naprawde nie będzie loży?
Zróbcie prywatne loże, nikt sie nie czepi chyba (poza bezpośrednio zainteresowanymi :P).
W tej chwili z banlistą mam mały problem, bo dwie ostatnie zrobiły więcej niż jakakolwiek inna od czasu pierwszej z Chaos Emperor Dragon - Envoy of the End i spółką - trudno wskazać dziesięć kart, które bezdyskusyjnie powinny znaleźć się na banie. Niemniej parę rzeczy można by poprawić, choć to już raczej kwestia decków niż kart.
Top 3 to dla mnie Chain Burn, Infernity oraz - w mniejszym stopniu - Lightsworn, przy czym tego ostatniego zapewnie nie ruszą. Dwa pierwsze ograniczają interakcje między graczami do stwierdzenia "jak walnę combo to nie żyjesz, jak nie to ja nie żyję" - chain burna najchętniej bym zabił, przy Infernity wystarczyłby ban/limit Infernity Barrier, a najprawdopodobniej oberwie Infernity Archfiend natomiast LS to głównie problem ich bossa - Judgment Dragon NIGDY nie powinien schodzić z listy, to nadal jeden z najlepszych boss monsterów w grze. Na semi byłby irytujący, na 1 może nawet za mocno, ale nie ma raczej co liczyć na to, bo wyjda nowe LSy (chociaż Monster Reborn zbanowali jak wychodziło w SD BEWD).
Poza tym na pewno oberwą decki, które są z nami już od dłuższego czasu, a więc Prophecy, Geargia Mermail i Fire Fist. Obstawiam, że Konami pójdzie utartymi ścieżkami i walnie po konsystencji, chętnie zobaczyłbym hit podobny do limita Spellbook of Fate. Upstart Goblin niby dośc prawdopodobny na limit/semi, ale Pot of Duality dali nam na 3, a dziala podobnie, także obstawiam, że goblin zostanie. Za to Reckless Greed ma duże szanse na semi, a może nawet na limit.
A co wróci? Sangan raczej odpada dopóki Tour Guide From the Underworld jest na 3 i nawet wtedy byłby za bardzo uniwersalny. Reszta to w większości toksyczne karty albo potencjalnie porąbane. Sinister Serpent wydaje mi się względnie bezpieczny...
Poza tym chętnie ograniczyłbym listę zastęptw dla Heavy Storm - A Wingbeat of Giant Dragon w szczególności. Nie wiem jak będzie działał Full House bez FF, ale nie wydaje mi się, żeby go to drastycznie osłabiało.
Moja lista - ani życzeń, ani przewidywań, takie 50/50:
Ban:
- Solemn Warning - opcjonalne, karta dość często nie daje grać w yugioh i wieńczy setupy.
- Chain Strike/Just Desserts - let the Burn burn in hell!
- Evilswarm Exciton Knight - najprawdopodobniej nie pójdzie i chyba jakieś palącej potrzeby nie ma. Limit byłby bez sensu, bo poza Verzem nic nie gra dwóch chyba. Co nie zmienia faktu, że dwukrotny nuke pola będący pseudo quick effectem jest op.
- Spellbook of Fate - myślałem, że na jeden starczy, ale recykling w Spellbooku jest jednak za duży. Także jedno z dwojga trzeba walnąć, nie wykluczam, że limita dostanie Spellbook Magician of Prophecy.
Jakieś BLSy, DADy i inne stare brokeny też bym chętnie tu widział, ale na to chyba jeszcze mniejsze szanse niż na pana wyżej.
Limit:
- Gaia Dragon, the Thunder Charger - pomijając nawet Volca-Gaia Combo, to karta jest po prostu chora - użyj broken efektu rank 5/6 i omiń wszystkie restrykcje by wbić piercing. Karty tego typu powinny mieć jakieś restrykcje, a już na pewno nie powinny tkwić na 3.
- Infernity Archfiend/Infernity Barrier - patrz wyżej.
- Blackwing - Kalut the Moon Shadow - tak, wiem, co to Blackwing? Ja mam po prostu szczerą awersję do wszystkich kart tego typu, zwłaszcza gdy nie mają "once per turn" czy innej restrykcji.
- Abyss-sphere/Mermail Abysslinde/Mermail Abyssteus - tu serio nie wiem, który hit lepszy, sfera zabiera searchowalną obronę i ułatwia comba, Linde jest trochę za silna jak na rekrutera (nie missuje, nie musi być w walce, nie ma ograniczenia poziomu/statów), Teus jest częścią sporej części zagrań. Pewnie jest jakiś lepszy hit, ale za mało tym grałem. :P
- Judgment Dragon - połudzę się.
- Skill Drain - prędzej semi bym widział, ale większość gra 2 anyway.
- Bujingi Crane - patrz kalut.
- Rekindling - tu też się połudzę, wolałbym ban, ale zapewne nie dostanie nawet semi.
- Constellar Ptolemy M7 - Gishkiloop.
- Geargiarmor/Geargiaccelerator - z cyklu "zabić stare decki".
Semi:
- Fire Formation - Tenki - chyba najprawdopodobniejszy hit w Frajer Fisty, a przy okazji w kilka starszych decków, zejście na 3 to najglupszy ruch poprzedniej banki. Przeczuwam i wolałbym limit, nie wiem czemu to jest na 3 skoro Reinforcement of the Army na 1.
- Magician of Faith - to co z Tsukuyomi, karta jest tak dobra jak spelle w grze. A tych za wiele nie ma.
- Coach Soldier Wolfbark - jednokartowy XYZ na +1 (Tiger King), do tego teoretycznie można go użyć co turę, jest wyszukiwany przez Tenki i ma bardzo solidne staty w porównaniu z innymi kartami tego typu. Limit to przesada, trzy to za dużo.
- Fiendish Chain - Dimensional Prison i inne tego typu karty poszły na 2 lub 1, Fiendish jest grany. Ogólnie to byłbym cholernie zdziwiony i zły jakby Konami tak zrobiło, ale kto wie?
- Torrential Tribute - karta bardzo fair, nie tworzy raczej chorych setupów i kara za overextending. 3 to chyba byłaby lekka przesada.
Evilswarm Kerykeion/Constellar Sombre - lekki hit w kolejne stare decki, kolejne jednokartowe XYZ. W sumie niekoniecznie.
Unlimited:
- Tragoedia - w teorii broken, w praktyce dość średnia karta.
- Summoner Monk - tu nie jestem pewien, ale wszechobecne Veilery i Fiendish Chainy raczej nie pozwalają mu żyć.
- Card Trooper - jest jakieś chore zagranie o którym nie wiem?
Dla odmiany (bo chyba nigdy nie dawałem) "co bym chciał, ale wiem, że to kiepski pomysł":
Torrential na 3
Sangan na 1-2
Allure na 2
Chaos Sorc na 3
Dear Konami-san! Obedience Schooled na jeden plx! Karty takie jak ta, sprawiają, że przegrana kostka pozostawia człowieka zatopionego do pasa w gównie.
Sprawiają również, że więcej przeklinam ;D