Wątek: honest vs np crane  (Przeczytany 1389 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

183Czy wiedziałeś, że kartę Mind Cotrol możesz użyć nawet jeśli na stole znajduje się Rivalry of Warlords/Gozen Match, a Ty kontrolujesz potwora innego typu/atrybutu?(Arashel)
177Pamiętaj, że każdy gracz tworzy społeczność jaką jest scena Yu-Gi-Oh! Polska. Bez zrozumienia pojawią się problemy. Unikaj zbednych komentarzy powodujących konflikty, a jeżeli już masz chęć zwrócenia uwagi to rób to przez Prywatną Wiadomość.(Kanashimi Tomo)
176Podczas duelu nigdy nie uważaj słowa "ok" za słowo powstrzymujące ciebie od chainowania swych kart do tych aktywowanych przez przeciwnika. Jeżeli nie masz nic w odpowiedzi na zagrania opponenta to słowo "graj" jest wystarczającym gwarantem do kontynuowania gry.(Kanashimi Tomo)
174Pamiętaj, że o ilość kart w dowonlym obszarze gry (main/extra/side deck, graveyard, ręka) możesz zapytać przeciwnika w dowolnym momencie gry (nawet w czasie rzutu kostką o to, kto ma zaczynać). Dzięki temu możesz zdobyć cenne informacje na temat talii twojego przeciwnika.(Dunkoro)
173Pamiętaj! Każdej karcie należy się szacunek, nigdy nie wiesz czy w przyszłości ona Ci sie nie przyda lub nie zwiększy swojej wartości.(Benger)
170Czasami lepiej poddać beznadziejną grę z szansą na wygranie dwóch kolejnych zamiast ją przeciągać i potem skończyć ze względu na terminację.(Dunkoro)
169Nie zawsze najbardziej oczywiste zagranie jest tym najlepszym. Dlatego staraj się nie zagrywać karty tylko dlatego, że spełniłeś warunki jej aktywacji lub właśnie ją dobrałeś. (Entelarmer)
168Potwory z niezadeklarowanym atakiem oznaczonym "?" (np. Tragoedia) są nietykalne na ręce przez efekty kart takich jak Crush Card Virus, Deck Devastation Virus, Testudo erat Numen czy też Numen erat Testudo.

Ciekawostka : Dawniej potwory o
(Kanashimi Tomo)
167Miej uwagę na zapis efektów kart. Niekiedy pozwala tobie to przygotować deck na różne irytujące rzeczy w dzisiejszej grze. Number 52: Diamond Crab King dzięki swemu efektowi może pozbyć się Apoqliphort Towersa nie zważając na jego efekt obniżający atak.(Kanashimi Tomo)
162Będąc na turnieju nie bój się zapytać innych graczy o pożyczenie karty do swojej talii - w skrajnych przypadkach można w ten sposób złożyć cały deck.(Entelarmer)
155Przy oglądaniu meczy na Dueling Network, by dowiedzieć się do kogo należy aktualna tura wystarczy spojrzeć na przycisk TURN (pod EP). Jego kolor wskazuje gracza. (Kuzuryu Daimyojin)
154Czytaj uważnie karty zarówno swoje, jak i przeciwnika. Moment nieuwagi może doprowadzić do próby krętactwa (tzw. Rulesharkingu), a w najgorszym wypadku do przegranej.(Rock)
153Wiara w Serce Kart a mówienie, że to jest fart, to jest to samo, lecz same nastawienie podczas pojedynków może mieć wpływ na to jakie karty nam dochodzą do ręki. Dlatego warto mieć pozytywne nastawienie podczas pojedynków i warto wierzyć w dobranie potrzebnych nam kart.(Miryu)
152Staraj się zachować spokój podczas pojedynku z przeciwnikiem, ponieważ będziesz mógł wtedy spokojnie myśleć. W przeciwnym razie będąc wkurzonym będziesz chciał za wszelką cenę wygrać bez zastanawiania się nad różnymi posunięciami, co może skutkować Twoją przegraną. Złość j(Miryu)
151Pamiętaj - co każdą turę sprawdzaj cmentarz swój i przeciwnika, sprawdzaj jaka jest sytuacja na polu, przeanalizuj to co masz w ręce. Dzięki temu będziesz mógł układać plan gry mając wszystko na uwadze (właśnie poprzez sprawdzanie). (Miryu)
146Istnieją karty, które nakładają na gracza kondycję (eng.Condition), co oznacza, że w niektórych wypadkach Forbidden Lance bądź karty podobne nie będą w stanie wypełnić odpowiednich zamierzeń/celów.

Przykłady :
1. Dimension Wall nie może zostać zatrzymany
(GieHa)
145Postaraj się stworzyć alternatywne zastosowanie kart w swym decku. Fragrance Storm fajnie działa z Ivy Shackles bądź Black Garden(GieHa)
144Pamiętaj, że potwory użyte pod Xyz Summon nie opuszczają pola. W takim wypadku efekty kart z dopiskiem "leaves the field" nie są brane pod uwagę.

Przykłady : Gladiator Beast Darius użyty pod Xyz Summon nie sprawi, że przyzwany przez niego Gladiator z Cmentarza wróci do
(Kanashimi Tomo)
142Scarm, Malebranche of the Burning Abyss, XX-Saber Darksoul, Hysteric Sign, czy też karty podobne do nich nie będą mogły się aktywować, gdy zostaną one zbanishowane/usunięte poza grę wcześniej (np. w Main Phase).(Kanashimi Tomo)
141Poznałeś już karty Pendulum oraz summon związany z nimi? Nie? Przejdź tutaj i zobacz na własne oczy na czym to wszystko polega : CO POWINIENEM WIEDZIEĆ O PENDULUM?(Kanashimi Tomo)
138Chcesz mieć jak najmniej kart w talii, ale wiesz, że musisz mieć minimum 40 kart ? Dodaj trzy jedną kopięUpstart Goblin oraz karty poprawiające konsystencję, to na pewno ci pomoże.(Razmus)
137Jeżeli wpierw oczekiwana jest pomoc od graczy, aby potem ją odrzucać na zasadzie "wiem swoje" to lepiej poczekać, przekonać się jak bardzo możesz się mylić, dostać parę razy wciry, aby z czasem docenić pomoc forumowiczów bądź każdego innego grającego w tą grę.(Kanashimi Tomo)
136Próby naukowego wyjaśnienia swojego pecha (lub szczęścia?) do otwierania boosterów nie sprawią, że ów pech nas opuści. :P (Leo)
135Czasami, gdy nie wiesz jak działa efekt twojej karty, nie musisz od razu wołać sędziego. Często wystarczy przeczytać dokładnie efekt jeszcze raz.(Fifi)
132Zaufaj naszemu forum. Cytując "Braci Koala" : Jesteśmy tu po to, aby pomagać ^^(Kanashimi Tomo)
131Nie wiesz czegoś? Nie bój się pytać! To żaden wstyd, a w wielu przypadkach Twoje pytanie może być wstępem do ciekawej dyskusji na dany temat.(Flasher)
130Pamiętaj, że nowy gracz nie staje się z dnia na dzień alfą i omegą w YGO! Przypomnij sobie swoję czasy bycia n00bem, okaż wyrozumiałość i pomóż, jeśli możesz. W inny przypadku możesz zrazić tego kogoś do gry... albo sprawić, że już do końca swojej kariery jako gracz będziesz p(Flasher)
129W Polsce w wielu przypadkach gracz znaczy więcej niż talia przez niego grana. Pomijając naprawdę beznadziejne decki to Ty i Twoje doświadczenie, przemyślane zagrania i odrobina szczęścia decydujecie o wyniku pojedynku.(Flasher)
128Przegrałeś? Nie irytuj się. Nie wyklinaj przeciwnika od najgorszych. Odłóż dumę na bok i porozmawiaj z nim co mogłeś zrobić lepiej, gdzie popełniłeś błąd. Wyciągnij wnioski na przyszłość. (przy okazji nie wyjdziesz na pacana bądź zadufanego w sobie "buraka")(Flasher)
126Zanim zainwestujesz w zakup kart całą zawartość swojej świnki skarbonki przetestuj daną talię. Upewnij się, że jej styl Ci odpowiada.(Flasher)
125Pamiętaj, prĂłba wygrania bardziej, zuĹźywania bez potrzeby wszystkich moĹźliwych zasobĂłw (tzw. overextending) zwykle kończy się poraĹźką.  Robiąc to niepotrzebnie tylko stwarzasz okazje by wpaść w pułapkę przygotowaną przez przeciwnika.(Flasher)
122Book of Moon daje możliwość wielokrotnego używania efektów będących opisanych jako "once per turn" za sprawą zmiany pozycji na "face-down", gdzie teoretycznie niewiadomo jaka to karta była, umożliwiając ponowne zmienienie jej pozycji na "face-up" i użycie efektu po raz kolejny(XavierEvera)
120Pamiętaj, że jeżeli obawiasz się Solemn Warninga lub Divine Wratha, a posiadasz Trap Stuna to lepiej użyć go przed rozpoczęciem odpowiedniego combo/zagrywki. Takim sposobem będziesz mógł wprowadzić Evilswarm Exciton Knight, czy też [ygo]Madolch(Sergio)
119Pamiętaj, że zagranie Forbidden Lance na potwora przyzwanego z Power Bond nie przywróci jego ataku do wartości oryginalnej.(Sergio)
118Pamiętaj, że w przypadku, gdy przeciwnik zchainuje kartę taka jak Forbidden Lance czy Infestation Pandemic do twojego Fiendish Chaina to trap zostaje na polu, a w następnej turze zacznie on działać na targetowanego stwora.(Sergio)
117Pamiętaj, że jeśli karta ma restrykcję "You can only USE 1 "XYZ" per turn." to nie możesz aktywować jej (efektu) ponownie podczas jednej tury, nawet, jeśli jej aktywacja (aktywacja jej efektu) została zanegowana (np. Maxx "C" zanegowane przez Debunk).(Izorist)
116Pamietaj, Ĺźe jeśli masz  6000 lub mniej Ĺźycia a twoją jedyną kartą na polu jest Solemn Warning, to nie neguj summonu Cyber Dragon Nova. Nova trafiony Warningiem i tak uĹźyje efektu Special Summonującego fuzję z Extra Decku (np. [ygo]Barbaroid, the Ultimate Battle Machin(Sergio)
115Restrykcje nałożone dla kart takich jak Quickdraw Synchron, Brotherhood of the Fire Fist - Boar, czy też Constellar Kaus nie są efektami, co oznacza, że nie można ich "zdjąć/unieważnić" kartami negującymi : Skill Drain, [ygo]Forbidden Chalice[/y(Kanashimi Tomo)
114Stardust Dragon przyzwany przezStarlight Road po użyciu swego efektu nie będzie w stanie wrócić na pole. To samo tyczy się potworów przyzwanych przez Cyber-Stein czy też z efektu Blackwing - Vayu the Emblem of Honor. Special Summon w powyższych pr(Kanashimi Tomo)
113Efekt Black Whirlwind nie dojdzie do skutku, gdy stwór zniknie z pola w momencie aktywacji efektu Spella. (działając kartami typu Bottomless Trap Hole, Torrential Tribute, Compulsory Evacuation Device etc). Dochainuj Forbidden Lance, a przeci(Kanashimi Tomo)
111Pamiętaj, że nawet w przypadku flipu karty targetowanej przez Wind-Up Arsenal Zenmaioh zostanie ona zniszczona (czyt. setowany Call of the Haunted nawet po aktywacji i zmianie na face-up zostanie zniszczony).(Kanashimi Tomo)
110Jeśli grając na YGOPro zagapiłeś się i nie wiesz którą kartę zatargetowano to zawsze możesz sprawdzić to w zakładce "Log". Pola są tam ponumerowane wg wzoru.(Izorist)
109Jeśli przeciwnik użyje Effect Veilera na twojego stwora, to możesz "obronić go" chainując Fiendish Chaina. Pozornie nic tym nie osiągniesz, ale niektóre stwory mogą zresolvować swoje efekty pod wpływem Fiendisha, a pod wpływem Veilera już nie. (Np. [ygo]Cardcar D[/y(Izorist)
108Pamiętaj, że dobrze jest kontrolować cmentarz przeciwnika. Jeśli pozwolisz przeciwnikowi na uzbieranie 3 DARKów na grave to całkiem możliwe, że będziesz zmuszony stawić czoła Dark Armed Dragonowi.(Sergio)
106Nawet najlepsze umiejętności nie dają tak dużej przewagi jak szczęście. :P(Leo)
105Mystical Space Typhoon może spowodować, że Continuous Spelle/Trapy oraz Field Spelle zresolvują się bez efektu (jeśli użyte w chainie do aktywacji samych kart lub ich efektów). Używanie go na inne karty najczęściej nic nie zmieni.(Belizariusz)
104Jeśli zadeklarowałeś aktywację efektu jakiejś karty to musisz zapłacic jej koszt, nawet jeśli efekt ten zostanie zanegowany.(Belizariusz)
102Karcianka została wpisana do księgi rekordów Guinnessa z okazji sprzedania największej ilości kart oraz organizacji największego turnieju.(Kiya)
101Jeżeli punkty ataku walczących ze sobą w potworów są równe i znajdują się one w pozycji ataku, oba potwory zostają zniszczone. Wyjątek stanowi sytuacja gdy oba z tych potworów mają ATK równy 0, wtedy pozostają one na polu. (Nowik)
100Chainowanie kart, które nie pozwalają na aktywacje efektu (Mind Drain, Soul Drain, Abyss Dweller) to często spory missplay. Karty te nie mogą bowien zanegować efektów, które już zostały aktywowane. Najlepiej zatem aktywować je zanim przeciwnik rozpocznie ja(Belizariusz)
99Żeby zadziałał effekt Crimson Bladera, blokujący summon potworów lvl 5 i wyżej, musi on pozostać na polu po walce. Oznacza to, iż jeśli zaatakujemy Crimsonem potwora z atakiem 2800 i oba poty zejdą to eff Crimsona się nie zresolvuje. To samo stanie się jeśli Blader oberwie ef(Belizariusz)
98Nowi gracze powinni skupić się na zdobyciu stapli do extra decku (pozwoli im to w przyszłości rotować taliami).(lightdeck)
95Photon Strike Bounzer zaneguje efekt Stardust Dragon, przez co nie będzie on mógł wrócić w End Phase. To samo tyczy się kart takich jak Cardcar D.(Kanashimi Tomo)
94Poza nielicznymi wyjątkami twoja talia zawsze powinna mieć 40 kart. Im mniej kart masz w decku, tym częściej dobierzesz te najmocniejsze. Grasz powyżej 40 kart? Powinieneś znaleźć i wyeliminować te, które są najsłabsze - na pewno takie istnieją, nawet jeśli tego jeszcze nie widzisz. (Soul)
93Kluczem do zbudowania dobrej talii jest jej konsystencja. Jedną z czynności, która pomoże osiągnąć wyższy poziom konsystencji, jest unikanie kart sytuacyjnych (działających tylko wtedy gdy...), ogranicz ich ilość do minimum.(Soul)
92Pamiętaj, aby znać odpowiedni czas aktywacji swych kart. Chainuj Abyss Dweller czy też Soul Drain do aktywacji Dark World Dealings. Zrobienie tego po fakcie nie uchroni cię przed potworami takimi jak Grapha, Dragon Lord of Dark World.(Kanashimi Tomo)
91W miarę możliwości staraj się zachować szacunek do przeciwnika. Niczym przy rozpoczęciu partii szachów przywitaj się i podaj rękę zarówno na początku jak i końcu pojedynku.(Kanashimi Tomo)
90Znaj niektóre chwytliwe rullingi, które mogą pomóc tobie wygrać grę. Black Rose Dragon zagrożony negacją przez Starlight Road może zostać ochroniony Forbidden Lance, dzięki czemu efekt "Róży" się wypełni, a Stardust Dragon nie przybędzie na(Kanashimi Tomo)
88Jeżeli karta jako koszt może targetować tylko set spell albo trap card i w efekcie odwołuje się wciąż do tego "targetu" (np Lightning Chidori), w takim wypadku jeśli flipniesz tego seta w odpowiedzi, to karta przeciwnika traci target i efekt nie może dojść do skutku.(Frey)
87Bądź uważny z niektórymi efektami, ich mechaniką oraz koleją rzeczy. Spirit Reaper trafiony kartami targetującymi takimi jak Forbidden Dress, Effect Veiler, Breakthrough Skill czy też Fiendish Chain nie zginie swym własnym efektem (najp(Kanashimi Tomo)
82Umiejętnie używaj wiedzy o kartach. Dimensional Fissure nie zadziała na potwory będącę equipem bądź Xyz Materialem, co stanowi dobry powód do Side'owania tej karty w odpowiednich rodzajach talii.(Kanashimi Tomo)
81Miej na uwadze, że efekty mandatory (obowiązkowe) wystąpią w chainie jako pierwsze ogniwa, dopiero po nich jest możliwość odpalenia dalszych efektów (Synchro Debris Dragon i Dandylion w Black Rose Dragon. Efekt obowiązkowy Dandylion uruchomi się (Kanashimi Tomo)
80Aktywacja karty nie jest równoznaczna aktywacji efektu. Jest to niezwykle ważne w niektórych sytuacjach. (Np. Call of the Haunted może zostać zanegowany przez Solemn Warning, jednak Geartown lub Infernity Launcher już nie.)(Kanashimi Tomo)
79Koszt płacony przy aktywacji karty nie jest zwracany w przypadku jej negacji (np. Dark Bribe negujący Raigeki Break).(Kanashimi Tomo)
78Nigdy nie używaj Safe Zone bądź Forbidden Dress jako odpowiedź na efekt przeciwnika niezwiązany z niszczeniem potwora, tym bardziej targetującym (np. Dimensional Prison, Constellar Pleiades itp). Target nadany wcześniej przez te karty nie zostanie a(Kanashimi Tomo)
77Pamiętaj, aby dokładnie wczytać się w efekt karty. Unikniesz nieprzyjemnych missplayów (Grandmaster of the Six Samurai trafiony Solemn Warning aktywuje efekt, przez co ma prawo wrócić siebie samego na rękę i przyzwać ponownie na pole).(Kanashimi Tomo)
72Efekty kart z wordingiem "if" nigdy nie missują timigu.(Belizariusz)
71Stwory z tak zwanym "inherent summon" ("przywołanie wbudowane") to stwory, których przywołanie nie rozpoczyna chainu - w związku z czym nie można do nich dochainować np. Maxx "C". Stwory rozpoczynające swoim przywołaniem chain mają w opisie kosztu znak ";". Przykłady stworów z (Belizariusz)
69Pojęcie 'Miss the Timing' stosuje się tylko do kart, które posiadają w tekście zapis: "WHEN ... you CAN". (Flasher)
68Karty wydane w TCG tylko w Ameryce nie są dopuszczone do gry turniejowej w Europie.(Flasher)
67Bierz udział w turniejach. To idealne miejsce by wywindować swoje umiejętności. By stać się dobrym graczem musisz także grać z dobrymi graczami w poważnych sytuacjach.(Flasher)
64Warto w internecie solidnie przećwiczyć grę wieloma deckami, nawet jeżeli nie masz zamiaru nimi grać na turniejach - znaj swojego wroga!(j4)
63Karty takie jak Effect Veiler czy Skill Drain, choć negują efekty potworów, nie zabraniają zapłacenia kosztu aktywacji efektu co może być bardzo przydatne np. w Mermailu.(Belizariusz)
62Solemn Warning neguje tylko te efekty Spelli i Trapów, które przywołują potwory. Nie można zanegować Warningiem np. Dark Hole.(Belizariusz)
61Pamiętaj o byciu miłym w stosunku do przeciwnika. Przyjemność gry momentalnie rośnie i możesz tak zdobyć przyjaciół!(Flasher)
59Odpowiednio zbudowany Side Deck pozwoli Ci na skuteczniejszą walkę na turniejach - nie zaniedbuj tego aspektu talii.(jona)
58Nigdy nie rulesharkuj i nie próbuj oszukiwać.(Kali)
57Granie Exodią lub Final Countdownem nie jest nielegalne, jednak inni gracze mogą cię za to znienawidzić.(Leo)
56Trzymanie 15 kart w Extra Decku nie jest obowiązkowe, aczkolwiek daję większą liczbę możliwych zagrań bądź odpowiedzi na zagrania przeciwnika.(Leo)
55Damage Step w Yu-Gi-Oh! ma 5 substepów. Żeby się dowiedzieć, co się dzieje w danym substepie KLIKNIJ TUTAJ.(Blacks)
51Jeżeli grasz deckiem opartym na maszynach i chcesz użyć Limiter Removal, to pamiętaj, że najlepiej użyć go w Damage Stepie. Jest to Quick-Play Spell, który zmienia Atak, więc możesz go aktywować właśnie w Damage Stepie. Dzięki temu unikniesz utraty potworów i samego Limiter(Maras)
49Korzystajac z effectu Redox, Dragon Ruler of Boulders, który mówi o tym, że można zrzucić Redoxa i 1 potwora typu Earth do cmentarza żeby special summonować 1 potwora z własnego cmentarza należy pamiętać, że można przywołać zrzucanego Redoxa lub Eartha, jednak tylko wtedy, (Maras)
46Co Cię nie zabije to wzmocni ~ Number 11: Big Eye.(Matt)
45Pamiętaj że jak zostajesz na 800 LP to lepiej mieć w ręce Effect Veilera. Uchronisz się przed Gagaga Cowboyem(Matt)
40Jezeli zaczynasz duel i nie masz optymalnej zagrywki, nie pokazuj przeciwnikowi czym grasz. Moze to spowodowac, ze twoja nastepna tura przebiegnie korzystniej. (Uwaga! Metoda nieskuteczna przeciwko Fire Fistowi, który z łatwością to wykorzysta dzięki [ygo]Brotherhood of the Fire Fist - Bear[/yg(Puczman)
39Staple to zwrot określające karty występujące niemal w każdym decku (np. Dark Hole, Mystical Space Typhoon, Torrential Tribute).(Kamiru)
37Nie usprawiedliwiaj swoich porażek lepszym deckiem przeciwnika, bo do końca życia będziesz frajerem.(Soul)
35Angel of Zera dobrze działa z Eccentric Boy.(Kuzuryu Daimyojin)
31Nie dawaj przeciwnikowi za dużo informacji. Chwaląc się swoją talią i tym co potrafi robić może znacząco ułatwić mu wygranie meczu.(Wolv)
30Karty takie jak Effect Veiler czy Maxx "C" są zwane Hand Trapami, gdyż przeciwnik się ich nie spodziewa i mogą być aktywowane w jego turze.(Wolv)
26Ceny kart za granicą, a ceny kart w kraju nie zawsze się pokrywają.(Kamiru)
24Efekty Dark Worldów są związane z efektami polegającym na discardzie samym w sobie. Oznacza to, że Grapha zrzucona np. Lightning Vortex bądź Trade-In (gdzie discard jest kosztem) nie aktywuje swojego efektu.(Kanashimi Tomo)
23Karta działa tak samo w każdym rarity, jednak niektórzy gracze wolą mieć najbardziej rzadkie wersje danych kart.(Wolv)
21Większość Synchro, Xyz i Fuzji oraz niektóre Potwory Efektowe (np. Chaos Sorcerer) to tak zwane Semi-Nomi, co znaczy, że jeżeli znajdują się w w Cmentarzu lub są usunięte poza grę (banish), a nie zostały poprawnie przyzwane, to nie można ich przyzwać efektami innych kart (np(Entelarmer)
20Przed turniejem wymień lub odśwież osłony na karty - za znaczone protektory można nawet zostać zdyskwalifikowanym.(Wolv)
19"Scoop" Phase nie jest oficjalną… częścią… tury. To jedynie potoczne określenie dla poddania się. ;)(Leo)
18Nobleman of Crossout najczęściej zmieniał swoją pozycję na Liście Kart Zbanowanych i Zlimitowanych (8 razy).(Wolv)
17"Send" to nie to samo co "destroy". To rĂłwnieĹź nie to samo co "discard".(Leo)
16UĹźywając karty szukającej (np. Green Gadget) upewnij się wcześniej, Ĺźe masz w ogĂłle co szukać (sprawdĹş cmentarz, przeanalizuj karty na ręce). Jeśli okaĹźe się, Ĺźe nie masz w talii karty, ktĂłrą mĂłgłbyś dodać to całe zagranie zostanie cofnięte i otrzymasz za nie ostrzeĹ(Kanashimi Tomo)
15Kiedyś Extra Deck nazywał się Fusion Deck. Wszystkie efekty odnoszące się do Fusion Decku odnoszą się teraz do Extra Decku.(Wolv)
14Nie wszystkie commony są powszechne i łatwo dostępne. Istnieją tzw. Short Printy - commony, które zostały wydrukowane w mniejszej ilości, przez co trafiają się rzadziej.(Wolv)
13Istnieje przekonanie o tzw. Teorii Losowości Boostera - mówi ona o tym, że zawartość paczki jest losowa dopóki ta nie zostanie otwarta.(Wolv)
12Higiena osobista jest wysoce wskazana na turniejach i wydarzeniach.(Wolv)
11Wbrew powszechnemu przekonaniu, nie wolno zmieniać kolejności kart w Graveyardzie (Cmentarzu), ze względu na takie karty jak np. Question.(Wolv)
10Jeżeli karta ma w efekcie "When" oraz "can" (np. Lightpulsar Dragon), to wymagana akcja musi być ostatnią rzeczą, jak rozwiąże się w łańcuchu, by efekt mógł się aktywować.(Entelarmer)
9Maxx "C" możesz chainować do summonu poprzez efekt takiego jak High Priestess of Prophecy żeby dobrać kartę, ale nie do summonu poprzez warunek takiego jak Cyber Dragon lub potwory Synchro/Xyz.(j4)
8Efekt karty zawsze resolve'uje (rozwiązuje) w tym samym miejscu, w którym został aktywowany.(Wolv)
7Restrykcja Special Summonu Pot of Duality dotyczy całej tury - nie możesz Special Summonować, a później użyć PoDa.(j4)
6Mystical Space Typhoon nie neguje efektu niszczonej przez niego karty.(Wolv)
5Pomimo, iż można mieć maksymalnie 60 kart w Main Decku, lepiej mieć ich jak najbliżej 40 - mniejsza talia zwiększa szansę na dobranie potrzebnych nam kart(Wolv)
4Istnieje przekonanie, że włożenie BLSa do beznadziejnej talii sprawi, iż ów deck czasami też wygra.(Leo)

Phenix

honest vs np crane
« 16 Marzec, 2014, 13:17:57 »
0
Witam mam takie pytanie
jest sytuacja X vs Y
gracz X atakuje i używa honesta gracz Y reaguje na to bujin crane albo kartą blakcwingiem który też zwiększa atak lub nawet też honestem to czyj potwór na koniec będzie posiadać więcej ataku ? gracza X który pierwszy aktywował honesta ( czy też inna kartę która działa jak honest ) czy gracz Y ?

Lampart

Odp: honest vs np crane
« #1 16 Marzec, 2014, 13:29:16 »
0
Pierwszy rzucony honest przebija wszystko nawet drugiego honesta

Phenix

Odp: honest vs np crane
« #2 16 Marzec, 2014, 13:31:29 »
0
a gdy pierwszy gracz użyje inną kartę niż honest np ten bujin crane czy blackwing eff będzie taki sam ? ( czyli że przebije attack przeciwnika )

Lampart

Odp: honest vs np crane
« #3 16 Marzec, 2014, 13:36:25 »
0
Słowo klucz w moim poście to WSZYSTKO ;p

Agreel

Odp: honest vs np crane
« #4 16 Marzec, 2014, 13:38:53 »
0
Chain leci i tak od tyłu. Weźmy taki przykład: Oboje gracze kontrolują Bujin Yamato 1. gracz odpala Crane'a, 2. gracz chainuje Crane'a, na co pierwszy gracz chainuje Honesta. Najpierw leci efekt honesta (Yamato 1. gracza- 3600 ATK), potem efekt Crane'a 2. gracza (Yamato 2. gracza- 3600 ATK), a potem Crane 1. gracza (Yamato 1. gracza- 3600 ATK). Podobnie działa jak wepchniemy dowolnego blackwinga z Kalutem.

Izorist

Odp: honest vs np crane
« #5 16 Marzec, 2014, 14:05:22 »
0
to co napisał Agreel jest kluczowe. cokolwiek nie zostanie użyte to ich efekty zaczną działać od ostatniego do pierwszego użytego.

Chain:
1. Honest
2. Crane/Kalut

Resolve (rozwiązanie):
2. Crane/Kalut
1. Honest (i tutaj widać, że Honest rzucony jako pierwszy przebija wszystko)

dodatkowo dochodzi fakt, że zarówno Honesta jak i Kaluta można użyć w kilku miejscach (Crane'a tylko w Damage Calculation). jeśli gracz użyje Honesta w Damage Stepie, to drugi gracz może "odczekać" i użyć Kaluta/Crane'a/Honesta w Damage Calculation i dzięki temu byćmoże wygrać walkę (obie karty rozwiążą się w osobnych chainach, czyli tym razem to Honest rzucony jako pierwszy rozwiąże się jako pierwszy).

jeśli zagmatwałem to pisz, wyjaśnię ;)

polecam: http://yugioh.pl/zasady-i-rulingi/battle-phase-ktorego-nie-znamy/

jona

Odp: honest vs np crane
« #6 16 Marzec, 2014, 14:50:03 »
0
Warto jeszcze wspomniec, ze graczem, ktory ma pierwszenstwo do aktywacji potow Honestopodobnych jest gracz turowy (turn player, ten czyjego jest tura, nie wiem jak to spolszczyc XD).

Lampart

Odp: honest vs np crane
« #7 16 Marzec, 2014, 15:01:19 »
0
Do każdej akcji masz pierwszeństwo w swojej turze.


jona

Odp: honest vs np crane
« #8 16 Marzec, 2014, 15:37:38 »
+1
Poza takimi, ktore zaczynaja chain, wtedy pierwszy odpowiada opp XD

Flasher

Odp: honest vs np crane
« #9 17 Marzec, 2014, 08:04:17 »
+1
warto pamietac, ze Honest może być aktywowany w każdym substepie Damage Stepu do Damage Calculation włącznie. Co oznacza w praktyce (i przydało mi się X razy na YCSie), że jesli opp zrzuci honesta na start Damage Stepu...to ja moge zrzucić swojego w damage calc... i mieć z tego 2 różne chainy, co sprawia, że drugi honest wygrywa.

Crane ma ograniczenie do działania w damage calculation only

West

Odp: honest vs np crane
« #10 17 Marzec, 2014, 10:24:21 »
0
Nie macie wrażenia, że to jest strasznie p***bane?

Izorist

Odp: honest vs np crane
« #11 17 Marzec, 2014, 10:57:33 »
+5
Nie macie wrażenia, że to jest strasznie p***bane?
YUGIOOOOOOH! ;D

j4

Odp: honest vs np crane
« #12 17 Marzec, 2014, 11:12:01 »
+7

Link sponsorowany
 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Ostatnio
Ostatnio 01 Maj, 2016, 22:59:37
Izorist
Honest duelist

Zaczęty przez hidan Teamy

Ostatnio 08 Lipiec, 2018, 20:36:38
Bowlin