Odp: Przygotowania pod MP
« Odpowiedź #15 dnia: 11 Maj, 2017, 11:16:49 »
0
Cytuj
Jestem ciekaw czy ten mogę zanegować Solmen warningiem aktywacje fielda Lost World ?
Czy to działa tak samo jak z macro cosmosem? Bo pamietam że Macro Cosmos można było zanegować solemnem.

Zgadzam sie z Nimrod, Przy aktywacji Lost World nie można odpalic Solemn Warning, ponieważ nic się nie dzieje, a solemn warning może zanegować tylko aktywację spella. Przykładowo Zoodiac Barrage nic się nie dzieje jak to odpalisz.

Izorist

Odp: Przygotowania pod MP
« Odpowiedź #16 dnia: 11 Maj, 2017, 11:29:34 »
0
Tak, Lost World vs Solemn Warning podpada pod ten przypadek, więc nie można odpowiedzieć Warningiem. Tak jak Nimrod napisał, Macro Cosmos aktywuje swój efekt summonujący wraz z aktywacją karty.

  • Retaliating "C" (tak samo jak Solemn Warning) może być aktywowany jedynie w chainie do aktywacji karty, która jest jednoznaczna z aktywacją efektu, który zawiera w sobie special summon. Zoodiac Barrage ma ignition-like effect, który nie aktywuje się razem z aktywacją karty, więc Retaliating nie może być aktywowany w żadnym momencie.

Odp: Przygotowania pod MP
« Odpowiedź #17 dnia: 21 Maj, 2017, 13:31:54 »
0
Czy w chainie do swojego Slumbera/Dark Hole'a/Raigeki mogę odpalić kartę z spell speed 2(ex. MST, TwTw) aby uniemożliwić dla oppa odpowiedzeniem My Body as a Shield?

Odp: Przygotowania pod MP
« Odpowiedź #18 dnia: 21 Maj, 2017, 15:31:30 »
0
Czy w chainie do swojego Slumbera/Dark Hole'a/Raigeki mogę odpalić kartę z spell speed 2(ex. MST, TwTw) aby uniemożliwić dla oppa odpowiedzeniem My Body as a Shield?

Chyba to nie za bardzo pomoże bo i tak poniesie koszt i odpali efekt karty a ty tylko wybierzesz kartę do zniszczenia a nie ją zanegujesz czy zablokujesz.  My Body jest speed spellem jak ustawisz chain on sam się odpali w odpowiedzi.
Takie jest moje zdanie ale mogę się mylić. Rozsądniejszym wyborem jest w 1 kolejności rzucić MST, TwTw na set a potem Slumbera/Dark Hole'a/Raigek.
Tylko J-Rock i Metal reszty nie słucham ^^ Chętny na pojedynek ? Np xD https://www.facebook.com/SandroYGO/

Kali

Odp: Przygotowania pod MP
« Odpowiedź #19 dnia: 21 Maj, 2017, 15:54:12 »
+2
ale wiece że przeciwnik najpierw może zareagować? odpowiadacie sobie sami na playe nie pytając oppa czy coś ma? xDDDD

Odp: Przygotowania pod MP
« Odpowiedź #20 dnia: 21 Maj, 2017, 15:54:24 »
+1
Czy w chainie do swojego Slumbera/Dark Hole'a/Raigeki mogę odpalić kartę z spell speed 2(ex. MST, TwTw) aby uniemożliwić dla oppa odpowiedzeniem My Body as a Shield?


Nie rozumiem pytania xD
Przeciez Slumber zaczyna chain, to jak ty chcesz sobie odpowiedziec MST, przed tym jak zapytasz opa o odpowiedz?
Chyba, ze ja czegos nie wiem ;P

Odp: Przygotowania pod MP
« Odpowiedź #21 dnia: 21 Maj, 2017, 16:21:51 »
+2
Czy w chainie do swojego Slumbera/Dark Hole'a/Raigeki mogę odpalić kartę z spell speed 2(ex. MST, TwTw) aby uniemożliwić dla oppa odpowiedzeniem My Body as a Shield?

Chyba to nie za bardzo pomoże bo i tak poniesie koszt i odpali efekt karty a ty tylko wybierzesz kartę do zniszczenia a nie ją zanegujesz czy zablokujesz.  My Body jest speed spellem jak ustawisz chain on sam się odpali w odpowiedzi.
Takie jest moje zdanie ale mogę się mylić. Rozsądniejszym wyborem jest w 1 kolejności rzucić MST, TwTw na set a potem Slumbera/Dark Hole'a/Raigek.
Mnie tam rullingi ani mpki nie obchodzą, skoro ostatnią partię yuga zagrałem pół roku temu, ale jak widzę np. takie odpowiedzi, to mam dwie propozycje;
1) Niech prawo odpowiadać mają tylko sędziowie
2) Jeśli nie to (jeśli ktoś zdecyduje się udzielić odpowiedzi pomimo zakazu), to warny za odpowiedź wprowadzającą w błąd.

Izorist

Odp: Przygotowania pod MP
« Odpowiedź #22 dnia: 21 Maj, 2017, 17:06:51 »
0
Dlatego zawsze proszę (tak jak też w tym temacie wyżej), żeby nie odpowiadać na pytania (odpowiedzi "starszych" graczy na podstawowe pytania przeboleję, szczególnie jeśli mnie nie ma w pobliżu).

Po zagraniu karty lub aktywacji efektu, które zaczynają chain priorytet automatycznie przechodzi na przeciwnika. W związku z tym niemożliwe jest zagranie dowolnego efektu w chainie do Normal Spella tak, aby przeciwnik nie miał możliwości aktywować My Body as a Shield.

W skrócie: read the chart.

Odp: Przygotowania pod MP
« Odpowiedź #23 dnia: 24 Maj, 2017, 22:05:44 »
0
Kiedy Windwitch - Ice Bell aktywuje się w ręku i przeciwnik odpali Ash Blossom & Joyous Spring.
1) potwór się wzywa i nie wzywa kolejnego
2) nic się nie dzieje ?

Izorist

Odp: Przygotowania pod MP
« Odpowiedź #24 dnia: 24 Maj, 2017, 23:01:19 »
0
Jeśli Ash Blossom & Joyous Spring zostanie aktywowana na efekt Windwitch - Ice Bell to cały efekt zostanie zanegowany i Ice Bell pozostanie na ręce.

 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
18 Odpowiedzi
1885 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 20 Luty, 2014, 16:58:04
wysłana przez Speicher
0 Odpowiedzi
169 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 09 Styczeń, 2016, 17:12:50
wysłana przez Whisper
0 Odpowiedzi
167 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 20 Kwiecień, 2017, 11:34:25
wysłana przez Illidan
0 Odpowiedzi
98 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 26 Kwiecień, 2017, 10:00:03
wysłana przez Illidan
0 Odpowiedzi
141 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 18 Maj, 2017, 08:04:37
wysłana przez Illidan