Wątek: Rewolucja lipcowa 2014 czyli dyskusja na temat banlisty lipcowej  (Przeczytany 6549 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Leo

Żadnej rewolucji pewnie w lipcu nie będzie (a może jednak?), będzie natomiast kolejna zmiana banlisty. Już 13 lipca wejdzie w życie kolejna krótka bańka, które jak zwykle rozwiąże masę problemów, przy okazji stwarzając dwa razy tyle kolejnych. ;D Ten temat ma na celu dyskusję na temat banlisty - za równo obecnej jak i tej lipcowej. Piszcie co wam się obecnie w grze podoba, a co nie i powinno ulec zmianie. Można również podawać swoje propozycje odnośnie wyglądu bańki, później można będzie sobie porównać, kto był najbliższy prawdy przy odgadywaniu. :P
Jeszcze jedno i najważniejsze: kultura drodzy panie i panowie! Jak was znam to pewnie się nie uda, ale chociaż postarajcie się ograniczyć flame do minimum :P
Czas, start! Wstęga przecięta, dyskusję uważam za otwartą!
EDIT: Trzymajcie wysoki poziom dyskusji oraz choć odrobinę realizmu w swoich przewidywaniach ;D

Bany:

BRAK (W ciągu ostatnich paru miesięcy chyba nie wyszło nic na tyle połamanego, żeby musiało iść na bana?)

Limited(1):

- Bujingi Crane (Macie Bujingi Sinyou więc bilans się zgadza)
- Judgment Dragon (Znany i lubiany Smok. Śmieszne warunki przyzwania, niesamowity efekt i 3k ATK. Wraz z wyjściem nowego supportu lightsworny stają się dużo potężniejsze oraz stabilniejsze (niemniej wciąż jest to lucksack.dek ;p) Limit JD oznaczałby mniejszą ilość absurdalnie potężnych kart, z którymi trzeba by sobie poradzić w jednym duelu. Na brak bossów nie można narzekać - są jeszcze lightraye, Sephylon oraz Michał. Mam nadzieję, że czas JD wreszcie nadszedł!)
- Bujincarnation (Recykling bujin/-gi + summon 2 potworów w jednym wraz ze śmiesznym ograniczeniem odnośnie xyzów. Brak klauzulki 'once per turn' czyni tę kartę jeszcze bardziej irytującą) 
- Soul Charge (Rekindling z "kosztem" za to o niebo bardziej uniwersalny. Przyczynia się zakładania chamskich locków oraz niemal nieprzełamywalnych setupów, a i jakiś hand loop można z tym wykręcić) Na 1, żeby zminimalizować szanse otwarcia z SC.
- Geargiagear (Niby wolne, i niby kolejna karta z klauzulką 'Once per turn', ale... no nie da się ukryć... przewaga jaką generuje po odpaleniu go 1st turn to jakaś pomyłka. Jednokartowy rank 4 + dalsze combosy, często kończące się albo super setupem, albo OTK) Alternatywą byłby limit Gear Gigant X, ale to chyba byłby zbyt duży cios
- Skill Drain (Niby mozna to obejść, niemniej nadal jest to szalenie upierdliwy floodgate. Potrafi zablokować lwią część niektórych decków. Myślę, że powinien zagrzać miejsce na liście podobnie jak Macro czy Soul Drain)

Limited(2):

Nie mam pomysłów. Może Reckless Greed? Ewentualnie kolejne karty mające spory potencjał, a którymi właściwie nikt nie gra, np. Dandylion albo Magician of Faith?

un-limited(3):

Tragoedia? Summoner Monk? The Transmigration Prophecy?

Karty z PRIO wywołują też sporo kontrowersji ( Artifact Sanctum chociażby) czy grane niemal wszędzie ręce, ale nie sądzę, żeby jakakolwiek siła była w stanie je ruszyć ;o


« Ostatnia zmiana: 06 Sierpień, 2015, 23:29:27 Izorist »

multum

Więc ja zacznę :)
Według mnie Number 101: Silent Honor ARKSolemn Judgment powinny być ustawione na jeden.

Sergio

Hmn co do banlisty to jak dla mnie
Ophion limit no bo będą patrzyć na OCG ponad to będzie sporo deckow na ss.
Crane na limit bo shinryu :)
Bujincarnacja bo nie lubimy plusów, aktywacja to czyste plus 2, a jak xyz to Suzanowo to plus 3.
Skill Drain na limit bo daje darmowe winy :( A jak ktoś nie dobral MST to sól.
Soul Charge na limit bo robi chore rzeczy...
Fapki na semi... Podobaja mi sie, gdyż trzeba pomyśleć, żeby ich sie pozbyć, ale na 3 są za dobre...
Zwlaszcza, ze jak są na 3 mozna je wykorzystywać ofensywnie... Kosztem 2000 dmg mozna zniszczyć wszystkie karty przeciwnika i wbić dmg większy niż 2000.
Uwalil bym cos z rytuałów bo boje sie nowego heralda xD
Hmm a Honest na dwa przy limicie Crana? Honest w LSie zajebisty nie jest...
Hmm ze zbanowanych to bym dal na limit Future Fusion, no niestety tak sie nie stanie bo rulery...
Skoro nie rulery to moze Red-Eyes Darkness na 2? Fajnie by bylo widziec chaos w swojej dobrej dyspozycji...
Później cos napisze ;) Ale póki co formaty mi sie podobaja.
« Ostatnia zmiana: 06 Czerwiec, 2014, 14:19:19 Sergio »

Chichotek

Solemn Judgment na 1x to od razu heavy by musiał wrócić i większość trap lane (takie jest moje zdanie).

Co mi się podoba w owym formacie - różnorodność. Nie ma typowego deck'a T1 (owszem są T1,5 ale to nie to samo co niszczenie formatu).

Co mi się nie podoba to że za jakiś czas na serio będzie tak że w opp turze będziemy summonować więcej potworów niż w swojej ;/. No i Pendulumy (chociaż krzyże też mi się nie podobały na początku, dlatego zobaczymy jak będzie).

Co do bańki.
Forbidden:
Limit:
Geargiano Mk-II albo Geargiaccelerator (bo trzeba sprzedać nowy stuff)
Soul Charge (bo udupia Rulery/Infernity)

Semi-limit:
Rączki (Takie jest moje zdanie, no a jak walną limit to będą gunwem)

Ps. Nie tkną nic nowego raczej, no chyba że strollują graczy to wtedy.

Madolche Anjelly na 1x-2x
Artifact Sanctum na 1-2x :D

Chris Cornell

(niemniej wciąż jest to lucksack.dek ;p)
Nie zgodziłbym się. Przy obecnym poziomie stabilności, do zmillowania odpowiednich kart już prawie wcale nie potrzeba szczęścia. Kwestia wygranej w LSie to aktualnie, czy się wyrobi tempo do momentu pójścia po grę, czy nie.

Co do bana JD - raczej zapomnij. Nie po to wydają nowe karty, żeby obcinali deck. Wcześniej pozwolą mu pohulać, jeśliby w ogóle mieli tknąć Smoka.

Soul

LS gwałci wolne decki, bo jak LSowi da się za dużo zmillować, to żadna siła tego nie zatrzyma. Wdupia z własnymi wciągami i wszystkim tym, co za szybko wbija mu dmg, gdy nie dobrał porno. Dobranie szarży na start gdy idzie się 1st, niemal zawsze równa się porno, więc imo bezsprzecznie szarża powinna iść na 0.

O JD nawet nie wspominam.

Ale wiadomo, że nic nie tknie LSów teraz i w przyszłości raczej też nie, dzieci muszą mieć jak wygrywać :P.


Leo

Nie zgodziłbym się. Przy obecnym poziomie stabilności, do zmillowania odpowiednich kart już prawie wcale nie potrzeba szczęścia. Kwestia wygranej w LSie to aktualnie, czy się wyrobi tempo do momentu pójścia po grę, czy nie.

Co do bana JD - raczej zapomnij. Nie po to wydają nowe karty, żeby obcinali deck. Wcześniej pozwolą mu pohulać, jeśliby w ogóle mieli tknąć Smoka.

Mill, choćby nie wiem jak bardzo stabilny, to nadal zrzucanie losowych kart na grave. W dalszym ciągu istnieją dwa sposoby na kiepskie otwarcie w LS-ie: (A) Poprzez dobranie nadmiernej ilości boss monsterów na start lub (B) poprzez dobranie masy kart, których na ręce nie chcemy widzieć (Wyvern, Necro Gardna, Wulf itp.). Jeżeli nie otworzymy z Chargem lub Solarem to zazwyczaj deck porusza się jak maluch pod górkę. z której strony bym na to nie spojrzał, to widzę nadmierne poleganie na farcie. Oczywiście całkowicie martwe ręce nie zdarzają się AŻ TAK często co powoduje, że deck jest problematyczny.
JD to stara karta, do tego już wielokrotnie reprintowana. Nie będę szczególnie zdziwiony jeśli wyjdzie w SD jako common po to, aby pół miesiąca później pójść na 1. Bana oczywiście nie dostanie, bo to karta z syndromem Dark Armed Dragon. Mocna nawet na 1, ale jednocześnie zbyt słaba, żeby polecieć na bana.

Chris Cornell

(A) Poprzez dobranie nadmiernej ilości boss monsterów na start

Oczywiście prawda, z tym, że to przypadłość wielu decków, które nie są synonimem luckascku. DW może otworzyć z potami bez drawerek albo odwrotnie, może z Gatesami i Graphami, z  Draggedami i dwoma Gatesami itd. NK otwiera z samymi equipami albo bez equipów. Ruler może dostać same drawerki, albo drawerki plus duże smoki, Prophecy to już wiadomo, Fist się składa przy 4+ potów, wszystko na Handach może dostać 3 Ice/Fire Handy na start, jakieś 90% decków od czasu do czasu otworzy tak, że możesz scoopnąć z miejsca.

(B) poprzez dobranie masy kart, których na ręce nie chcemy widzieć (Wyvern, Necro Gardna, Wulf itp.)

2 z tych 3 kart już się nawet nie gra. Właśnie o to chodzi, że w aktualnym LSie crapne karty są zredukowane do minimum, z Wyverny można zrobić krzyża albo zrzucić pod Luminę i jeszcze zaplusować. LS właśnie dlatego jest teraz stabilny, bo już nie trzeba grać tak wielu ciulowych kart. No i to znowu nie jest argument na bycie lucksackiem, złe otwarcia się zdarzają, a w LSie wcale nie dużo częściej, niż gdzie indziej. Poza tym jeden Bandyta, Mathematician czy coś innego i dead ręka się odblokowuje w porno.

Mill, choćby nie wiem jak bardzo stabilny, to nadal zrzucanie losowych kart na grave.

Z definicji owszem, ale praktyka wygląda zazwyczaj inaczej. W praktyce masz karty jak Wyverna, Shrine, Foolish. Matematyk czy Bandyta, które sprawiają, że mill jest mniej randomowy i parę innych kart, które dobrze się czują na Grave'ie. Do tego deck jest cholernie szybki i  nawet wśród zmillowanych złych targetów zazwyczaj po prostu muszą znaleźć się i te dobre.
« Ostatnia zmiana: 06 Czerwiec, 2014, 14:52:11 Chris Cornell »

Agreel

To może przy okazji też podam parę osobistych propozycji, why not? :P
Banned:
------
Limited:
-> Kaiser Colosseum: Drobny hit głównie w Bujiny. Ta karta potrafi w sporej ilości match-upów mocno zlockować opponenta i uniemożliwić wyprowadzenie niektórych kontr typu Armadesa. Poza tym śmiało potrafią też tym grać np. Noble Knighty, Boxery, Glady itp.
-> Skill Drain: Bo uwala więcej decków niż zlimitowany wcześniej Soul Drain. Zresztą o tej karcie już wspominałem na którejś z wcześniejszych banlist.
-> Geargiagear: Hit na Geargie, które wcześniej jakoś nie oberwały :P
-> Madolche Hootcake: Hit w madolche, wraz z obecnością Madolche Anjelly (która raczej nie oberwie, bo nie jest brokenem na poziomie Sixth Sense'a, czy Spellbook of Judgmenta), stał się on znacznie groźniejszy i wraz z nią i Madolche Mewfeuille robi ci instant Madolche Queen Tiaramisu.

Semilimited:
-> Gladiator Beast Bestiari: W ocg siedzi w 3 kopiach, a nadal i tak specjalnie gb nie topują (i tak, wiem, że mają więcej brokenów/kontr niż my). Nawet obecność Nerokiusa wiele u nas nie zmienia, jedynie poprawia match-up z niektórymi deckami typu Bujinów, czy Blackwingów. Zresztą, Artefakty istnieją, więc jego podbicie wyżej wcale nie zaszkodzi.
-> Mermail Abyssteus: Hit w mermaile. Ewentualnie można wpakować do limited.
-> Soul Charge: Potrafi w niektórych deckach robić chore zagrania, a czasem też może zrobić ciężki do obejścia lock. Jednakże nadal ma restrykcję do BP i ci zżera LP, a dobrany w złym momencie potrafi być deadem. Mimo wszystko limit też takim najgorszym pomysłem nie jest.
-> Judgment Dragon: Niedługo wychodzi i tak Michael, the Arch-Lightsworn, więc można śmiało go zrzucać niżej. Limitu albo banu raczej się nie spodziewam, skoro mają już tę strukturę wypuszczać.

Cytuj
Według mnie Number 101: Silent Honor ARK (...) powinny być ustawione na jeden.
Jak często widujesz summon więcej niż jednej arki? Poza tym się nie pozbywa potworów w defie czy face-up backrowu jak Castel, the Skyblaster Musketeer

Cytuj
Hmm a Honest na dwa przy limicie Crana? Honest w LSie zajebisty nie jest...
Prędzej Honest na 0, a Crane'a wtedy zostawić w spokoju. Ten drugi mimo searchowalności działa na jeden atak, ma restrykcję co do typu (DNA SurgeryZombie World, a wątpię by ktokolwiek side'ował DNA Transplant), nie ratuje cię od oberwania Mind Crushem oraz mimo boostu ataku, MOŻNA się przebić. (wystarczy beater z atk powyżej 3600/4800/ostatecznie 5000, a w obecności Kalutów, Tensenów, czy właśnie Honestów nie jest to niewykonalne)

Cytuj
Hmm ze zbanowanych to bym dal na limit Future Fusion, no niestety tak sie nie stanie bo rulery...
Skoro nie rulery to moze Red-Eyes Darkness na 2? Fajnie by bylo widziec chaos w swojej dobrej dyspozycji...
Jakby nie spojrzeć to REDMD również może być grany przez rulery :P


« Ostatnia zmiana: 06 Czerwiec, 2014, 21:12:13 Agreel »

Soul

Stabilny LS to oksymoron.

DW turbo nie jest synonimem lucksacku xD?

LS nie gra defa. Kuriboh czy Gardna to żaden def. Opp może z tobą robić co chce i kręcić jakiekolwiek comba tylko zapragnie. A ty liczysz na to, że zmillujesz, przebijesz się i zaderpisz. Deck jest cholernie szybki? Masz 1 normal summon na turę ^^. Z czymś co wygra kostkę, mogą cię wyruchać byle jakie trapy na normal summon. Jeśli nie masz Szarży / Solarów (które wcale nie gwarantują, że ot tak zawsze ustawią ci cały grave), to kończysz kolejkę, nie robiąc totalnie nic i jakiś normalny deck da ci jeszcze max turę / dwie więcej + jeszcze teraz extra może ci psuć grave Rhapsodym, żebyś został z samymi bossami w łapie. Jak dla mnie to perfekcyjnie pasuje do kategorii lucksack xD.

Soul

A, i abstrahując od solidnej porcji głupot, chciałbym wyrazić swoje przekonanie, że ci co chcą widzieć Soul Charge w sekcji innej niż Forbidden, robią to źle.

Illidan

Dobra czas na solidniejszą porcję głupoty, czyli:

Stratos na Limit lub Unlimit

Teraz czas na moje uzasadnienie, które przypadnie Soulowi do gustu, bo mianowicie mam na myśli erratę Stratosa w nowym Strukturze. Rozumiem, że może to skutkować tym, że jego powrót nie nastąpi u nas jeszcze teraz, ale nastąpi.
Jak pewnie już ostatnio widzieliście na przykładzie Dark Strike Fighter, Konami poprawia karty na lepsze i moim zdaniem to samo nastąpi właśnie z EH Stratos i czy to będzie limit czy Unlimit zależy tylko od tego czy efekt będzie once per turn czy duel. Zapomniałbym dodać nie może szukać siebie samego.
« Ostatnia zmiana: 06 Czerwiec, 2014, 21:12:08 Illidan »

G

na przykładzie DSF Konami poprawia karty na lepsze

what?

zamiast once per turn/duel szukanie normali tylko, i spokojnie moze isc na 3:P

j4

na przykładzie DSF Konami poprawia karty na lepsze

what?
DSF dostał w OCG (u nas też, tylko bez reprinta jeszcze) once per turn i tylko w mp1

G

na przykładzie DSF Konami poprawia karty na lepsze

what?
DSF dostał w OCG (u nas też, tylko bez reprinta jeszcze) once per turn i tylko w mp1

na przykładzie DSF Konami poprawia karty na lepsze

sooo.... what?

Leo

Stratos na 1 wraz z Bubblemanem (tak jak w OCG) byłby ok. Jedyny problem jaki sprawiały E-HERO to OTKi przy udziale kilku bubblemanów.
________________________
Witch of the Black Forest na 1, bo to fajna karta :(

Lampart

Errata wiedźmy na 150 or less i może iść na 3 :)

Leo

Errata wiedźmy na 150 or less i może iść na 3 :)

Ale wtedy będzie Sanganem :P

Regis

Red-eyes na 2, Charge na 1, Abyssteuss na 1 (serio, co ten Mermail wam robi/zrobił?:D), Honest na 2... co ja tutaj czytam...

Osobiście nie wydaje mi się, że rusza LSy, bo jak ktoś wcześniej wspomniał- kasa misiu, kasa. To premiere ma 27 czerwca- po co więc miałoby się zarzynać SD, który nie bedzie zbyt mocno zachecał do kupna

Do Herosów Stratos może zejść (na tej, lub na 2 kolejnych listach,osobiście tego nie popieram) z tego samego powodu co wyżej- promo SD + fakt, że to SD zawiera w sobie raptem 1 Herosa siedzacego w main decku.

Pewnie na limit zejdzie coś z dwójki Crane/Bujincarnation, lub nawet obydwa.

No i Artifacty raczej są bezpieczne jak narazie. Zbyt młody archetyp do potencjalnych hitów.

No i nawiązując do tego co Dusza pisał- nie wiem jak u Was, ale w moich internetach na moich DNach/Devpro jak ktos mi odpala, lub jak ja komus odpalam Soul Charge to zazwyczaj jest po grze. Min. dlatego nie lapie dlaczego limit to pozycja gdzie chcecie to umieszczać.


Jak bede miał czas, to coś więcej skrobnę. Ogólnie kolejny fajny format, bez jakiś zbytnich toksyn. W sierpniu dopiero zacznie sie cyrk
« Ostatnia zmiana: 07 Czerwiec, 2014, 10:58:00 Regis »

Kali

Ban:
Soul Charge
Charge of the Light Brigade

Limit:
Skill Drain
Bujin Crane
Bujincarnation
Geargiagear
Traptrix Trap Hole Nightmare (żeby HATy musiałby grać c*******o trap hola jako 3ci target pod myrmelo)

Semi-Limit:
The Transmigration Prophecy
Ice Hand
Fire Hand
Compulsory Evacuation Device
Reckless Greed

Unlimited:
Dimensional Prison

to tak na szybko. oczywiście zlimitowałbym Anjelly i Sanctum ale to zbyt nowe karty żeby je ruszyli jak dla mnie ;D

 

Phenix

jak dla mnie wystarczy że zrobią na semi : Graphe i Judgement dragona ze względu że w banalny sposób można je przywołać a mają nie mały atak
+ na limited ale semi bujin crane bo bujiny mają dostać/dostały kartę z podobnym effectem
i marzeniem było by odbanowanie e-hero stratosa

Nowik

Bany:
Firegrass  - kompletny derp, otk za otk, nie da się z tym grać

Limit:
Mokey Mokey - wystarczy, że w nazwie ma już 2 "Mokey", czyli typowe +1 z jednej karty.

Cienisty

@ Nowik, cd. tych potów nie dodałeś że mają nie mały atak i że w banalny sposób można je przywołać ;D 2 good ;D
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwiec, 2014, 17:04:22 BlackMagiC »

Chris Cornell

Zapomniałeś Trenta, on jest nieśmiertelny. Jak z tym grać?

Tasse

Mokey Mokey King
super broken

Link sponsorowany
 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Ostatnio
Ostatnio 13 Grudzień, 2013, 19:17:45
Leo
Ostatnio 20 Marzec, 2014, 03:34:57
Izorist
Ostatnio 13 Marzec, 2015, 22:33:31
kuros
Ostatnio 06 Grudzień, 2018, 08:51:07
Panda
Ostatnio 24 Kwiecień, 2019, 18:58:18
Jacollo