Wątek: Monarchy (m. in. kilka triggerów jednocześnie)  (Przeczytany 168 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Monarchy (m. in. kilka triggerów jednocześnie)
« dnia: 22 Grudzień, 2016, 01:01:47 »
0
Ostatnio kupiłem sobie monarchy dla zabawy (rychło w czas :D). Deck bardzo przyjemny, taniutki, a i wygląda ładnie. Szybko jednak okazało się, że bez ogarnięcia zasad yuga trochę lepiej nie da się tym grać :P
Głównie chodzi mi o chain linki. Ogarnąłem zatem zasady segoc, i że w tcg mamy specjalną zasadę, że co się zatriggerowało wcześniej, idzie najpierw, tak jakby. Szukałem odpowiedzi w necie, ale nadal mam trochę wątpliwości, a poza tym wolę zapytać kompetentnych ludzi tutaj :D Przy okazji kilka innych pytań.

Załóżmy, że wzywam Erebus the Underworld Monarch poświęcając Edea the Heavenly Squire, a na polu stoi Return of the Monarchs.
1. Edea musi być chain link 1, ponieważ tak nakazuje zasada tcg, o której wspominałem, tak?
2. Jeśli tak, to co dalej? Czy to, że return mówi "when", a Erebus "if" ma jakieś znaczenie?
3. Załóżmy, że zamiast Erebusa wezwałem Caius the Shadow Monarch. Jego efekt jest obowiązkowy, więc zgodnie z segoc powinien być w chainie najpierw, dobrze mówię? Ale przecież tcg zasada nakazuje najpierw triggerować edeę. Co teraz?


Inne randomy:
4. Czy mogę używać The Monarchs Stormforth w synergii z kartami pozwalającymi na tribute summon w turze przeciwnika?
5. Czy mogę użyć drugiej części efektu Dark Advance, jeśli już wykorzystałem summon w tej turze?
6. Czy The Monarchs Erupt "traci swoją moc", gdy nie kontroluję tribute summonowanego monstera (a end phase jeszcze nie nadszedł)?
7. Kiedy w przypadku pierwszego efektu Erebusa wysyłam karty na cmentarz?
« Ostatnia zmiana: 22 Grudzień, 2016, 01:05:17 wysłana przez Icarus »

Kanashimi Tomo

Odp: Monarchy (m. in. kilka triggerów jednocześnie)
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Grudzień, 2016, 01:35:22 »
+2
1. Tak, bo zeszła pierwsza przy przeprowadzaniu Tribute Summonu, a Erebus jest efektem opcjonalnym. Warunek Edei jest spełniony wcześniej niż warunek Monarcha.

2. Chain Linki w przypadku scenariusza Erebus the Underworld Monarch + Edea the Heavenly Squire + Return of the Monarchs wyglądałyby tak :

CL1 - Edea (Opcjonalny, spadła w momencie przeprowadzania Tribute Summonu)
CL2 - Erebus bądź Return, obydwa efekty są opcjonalne i spełniają wymóg w momencie Tribute Summonu
CL3 - Erebus bądź Return (opcja, której nie wybraliśmy jako Chain Link 2)

"When" i "If" miałyby znaczenie przy efekcie Ehther/Erupta, gdy summon potwora następuje w środku chainu. Wtedy po prostu w pierwszym przypadku (i tym właściwym dla Returna) doprowadzamy do "Missing the timing", czyli Return się nie odpali.

3. W pierwszej kolejności aktywują się efekty Mandatory (Caius), po czym efekty opcjonalne mają szansę na chain. SEGOC mówi to jasno.

W takim przypadku :
CL1 - Caius (Mandatory, pierwsze w hierarchii SEGOC)
CL2 - Edea (Opcjonalny, spadła w momencie przeprowadzania Tribute Summonu)
CL3 - Return of the Monarchs (Opcjonalny, jako bezpośrednia odpowiedź na akcję - Tribute Summon, nie jest mandatory ani nie spełniła wcześniej swojego warunku jak w przypadku Edei)

4. Tak, dzięki czemu Ehther the Heavenly MonarchThe Monarchs Erupt miały rację bytu za czasów świetności Monarcha.

5. Odsyłam do artykułu Izorista Dodatkowy Normal Summon

6. Nie, nie traci mocy. Tak jak Lose 1 Turn w momencie posiadania Special Summonowanego stwora na stronie właściciela trapa.

7. Wysyłanie kart z decku na cmentarz jest częścią efektu, nie kosztem. Deklarujac efekt Erebusa czekasz na odpowiedź przeciwnika. Jeżeli nie zaneguje tobie Monarcha to wysyłasz karty na Grave i wtasowujesz kartę dla Oppa do decku (Wysłanie kart na grave i wtasowanie dzieją się w jednym momencie)


Starałem się ująć to jak najbardziej zrozumiale jak to możliwe. W razie czego poprosiłbym o korektę :)
« Ostatnia zmiana: 22 Grudzień, 2016, 01:57:03 wysłana przez Kanashimi Tomo »
“Play interests me very much," said Hermann: "but I am not in the position to sacrifice the necessary in the hope of winning the superfluous.” - Alexander Pushkin

Odp: Monarchy (m. in. kilka triggerów jednocześnie)
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Grudzień, 2016, 08:35:08 »
0
Cytuj
CL2 - Erebus bądź Return, obydwa efekty są opcjonalne i spełniają wymóg w momencie Tribute Summonu
CL3 - Erebus bądź Return (opcja, której nie wybraliśmy jako Chain Link 2)
Czyli że sobie wybieram, tak? :P


Cytuj
3. W pierwszej kolejności aktywują się efekty Mandatory (Caius), po czym efekty opcjonalne mają szansę na chain. SEGOC mówi to jasno.
Czyli segoc ma wyższość nad zasadą w tcg?
W sumie dziwne, bo przykład na wiki mówi co innego
Cytuj
Example 3: The Turn Player Tributes "Sangan" for the Tribute Summon of "Zaborg the Thunder Monarch". Both effects activate at the same time. However, the Tribute of "Sangan" occurred before the Summon of "Zaborg the Thunder Monarch", so the effect of "Sangan" must be Chain Link 1 and the effect of "Zaborg" must be Chain Link 2.
A przecież Zaborg the Thunder Monarch też jest obowiązkowy
EDIT: Dobra, nie zauważyłem że Sangan też xD W każdym razie, moje pytanie, czy zatem segoc ma wyższość nad zasadą w tcg?

A to jeszcze chciałbym zapytać jak działa wtedy negacja.
8. Załóżmy, że przeciwnik ma Solemn Warning. Może nim odpowiedzieć dopiero po ustawieniu się moich chain linków, prawda? A jeśli ostatnim był Return, to może w ogóle? A w przypadku Bottomless Trap Hole?
9. Załóżmy, że ma Yosenjus' Secret Move. Mógłby niby zanegować każdą z monarchowych aktywacji. Co wtedy?
10. Co w przypadku obowiązkowej negacji, jak Number 23: Lancelot, Dark Knight of the Underworld? Ja to widzę tak, że z perspektywy segoc, musiałby iść po moich obowiązkowych efektach, więc tak trochę straci swoją szansę, w przypadku Erebusa :P Co wtedy, wtrąca mi się w chain przy pierwszej okazji? A w przypadku Caiusa?
« Ostatnia zmiana: 22 Grudzień, 2016, 09:06:51 wysłana przez Icarus »

Izorist

Odp: Monarchy (m. in. kilka triggerów jednocześnie)
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Grudzień, 2016, 09:16:04 »
+2
2. Tak, sam ustalasz kolejność Erebus/Return.
3. Wszystko się zgadza, "zasada TCG" jest 3cim, najmniej ważnym warunkiem SEGOCa. Najpierw obowiązkowe - później opcjonalne, w kazdym z nich osobno najpierw turn player - później przeciwnik, w każdym z nich dodatkowo najpierw to, co napotkało trigger jako pierwsze.
Oba, Sangan i Zaborg, są obowiazkowe (nie rozstrzyga), są tego samego gracza (nie rozstrzyga), ale Sangan napotkał trigger "szybciej", więc będzie CL1.
8. Efekty monarchów aktywuja sie po ich summonie (summon response window). Solemn Warninga należy zagrać na ich położenie na stół, zanim aktywuja jakiekolwiek efekty. Bottomless Trap Hole można aktywować w summon response window, czyli tutaj po ustaleniu chain linków SEGOCa, byłoby wtedy Edea>Erebus>Return>BTH. Summon nie rozpoczyna chaina, więc nie jest "przykrywany" przez te chain linki i BTH może być aktywowane.
9. Przeciwnik musi poczekać na ustalenie chain linków SEGOCa (bo one ustalają się automatycznie) i może chainować Counter Trapa do ostatniego z nich.
10. Lancelot nie bierze udziału w SEGOCu (bo początkowo nie ma po co się aktywować). Jak już linki się ustalą, to może chainować się do ostatniego z nich (jeśli jest poprawny).

Odp: Monarchy (m. in. kilka triggerów jednocześnie)
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Grudzień, 2016, 09:37:18 »
0
Cytuj
8. Efekty monarchów aktywuja sie po ich summonie (summon response window). Solemn Warninga należy zagrać na ich położenie na stół, zanim aktywuja jakiekolwiek efekty. Bottomless Trap Hole można aktywować w summon response window, czyli tutaj po ustaleniu chain linków SEGOCa, byłoby wtedy Edea>Erebus>Return>BTH. Summon nie rozpoczyna chaina, więc nie jest "przykrywany" przez te chain linki i BTH może być aktywowane.
Czyli Warning nie może być zagrany, jeśli summon nie był ostatni, ponieważ jest wówczas "przykryty" przez inne chain linki? Czy to dlatego, że można odpowiadać tylko na ostatnią rzecz, która się zadziała, czy dlatego, że okno negacji się już zamknęło?

Cytuj
9. Przeciwnik musi poczekać na ustalenie chain linków SEGOCa (bo one ustalają się automatycznie) i może chainować Counter Trapa do ostatniego z nich.
To dość niesprawiedliwe dla łasic, jak na moje oko ;)

Cytuj
10. Lancelot nie bierze udziału w SEGOCu (bo początkowo nie ma po co się aktywować). Jak już linki się ustalą, to może chainować się do ostatniego z nich (jeśli jest poprawny).
Nigdy bym na to nie wpadł. Prędzej bym się spodziewał tak jak napisałem, że "wciśnie się" w chain linki ;)
EDIT: No dobra, czyli w przypadku z Caiusem, Lancelot aktywuje się na caiusa, tak?


Tak przy okazji. Patrzę teraz na teksty tych kontr i w sumie nie ma nigdzie "can", a wręcz brzmią bardziej jak nakaz. Mimo to aktywujemy je kiedy chcemy. Nie zauważyłem tego wcześniej. Dziwne to :P
« Ostatnia zmiana: 22 Grudzień, 2016, 09:40:03 wysłana przez Icarus »

 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
20 Odpowiedzi
2452 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 28 Lipiec, 2013, 18:02:22
wysłana przez Izorist
25 Odpowiedzi
2263 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 27 Styczeń, 2014, 02:39:49
wysłana przez Izorist
12 Odpowiedzi
387 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 10 Październik, 2016, 22:43:16
wysłana przez wsmbwsmb