Wątek: Worm  (Przeczytany 557 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Worm
« dnia: 27 Marzec, 2015, 14:26:22 »
+21
Worm



Worm jest deckiem złożonym z potworów typu Reptile i atrybutu Light. Talia składa się przede wszystkim z potworów level 4 i śmiało może korzystać z monsterów staplowych o tym poziomie. Archetyp ten miał swoją chwilę na turniejowej scenie podczas formatu Hand Artifact Traptrix i był na ten czas bardzo dobrą alternatywą ze względu na szerokie możliwości kontroli przeciwnika za pomocą swoich potworów bądź floodgate’ów, w dodatku dzięki wciąż potężnemu Trapowi Nebula Meteorite bardzo szybko zyskiwał znaczną przewagę nad przeciwnikiem.

Archetyp ujrzał światło dzienne w dodatku Hidden Arsenal 2 wydanym w roku 2010 wraz z Naturiami oraz Genexami, lecz były to karty niedostatecznie dobre by konkurować z innymi deckami. Karty grywalne ukazały się w Hidden Arsenal 3, przedstawiony został tam Worm Xex oraz Worm Yagan. Następne wsparcie Worm otrzymał rok później w dodatkach Extreme Victory i Storm of Ragnarok. Dopiero od tego momentu deck znalazł się na poziomie grywalności.

Deck pomimo zejścia w niepamięć po formacie HAT wciąż jest dobrym wyborem dla graczy dysponujących niewielkim budżetem, którzy chcą również mieć szansę na turniejach przeciwko deckom metowym. Wsparcie Thunder King Rai-Oh, Handów oraz różnych floodgate’ów spowalniających metę (które oprócz Skill DrainLight-Imprisoning Mirror nie ruszają w znaczącym stopniu tego decku) pozwala konkurować z innymi na polskich turniejach.

Najlepsze potwory archetypu Worm:

Worm Xex – serce silnika decku Worm, pozwala na wyrzucenie jednego Worma z decku na cmentarz (praktycznie zawsze jest to Yagan). Dodatkowo jeśli kontrolujemy Worm Yagana face-up na polu, nie może być zniszczony przez walkę. Jest to monster, którego chcemy widzieć na ręce startowej i wezwać w pierwszej turze.

Worm Yagan – potwór przystosowany do współpracy z Xex’em, jeśli jest na cmentarzu i naszym jedynym potworem kontrolowanym jest Worm Xex to możemy Special Summonować go w face-down Defense. Gdy jest flipowany możemy przywrócić jednego potwora face-up przeciwnika do ręki. Niezbędny potwór w decku, zwieńcza nam silnik Worma.

Worm Cartaros – potwór flip, bardzo prosty efekt – jeśli jest flipnięty szuka nam Worm monstera. Poprawia konsystencję decku.

Worm King – boss monster archetypu, 2700 ataku, może być trybutowany za jednego Worma (praktycznie zawsze wzywamy go z Nebuli), za trybut jednego Worma z pola niszczy jedną kartę na polu . Warto zaznaczyć, że nie jest to efekt Once per Turn. Grany w jednej sztuce, ponieważ zazwyczaj nie chcemy go dobierać lecz wyciągać z decku.

Karty supportowe:

Honest – wszystkie Wormy są Lightami a Honest to bardzo dobra karta pozwalająca przebijać się przez dużych beaterów. Wrzucenie go do decku jest zależne od preferencji gracza.

Evil Dragon Ananta – karta przeznaczona dla każdego archetypu Reptile. Za banish wszystkich Reptile z cmentarza i pola możemy ją Special Summonować, dostaje atak za każdego trybutowanego Reptile’a x 600, na End Phase niszczy kartę na polu. Przydatna wyłącznie w late game, we wczesnych fazach gry jest nieprzydatna. Nie gramy jej wcale lub maksymalnie jedną sztukę.

Thunder King Rai-Oh – największy koszmar Nekroza i decków opierających się na szukaniu, karta wszechstronna i możemy śmiało z niej korzystać.

Fire HandIce Hand – są to monstery, które możemy wrzucić do prawie każdego decku. Umożliwiają nam bardzo dobrą kontrolę nad przeciwnikiem, może powodować niezły mętlik psychologiczny u przeciwnika, gdyż łatwo można w Secie pomylić je z Cartherosem bądź Yaganem. Poprawiają zagrania opierające się na XYZ Rank 4.

Kagetokage – karta przede wszystkim wspierająca zagrania XYZ 4. Warto zaznaczyć, że możemy łatwo wezwać King of the Feral Imps i wyszukać dowolnego Reptile monstera (nie ograniczamy się do wyszukania drugiego Kagetokage).

Black Luster Soldier - Envoy of the Beginning – chaos monster, którego wzywamy za banish 1 lighta i 1 darka (gramy monstery z obydwóch atrybutów). Karta chyba każdemu znana, więc nie będę jej opisywał. Granie jego zależy od preferencji.

W Nebula Meteorite – najlepsza karta w decku, generuje nam ogromną przewagę nad przeciwnikiem. Zmienia nam pozycję wszystkich Reptile monsterów na face-down Defense, na End Phase flipuje wszystkie nasze Reptile – dobieramy za każdego kartę, odpalamy ich efekty na Flip (o ile mamy na polu Yagana lub Cartherosa) i Special Summonujemy Worm Kinga z decku. W dodatku nie jest Once per Turn! Możemy ją stackować. Koniecznością jest granie trzech, ponieważ to nasze główne win condition.

 Spell karty jakie gramy w tym decku to przede wszystkim takie, które wspomagają nam konsystencję (Pot of Duality, Upstart Goblin) oraz staple tj. Raigeki, Book of Moon, Soul Charge.

Trap karty to przede wszystkim staple, które używają również inne talie. Mamy również szeroki wybór kart floodgate’ów, które mogą skontrować taktykę przeciwnika. Do tych trapów następnie dorzucamy 3 W Nebula Meteorite.

 Extra Deck to nic nadzwyczajnego, staplowe Rank 4 XYZ. Wartym wspomnienia jest fakt, że możemy śmiało grać karty XYZ przeznaczone dla Lightów tj. Constellar Omega, Starliege Paladynamo. Do tych staple XYZów dorzucamy 2 King of the Feral Imps, ponieważ pozwala nam wyszukać każdego Worma.

 Najlepsze kontry:

- wszelkie negacje efektów (Fiendish Chain, Breakthrough Skill, Effect Veiler, Skill Drain)

- karty czyszczące nasze pole (Dark Hole, Raigeki)

- karty negujące trapy (Wiretap, Seven Tools of the Bandit, Royal Decree)

Przykładowa decklista:

« Ostatnia zmiana: 27 Marzec, 2015, 16:51:57 wysłana przez Zadyma »

Kanashimi Tomo

Odp: Worm
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Marzec, 2015, 14:31:47 »
0
Mała uwaga odnośnie Yagana :

Cytat: Rulling
"The effect to return your opponent’s monster to their hand targets that monster"

Reszta wygląda ok.
« Ostatnia zmiana: 27 Marzec, 2015, 14:33:56 wysłana przez Fallen Angel Tomo »
“Play interests me very much," said Hermann: "but I am not in the position to sacrifice the necessary in the hope of winning the superfluous.” - Alexander Pushkin

Odp: Worm
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Marzec, 2015, 14:32:53 »
0

a ok dzięki już zmieniam ;)

Lampart

Odp: Worm
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Marzec, 2015, 15:49:03 »
0
Archetyp light ;p? chyba atrybut
Play hard or go home
Członek Kryzysu składowego
 

Number Hunting 41/100(46 TCG)

Odp: Worm
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Marzec, 2015, 16:52:18 »
0
Oops, pomyłeczka ;D. Poprawione.