Wątek: No Draw Rule i jej wpływ na metagame  (Przeczytany 965 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Soul

No Draw Rule i jej wpływ na metagame
« dnia: 03 Lipiec, 2014, 14:03:16 »
+8
Statystyczny wpływ na openingi nowej zasady.

Zakładamy, że mamy deck składający się z 40 kart.

Szansa na dobranie jednej z kart będących na 3 (dajmy brokeny, np. Artifact Sanctum):
Obecnie: 39,43%
No Draw Rule: 33,76%

Szansa na dobranie karty będącej na semi (np. Lonefire Blossom):
Obecnie: 28,08%
No Draw Rule: 23,72%

Szansa na dobranie limita (Charge of the Light Brigade...):
Obecnie: 15%
No Draw Rule: 12,5%

Szansa na dobranie kombinacji dwóch kart będących na 3 (np. Soul Charge + Dragon Shrine):
Obecnie: 13,90%
No Draw Rule: 9,80%

Inne tam jakieś ciekawe obliczenia:

Soul Charge + Lonefire Blossom
Obecnie: 9,80%
No Draw Rule: 6,81%

Tj. obecnie masz autolose co dziesiątą grę (w praktyce więcej, bo Sylvan Charity i możliwe Upstarty), na nowych zasadach przegrywasz w teorii co czternastą. Warto uwzględnić, że nawet przy takim broken openingu gracz ma 1 kartę mniej, by to obronić.

Yamato Opening (3 Tenki, 3 Yamato, nie liczę Podów i Upstartów):
Obecnie: 64,96%
No Draw Rule: 57,71%
+ 1 karta do ewentualnego defa mniej.

Armor / Arsenal / Geargiagear opening (liczę z Upstartami):
Obecnie: 83,79%
No Draw Rule: 77,45%

Można by policzyć 1st turn Ophiona / Pleiadę / Shiena, mamy tu mistrzów informatyki do tego, mnie się nie chce ręcznie bawić w kombinacje, liceum już było xD.

Różnice niby są tylko paruprocentowe, ale w praktyce przegrać przez Chargę co ósmą grę zamiast co szóstą to bardzo duża różnica. Do tego za każdy razem dochodzi 1 karta do defa lub followupu mniej.

Jakieś przemyślenia które decki skorzystają na nowej zasadzie, a które stracą? Którymi lepiej iść 1st, któremu lepiej iść 2nd? Czy overall lepiej iść 1st czy 2nd? Discuss!
« Ostatnia zmiana: 03 Lipiec, 2014, 14:05:05 wysłana przez Soul »
A duel is like sex. Good players are like sex masters. They can last a long time, holding in their load while wearing down the partner, getting him ready for the finish. Bad players just furiously pound their dicks and within 30 seconds sloppily spray jizz everywhere.

Speicher

Odp: No Draw Rule i jej wpływ na metagame
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Lipiec, 2014, 14:15:26 »
+5
Na pewno tracą decki skoncentrowane na założeniu konkretnego locka lub wyłożeniu comba, a zyskują typowe mieszańce taktyczne z wbudowanym draw power lub searchem. Zasada jest bardzo krzywdząca dla talii takich jak LS ze względu na mniejszą szansę dobrego startu, a przy pójściu jako drugi znowuż mają większą szansę wpadnięcia na coś/zablokowanie działania przez oppa. Krzywdzące jest to również dla takich decków jak Konstelacje, które główne win condition mają tylko dzięki jednemu zagraniu a już i tak mają do niego mało searchu/drawu, bo rozpoczynając mamy jeszcze mniejszą szansę na zrobienie go, a będąc drugim mamy jeszcze większą szansę na zastopowanie nas przez oppa. Logiczne.

Decki takie jak Samurai mocno pójdą do przodu. Sam ma dużo searchu, ma możliwość zrobienia locka, a jednocześnie syty def i dobrą ofensywę. Blackwingi również poradzą sobie bardzo dobrze. Wszystko co ma możliwości kontroli i agresoru jednocześnie bez tracenia na którymś w działaniu jednostronnym będzie grać przyzwoicie. Tam gdzie nie trzeba wybierać, albo z jednej ręki zrobić różne opcje będzie miało po prostu dobrze. Najlepiej jednak moim zdaniem będą radzić sobie Geargie i jakieś może Gadgety ciekawe, bo w nich mamy możliwość robienia sobie plusów i nadal wychodzenia na swoje rozpoczynając grę przy ogromnym searchu.

Są też ogromne minusy tej zasady jak chociażby mniejsza szansa dociągnięcia hand trapów. Trzeba będzie tak naprawdę nauczyć się grać na nowo, bo trzeba ocenić przeciwko którym deckom lepiej zaczynać, a przeciwko którym nie. I wiedzieć to w swoim decku.

West

Odp: No Draw Rule i jej wpływ na metagame
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Lipiec, 2014, 14:25:22 »
0
Cytuj
Tj. obecnie masz autolose co dziesiątą grę

To w teorii, a praktyka zwykle wypiera teorię. Tak naprawdę wszystko zależy od szczęścia, bo przy aktualnej zasadzie drawu tak naprawdę mogłeś co drugi duel na start dobrać te 6 kart i od razu scoopnąć bo nie dobrałeś potworów, czy co ci tam jest potrzebne. Za to innym razem na nowej zasadzie może ci się to zdarzać rzadziej, chociaż statystycznie jest to mniej prawdopodobne. Czyli zmiana tej zasady realnie zmniejsza nam szansę na dobry opening ale w praktyce możemy w ogóle tego nie odczuć. Liczenie w ten sposób, że "masz autolose co dziesiątą grę" nie sprawdzi się.
"The first step in solving any problem is recognizing there is one" - Jeff Daniels

"If the important thing is to participate, then it must also be important to participate in the work of avoiding participation. If anything can be considered experience, then the experience of not experiencing anything must also have value. Rather, nobody experiencing anything, could be a precious thing." - Hachiman Hikigaya

j4

Odp: No Draw Rule i jej wpływ na metagame
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Lipiec, 2014, 14:33:36 »
+12
Mleko proponuję się nie kłócić z matematyką i statystyką bo p********z farmazony lol

Nie jestem pewien czy kontrolki zyskują w porównianiu do combo, bo one też lubią iść 1st i wystawiać setup, tyle że w backrowie. Intuicyjnie wydaje mi się że 1st player nadal ma przewagę w lwiej części decków, ale teraz znacznie mniejszą. Jedyne co wyraźnie traci to nieinteraktywne decki typu burn, exodia, FC, co chyba nikogo nie smuci
« Ostatnia zmiana: 03 Lipiec, 2014, 14:38:44 wysłana przez j4 »
2005 - 2015
gra wspaniała, tylko karty k*

Soul

Odp: No Draw Rule i jej wpływ na metagame
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Lipiec, 2014, 14:36:26 »
+1
Cytuj
Tj. obecnie masz autolose co dziesiątą grę

To w teorii, a praktyka zwykle wypiera teorię. Tak naprawdę wszystko zależy od szczęścia, bo przy aktualnej zasadzie drawu tak naprawdę mogłeś co drugi duel na start dobrać te 6 kart i od razu scoopnąć bo nie dobrałeś potworów, czy co ci tam jest potrzebne. Za to innym razem na nowej zasadzie może ci się to zdarzać rzadziej, chociaż statystycznie jest to mniej prawdopodobne. Czyli zmiana tej zasady realnie zmniejsza nam szansę na dobry opening ale w praktyce możemy w ogóle tego nie odczuć. Liczenie w ten sposób, że "masz autolose co dziesiątą grę" nie sprawdzi się.

w8 co.

Sorry bracie, ale statystykę oszukasz tylko stackowaniem, także o ile tego nie robisz, to owszem, odczujesz różnicę i w praktyce.

@up +1, wolałem wypowiedzieć się delikatniejszym tonem xD.
A duel is like sex. Good players are like sex masters. They can last a long time, holding in their load while wearing down the partner, getting him ready for the finish. Bad players just furiously pound their dicks and within 30 seconds sloppily spray jizz everywhere.

Entelarmer

Odp: No Draw Rule i jej wpływ na metagame
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Lipiec, 2014, 14:59:55 »
+1
Nie będe kaleczył waszych oczu moją matematyka, także czysto "na oko" - nowa zasada oslabia przede wszystkim wszelkie decki oparte na głupich 1st turn setupach, bo jedna karta mniej to jeden s/t do obrony lub jedna opcja zapasowa mniej, a dobranie części komba jest jednak bardziej problematyczne. Także f*** exodia, chain burn, infernity (mniej) i całą resztę wesołych talii.

Taliom kontrolnym IMO nie będzie to robić zwykle dużej różnicy - taki Geargiarmor czy Traptrix Myrmeleo dość szybko odrobią nam to -1, rozpoczecie gry od chroniących/przeszkadzających trapów jest jednak kluczowe. Obviously na start mamy mniej opcji na kontrowanie przeciwnika, ale jednak start od Evilswarm Ophion po Infestation Pandemic czy 1st turn Bujin Yamato warty jest chyba tej karty mniej.

Jedyny problem jaki widze to wszelkie OTK i spam decki - nawet dotąd czasem lepiej było dla nich iść jako drugi, ale gracze szli 1st, bo woleli być tę jedną kartę do przodu. W tej chwili grając Hieraticiem, Madolche czy LS'em mam hand advantage, mogę atakować, a opp ma mniej obrony/nie ma przodu by mnie zabić. Najgorzej jeśli grają dwa takie decki - praktycznie nie widzę powodow by iśc jako 1st.
« Ostatnia zmiana: 03 Lipiec, 2014, 16:40:07 wysłana przez Entelarmer »


"Oh, I know very well. How the secrets beckon so sweetly.
Only a honest death will cure you now.
Liberate you, from your wild curiosity."

West

Odp: No Draw Rule i jej wpływ na metagame
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Lipiec, 2014, 15:24:41 »
0
j4
Nie próbuję kłócić się z matematyką i statystykami a jedynie stwierdzam że często nie ma ona wiele wspólnego z prawdziwym życiem. Prostym przykładem jest bujin gdzie, wierząc wyliczeniom Soula na dobranie Yamato/Tenki mam w zaokrągleniu 65% a w praktyce podczas gry na jakieś 10 gier w 8-9 dobrałem to lub to na start. Z kolei spotkałem się z graczami którzy przez kilka dueli z rzędu nie dobrali żadnej z tych kart. I gdzie tu się ma wasza statystyka? Jak już pisałem praktyka wypiera teorię.
"The first step in solving any problem is recognizing there is one" - Jeff Daniels

"If the important thing is to participate, then it must also be important to participate in the work of avoiding participation. If anything can be considered experience, then the experience of not experiencing anything must also have value. Rather, nobody experiencing anything, could be a precious thing." - Hachiman Hikigaya

Entelarmer

Odp: No Draw Rule i jej wpływ na metagame
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Lipiec, 2014, 15:29:31 »
+5
 podczas gry na jakieś 10 gier w 8-9 dobrałem to lub to na start.

Cytuj
10 gier

Zdajesz sobie sprawę, że statystyka podaje szanse, a nie proroctwa?


"Oh, I know very well. How the secrets beckon so sweetly.
Only a honest death will cure you now.
Liberate you, from your wild curiosity."

j4

Odp: No Draw Rule i jej wpływ na metagame
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Lipiec, 2014, 15:35:09 »
+6
Forum uczy i bawi

2005 - 2015
gra wspaniała, tylko karty k*

Regis

Odp: No Draw Rule i jej wpływ na metagame
« Odpowiedź #9 dnia: 03 Lipiec, 2014, 16:14:54 »
0
Cytuj
Nie próbuję kłócić się z matematyką i statystykami a jedynie stwierdzam że często nie ma ona wiele wspólnego z prawdziwym życiem. Prostym przykładem jest bujin gdzie, wierząc wyliczeniom Soula na dobranie Yamato/Tenki mam w zaokrągleniu 65% a w praktyce podczas gry na jakieś 10 gier w 8-9 dobrałem to lub to na start. Z kolei spotkałem się z graczami którzy przez kilka dueli z rzędu nie dobrali żadnej z tych kart. I gdzie tu się ma wasza statystyka? Jak już pisałem praktyka wypiera teorię.

Cytuj
Mleko proponuję się nie kłócić z matematyką i statystyką bo p********z farmazony lol

To chyba tyle. Gdyby to ktokolwiek inny pisał to nawet pokusiłbym się o przykładowy wykresik ze Statistici, ale w tym wypadku to strata czasu. (EDIT- oh już Czwarty to zrobił :D)


Btw. jeśli dobrze pamiętam to na SF-ie swego czasu też mieliśmy jakiegoś filozofa, który zawsze podważał sercem kart wszelkie statystyki xD

Ad. topicu

bardzo dobra zmiana

jona

Odp: No Draw Rule i jej wpływ na metagame
« Odpowiedź #10 dnia: 03 Lipiec, 2014, 16:55:00 »
+5
Dobrze widzieć, że Soul broni teraz statystyki, chociaż dopiero co robił 1000 prób, żeby zobaczyć, jak działają Upstarty ;D

Spadaj, kwestionowałem tylko sposób liczenia, nie statystykę :(.

Co ten Speicher nawymyslał ;D Póki nie mamy banki nie ma co prorokować, że Samuraj nagle będzie dobry (wat).

Tak jak mówicie, pewnie wysrajsetupipatrzjakopppłacze.deki ucierpią na tej zmianie najbardziej (chociaż co do Infernity nie byłbym taki pewny), ale sprawę wkrótce i tak załatwi ban Soul Charge'a, więc who cares ile niestabilne gunwo bez głównego brokena będzie dobierało kart na otwarcie XD
Jedno jest niemal pewne, przegrana kostka będzie dużo mniejszym missplayem niż na obecnych zasadach i z tego się trzeba cieszyc ;D
« Ostatnia zmiana: 03 Lipiec, 2014, 17:18:01 wysłana przez Soul »

Entelarmer

Odp: No Draw Rule i jej wpływ na metagame
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Lipiec, 2014, 17:17:17 »
0

Zdajesz sobie sprawę że to co tutaj stwierdziłeś to dokładnie to samo co staram się powiedzieć tylko ubrane w inne słowa?

Ekchm, nie. W największym skrócie: piszesz, że statystyka nie ma nic wspólnego z praktyką, bo w DZIESIĘCIU GRACH dobraleś inaczej niż z niej wynikało.  Jeśli oczekujesz, że na KAŻDE 10 gier wyjdzie te 65%, to chyba domagasz się boskiej interwencji.

Spoiler
Albo stackowania

Cytuj
Jedno jest niemal pewne, przegrana kostka będzie dużo mniejszym missplayem niż na obecnych zasadach i z tego się trzeba cieszyc
<3


"Oh, I know very well. How the secrets beckon so sweetly.
Only a honest death will cure you now.
Liberate you, from your wild curiosity."

Kanashimi Tomo

Odp: No Draw Rule i jej wpływ na metagame
« Odpowiedź #12 dnia: 03 Lipiec, 2014, 17:20:35 »
+1
Zacznie się uprzejmość w stylu "Proszę, zacznij pierwszy milordzie" ;D

Nie no, No Draw Rule(z). Przynajmniej skończy się "Rai-oh/Ophion, 5 setów, graj" ;D
“Play interests me very much," said Hermann: "but I am not in the position to sacrifice the necessary in the hope of winning the superfluous.” - Alexander Pushkin

Soul

Odp: No Draw Rule i jej wpływ na metagame
« Odpowiedź #13 dnia: 03 Lipiec, 2014, 17:25:34 »
+1
Akurat taką różnicę ci sprawiało czy opp ma 5 tisów czy 4 xd?
A duel is like sex. Good players are like sex masters. They can last a long time, holding in their load while wearing down the partner, getting him ready for the finish. Bad players just furiously pound their dicks and within 30 seconds sloppily spray jizz everywhere.

MarcinX

Odp: No Draw Rule i jej wpływ na metagame
« Odpowiedź #14 dnia: 03 Lipiec, 2014, 17:26:35 »
0
Tak w ogóle jakby mnie ktoś oświecił, kiedy trzeba wybrać kto zaczyna, przed dobraniem 5 kart czy po?

Hunt

Odp: No Draw Rule i jej wpływ na metagame
« Odpowiedź #15 dnia: 03 Lipiec, 2014, 17:28:21 »
0
Zawsze było przed. Coś się miało zmienić?

Flasher

Odp: No Draw Rule i jej wpływ na metagame
« Odpowiedź #16 dnia: 03 Lipiec, 2014, 17:51:25 »
0
Gdyby taka opcja byla po dobraniu kart ten co wygral kostke mialby naprawde unfair advantage mogac dostoswac  gre pod rękę
Inteligent tym się różni od nieinteligenta, że nie obraża się o żarty, rozumie żarty i lubi żarty. /Władysław Bartoszewski/

jona

Odp: No Draw Rule i jej wpływ na metagame
« Odpowiedź #17 dnia: 03 Lipiec, 2014, 17:58:18 »
0
Gdyby taka opcja byla po dobraniu kart ten co wygral kostke mialby naprawde unfair advantage mogac dostoswac  gre pod rękę

I tak by wszyscy szli 1st ;D

MarcinX

Odp: No Draw Rule i jej wpływ na metagame
« Odpowiedź #18 dnia: 03 Lipiec, 2014, 19:36:49 »
0
tego zawsze pewien byłem aż na video coverze na ME zauważyłem, że kolesie dobrali 5 i dopiero kostką rzucali i zacząłem mieć wątpliwości

Odp: No Draw Rule i jej wpływ na metagame
« Odpowiedź #19 dnia: 03 Lipiec, 2014, 19:47:32 »
+7

Decki takie jak Samurai mocno pójdą do przodu. Sam ma dużo searchu[...]

LIMITED: Goyo
SEMI LIMITED: ROTA

PROROK CZY CO?
"Świat wyszedł z orbit - i mnież to los srogi każe prostować jego błędne drogi."

Zapraszam na mój kanał YT: http://www.youtube.com/channel/UCL-vpn17W9FzAF1U-iczOuQ/feed


Speicher

Odp: No Draw Rule i jej wpływ na metagame
« Odpowiedź #20 dnia: 03 Lipiec, 2014, 20:04:46 »
0
@jona, pisałem że decki takie jak samuraj które będą z bazy miały i opcje agresywna i kontrolna. Nie musi to być akurat samuraj, przenieś sobie to na matkę aktualną i gra ;)

Lampart

Odp: No Draw Rule i jej wpływ na metagame
« Odpowiedź #21 dnia: 03 Lipiec, 2014, 20:31:04 »
0
Dizel Constelar małą pule kart do comba? przecież masz 7 kart jednej którą musisz dobrać(teraz już 8) i 6 drugiej puli.

 
Play hard or go home
Członek Kryzysu składowego
 

Number Hunting 41/100(46 TCG)

Speicher

Odp: No Draw Rule i jej wpływ na metagame
« Odpowiedź #22 dnia: 03 Lipiec, 2014, 20:50:35 »
0
Więcej. Bo mówimy o artefaktstelarze. 7 do jednej i 6 do drugiej + artefakty wiec da sobie to rade. Oby z lsem również.

Odp: No Draw Rule i jej wpływ na metagame
« Odpowiedź #23 dnia: 03 Lipiec, 2014, 22:29:40 »
+3
Nic nowego nie powiem- zasada zbytnio nie zaboli decków z bardzo dużymi możliwościami searchu/dociągu- Geargie, Samuraje, Fist czy bardziej explosive Koa'ki Meiru Fist mają się bardzo dobrze, Bujiny, Spellbooki (chociaż tutaj już to będzie chyba wyraźniejsze do odczucia) czy Constellary też wcale nieźle.

Ogólnie jeszcze rzecz ujmując, to wszelakie kontrolki raczej tak czy siak będą wolały iść pierwsze.

Z kolei wszystkie wombo combo decki dostaną lekko po d***e- startując -1 karta na łapie, a idąc jako drugie mogą zostać skontrowane przez backrow.
"If illnesses could play yugioh, cancer would probably play Dark Worlds."

 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
5 Odpowiedzi
544 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 23 Marzec, 2015, 18:51:01
wysłana przez Regis
0 Odpowiedzi
280 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 15 Marzec, 2016, 12:06:44
wysłana przez Razmus