Wątek: Polska Liga YuGiOh! Klasyfikacja generalna  (Przeczytany 8892 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Flasher

Polska Liga YuGiOh! Klasyfikacja generalna
« dnia: 27 Wrzesień, 2013, 12:33:52 »
+8
Polska Liga YuGiOh! Klasyfikacja generalna.

Z racji ze COSSY światowe działa mniej skutecznie od kojota próbującego dopaść strusia pędziwiatra (choć kojot przynajmniej sie stara) postanowiłem stworzyć moduł do przeglądu naaszej PL ligi i jej osiągnięć.

Traktujcie to jeszcze jako wczesną betę bo pewnie z czasem to ustrojstwo się rozwinie. Każdy turniej zgłoszony wcześniej na forum, a potem zaraportowany przez organizatora w odpowiednim dziale będzie brany pod uwagę. Rozważam wprowadzenie minimalnej lilczby uczestników jako warunek.
Z racji, że od 1 września tylko 1 turniej został zaraportowany jak trzeba to on został wprowadzony jako pierwszy. Fajnie się złożyło, że akurat on nazywa się Kryptonim START. Jeszcze jedną rzecz zapoczątkowuje.

Wymagane jest aby w raporcie zawarte były numerki COSSY. System punktacji jest jeszcze sprawą otwartą. Na ten moment zaadaptowalłem rozzwiązanie znane z najnowszego Mario Kart bo wydaje mi się fair. Każdy ranking obowiązuje w ramach 1 banlisty.
Wniosek: będą 4 rankingi w roku :)

Nagrody? Może, jak z reklam wpłynie dużo kasy, albo jak ISA/ktoś? coś nam podrzuci. Albo jak wy coś wymyslicie? :)

W tym temacie piszcie swoje przemyślenia na ten temat, pomysły, propozycje zmian i poprawek.
Aby koło waszego COSSY pojawił się odpowiedni nick wypełnijcie pole COSSY w profilach :P


Link do modułu: http://yugioh.pl/ranking
« Ostatnia zmiana: 22 Maj, 2015, 11:41:53 wysłana przez Flasher »
Inteligent tym się różni od nieinteligenta, że nie obraża się o żarty, rozumie żarty i lubi żarty. /Władysław Bartoszewski/

Odp: Polska Liga YuGiOh! Klasyfikacja generalna
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Wrzesień, 2013, 12:52:28 »
0
bardzo fajnie xd
"Świat wyszedł z orbit - i mnież to los srogi każe prostować jego błędne drogi."

Zapraszam na mój kanał YT: http://www.youtube.com/channel/UCL-vpn17W9FzAF1U-iczOuQ/feed


Hunt

Odp: Polska Liga YuGiOh! Klasyfikacja generalna
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Wrzesień, 2013, 15:45:35 »
0
A co z większymi turniejami? Bo wygrać dziesięcioosobowy turniej to nie do końca to samo, co wygrać pięćdziesięcioosobowy turniej. Mogłoby być np. tak, że dla czołówki ilość punktów za dane miejsce = ilość osób na turnieju - zajęte miejsce (a dla pierwszego miejsca mogłoby być np. bez minusa), a dla dalszych miejsc jakaś stała ilość punktów. Albo za każdych ośmiu uczestników dodatkowe punkty dla pierwszych iluś tam graczy. Wszystko jeszcze do ustalenia, ale chyba warto byłoby jakoś to uwzględnić. Kiedyś sam się zastanawiałem, jakby taki ranking mógł wyglądać i na jakich zasadach działać, musiałbym tylko sobie to wszystko przypomnieć.

Odp: Polska Liga YuGiOh! Klasyfikacja generalna
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Wrzesień, 2013, 15:49:24 »
0
A co z większymi turniejami? Bo wygrać dziesięcioosobowy turniej to nie do końca to samo, co wygrać pięćdziesięcioosobowy turniej. Mogłoby być np. tak, że dla czołówki ilość punktów za dane miejsce = ilość osób na turnieju - zajęte miejsce (a dla pierwszego miejsca mogłoby być np. bez minusa), a dla dalszych miejsc jakaś stała ilość punktów. Albo za każdych ośmiu uczestników dodatkowe punkty dla pierwszych iluś tam graczy. Wszystko jeszcze do ustalenia, ale chyba warto byłoby jakoś to uwzględnić. Kiedyś sam się zastanawiałem, jakby taki ranking mógł wyglądać i na jakich zasadach działać, musiałbym tylko sobie to wszystko przypomnieć.

Generalnie zaaplikowaliśmy system z WFB gdzie liczy się głównie frekwencja - im więcej ludzi tym więcej punktów jest za kolejne miejsca poza pierwszym. Co do pierwszego prawdopodobnie wprowadzimy system wielokrotności dwójki. Tak, że progi punktowe będą za każde 2 do x osób. np:
4+ osoby - max 100pkt za win
8+ osób - max 200pkt za win
16+ osób - max 400pkt
itd.

Generalnie chciałbym, żeby przelicznik był adekwatny do liczby rund. Wiadomo, że łatwiej wygrać turniej 3 rundowy niż turniej gdzie gra się tych rund 6. Z drugiej strony nie powinniśmy robić za dużego rozrzutu, żeby nie zniechęcać ludzi.
« Ostatnia zmiana: 27 Wrzesień, 2013, 15:51:03 wysłana przez Wolv »
You can't rule out the possibility simply because it's highly unlikely. Expect the unexpected. The absence of evidence is not the evidence of absence.

Hunt

Odp: Polska Liga YuGiOh! Klasyfikacja generalna
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Wrzesień, 2013, 15:55:58 »
0
A wartości nie mogłyby być jakieś normalniejsze, to musi iść w tysiącach?
Zamiast:
- "Ile masz punktów w rankingu?"
- "Sto czterdzieści dziewięć tysięcy osiemset trzydzieści dziewięć." (albo po prostu "Nie pamiętam")

Chyba lepiej byłoby:
- "Ile masz punktów w rankingu?"
- "Sto pięćdziesiąt."

j4

Odp: Polska Liga YuGiOh! Klasyfikacja generalna
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Wrzesień, 2013, 16:31:16 »
+4
Gramy w karciankę w której staty mają na końcu dwa zbędne zera bo cool factor, trzeba podtrzymywać tradycję ;d
2005 - 2015
gra wspaniała, tylko karty k*

Lampart

Odp: Polska Liga YuGiOh! Klasyfikacja generalna
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Wrzesień, 2013, 19:10:27 »
0
Czekajcie to muszę zraportować ten z czewy 1 września ;p
Play hard or go home
Członek Kryzysu składowego
 

Number Hunting 41/100(46 TCG)

Odp: Polska Liga YuGiOh! Klasyfikacja generalna
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Wrzesień, 2013, 19:24:23 »
0
a czemu np. nie ma mojego nicku ? xD

j4

Odp: Polska Liga YuGiOh! Klasyfikacja generalna
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Wrzesień, 2013, 19:44:44 »
0
a braliście pod uwagę ranking szachowy? :D

Elo opiera się na tym kto grał z kim, jeżeli jedyne dostępne dane to zajęta pozycja na turnieju to nie ma szans czegoś takiego zastosować
2005 - 2015
gra wspaniała, tylko karty k*

MarcinX

Odp: Polska Liga YuGiOh! Klasyfikacja generalna
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Wrzesień, 2013, 19:59:11 »
0
A może punkty liczyć od końca, wtedy im więcej osób na turnieju tym więcej punktów dla pierwszego miejsca, np ostatnie miejsce 1pkt, przedostatnie 2pkt, przedprzedostatnie - 3 pkt ;)

Tylko dawane punkty trzeba jakoś lepiej wymyśleć. I też jestem za tym żeby te pkt nie leciały w dziesiątki tysięcy

Odp: Polska Liga YuGiOh! Klasyfikacja generalna
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Wrzesień, 2013, 20:36:01 »
0
Fifczak wpisz swoje cossy w swoj profil

Illidan

Odp: Polska Liga YuGiOh! Klasyfikacja generalna
« Odpowiedź #11 dnia: 27 Wrzesień, 2013, 20:52:24 »
+1
Ja tam bym proponowałbym idee ratio, czyli stosunek kilku wartości takich jak ilość rozegranych gier do ilości porażek lub zwycięstw + dodatkowe punkty stałe za miejsce na evencie jak jest teraz. PO za tym czemu by zamiast samych wyników kto miał jakie miejsce nie dodać czegoś co by pobierało plik raportu z programu do obsługi turnieju i nie wykorzystać tych danych
« Ostatnia zmiana: 27 Wrzesień, 2013, 20:55:03 wysłana przez Illidan »

Soul

Odp: Polska Liga YuGiOh! Klasyfikacja generalna
« Odpowiedź #12 dnia: 27 Wrzesień, 2013, 22:22:22 »
+1
Nie mam pomysłu jak miałby działać system, by ten ranking faktycznie coś dobrze odzwierciedlał, zamiast być tylko kolejnym, fajnym toolem. Dodałbym tam osobno w tej tabelce win ratio, liczbę turów na których dana osoba była i średnią liczbę pkt zdobywanych na tur. Takie dane więcej powiedzą niż ta punktacja, która wywinduje na top tych, co będą najczęściej na turach (akurat u nas to jest spoko, bo może zadziałać jako czynnik motywujący do ruszania d**y).
A duel is like sex. Good players are like sex masters. They can last a long time, holding in their load while wearing down the partner, getting him ready for the finish. Bad players just furiously pound their dicks and within 30 seconds sloppily spray jizz everywhere.

Hunt

Odp: Polska Liga YuGiOh! Klasyfikacja generalna
« Odpowiedź #13 dnia: 27 Wrzesień, 2013, 23:22:16 »
+1
Jeszcze do punktacji - a może by tak wykorzystać te punkty, które przyznawane są na turniejach za każde zwycięstwo i remis i decydują później o kolejności? Do tego ewentualnie jakieś bonusy za miejsca.

Izorist

Odp: Polska Liga YuGiOh! Klasyfikacja generalna
« Odpowiedź #14 dnia: 28 Wrzesień, 2013, 09:59:01 »
0
Woah, Matt, jestem pełen podziwu, że jesteś w jakimś temacie tak pomocny jednocześnie nie będąc ani trochę nieuprzejmym, propsy.

Co do tematu, na pewno win ratio, pomysł Matta dość ciekawy, ale zastanawiam się, czy jest sens mieszać te 2 statystyki ;x

Hunt dobrze prawi, albo punkty, albo tiebreaki, bo od razu odzwierciedla to w pewnym sensie wielkość turnieju (ilość rund itp.). Jeśli na podstawie tiebreaków to proponowałbym ostatnie 6 cyfr (czyli te, które odróżniają tiebreaka od punktów) dać po przecinku, żeby liczby nie były za duże (wyświetlać można nawet w zaokrągleniu do np. całości, albo 2óch miejsc po przecinku, a system i tak trzymałby pełną wartość).
« Ostatnia zmiana: 28 Wrzesień, 2013, 11:25:23 wysłana przez Izorist »

Flasher

Odp: Polska Liga YuGiOh! Klasyfikacja generalna
« Odpowiedź #15 dnia: 28 Wrzesień, 2013, 11:17:09 »
0
czyli jesli dobrze was rozumiem zbieramy wszystkie info generowane przez KTS, a jeszcze lepiej szczegolowy przebieg rund z zapisem kto z kim jak

oficjalnie wg http://www.yugioh-card.com/de/gameplay/rulings/KDE_TCG_TournamentPolicy_v1.3_2013February01.pdf
remisy rozstrzyga sie wg:
1. Match Wins
2. Opponents’ match-win percentage
3. Opponent’s opponents’ match-win percentage
Inteligent tym się różni od nieinteligenta, że nie obraża się o żarty, rozumie żarty i lubi żarty. /Władysław Bartoszewski/

Hunt

Odp: Polska Liga YuGiOh! Klasyfikacja generalna
« Odpowiedź #16 dnia: 28 Wrzesień, 2013, 11:59:30 »
+5
Ja myślałem po prostu o 3 punktach za zwycięstwo i 1 za remis. Wtedy każdy sam zdobywa swoje punkty i nie jest uzależniony od formy przeciwników.

Odp: Polska Liga YuGiOh! Klasyfikacja generalna
« Odpowiedź #17 dnia: 28 Wrzesień, 2013, 12:47:25 »
0
+10000 Hunt

Odp: Polska Liga YuGiOh! Klasyfikacja generalna
« Odpowiedź #18 dnia: 28 Wrzesień, 2013, 18:02:59 »
0
jakby miec dane kto z kim gral to wtedy szachowy jest najlepszy xD punkty za turnieje maja ten minus ze przy trzech lokalach na 16 osob w wawie a jednym turxe 20+ we wro gracze z wawy beda zbierac wiecej tych punktow. wiem bo juz kiedys robilem i tek kto wiecwj jezdzil ten wiecej ich zdobywal a niekoniecznie musial turniej za turem wygrywac :)

Zawsze można przyjąć limit, że liczy Ci się powiedzmy 5 najlepszych wyników w sezonie i nagle odcina Cię to od dużej ilości punktów. Wtedy każdy ma równe szanse.
You can't rule out the possibility simply because it's highly unlikely. Expect the unexpected. The absence of evidence is not the evidence of absence.

Hunt

Odp: Polska Liga YuGiOh! Klasyfikacja generalna
« Odpowiedź #19 dnia: 28 Wrzesień, 2013, 18:41:05 »
0
Limit: jeden turniej na miesiąc. Zwykle tyle turniejów jest w każdym mieście, więc nawet jak ktoś nie jeździ nigdzie dalrko, to i tak ma szansę wyrobić normę.

Izorist

Odp: Polska Liga YuGiOh! Klasyfikacja generalna
« Odpowiedź #20 dnia: 28 Wrzesień, 2013, 20:43:56 »
0
Matt dobrze mowi, ustalac limity troche lipnie, a jesli da rade wyciagnac bez wiekszego problemu dane z programu to idealnie ;D

Soul

Odp: Polska Liga YuGiOh! Klasyfikacja generalna
« Odpowiedź #21 dnia: 28 Wrzesień, 2013, 21:32:16 »
0
Nie mam pomysłu jak miałby działać system, by ten ranking faktycznie coś dobrze odzwierciedlał, zamiast być tylko kolejnym, fajnym toolem. Dodałbym tam osobno w tej tabelce win ratio, liczbę turów na których dana osoba była i średnią liczbę pkt zdobywanych na tur. Takie dane więcej powiedzą niż ta punktacja, która wywinduje na top tych, co będą najczęściej na turach (akurat u nas to jest spoko, bo może zadziałać jako czynnik motywujący do ruszania d**y).

Imo lepszy byłby ranking na podstawie pogrubionych danych niż ten obecny. One pokazują skill gracza (chociaż też niezbyt precyzyjnie, bo w różnych rejonach trudniej / łatwiej o winy), podczas gdy obecny rank będzie pokazywać kto najczęściej uczęszcza na tury i już kombinujecie z jakimiś limitami ;p.
A duel is like sex. Good players are like sex masters. They can last a long time, holding in their load while wearing down the partner, getting him ready for the finish. Bad players just furiously pound their dicks and within 30 seconds sloppily spray jizz everywhere.

Flasher

Odp: Polska Liga YuGiOh! Klasyfikacja generalna
« Odpowiedź #22 dnia: 28 Wrzesień, 2013, 21:40:36 »
0
Moim zdaniem limity nie wchodzą w grę. Tego typu rankingi są jednym z czynników by właśnie uczęszczać na turnieje. I taki generalnie jest cel tego modułu. Dać motywację do częstszego ruszania 4 liter na eventy.

Jak ktoś mi dostarczy KTSa zobacze ile mozna danych z niego wyciągać. Jestem za zapisywaniem jak największej ilości danych  turniejowych bo rzeczywiście będzie można uwzględnić wszystkie wasze pomysły. Mając raporty zawsze można dostosować system punktacji by przeliczył się sam.
Obecnie zaimplementowana wersja bazuje na innym sprawdzonym systemie turniejowym, który jest skalowalny i lepiej puktuje za eventy duze. A jak ktoś zrobi lokala na 4 to wiadomo, że takie zwycięstwo liczy się mniej niż zwycięstwo przy osobach powiedzmy 16. Jednak nadal jeśli ktoś wygra takie 4 turnieje na 4 osoby to punktacjnie wychodzi trochę lepiej (minimalnie) niż zwycięzca 1 większego. Sęk w tym, że moim zdaniem sytuacja taka jest fair. Wszystko możemy dynamicznie wedle przemyśleń i postanowień modyfikować.

Dajcie mi KTSa! ;P
Inteligent tym się różni od nieinteligenta, że nie obraża się o żarty, rozumie żarty i lubi żarty. /Władysław Bartoszewski/

Odp: Polska Liga YuGiOh! Klasyfikacja generalna
« Odpowiedź #23 dnia: 29 Wrzesień, 2013, 13:39:23 »
0
Moja propozycja, bo widzę, że macie problemy egzystencjalne.

1. Ustalić co to sezon. Moim zdaniem to nie jedna banlista, bo to za bardzo ułatwia dominację jednego decku = jednego gracza i cały misterny plan może iść się kochać.
Propozycja na sezon: 1 Września - Mistrzostwa Polski (czyli wszystkie turnieje pomiędzy tymi datami się wliczają.

2. Sposób liczenia. System, który zaproponowałem bazuje na 5-letnim doświadczeniu ligi WFB, która sprawuje się dobrze i ten sposób zadowolił nawet najbardziej poróżnione środowiska tamże (a przy tym nasze flejmy to niedopałek zapałki). Zostałbym przy nim, bo jest dość sprawiedliwy, liczenie W-L-D ratio jest średnie i nie rozwiązuje tie breakerów.

3. Limity punktowe. Moja propozycja: przy zaakceptowaniu długości sezonu jaką zaproponowałem - 8 najlepszych wyników wlicza się do rankingu. To oznacza, że jeżeli ktoś chce wbić maxa musi wygrać w tym okresie 8 turniejów na minimum 16 osób. Wydaje mi się to na tyle trudne, że imho 8 jest ładną cyfrą do limitu.

4. Sprawa MP. Tutaj trzeba sobie zadać pytanie, czy chcemy liczyć MP do rankingu i jeżeli tak, to uważam, że powinny być podwójnie punktowane, jako turniej najwyższej rangi (podnosząc limit turniejów do 9). Plusy i minusy tego ruchu:
+ Ludzie będą bardziej zmobilizowani na MP
+ Możliwość walki do ostatniego turnieju
- Problem z nagrodami (jeżeli nie wliczalibyśmy MP można by je właśnie tam rozdać)
- Jeżeli nikt od nas nie będzie sędziował, może być problem z pobraniem wyników

5. Dla marud, którym system nie pasuje propozycja dodatkowa (obok ligi sezonowej) - Ranking ELO. Problem z tym rankingiem jest taki, że jeżeli wprowadzimy go dzisiaj, to działający on będzie dopiero od połowy przyszłego roku, albo i później, bo do stabilizacji potrzebna jest duża liczba rozegranych gier. I tak na przykład pod koniec każdego roku kalendarzowego (albo sezonu) można by brać top8 z rankingu ELO i zorganizować im np. turniej invitational, gdzie mogliby pograć o myszcza ELO itd.

Tyle ode mnie, jak sobie przypomnę, to coś dopiszę.
You can't rule out the possibility simply because it's highly unlikely. Expect the unexpected. The absence of evidence is not the evidence of absence.

Odp: Polska Liga YuGiOh! Klasyfikacja generalna
« Odpowiedź #24 dnia: 29 Wrzesień, 2013, 15:39:34 »
0
A skoro są różne turnieje, różne rozgrywki, wiadomo też że nie każdy może sobie pozwolić być na wszystkich to może na wzór FIFA, można pogodzić wszystkie aspekty:

"Ilość punktów, jakie zostaną przyznane za rozegrany mecz, zależy od następujących czynników:

M: Za zwycięstwo przyznawane są 3 punkty, za remis 1 punkt, a za porażkę 0 punktów. Jeżeli mecz zakończy się rzutami karnymi (tie break?) to drużyna, która je wygra, otrzymuje 2 punkty, a przegrywający 1 punkt.

I: Rozegrane spotkania dzieli się na 4 kategorie:

Mecze towarzyskie - I = 1.0
Kwalifikacje do Mistrzostw Świata lub do mistrzostw kontynentu - I = 2.5
Mistrzostwa kontynentu lub Puchar Konfederacji - I = 3.0
Mistrzostwa Świata - I = 4.0
T: siła przeciwnika jest obliczana według następującego wzoru:

T = (200 - pozycja_przeciwnika_w_rankingu) / 100

Wyjątki: Najlepsza drużyna w rankingu T = 2.0, drużyny poniżej 150 miejsca T = 0.5

C: jest średnią wartością siły kontynentów pomiędzy dwoma rywalizującymi drużynami. Siła kontynentu jest obliczana na podstawie osiągnięć krajów z danego kontynentu w trzech ostatnio rozegranych Mistrzostwach Świata.

Wszystkie powyższe czynniki są mnożone miedzy sobą i otrzymujemy ilość punktów za dany mecz - P

P = M * I * T * C * 100

Całkowita ilość punktów dla danego kraju jest średnią ilością punktów wszystkich rozegranych meczów z ostatnich 4 lat z premiowaniem meczów rozegranych niedawno. Mecze rozegrane w przeciągu 12 ostatnich miesięcy mają wagę 100%, zaś te w kolejnych latach odpowiednio wagę 50%, 30% i 20%."

http://boisko.info/ranking-fifa/zasady-obliczania.html

 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
0 Odpowiedzi
377 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 29 Sierpień, 2013, 22:49:56
wysłana przez Blacks
1 Odpowiedzi
334 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 28 Październik, 2014, 15:44:19
wysłana przez Wolv
5 Odpowiedzi
787 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 05 Listopad, 2014, 23:55:43
wysłana przez Kanashimi Tomo
4 Odpowiedzi
329 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 16 Luty, 2016, 21:21:44
wysłana przez Dante
28 Odpowiedzi
1312 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 09 Kwiecień, 2016, 20:08:07
wysłana przez OkazakiQq