Wątek: Kontrole  (Przeczytany 886 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kontrole
« dnia: 17 Maj, 2014, 13:18:37 »
0
Czy w aktualnej/ przyszłej mecie są/będą jakieś konrolki? Czy meta aggro decków teraz się szykuje?
« Ostatnia zmiana: 17 Maj, 2014, 17:57:36 wysłana przez Flasher »

Odp: Konrole
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Maj, 2014, 13:23:46 »
0
Pół na pół  ;) Polska meta i tak będzie zróżnicowana bo wszystkiego będzie po trochu ;P

Odp: Konrole
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Maj, 2014, 13:26:20 »
0
Chyba zmienię pytanie...
Czy wychodzą jakieś kontrolne archetypy/talie na scenę światową (Poza slodziakami które są jak ktoś określił deep control (???) ) ?

Odp: Konrole
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Maj, 2014, 13:27:50 »
0
Sattellaknighty, mają swoje searchery , wolfbarka i takie tam.
« Ostatnia zmiana: 17 Maj, 2014, 13:30:18 wysłana przez Zadyma »

Odp: Konrole
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Maj, 2014, 13:35:26 »
+4
Raczej Aggro meta obstawiam, Shadolle ciężko mi sklasyfikowac ale cholerne LSy będą psuły krwi każdemu, Dragonstary i nowe Ehero raczej też aggro decki.
"Świat wyszedł z orbit - i mnież to los srogi każe prostować jego błędne drogi."

Zapraszam na mój kanał YT: http://www.youtube.com/channel/UCL-vpn17W9FzAF1U-iczOuQ/feed


Odp: Konrole
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Maj, 2014, 13:46:10 »
0
:/ czyli czekamy albo na rytual fairy, albo dwie banki slodziaki a pozniej limit andzeliki.

Odp: Konrole
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Maj, 2014, 13:53:44 »
0
nie byłoby sensu...

j4

Odp: Konrole
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Maj, 2014, 15:28:46 »
+4
Nie wiem czy klasyfikowanie decków na aggro/control ma w ogóle sens w nowoczesnym YGO, bo aggro w sensie porzucenie plusów na rzecz szybkiego zaciukania przeciwnika właściwie nie istnieje, wszystko polega na kręceniu dzikich plusów tylko różnica jest taka czy te plusy są bardziej z tyrania przeciwnika, czy z układania pasjansa z własnym deckiem
2005 - 2015
gra wspaniała, tylko karty k*

jona

Odp: Konrole
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Maj, 2014, 15:38:10 »
0
różnica jest taka czy te plusy są bardziej z tyrania przeciwnika, czy z układania pasjansa z własnym deckiem

całkiem dobra definicja podziału na kontrolki i aggro ;D

Regis

Odp: Konrole
« Odpowiedź #9 dnia: 17 Maj, 2014, 17:14:04 »
0
Cytat: j4
Nie wiem czy klasyfikowanie decków na aggro/control ma w ogóle sens w nowoczesnym YGO, bo aggro w sensie porzucenie plusów na rzecz szybkiego zaciukania przeciwnika właściwie nie istnieje, wszystko polega na kręceniu dzikich plusów tylko różnica jest taka czy te plusy są bardziej z tyrania przeciwnika, czy z układania pasjansa z własnym deckiem

To chyba najlepsze wyjaśnienie. Prawda jest taka, że obecnie wypuszczane są decki, które mają tendencje do pasjansów. Kiedyś były to w sumie wyjątki na tle decków bardziej kontrolnych lub bardziej agresywnych. Taki Infernity (jeszcze bazujący na Trishuli i Synchro spółce), Samuraj i Inzector zdarzały się, ale były "rodzynkami" w stawce. Obecnie zarówno decki wydawałoby sie bardziej kontrolne (Shadoll, Tellakinght) jak i te agresywne (LS) mają praktycznie taki sam wpływ na przebieg gry

j4

Odp: Konrole
« Odpowiedź #10 dnia: 17 Maj, 2014, 17:47:22 »
+4
Trochę pomyślałem i stwierdziłem że jeżeli już się mamy bawić w szerokie kategorie, to dużo lepiej charakter decków w YGO oddają "stun" i "combo"

np

stun: Bujin, Constellar, Evilswarm, +1/4-axis Fist, Hunder, Monarch

combo-stun: Shadoll, Geargia, Artifact (?), NK, 3.5-axis Fist, Madolche

combo: LS, Karakuri, Mermail, Ruler, Hieratic, Sylvan, Infernity

Oczywiście nie jest to idealne i śmiało się można ze mną kłócić, do czego zresztą zachęcam. Luźne kryterium które przyjąłem to ilość interakcji pomiędzy własnymi kartami które consistently wykonujemy żeby wywierać presję na przeciwniku, chociaż na pewno znajdą się nieścisłości

@down makes sense
« Ostatnia zmiana: 17 Maj, 2014, 18:28:14 wysłana przez j4 »
2005 - 2015
gra wspaniała, tylko karty k*

Odp: Konrole
« Odpowiedź #11 dnia: 17 Maj, 2014, 17:50:17 »
0
Madolche bym dał do combo-stun. Wgl. Combo decki przynajmniej wg. mnie to te co prawie wgl. nie mają Backrow w postaci trapów.

@UP Czyli teoretycznie mamy Control (Stun), 50/50 (Combo-Stun), Aggro (Combo)

Hmmm... nie wiem jak z częstotliwością nowych graczy YGO ale myślę że taki dział a propo decków jest przydatne. Bo niektórym np. bardziej pasuje lock na opa czy coś w ten deseń niż robienie pasjansa.
« Ostatnia zmiana: 17 Maj, 2014, 18:12:23 wysłana przez Chichotek »

Regis

Odp: Kontrole
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Maj, 2014, 18:10:04 »
0
Fajne zestawienie. Nie wiem tylko co miałeś na myśli pisząc o +1 FF i klasycznym FF. Moim skromnym zdaniem taki (używając starszej nomenklatury:P) 4-Axis niewątpliwie stunował, natomiast Dual, czy już w sumie dawno zapomniany 3-Axis bym potraktował combo-stun, a nawet pod same combo podciągnął
« Ostatnia zmiana: 17 Maj, 2014, 18:11:47 wysłana przez Regis »

j4

Odp: Kontrole
« Odpowiedź #13 dnia: 17 Maj, 2014, 18:27:51 »
0
True, przez klasyczny miałem na myśli 3.5 bo mi najbardziej w pamięć zapadł
2005 - 2015
gra wspaniała, tylko karty k*

Odp: Kontrole
« Odpowiedź #14 dnia: 22 Maj, 2014, 21:12:34 »
0
Można by zrobić większy spis dla potomności i uzupełniać w miarę na bieżąco ^^
Sua Sponte

Soul

Odp: Kontrole
« Odpowiedź #15 dnia: 22 Maj, 2014, 21:19:50 »
+4
LS nie pasuje do combo decków. Dla niego osobna kategoria: lucksack xD.
A duel is like sex. Good players are like sex masters. They can last a long time, holding in their load while wearing down the partner, getting him ready for the finish. Bad players just furiously pound their dicks and within 30 seconds sloppily spray jizz everywhere.

Izorist

Odp: Kontrole
« Odpowiedź #16 dnia: 22 Maj, 2014, 22:32:18 »
0
LS to combo deck, tylko pasujaca karta do combo nie musi podejsc na reke tylko znajdowac sie w X pierwszych kartach w decku xD

Soul

Odp: Kontrole
« Odpowiedź #17 dnia: 23 Maj, 2014, 00:03:34 »
0
No tak, bardzo skomplikowane playe w tym combo decku:

1) zmilluj,
2) daj oppowi turę z grzeczności,
3) zrób ze 3 próby wysadzenia całego pola w p***u ;p.
A duel is like sex. Good players are like sex masters. They can last a long time, holding in their load while wearing down the partner, getting him ready for the finish. Bad players just furiously pound their dicks and within 30 seconds sloppily spray jizz everywhere.

Regis

Odp: Kontrole
« Odpowiedź #18 dnia: 23 Maj, 2014, 07:02:37 »
+3
Cytuj
2) daj oppowi turę z grzeczności,

Powinieneś doceniać małe rzeczy, a jeszcze marudzisz xD

Izorist

Odp: Kontrole
« Odpowiedź #19 dnia: 23 Maj, 2014, 11:52:05 »
0
najpierw rzucasz żartem, ja go ciągnę, a Ty nagle się napuszasz i robisz poważny, WTH? xD
komuś tu chyba LS wpiernicz spuścił ;D

@down:
no bo najpierw żartujesz że LS nie jest combo deckiem, a potem sprawiasz wrażenie bardzo poirytowanego, że ktoś zażartował, że jednak nim jest xP
zauważ, że mój post wyżej był pełen ironii, w/e
« Ostatnia zmiana: 23 Maj, 2014, 13:07:13 wysłana przez Izorist »

Soul

Odp: Kontrole
« Odpowiedź #20 dnia: 23 Maj, 2014, 12:15:24 »
0
Cytuj
najpierw rzucasz żartem, ja go ciągnę, a Ty nagle się napuszasz i robisz poważny, WTH? xD
wat xD?


A LS tak, gry z nim to sama przyjemność :P.
A duel is like sex. Good players are like sex masters. They can last a long time, holding in their load while wearing down the partner, getting him ready for the finish. Bad players just furiously pound their dicks and within 30 seconds sloppily spray jizz everywhere.