omg w końcu te fail-podejście do tomu czarnej magii sie do czegoś przyda
- było robione stricte pod boty na necie, więc uznałam że ocg też się przyda
- właściwie większość breakdown of the battle phase (a przynajmniej dmg stepu) można odbudować z rulingów ally of justice
- "after damage calculation"=w tym samym momencie co flipy [Ally of Justice Unknown Crusher] ....wait WHAT? :|
- OCG: @samozniszczenie w after dmg calcu [Ally of Justice Reverse Break]
- OCG: @"after dmg calcu" -> substep 7 [Amazoness Trainee-D.D. Warrior Lady]
- co bym dodała:
- start step to ostatni moment na t-roara, coby odciąć od "cannot conduct battle phase"
- w pierwszej turze nawet nie można wejść w BP
- Substep 1:
- Flipnięcie f-down nie neguje faktu deklaracji ataku [Ancient Forest]
- Pre-PSCT: jeśli "attacks" nie wspomina o dmg stepie, to liczy deklarację ataku [Ancient Forest]
- OCG: "if this card attacked or was attacked" [PSCT] i "battled" [pre-PSCT] musi przebyć poprawne dmg calcu [Gladiator Beast group]
- OCG: "Other monsters you control cannot declare an attack." jest negowalne [Malefic]
- Jeśli jedynym potem na polu jest pot którego opp nie może atakować, to nie directuje normalnymi potami [Earthbound Immortal group]
- Jeśli jakiś efekt znegował atak, to na potrzeby innych efektów traktowany jest jakby nie atakował [OCG:Ambush Fangs, TCG:Ancient Forest]
- OCG: Jeśli po deklaracji ataku warunek umożliwiający atakowanie z directa z efektu znika, to następuje replay [Alligator's Sword Dragon], chyba że w dmg stepie, to przechodzi [Submarineroid]
- OCG: Jeśli coś musi atakować:
- to nie można pominąć battle phase [Battle Mania, Karakuri group]
- w przypadku replaya, musi wybrać inny cel. [Amazoness Archers]
- Przy pocie o wielu atakach:
- OCG: po zaatakowaniu pota nie może wbić directa i odwrotnie [Berserk Dragon]
- Jeśli coś ma warunek, który pozwala na atak wszystkich X, ale nie skorzystasz z niego to nie możesz atakować żadnego z pozostałych [Ally of Justice Thousand Arms]
- W battle stepie jest magia i substepy się w nim zaliczają->jednak to tu są czary ;p
- Damage Step
- nie można na używać SS2 dmg stepie jeśli nie używas się effa [Atack of the Cornered Rat]
- Substep 2
dodać, że ciągłe efekty samoniszczące się jeszcze nie aplikują? - Substep 4
- zerowanie dimidża > piercing [Beast Machine King Barbaros Ur] oraz odbicie [Amazoness Fighter]
- pre-PSCT: jeśli efekt innej karty zeruje dmg ale kontrola nad potem zostanie zmieniona, "you" zmienia się na "your opponent" [Barrier Resonator]
- Substep 5
- Bez dmg calcu nie aktywują się effy "po dmg calcu" [Ally Of Justice Catastor, Ally of Justice Unknown Crusher]
- Można wpłynąć na zniszczonego pota jeśli to nie jest jego eff [Ally of Justice Unknown Crusher]
- Substep 6
OCG: flip efekty zniszczonych potów nie mogą ich targetować [Penguin Soldier] - Substep 7
- Jeśli coś się dzieje "at the end of dmg step" to zaskoczy tak długo jak dobiło do dmg stepu (z pominięciem calcu nawet) [Amazoness Sage]
- @"When this card destroys an opponent’s monster by battle and sends it to the Graveyard" tutaj zrobili za mnie (http://yugioh.wikia.com/wiki/Card_Rulings:Blackwing_-_Shura_the_Blue_Flame)
w dodatku, pot na grave musi być potem (/spełniać wymagania) [Trap Monster group]
- pre-PSCT: "destroys an opponent's monster by battle" działa nawet gdy pot należy do ciebie (=>sprawdza z pola) [Amazoness Trainee]
- End Step
kończenie BP z efektu przenosi do tego stepu [Battle Fader]
- mógłbyś już odpuścić te przypominanie o prio/segoc
- nawet zapomniałam, że w rulingach jest powtórka z rulebooka ._.'
- TIL: w japonii na after dmg calcu jest jeden chain [tragoedia-airknight parshath]
WILKU/IZO ŁAPCIE ZA STERY xD
Doczekaliśmy się i dzisiaj siadł dość spory update (oficjalny!) zasad dotyczących Battle Phase (konkretnie rozgrywania Damage Step). Póki co wrzucam nowe info tutaj, później wrzucę je w artykuł. Pierwszy post jest jak najbardziej poprawny, z wyjątkiem, że kilka kroków zostało scalonych. Co za tym idzie, będziemy trochę częściej korzystali z SEGOC'a.
Start of the Damage Step
* You declare that you are entering the Damage Step.
* effects that activate "at the start of the damage step"
Before Damage Calculation
* If the monster being attacked is face-down, flip it face-up. Then, cards or effects that modify ATK/DEF can activate. If the monster has a Trigger Effect that activates by being flipped face-up, it does not activate yet.
* effects that activate "before damage calculation"
Perform Damage Calculation
* Cards or effects that can activate "during damage calculation" activate/resolve, then the damage calculation is performed.
* Compare ATK/DEF and apply damage to Life Points.
* Determine whether either monster will be destroyed by battle or not, but do not send it to the Graveyard yet.
* effects that activate "during damage calculation"
After Damage Calculation
* Effects that activate as a result of battle happen here.
* Trigger effects that activate by being flipped face-up, of monsters flipped face-up "before damage calculation," happen here.
* A monster that was determined to be destroyed is still not sent to the Graveyard.
* effects that activate "when this card battles" or "attacks or is attacked"
* effects that acitvate "when battle damage is inflicted" or "when you take damage"
* effects that activate "after damage calculation"
* FLIP: effects
* effects that activate "when this card is flipped face-up"
End of the Damage Step
* If a monster was determined to be destroyed by the battle during damage calculation, send it to the Graveyard first.
* Then effects that activate when a monster is destroyed by battle and sent to the Graveyard, activate now.
* Then if all effects activates/resolves and you would end the Damage Step, effects that apply "until the end of the Damage Step" disappear
* After the end of the Damage Step, return to the Battle Step. If the turn player does not want to attack again after that, go to the End Step.
* effects that activate "when a monster is destroyed by battle"
* effects that activate "when a monster is destroyed by battle and sent to the Graveyard"
* effects that activate "when a monster destroys an opponent's monster by battle and sends it to the Graveyard"
* effects that activate "at the end of the Damage Step"
Źródło: http://www.yugioh-card.com/uk/gameplay/damage.html