Wątek: Slow Play  (Przeczytany 617 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Soul

Slow Play
« dnia: 05 Styczeń, 2014, 23:14:13 »
+5
http://www.yugioh-forum.com/common-infraction-and-penalty-scenarios/

Natknąłem się na taki bardzo fajny artykuł i na jego podstawie chciałbym poruszyć istotne kwestie.

Kwestia najważniejsza, czyli to co mnie makabrycznie irytuje, mianowicie Slow Play:

You just arrived at a match. After 20 seconds, you still don’t know whose turn it is: This means no player did anything, a classic Slow Play Scenario! Check who is causing the infraction. It might be the turn player doing nothing, or the non-turn player who stopped the game in order to “think”. No matter how complex the situation is, after 20 seconds of nothing, you have to note down the Slow Play infraction.

A player checks a graveyard more than twice in the same turn, without doing much: Another Slow Play situation.

Po pierwsze, mam wrażenie (jestem przekonany), że 95% graczy w PL nie rozumie kiedy Slow Play jest, a kiedy go nie ma. Policy również nie do końca jasno precyzuje to określenie. Znajduje się tam sformułowanie w stylu: Bez względu na to jak skomplikowana jest sytuacja w grze, gracz musi wykonywać swoje ruchy w rozsądnym tempie, by nie zakłócać przebiegu gry.

Pozostaje kwestia tego co jest dla kogo rozsądnym tempem. Kylina i Felix na tej stronie się udzielają, więc wyczuwam czyjąś rękę w tym artykule.

20 SEKUND

Po takim czasie nic nie robienia zasługujesz na warning za slow play. Moim zdaniem jest to za mało, ALE to tylko moje zdanie. Zwłaszcza przy trudniejszych deckach takim jak na przykład był Dragon Ruler zrobienie optymalnych ruchów w trudnych sytuacjach w 20 sekund wymaga bycia grającą 24/7 maszyną. Mimo iż policy wyraźnie wskazuje, iż skomplikowana sytuacja w grze nie ma nic do rzeczy, uważam, że 20 sekund to po prostu za mało.

ALE

Niektórzy 20 sekund potrafią podnieść do kwadratu. Myślenie w okolicach ponad 2 minut to z mojego doświadczenia STANDARD. Sam często przekraczałem tą granicę grając Smokiem, bo po prostu bardzo mało nim grałem i nie ogarniałem jak trzeba i powinienem dostawać warny co parę gier.

Uważam, iż rozstrzyganie gier w terminacji to najgorsze z możliwych rozwiązań. Niejednokrotnie wynik jest przez nie całkowicie niesprawiedliwy, zwłaszcza w sytuacji gdy przegrywa gracz, który grał w rozsądnym tempie.

Reasumując, nie chciałbym aby teraz sędziowie / orgowie latali po sali i wlepiali warny i gl za niewykonanie ruchu po 20 sekundach. Chciałbym jednak, żeby pokazali czasem jaja, rzucili warnem (to dla mnie najmniej istotne) i przede wszystkim stosowali time extension, aby pomagać w uzyskiwaniu sprawiedliwych wyników. Żeby zwracali ludziom uwagę na ten problem, żeby ludzie wpoili sobie go głów, iż "myślę" nie jest tłumaczeniem nic nie robienia. Zaznaczam też, że gracz wcale nie musi wołać sędziego po takie rzeczy, bo ten sam powinien interweniować w takich sytuacjach. Na dużym turnieju we Wro slowplayowania było tyle co stąd do ja ......... Nawet gdy judge stał komuś nad głową, nie reagował, gdy ktoś 2+ minut nie wykonywał ruchu.

Imo Slow Play to problem i trzeba na niego zwrócić baczniejszą uwagę, by grało się lepiej. Jeszcze raz podkreślę, że w mojej ocenie 20 sekund to za mało i wstawianie komuś gl za Slow Play powinno być ostatecznością (np. trzeci warning), ale przydzielanie time extension powinno być u nas dużo szerzej praktykowane. Liczba gier wchodzących do terminacji jest zastraszająco duża, a ci co sobie stalują, świadomie bądź nie, są na tę chwilę zupełnie bezkarni.

I druga ważna kwestia, której nie będę rozwijał, bo przejawiała się ostatnimi czasy wiele razy:

Judging does NOT mean to penalize players, but to care for a friendly environment and fair games!

To również tyczy się zajęcia się wyżej opisanym problemem.

Discuss.
« Ostatnia zmiana: 05 Styczeń, 2014, 23:21:30 wysłana przez Soul »
A duel is like sex. Good players are like sex masters. They can last a long time, holding in their load while wearing down the partner, getting him ready for the finish. Bad players just furiously pound their dicks and within 30 seconds sloppily spray jizz everywhere.

Odp: Slow Play
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Styczeń, 2014, 00:00:50 »
0
Ja od siebie dodam, że przynajmniej na turniejach we Wrocławiu nie obserwuję problemów tej natury. Jak podchodziłem na WCQ do czyjegoś stolika to nie miałem sytuacji, że musiałem pytać kogo jest tura (wyjątkiem było upewnianie się przy terminacji). Natomiast wiem, że takie sytuacje się zdarzają, ale liczę też na odwagę graczy, żeby zgłaszali (jeżeli widzą to, to np. między rundami, albo jak nie jestem zajęty) mi to odpowiednio, wtedy łatwiej "złapać" takiego gracza. Sędzia też nie ma oczu dookoła głowy. ;)
You can't rule out the possibility simply because it's highly unlikely. Expect the unexpected. The absence of evidence is not the evidence of absence.

Soul

Odp: Slow Play
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Styczeń, 2014, 00:15:54 »
0
Nie chciałbym, żeby ta odpowiedź była potraktowana jako "Sól się czepia i marudzi", ale czegoś nie ogarniam. Random przykład. Na którymś tam turnieju Kaiba-boy był chyba w każdej terminacji i sam bodajże zwróciłeś mu na to uwagę. To jest niemożliwe, żeby nie slowplayował.

Na WCQ sam stałeś mi nad głową podczas terminacji z Flashem, gdzie chyba ze 3 minuty studiowałem grave nie robiąc nic i jedynie mnie grzecznie poinformowałeś, że w terminacji też można dostać warna za slow play, więc chyba to dostrzegłeś. Po czym myślałem sobie dalej. Izo podobnie, zenek z Kaiba-boyem myśli 3 minuty mając przegraną grę, delikatnie zasugerowałem Izo, że to jest ten moment w którym powinien dać warna, a ten również grzecznie poinformował iż istnieje taka opcja. No kman xD.

Także yeah, to da się zauważyć.

Może i mógłbyś się też częściej ruszyć popatrzeć (zamiast siedzieć przy lapku, buszując po necie :P), ale broń boże się o to nie czepiam. Gracze sami powinni zgłaszać, a ten tekst powinien im uświadomić kiedy mogą (tbh sam nie wiedziałem jakie są granice) i że powinni, zgłaszanym, iż nie powinni się oburzać i czuć pokrzywdzeni, używając argumentu "przecież musiałem pomyśleć", a sędziom / orgom, że dawanie time extension to sprawiedliwa rzecz.

Z wielką chęcią będę teraz oglądał video coverage i wyliczał slow playe, by zwracać uwagę na ten problem :P.
« Ostatnia zmiana: 06 Styczeń, 2014, 00:20:54 wysłana przez Soul »
A duel is like sex. Good players are like sex masters. They can last a long time, holding in their load while wearing down the partner, getting him ready for the finish. Bad players just furiously pound their dicks and within 30 seconds sloppily spray jizz everywhere.

Mich

Odp: Slow Play
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Styczeń, 2014, 01:02:19 »
0
Zgadzam się z Soulem, że 20 sek. to za mało, ale 2 minuty nic nie robienia to wkurza.
Najbardziej irytującą sytuacją Slow Play'ową z jaką się (niestety) czasem spotykam jest 2 minutowe nic nie robienie, a potem od razu End Phase.
Co innego jest wtedy, gdy slow play występuje podczas przemyślenia każdego ruchu w większej kombinacji co doprowadza do zjawiskowego rozwiązania.
Też myślę, że sędzia powinien "grzecznie" zwrócić uwagę, że za specjalne przedłużanie gry możliwe jest otrzymania warna.

Izorist

Odp: Slow Play
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Styczeń, 2014, 02:00:01 »
0
Czepiaj się, masz prawo ;P
Wiem, jestem zbyt miękki, ale w tej kwestii trzeba coś zmienić, przynajmniej więcej upominać, nawet pomijając kwestię warnów.
Co do time extension - stosuje się jak czas interwencji wyjdzie poza minutę, na wcq bodajże raz dałem przedłużenie (nie licząc 2óch deckchecków, które były), w pozostałych przypadkach interwencje nie były tak znaczące. Więc tutaj staram się na to zwracać uwagę ;)
Ogólnie to wolę, żeby ktoś mi błędy wytykał (byle nie piętnował za nie, mam swoje sumienie, które nie daje mi spokoju), niż mnie chwalił ;)

Leo

Odp: Slow Play
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Styczeń, 2014, 09:27:41 »
0
Trzeba po prostu od czasu do czasu opierdolić dobitnie zwrócić uwagę przeciwnikowi. W przypadku niektórych osób - jak nie hukniesz, nie będzie rezultatu... Nie będzie przez to zdrowej atmosfery gry? Lepsza niezdrowa niż zmulona ;D
Spoiler
Naprawdę nie miałbym nic przeciwko jakby w YGO grało się z limitem czasowym na wykonanie tury jak na devpro :P
« Ostatnia zmiana: 06 Styczeń, 2014, 09:29:44 wysłana przez Leo »

Odp: Slow Play
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Styczeń, 2014, 10:38:43 »
0
Dać taki zegar jak do szachów xD

Soul

Odp: Slow Play
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Styczeń, 2014, 12:14:51 »
0
Czepiaj się, masz prawo ;P
Wiem, jestem zbyt miękki, ale w tej kwestii trzeba coś zmienić, przynajmniej więcej upominać, nawet pomijając kwestię warnów.
Co do time extension - stosuje się jak czas interwencji wyjdzie poza minutę, na wcq bodajże raz dałem przedłużenie (nie licząc 2óch deckchecków, które były), w pozostałych przypadkach interwencje nie były tak znaczące. Więc tutaj staram się na to zwracać uwagę ;)
Ogólnie to wolę, żeby ktoś mi błędy wytykał (byle nie piętnował za nie, mam swoje sumienie, które nie daje mi spokoju), niż mnie chwalił ;)
Czepianie się to moja specjalność, na mnie zawsze możesz liczyć ;p!

Warning za slow play nie równa się automatycznemu time extension 3 minuty? Inaczej nie widzę w nich żadnego sensu?

Dobitnie zwracanie uwagi przeciwnikowi nie daje żadnych rezultatów, potwierdzone na paru przykładach. A wołanie sędziego / orga o to, jakoś się u nas nie przyjęło, bo a) nie zdarzyło się chyba (przynajmniej Brzeg / Wro), by ktoś dostał karę za zbyt wolne granie (chociaż np. Szogun powinien za to trafić za kratki xD), więc np. ja po prostu nawet się nie fatyguje ze zgłaszaniem tego, bo z góry zakładam, że nic to nie da, a prędzej usłyszę "strzała nie spinaj" - ale zamierzam to zmienić; b) ludzie nie wiedzą kiedy zachodzi slow play, nie zdają sobie sprawy kiedy slowplayują, niektórych można by zgłaszać co turę, a wtedy u nas zaraz wyjdzie się na spinacza za to, że domaga przestrzegania zasad i chęć grania fair gry; c) sami sędziowie / orgowie nie wiedzą kiedy powinni dać warna za slow play, a nawet jeśli wiedzą, to nie chcą wychodzić na zbytnich spinaczy.

W tym zakresie trzeba zmian. Gra prowadzona w prawidłowym tempie praktycznie nie ma prawa wejść do terminacji.

@YuseiFudo257: Just stop posting przed przejściem kursu czytania ze zrozumieniem.
« Ostatnia zmiana: 06 Styczeń, 2014, 12:29:50 wysłana przez Soul »
A duel is like sex. Good players are like sex masters. They can last a long time, holding in their load while wearing down the partner, getting him ready for the finish. Bad players just furiously pound their dicks and within 30 seconds sloppily spray jizz everywhere.

Izorist

Odp: Slow Play
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Styczeń, 2014, 13:23:31 »
+1
Warning za slow play nie równa się automatycznemu time extension 3 minuty? Inaczej nie widzę w nich żadnego sensu?
a faktycznie, musiałem drugi raz spojrzeć na penalty guidline, wyleciało mi z głowy.
w takim razie warny mają sens.
jeśli opp w waszym odczuciu slowplayuje na terenie Wro/Brzeg możecie go mną postraszyć i mnie wołać, jeśli władzę ma wtedy ktoś inny to niewiele poradzę, ale macie moje poparcie ;P
wezmę sobie to do siebie i postaram stosować, serio

Odp: Slow Play
« Odpowiedź #9 dnia: 06 Styczeń, 2014, 13:38:19 »
0
Zostałem wywołany do tablicy, zatem przemówię.

Faktycznie, był taki turniej we Wro, w którym zaliczałem terminację 3/4 razy. Nie wynikało to z podstępnego planu, tylko z braku ogrania talią + granie kontrolką (grałem wtedy Wormem). Wiem, że ten problem u mnie istnieje, bo za mało grywałem, ale staram się nad tym pracować, praktycznie codziennie pykam na Devpro i są tego efekty- na ostatnim turnieju w Częstochowie nie zaliczyłem ani jednej terminacji (inna sprawa, że grałem Dark Worldem, którego dobrze znam i robię ruchy w miarę mechanicznie).

Podsumowując, najlepszym lekarstwem na NIEZAMIERZONE slowplaye są gry towarzystkie/devpro czy DN, które pomagają lepiej poznać swoją talię, a także inne, co przekłada się na wiedzę, co zrobić w danym momencie i na co można sobie pozwolić. Amen, niech BEWD będzie z Wami.

EDIT: Kolejna rzecz, że nie lubię terminacji, bo przegrywam wtedy około 70% gier.
« Ostatnia zmiana: 06 Styczeń, 2014, 13:40:29 wysłana przez Samanthar »
"If illnesses could play yugioh, cancer would probably play Dark Worlds."