http://www.yugioh-forum.com/common-infraction-and-penalty-scenarios/Natknąłem się na taki bardzo fajny artykuł i na jego podstawie chciałbym poruszyć istotne kwestie.
Kwestia najważniejsza, czyli to co mnie makabrycznie irytuje, mianowicie Slow Play:
You just arrived at a match. After 20 seconds, you still don’t know whose turn it is: This means no player did anything, a classic Slow Play Scenario! Check who is causing the infraction. It might be the turn player doing nothing, or the non-turn player who stopped the game in order to “think”. No matter how complex the situation is, after 20 seconds of nothing, you have to note down the Slow Play infraction.
A player checks a graveyard more than twice in the same turn, without doing much: Another Slow Play situation.
Po pierwsze, mam wrażenie (jestem przekonany), że 95% graczy w PL nie rozumie kiedy Slow Play jest, a kiedy go nie ma. Policy również nie do końca jasno precyzuje to określenie. Znajduje się tam sformułowanie w stylu: Bez względu na to jak skomplikowana jest sytuacja w grze, gracz musi wykonywać swoje ruchy w rozsądnym tempie, by nie zakłócać przebiegu gry.
Pozostaje kwestia tego co jest dla kogo rozsądnym tempem. Kylina i Felix na tej stronie się udzielają, więc wyczuwam czyjąś rękę w tym artykule.
20 SEKUNDPo takim czasie nic nie robienia zasługujesz na warning za slow play. Moim zdaniem jest to za mało, ALE to tylko moje zdanie. Zwłaszcza przy trudniejszych deckach takim jak na przykład był Dragon Ruler zrobienie optymalnych ruchów w trudnych sytuacjach w 20 sekund wymaga bycia grającą 24/7 maszyną. Mimo iż policy wyraźnie wskazuje, iż skomplikowana sytuacja w grze nie ma nic do rzeczy, uważam, że 20 sekund to po prostu za mało.
ALENiektórzy 20 sekund potrafią podnieść do kwadratu. Myślenie w okolicach ponad 2 minut to z mojego doświadczenia
STANDARD. Sam często przekraczałem tą granicę grając Smokiem, bo po prostu bardzo mało nim grałem i nie ogarniałem jak trzeba i powinienem dostawać warny co parę gier.
Uważam, iż rozstrzyganie gier w terminacji to najgorsze z możliwych rozwiązań. Niejednokrotnie wynik jest przez nie całkowicie niesprawiedliwy, zwłaszcza w sytuacji gdy przegrywa gracz, który grał w rozsądnym tempie.
Reasumując, nie chciałbym aby teraz sędziowie / orgowie latali po sali i wlepiali warny i gl za niewykonanie ruchu po 20 sekundach. Chciałbym jednak, żeby pokazali czasem jaja, rzucili warnem (to dla mnie najmniej istotne) i przede wszystkim stosowali time extension, aby pomagać w uzyskiwaniu sprawiedliwych wyników. Żeby zwracali ludziom uwagę na ten problem, żeby ludzie wpoili sobie go głów, iż "myślę" nie jest tłumaczeniem nic nie robienia. Zaznaczam też, że gracz wcale nie musi wołać sędziego po takie rzeczy, bo ten sam powinien interweniować w takich sytuacjach. Na dużym turnieju we Wro slowplayowania było tyle co stąd do ja ......... Nawet gdy judge stał komuś nad głową, nie reagował, gdy ktoś 2+ minut nie wykonywał ruchu.
Imo Slow Play to problem i trzeba na niego zwrócić baczniejszą uwagę, by grało się lepiej. Jeszcze raz podkreślę, że w mojej ocenie 20 sekund to za mało i wstawianie komuś gl za Slow Play powinno być ostatecznością (np. trzeci warning), ale przydzielanie time extension powinno być u nas dużo szerzej praktykowane. Liczba gier wchodzących do terminacji jest zastraszająco duża, a ci co sobie stalują, świadomie bądź nie, są na tę chwilę zupełnie bezkarni.
I druga ważna kwestia, której nie będę rozwijał, bo przejawiała się ostatnimi czasy wiele razy:
Judging does NOT mean to penalize players, but to care for a friendly environment and fair games! To również tyczy się zajęcia się wyżej opisanym problemem.
Discuss.