Wątek: X-Saber  (Przeczytany 547 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kanashimi Tomo

X-Saber
« dnia: 31 Marzec, 2015, 20:04:28 »
+19
X-SABER

Szable są archetypem potworów o atrybucie EARTH o różnych typach, w którym większość to WarrioryBeast-Warriory (jednak rodzina zawiera też członków typu Insect, BeastReptile). Wypuszczone po raz pierwszy w Starter Decku 2009 oraz dodatku Ancient Prophecy i supportowane dalej przez dodatki Absolute Powerforce oraz The Shining Darkness wraz z dostępem do niesławnego Rescue Cata X-Saber topował na stołach przez lata 2009-2010. Deck przebył już swój czas świetności, jednak znajdą się sympatycy, którzy dalej czują zamiłowanie do talii i osiągają nią całkiem dobre wyniki.

Archetyp jest nastawiony ciężko na Synchro Summon, o czym świadczy ilość Theme’owych tunerów oraz potworów tematycznych trzymanych w Extra decku. Wstawienie białego potwora od poziomu 5-9 nie jest żadnym problemem, a dostęp do potrzebnych materiałów zapewniany jest przez searchery talii : XX-Saber Emmersblade'a (po zniszczeniu w walce przyzywa X-Sabera do poziomu 4) oraz XX-Saber Darksoula (po zejściu z pola na cmentarz w End Phase szuka dowolnego Sabera).

Głównymi tunerami granymi w obecnych buildach X-Saberów to X-Saber Pashuul oraz XX-Saber Fulhelmknight, które nie tylko umożliwiają łatwy dostęp do Synchro potów, ale także swoimi efektami pozwalają na przetrwanie ciężkich ataków przeciwnika. Niekiedy gracze decydują się na trzymanie dodatkowej opcji w postaci X-Saber Airbelluma ze względu na swój typ i denerwujący efekt mogący niekiedy zatruć życie przeciwnikowi.

Pomocą w wysypie na pole oraz robieniu synchro pomagają nam XX-Saber Boggart Knight (który jest Szablową wersją Goblindbergha) oraz XX-Saber Faultroll (umożliwiający dalszy spam oraz wyciąganie potrzebnych materiałów do dalszego combo). Dodatkowo talia może liczyć na pomoc własnego „Infernity Launchera” w postaci Gottoms' Emergency Call, przez co jest możliwy dalsze wypuszczanie coraz to potężniejszych potworów. Ciekawostką jest, że karta nie ogranicza się tylko do grywalności w tym decku, przez co niekiedy służyła w innych taliach jako dodatkowa opcja do Side’u.

Innymi kartami wartymi wspomnienia są Super-Nimble Mega Hamster oraz XX-Saber Ragigura. Pierwszy potwór daje nam łatwiejszy dostęp do Darksoula oraz Airbelluma, zaś drugi umożliwia recyklowanie potrzebnych kart do combo (w większości przypadków będzie to Faultroll). Jak wspomniane było wcześniej deck nastawiony jest w dużej mierze na Warriorach i Beast-Warriorach, więc granie Fire Formation - TenkiReinforcement of the Army to niemal konieczność.

Nasz Extra deck zawiera grywalne Synchro od poziomu 5 do 8, nieliczne rank4 trzymane pod opcję z podwójnym Boggartem (Evilswarm Exciton KnightNumber 101: Silent Honor ARK/Castel, the Skyblaster Musketeer) a także najważniejsze karty należące do archetypu : XX-Saber Hyunlei (niszczyciel Spelli i trapów), X-Saber Souza (beater, synchro opcja robiona z tunera lvl 3 + Boggarta) oraz XX-Saber Gottoms (Nasz boss monster,beater 3100 oraz hand control factor). Należy też wspomnieć, że ze względu na swój atrybut talia ma dostęp do Naturia Beasta oraz Naturia Barkiona, które w wielu przypadkach mogą być typowym autowinem w starciach z taliami mocno polegającymi na spellach i trapach.


Inne karty grane w talii, wybory osobiste :

Ryko, Lightsworn Hunter - Dodatkowy target pod Hamstera, napełnianie cmentarza pod dalsze combo. Trzymany w 1 sztuce.

Saber Slash – Removal face-up kart. W większości przypadków karta jest mieczem obusiecznym zdolnym zniszczyć nasze własne karty (Liczba X-Saberów na polu = liczba niszczonych kart) bądź ograniczającym nas do grania pod określoną ilość potworów.

Saber Hole – Tematyczny „Horn of heaven” wymagający od nas posiadania X-sabera na polu. Ciekawostka trzymana w 1-2 sztukach.

Reinforce Truth - Dodatkowa opcja do wyciągania Pashuula w celu obrony/dalszego combo. Trzymana w 1-2 sztukach

Naturia Landoise – Ostatni z wielkiego Trio Naturii. Wymagający Spelli do aktywacji służy wyłącznie pod buildy oparte na ich większe ilości.

X-Saber Wayne – Dodatkowa opcja na kręcenie combo, często wykluczany ze względu na słabe staty oraz efekt ograniczony wyłącznie do warriorów

X-Saber Urbellum – Drugi synchro lvl 7 z archetypu będący opcją na hand control. Po wyjściu Souzy praktycznie niegrywany ze względu na małe statystyki.

Constellar Ptolemy M7 – Opcja na combo z Faultrollem/Hyunlei, umożliwia dalszy wysyp oraz dodatkowy removal upierdliwych potworów/odzyskiwanie monsterów.

Podstawowe kontry :
- Mass Removal potworów - Dark Hole/Torrential Tribute/Raigeki/Needle Ceiling.
- Karty zamykające dostęp do cmentarza - Necrovalley/Royal Prison
- Używane powszechnie Floodgate'y - Skill Drain/Vanity's Emptiness/Rivalry of Warlords
- Negatory efektów - Breakthrough Skill/Fiendish Chain
- Gottoms' Emergency Call zdolny do zabrania nam elementów potrzebne pod dalszy wysyp

Przykładowa decklista :
« Ostatnia zmiana: 14 Kwiecień, 2015, 21:02:00 wysłana przez Fallen Angel Tomo »
“Play interests me very much," said Hermann: "but I am not in the position to sacrifice the necessary in the hope of winning the superfluous.” - Alexander Pushkin