Wątek: Battle Phase, którego nie znamy  (Przeczytany 1578 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Izorist

Battle Phase, którego nie znamy
« dnia: 05 Grudzień, 2013, 21:58:32 »
+17
Yu-Gi-Oh! ma to do siebie, że zawsze jest w stanie nas czymś zaskoczyć. Dla niektórych dziś właśnie jest taki moment. Jest to tekst kierowany do średnio zaawansowanych graczy. Nowi mogą nic nie zrozumieć, a starzy wyjadacze już to wiedzą (a może nie wszystko?).

Spoiler
  • Draw Phase
  • Standby Phase
  • Main Phase 1
  • Battle Phase
    • Start Step
    • Battle Step
      • Attack Declaration
      • Before Damage Step
    • Damage Step
      • Start of the Damage Step
      • Before Damage Calculation
      • Damage calculation
      • After Damage Calculation
      • End of the Damage Step
    • End Step
  • Main Phase 2
  • End Phase


Start Step
  • Punkt obowiązkowy (lecz często pomijany).
  • Jak powszechnie wiadomo, w YGO! często porozumiewamy się skrótami, więc jeśli twój przeciwnik deklaruje atak, to masz możliwość „wrócić” do tego kroku.


Battle Step
  • Punkt nieobowiązkowy (występuje tylko w przypadku deklaracji ataku; można przejść do Battle Phase i nie deklarując ataku z niego wyjść).
  • W całym Battle Step atak może zostać zanegowany poprzez efekty różnych kart.
  • Jeśli w którymkolwiek kroku Battle Step jeden ze stworów Non Turn Playera opuści pole albo na nie wejdzie to następuje Replay i Turn Player ma możliwość ponownego ataku tym samym stworem. Jeśli z takiej możliwości zrezygnuje to dany stwór nie może już później ponownie atakować i jest traktowany, jakby już w tej turze atakował.
  • Tutaj tak naprawdę nic się nie dzieje, ponieważ Battle Step zawiera w sobie 2 Substepy, i to w nich toczy się cała rozgrywka.


Substep 1: Attack Declaration
  • Deklaracja ataku. W praktyce bardzo często dopiero tu zaczyna się Battle Phase.
  • To jest ten moment, w którym Turn Player deklaruje atak a Non Turn Player odpowiada na niego kartami typu Mirror Force. Można oczywiście używać innych kart bądź efektów o Spell Speed 2 lub 3.
  • Występuje tylko jeden chain (jeśli żaden efekt nie wymusi powstania kolejnego).

Przykłady kart używanych w tym kroku: Mirror Force, Dimensional Prison, Number 39: Utopia, Battle Fader, Swift Scarecrow.


Substep 2: Before Damage Step
  • Krok pomiędzy Damage Step a Deklaracją ataku.
  • Zwany też właściwym Battle Stepem.

Przykłady kart używanych w tym kroku: Book of Moon, Compulsory Evacuation Device, Necro Gardna.


Damage Step
  • Występuje w duecie z Battle Step (nie ma Damage Stepu bez Battle Stepu).
  • W całym Damage Step poza efektami, które są Triggerami oraz FLIPami (które w pewnym sensie aktywują się same) można aktywować jedynie karty i efekty, które zmieniają statystyki ATK/DEF lub mają charakter negujący. Oprócz tego można też aktywować wszędobylskie Counter Trapy.
  • Tutaj tak naprawdę nic się nie dzieje, ponieważ Damage Step zawiera w sobie 5 Substepów, i to w nich toczy się cała rozgrywka.


Substep 1: Start of the Damage Step

Przykłady kart używanych w tym kroku: Ally of Justice Catastor, Neo-Spacian Grand Mole, Jain, Lightsworn Paladin.


Substep 2: Before Damage Calculation
  • Czyli krok, w którym obracamy stwora Non Turn Playera, by móc przeprowadzić z nim walkę.
  • Zwany też właściwym Damage Stepem.
  • Wszelkie efekty flipniętych stworów nie są tutaj jeszcze aktywowane.
  • W tym kroku zaczynają działać Continuous efekty flipniętych stworów.
  • Jest to ostatnia szansa, aby aktywować karty i efekty Spell Speed 2 zmieniające statystyki ATK/DEF.

Przykłady kart używanych w tym kroku: Forbidden Lance, Shrink, Horn of the Phantom Beast, Blackwing - Kalut the Moon Shadow, Honest.


Substep 3: Damage calculation
  • Krok, w którym są obliczane różnice w statystykach i jest zadawany Battle Damage.
  • Mogą tu być aktywowane karty i efekty negujące aktywację innych kart/efektów.
  • To też miejsce na karty, na których jest napisane, że mogą/muszą być aktywowane w Damage Calculation.
  • Występuje tylko jeden chain (jeśli żaden efekt nie wymusi powstania kolejnego).

Przykłady kart używanych w tym kroku: Bujingi Crane.


Substep 4: After Damage Calculation

Przykłady kart używanych w tym kroku: Black Luster Soldier - Envoy of the Beginning, Tragoedia, Spirit Reaper, Man-Eater Bug, Snowman Eater, D.D. Warrior Lady.


Substep 5: End of the Damage Step
  • W tym kroku stwory zniszczone w walce są wysyłane na cmentarz (lub inne miejsca).
  • Aktywują się efekty związane z niszczeniem w walce i wysyłaniem na cmentarz (lub inne miejsca) zarówno kart niszczących i zniszczonych (np. Sangan, Crimson Blader).

Przykłady kart używanych w tym kroku: Sangan, Crimson Blader, Jurrac Guaiba.


End Step
  • Punkt obowiązkowy (lecz często pomijany).
  • Gdy już dokonaliśmy wszystkich ataków możemy przejść do końca Battle Phase, czyli End Stepu.
  • Aktywują się tu efekty takich kart jak np. Gladiator Beast Bestiari.
  • Może wystąpić wiele pojedynczych chainów.
  • Jak powszechnie wiadomo, w YGO! często porozumiewamy się skrótami, więc jeśli twój przeciwnik deklaruje akcję w Main Phase 2, to masz możliwość „wrócić” do tego kroku.


« Ostatnia zmiana: 23 Maj, 2016, 23:30:59 wysłana przez Izorist »

Lampart

Odp: Battle Phase, którego nie znamy
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Grudzień, 2013, 22:54:03 »
0
Czyli w start Stepie mogę zbomować Ancient Gear Gadjiltron Dragon?
Play hard or go home
Członek Kryzysu składowego
 

Number Hunting 41/100(46 TCG)

Izorist

Odp: Battle Phase, którego nie znamy
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Grudzień, 2013, 22:56:06 »
0
Dokładnie tak, chyba najlepszy sposób ;)

Lampart

Odp: Battle Phase, którego nie znamy
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Grudzień, 2013, 23:08:14 »
0
Dzięki kiedyś się ze mną Admin na dnie kłócił że odrazu jest deklaracja.
BTW.Masz jakieś źródło co by amerykańcom zapodawać?
« Ostatnia zmiana: 05 Grudzień, 2013, 23:38:36 wysłana przez Lampart »
Play hard or go home
Członek Kryzysu składowego
 

Number Hunting 41/100(46 TCG)

Izorist

Odp: Battle Phase, którego nie znamy
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Grudzień, 2013, 23:48:24 »
0
ciężko, źródło to interpretacja rulebooka i ogólnych interakcji między kartami

Odp: Battle Phase, którego nie znamy
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Grudzień, 2013, 00:17:55 »
+1
Tak generalnie to to chyba będzie dobre jako przykład dla amerykańców:
http://yugioh.wikia.com/wiki/Attack
A tutaj jeszcze rozpiska Battle Phase z wykresem:
http://yugioh.wikia.com/wiki/Battle_Phase

Izorist

Odp: Battle Phase, którego nie znamy
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Grudzień, 2013, 00:31:06 »
0
http://www.yugioh-card.com/en/rulebook/YGO_RuleBook_EN-v8.pdf
ślepy jestem, przecież strona 31 ;)
(dzięki FeniX za przypomnienie)

Odp: Battle Phase, którego nie znamy
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Grudzień, 2013, 00:37:58 »
0
Ja tam zawsze mówię na deklaracje przejścia do BP i 95% amerykańców nie ma z tym problemu.

Odp: Battle Phase, którego nie znamy
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Grudzień, 2013, 17:08:51 »
0
Może wystąpić wiele pojedynczych chainów. Tzn, że jeśli w Substep 2: Before Damage Step odpalę CEDa, i dopiero PO jego resolvie a przed wejściem dalej mogę odpalić jeszcze boma? A jak i to nie pomoże to dopiero po tym coś jeszcze?

Izorist

Odp: Battle Phase, którego nie znamy
« Odpowiedź #9 dnia: 06 Grudzień, 2013, 17:26:43 »
0
Może wystąpić wiele pojedynczych chainów. Tzn, że jeśli w Substep 2: Before Damage Step odpalę CEDa, i dopiero PO jego resolvie a przed wejściem dalej mogę odpalić jeszcze boma? A jak i to nie pomoże to dopiero po tym coś jeszcze?
Tak ;)

Odp: Battle Phase, którego nie znamy
« Odpowiedź #10 dnia: 06 Grudzień, 2013, 21:36:45 »
0
Muszę zapytać bo wolę żeby śmiali się ze mnie że pytam niż żeby się śmiali na turnieju że nie ogarniam.

Jak poleci Honest czy karta jemu pochodna jest za późno na odpalanie Lanców, Dressów i innych Shrinków?
Sua Sponte

Izorist

Odp: Battle Phase, którego nie znamy
« Odpowiedź #11 dnia: 06 Grudzień, 2013, 21:57:18 »
0
Muszę zapytać bo wolę żeby śmiali się ze mnie że pytam niż żeby się śmiali na turnieju że nie ogarniam.

Jak poleci Honest czy karta jemu pochodna jest za późno na odpalanie Lanców, Dressów i innych Shrinków?
zależy kiedy poleci Honest. jeśli poleci w 3cim substepie (before damage calculation) to jeszcze można odpalać forbiddeny i shrinki, ale jeśli poleci w 4tym substepie (damage calculation) to już jest po ptokach i tylko karty negujące lub z dopiskiem "activate in damage step" mogą go powstrzymać.

Kiya

  • 33 5
REINFORCEMENTS HAVE (finally) ARRIVED
« Odpowiedź #12 dnia: 09 Grudzień, 2013, 04:10:45 »
+2
omg w końcu te fail-podejście do tomu czarnej magii sie do czegoś przyda
Spoiler
  • było robione stricte pod boty na necie, więc uznałam że ocg też się przyda
  • właściwie większość breakdown of the battle phase (a przynajmniej dmg stepu) można odbudować z rulingów ally of justice
    • "after damage calculation"=w tym samym momencie co flipy [Ally of Justice Unknown Crusher] ....wait WHAT? :|
    • OCG: @samozniszczenie w after dmg calcu [Ally of Justice Reverse Break]
    • OCG: @"after dmg calcu" -> substep 7 [Amazoness Trainee-D.D. Warrior Lady]
  • co bym dodała:
    • start step to ostatni moment na t-roara, coby odciąć od "cannot conduct battle phase"
    • w pierwszej turze nawet nie można wejść w BP
    • Substep 1:
      • Flipnięcie f-down nie neguje faktu deklaracji ataku [Ancient Forest]
      • Pre-PSCT: jeśli "attacks" nie wspomina o dmg stepie, to liczy deklarację ataku [Ancient Forest]
      • OCG: "if this card attacked or was attacked" [PSCT] i "battled" [pre-PSCT] musi przebyć poprawne dmg calcu [Gladiator Beast group]
      • OCG: "Other monsters you control cannot declare an attack." jest negowalne [Malefic]
      • Jeśli jedynym potem na polu jest pot którego opp nie może atakować, to nie directuje normalnymi potami [Earthbound Immortal group]
      • Jeśli jakiś efekt znegował atak, to na potrzeby innych efektów traktowany jest jakby nie atakował [OCG:Ambush Fangs, TCG:Ancient Forest]
      • OCG: Jeśli po deklaracji ataku warunek umożliwiający atakowanie z directa z efektu znika, to następuje replay [Alligator's Sword Dragon], chyba że w dmg stepie, to przechodzi [Submarineroid]
      • OCG: Jeśli coś musi atakować:
        • to nie można pominąć battle phase [Battle Mania, Karakuri group]
        • w przypadku replaya, musi wybrać inny cel. [Amazoness Archers]
      • Przy pocie o wielu atakach:
        • OCG: po zaatakowaniu pota nie może wbić directa i odwrotnie [Berserk Dragon]
        • Jeśli coś ma warunek, który pozwala na atak wszystkich X, ale nie skorzystasz z niego to nie możesz atakować żadnego z pozostałych [Ally of Justice Thousand Arms]
    • W battle stepie jest magia i substepy się w nim zaliczają->jednak to tu są czary ;p
    • Damage Step
      • nie można na używać SS2 dmg stepie jeśli nie używas się effa [Atack of the Cornered Rat]
      • Substep 2
        dodać, że ciągłe efekty samoniszczące się jeszcze nie aplikują?
      • Substep 4
        • zerowanie dimidża > piercing [Beast Machine King Barbaros Ur] oraz odbicie [Amazoness Fighter]
        • pre-PSCT: jeśli efekt innej karty zeruje dmg ale kontrola nad potem zostanie zmieniona, "you" zmienia się na "your opponent" [Barrier Resonator]
      • Substep 5
        • Bez dmg calcu nie aktywują się effy "po dmg calcu" [Ally Of Justice Catastor, Ally of Justice Unknown Crusher]
        • Można wpłynąć na zniszczonego pota jeśli to nie jest jego eff [Ally of Justice Unknown Crusher]
      • Substep 6
        OCG: flip efekty zniszczonych potów nie mogą ich targetować [Penguin Soldier]
      • Substep 7
        • Jeśli coś się dzieje "at the end of dmg step" to zaskoczy tak długo jak dobiło do dmg stepu (z pominięciem calcu nawet) [Amazoness Sage]
        • @"When this card destroys an opponent’s monster by battle and sends it to the Graveyard" tutaj zrobili za mnie
          w dodatku, pot na grave musi być potem (/spełniać wymagania) [Trap Monster group]
        • pre-PSCT: "destroys an opponent's monster by battle" działa nawet gdy pot należy do ciebie (=>sprawdza z pola) [Amazoness Trainee]
    • End Step
      kończenie BP z efektu przenosi do tego stepu [Battle Fader]
  • mógłbyś już odpuścić te przypominanie o prio/segoc
  • nawet zapomniałam, że w rulingach jest powtórka z rulebooka ._.'
  • TIL: w japonii na after dmg calcu jest jeden chain [tragoedia-airknight parshath]
WILKU/IZO ŁAPCIE ZA STERY xD
« Ostatnia zmiana: 09 Grudzień, 2013, 22:07:51 wysłana przez Kiya »

Izorist

Odp: Battle Phase, którego nie znamy
« Odpowiedź #13 dnia: 09 Grudzień, 2013, 16:05:24 »
0
Dzieki ;D czas, zeby to konkretnie ogarnac bede mial jakos za 1,5-2 tygodnie, bo troche mi sie teraz nagromadzilo ;x

Izorist

Odp: Battle Phase, którego nie znamy
« Odpowiedź #14 dnia: 02 Październik, 2015, 18:20:34 »
+2
Doczekaliśmy się i dzisiaj siadł dość spory update (oficjalny!) zasad dotyczących Battle Phase (konkretnie rozgrywania Damage Step). Póki co wrzucam nowe info tutaj, później wrzucę je w artykuł. Pierwszy post jest jak najbardziej poprawny, z wyjątkiem, że kilka kroków zostało scalonych. Co za tym idzie, będziemy trochę częściej korzystali z SEGOC'a.

Start of the Damage Step
What Happens
* You declare that you are entering the Damage Step.
Key Phrases that can Happen Now
* effects that activate "at the start of the damage step"

Before Damage Calculation
What Happens
* If the monster being attacked is face-down, flip it face-up. Then, cards or effects that modify ATK/DEF can activate. If the monster has a Trigger Effect that activates by being flipped face-up, it does not activate yet.
Key Phrases that can Happen Now
* effects that activate "before damage calculation"

Perform Damage Calculation
What Happens
* Cards or effects that can activate "during damage calculation" activate/resolve, then the damage calculation is performed.
* Compare ATK/DEF and apply damage to Life Points.
* Determine whether either monster will be destroyed by battle or not, but do not send it to the Graveyard yet.
Key Phrases that can Happen Now
* effects that activate "during damage calculation"

After Damage Calculation
What Happens
* Effects that activate as a result of battle happen here.
* Trigger effects that activate by being flipped face-up, of monsters flipped face-up "before damage calculation," happen here.
* A monster that was determined to be destroyed is still not sent to the Graveyard.
Key Phrases that can Happen Now
* effects that activate "when this card battles" or "attacks or is attacked"
* effects that acitvate "when battle damage is inflicted" or "when you take damage"
* effects that activate "after damage calculation"
* FLIP: effects
* effects that activate "when this card is flipped face-up"

End of the Damage Step
What Happens
* If a monster was determined to be destroyed by the battle during damage calculation, send it to the Graveyard first.
* Then effects that activate when a monster is destroyed by battle and sent to the Graveyard, activate now.
* Then if all effects activates/resolves and you would end the Damage Step, effects that apply "until the end of the Damage Step" disappear
* After the end of the Damage Step, return to the Battle Step. If the turn player does not want to attack again after that, go to the End Step.
Key Phrases that can Happen Now
* effects that activate "when a monster is destroyed by battle"
* effects that activate "when a monster is destroyed by battle and sent to the Graveyard"
* effects that activate "when a monster destroys an opponent's monster by battle and sends it to the Graveyard"
* effects that activate "at the end of the Damage Step"

Źródło: http://www.yugioh-card.com/uk/gameplay/damage.html

Izorist

Odp: Battle Phase, którego nie znamy
« Odpowiedź #15 dnia: 23 Maj, 2016, 23:26:51 »
0
siadł w końcu drobny update z wprowadzeniem nowych zredukowanych stepów.
pamiętajcie, że kalut/honest już nie działają w damage calculation

 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
1 Odpowiedzi
338 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 07 Maj, 2014, 14:45:22
wysłana przez grabczas
7 Odpowiedzi
641 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 01 Lipiec, 2014, 14:29:47
wysłana przez j4
13 Odpowiedzi
1112 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 29 Listopad, 2014, 17:03:11
wysłana przez rockmaniak
2 Odpowiedzi
235 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 02 Wrzesień, 2016, 15:31:42
wysłana przez Viamortis
7 Odpowiedzi
536 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 09 Lipiec, 2016, 09:25:11
wysłana przez Viet