Wątek: Bonusowe efekty  (Przeczytany 238 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Bonusowe efekty
« dnia: 15 Październik, 2017, 23:58:41 »
0
W Katowicach wypłynęła w trakcie turnieju kwestia, która podzieliła zebranych graczy, toteż postanowiłem poruszyć ją na forum (głównie chodzi o opinię Izo, nie oszukujmy się :P ). Sytuacji nie odtworzę ze 100-procentową dokładnością, ale sedno sprawy zachowałem:

  • Wezwałem Revendread Slayer poprzez poświęcenie z pola Vendread Houndhorde, dzięki czemu zyskał dodatkowy efekt, banishujący backrow.
  • Przeciwnik w swojej turze flipnął go face-down przy pomocy Book of Moon.
  • Przeciwnik zaatakował face-down slayera potworem. Jako target ataku, Slayer został odflipnięty, ale nie zszedł, bo zbanishowałem z grave'a Revendread Origin.
  • Pytanie: czy ten Slayer nadal ma efekt banishujący od Houndhorde'a?

Szczerze mówiąc, nie byłem pewien, dlatego zapytałem pozostałych, ale gdy hidan i Zolirex uważali, że nadal go ma, to wsmbwmsb stwierdził, że wręcz przeciwnie, a Benger wstrzymał się od glosu. Chciałem rozstrzygnąć to przez rzut kością, ale koniec końców przyjąłem tymczasowo wersję korzystniejszą dla przeciwnika, żeby nie było, że robię wałki :P
"Potem rzekł do mnie: Ten, co tak poryka,
Sam już się zdradził: oglądasz Nimroda,
Co pychą jedność zatracił języka."

Izorist

Odp: Bonusowe efekty
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Październik, 2017, 00:26:28 »
0
Był kiedyś taki ruling w faq dotyczących kolejnych dodatków (które Konami konsekwentnie usuwało ze strony w związku z wprowadzeniem PSCT). Wciąż ma zastosowanie. Zgodnie z jego treścią, Book of Moon (jak i każdy efekt setujący monstera, który jest na polu) sprawia, że monster którego zasetował STAJE SIĘ NOWĄ KARTĄ (tak jakby zmienił obszar), za wyjątkiem tego, że karty i efekty, które go targetowały w tym samym chainie nie gubią targetu.

W skrócie: nie, Revendread Slayer zasetowany przez Book of Moon nie ma już efektu nadanego przez Vendread Houndhorde.

Odp: Bonusowe efekty
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Październik, 2017, 09:53:57 »
0
A, to dziękujemy za wyjaśnienie, chociaż trochę szkoda ;)
"Potem rzekł do mnie: Ten, co tak poryka,
Sam już się zdradził: oglądasz Nimroda,
Co pychą jedność zatracił języka."

Odp: Bonusowe efekty
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Październik, 2017, 10:49:10 »
0
Czy taka sama sytuacja będzie z Equip Spellami? np pod mobka podczepiony jest Axe of Despair i przeciwnik użyłby na nim Book of Moon Czy pod odflipnięciu dalej będzie miał +1000 atk czy już nie?

Razmus

Odp: Bonusowe efekty
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Październik, 2017, 10:51:26 »
0
jak potwór z podczepionym equipem pójdzie w face down przy pomocy Book of Moon jak mówisz to wtedy potwór jest face down, a equip traci target i spada na grave :)
Powoli wracamy :D

Kanashimi Tomo

Odp: Bonusowe efekty
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Październik, 2017, 10:52:39 »
0
Equipy giną, gdy potwór idzie Facedown. Snatch Steal np. Nie ukradnie tobie set potwora, a sam ginie, gdy jego target idzie facedown.

Side note : nie ma tego w rulebooku? ^^'
“Play interests me very much," said Hermann: "but I am not in the position to sacrifice the necessary in the hope of winning the superfluous.” - Alexander Pushkin

Odp: Bonusowe efekty
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Październik, 2017, 12:10:31 »
0
Kontynuując, czy (example) zasetowany xyz pamięta, że był xyz summonowany?

Izorist

Odp: Bonusowe efekty
« Odpowiedź #7 dnia: 16 Październik, 2017, 12:45:01 »
0
Zasetowany potwór "pamięta" czy był: Normal Summon/Setowany, Flip Summonowany, Special Summonowany (możliwe więcej niż jedno). Nie "pamięta" żadnych szczegółów dotyczących tych summonów (czyli np. czy to był Xyz Summon, Summon z Extra, Tribute z konkretnymi materiałami, generalnie Tribute), ale pamięta czy był poprawnie wezwany swoją mechaniką (Nomi, Ritual, Fusion, Synchro, Xyz, Link)(nawet jeśli zmieni obszar).

Odp: Bonusowe efekty
« Odpowiedź #8 dnia: 16 Październik, 2017, 16:29:38 »
0
Czyli ostatecznie potwory z "When this Xyz Summoned card leaves the field:" triggerują się jak schodzą z pola, a były wcześniej zasetowane, czy nie?

Izorist

Odp: Bonusowe efekty
« Odpowiedź #9 dnia: 16 Październik, 2017, 16:58:20 »
+1
Zgodnie z tym co napisałem: nie triggerują. Za to jeśli miałby napisane "when this Special Summoned card leaves the field" to by się ztriggerował.

 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
6 Odpowiedzi
594 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 07 Grudzień, 2013, 18:29:07
wysłana przez Wolv
3 Odpowiedzi
254 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 05 Czerwiec, 2015, 01:04:21
wysłana przez Izorist
2 Odpowiedzi
250 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 24 Listopad, 2015, 11:06:39
wysłana przez zimny123z
2 Odpowiedzi
153 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 19 Styczeń, 2017, 12:29:52
wysłana przez Flasher