Yu-Gi-Oh! TCG Polska

Serce Kart => Deck Strategy => Yu-Gi-Oh! Teoria => Non-Meta Decks => Wątek zaczęty przez: wsmbwsmb w 04 Luty, 2018, 21:30:49

Tytuł: Subterror
Wiadomość wysłana przez: wsmbwsmb w 04 Luty, 2018, 21:30:49
Subterror
(https://i.imgur.com/vtQiQg5.png)
Ostateczna bitwa o The Hidden City została rozpoczęta!

O Subterrorach można usłyszeć od jakiegoś czasu. Archetyp miał swoją premierę w dodatku The Dark Illusion jako TCG Exclusive obok SPYRALa. Sama talia doczekała się rozgłosu w Maximum Crisis, gdzie wyszła Subterror Fiendess poprawiająca sytuację Archetypu. Obecnie talia oczekuje na wyjście Subterror Guru do TCG

Lore:
Ilustracje umieszczone na archetypowych Spellach i Trapach (Subterror Cave Clash, Subterror Behemoth Burrowing, Subterror Final Battle) przedstawiają walkę między dwoma częściami tego archetypu: Subterror Behemoth vs Subterror Nemesis. Wynik tej wojny zadecyduje o losach The Hidden City. Konflikt można zaobserwować również na ilustracjach Behemothów. Gdzie ścierają się w boju z wybranym Nemesis (czasami nawet kilkoma). W skład tali wchodzą potwory o wszystkich możliwych poziomach. Dodatkowo każdy z nich ma inny typ, wszystkie dzielą atrybut EARTH

Subterror Behemoth
Potwory o wysokim poziomie, po jednym na każdy level zaczynającym się od 5, a kończącym na 12 .Wszystkie (oprócz linka Subterror Behemoth Fiendess) mają wspólna część efektu:
When a face-up monster you control is flipped face-down, if you control no face-up monsters: You can Special Summon this card from your hand in Defense Position. Once per turn: You can change this card to face-down Defense Position.
Dodatkowo każdy z nich posiada swój własny Flip Effekt z limitem once per tern, nałożonym bezpośrednio na nazwę.

Subterror Nemesis
Niskolevelowe potworki, działające odmiennie niż archetypowe FLIPy. Pomagają w wystawianiu Behemothów oraz zapewniają im ochronę. Ich efekty podobnie jak Behemothów mają limit nałożony na nazwę.

CIEKAWOSTKA : Wyjątkiem od reguły jest Subterror Fiendess, która nie ma wpisane Nemesis w nazwę, mimo iż walczy z Behemothami. Jest to spowodowane jej przemianą w linka Subterror Behemoth Fiendess.


Styl gry:
Nie trudno się domyślić, że Subterror talią kontrolną. Pomimo tego faktu archetyp potrafi zrobić OTK już w drugiej turze gry. Pomimo zalety posiadania 6-tej karty talia powinna w większości przypadków zaczynać rozgrywkę. Spelle/Trapy mają za zadanie chronić nasze duże potwory, a także flipować je, wymuszając efekty Behemotów

Behemoth flip efekty (+ link)
Spoiler
Oprócz wspulnej części efekty każdy behemoth posiada swój własny flip efekt.

Subterror Behemoth Stygokraken - Niszczy zasetowane karty w ilości równej Behemothom pod twoją kontrolą.

Subterror Behemoth Dragossuary - Jego flip efekt sprawia, że subterrory pod twoją kontrolą nie mogą być niszczone przez efekty kart. Niegrywalny w większości przypadków

Subterror Behemoth Umastryx -  jeden z silniejszych Subterrorów. Zsyła na Banish jednego potwora pod kontrolą przeciwnika.

Subterror Behemoth Phospheroglacier -  wysyła dowolną kartę z talii na GY.

Subterror Behemoth Voltelluric - przejmuje kontrole nad jednym z zasetowanych potworów przeciwnika do twojego następnego End Phase.

Subterror Behemoth Stalagmo - Pozwala na dobranie dwóch kart w zamian za discard Subterrora. Jeden z ważniejszych w talii

Subterror Behemoth Speleogeist - Zeruje atak wybranego potwora na polu i przestawia go do pozycji ataku jeśli się w niej nie znajduje. Jako druga opcja : wymusza flipy naszych pozostałych Behemotów

Subterror Behemoth Ultramafus - Najsilniejszy Behemoth nie będący linkiem. Zakrywa Face-down wszystkie potwory oprócz jego samego.

Subterror Behemoth Fiendess - Kolejny boss talii. Kolejna karta wstawiająca nasze kloce z ręki, przez co zmniejsza ryzyko bricknięcia.
Recykling Flipów, a także beater (gdy złożony z dużych behemotów)

Nemesis efekty
Spoiler
Subterror Fiendess - Archetypowa negacja i wymuszenie flipu Subterrora. Drugi efekt pozwala na wstawienie Behemota z cmentarza bądź ręki, co pozwala na tworzenie lepszych boardów.

Subterror Nemesis Defender - Potwór niegrywalny ze względu na nieprzydatny efekt oraz statystyki

Subterror Nemesis Archer - Disrupt, wtasowuje facedown monstera do talii. Supportuje strategię decku polegającą na zmianach pozycji. Zniszczona i wysłana na grave przyzywa Subterrora z Decku.

Subterror Nemesis Warrior - Kosztem aktywacji jest wysłanie Subterrora z talii do GY. Następnie należy poświęcić (Tribute) potwory z pola (wraz z Warriorem) żeby ich łączny lvl był równy lub większy lvl potwora wysłanego do GY jako koszt. Potwór z GY zostaje przywołany na pole w pozycji obrony (face-up lub face-down).
Kiedy Behemoth jest flipowany, można przywołać Warriora na pole z GY.

spelle i trapy efekty
Spoiler
Subterror Behemoth Burrowing - Kosztem aktywacji jest zbanowanie 1 Subterrora z GY, do końca tej tury twoje zakryte face-down potwory nie pogą być targetowane i niszczone przez efekty kart przeciwnika.
kiedy ta karta na polu jest niszczona poprzez efekt karty możesz dodać do ręki Subterrora z talii.
Możesz zbanować tę kartę z GY i wybrać jednego Subterrora pod twoja kontrolą: wybrany potwór zostaje zaryty face-down.

Subterror Final Battle - Przy aktywacji należy wybrać jeden z czterech efektów, następnie karta się setuje zamiast iść do GY.
1. flipuje Subterrora do pozycji ataku lub obrony.
2. Zmienia pozycję Subterrora na face-down Defense Position
3. Łączy orginalny atak i obronę Subterrora do końca tury.
4. Aktywacje efektów Subterrorów nie mogę być negowane do końca tury.

The Hidden City - Przy aktywacji dodaje Subterrora z talii na rękę.
Raz na turę pozwala odkryć Subterrora do pozycji obrony lub ataku.
Raz na turę kiedy potwór przeciwnika deklaruje atak, możesz odkryć Subterrora do pozycji obrony lub ataku: atak zostaje zanegowany. Można aktywować tylko jedno The Hidden City na turę.

Subterror Cave Clash - Wszystkie Subterrowy dostają 500 Atk i Def za kazdego zasetowanego potwora na polu. Raz na turę kiedy twój Subterror zada obrażenia przeciwnikowi, możesz wybrać dowolną kartę Subterror (oprócz Subterror Cave Clash)  w GY i dodać ją do ręki.

Podstawowe zagrania:
1. Rozpoczęcie - W pierwszej turze jednym z lepszych zagrań jest Użycie flip efektu Subterror Behemoth Stalagmo przy pomocy The Hidden City. Dobranie Trapa znacząco utrudni przeciwnikowi gre.

2. Dodatkowy atak - Subterror Nemesis Warrior może wystawić Subterror monstera nawet w Battle Phase. W połączeniu z flipującym quick efektem (Subterror Final Battle lub Prediction Princess Tarotrei) istnieje możliwość dodatkowego atak dopiero co wystawionym potworem. Przy flipie można również przywołać gotowego do zadania obrażeń Subterror Nemesis Warrior.

3. True King - True King of All Calamities może być dość łatwo przywołany z pomocą Cloudcastle i Subterror Behemoth Voltelluric. Do wykonania tego Synchro summon najlepiej nadaje się Subterror Behemoth Phospheroglacier, który swoim efektem wysyła Glow-Up Bulb na GY.

Inne grane karty:
1. Pre-Preparation of Rites + Prediction Ritual + Prediction Princess Tarotrei - Pozwala na aktywację flip efektu Behemothów swoim quick efektem. W End Phase przywołuje dowolnego Flip potora z GY.

2. Instant Fusion + Invoked Raidjin - Aktywuje trigger efekty Behemothów, wystawia je na pole. Od Subterror Fiendess różni się tym, że nie potrzebuje normal summonu.

3. One for One - Wyciąga z talii na pole Subterror Fiendess, która może przywołać dowolnego Subterrora z ręki lub z GY (nawet tego który był kosztem aktywacji One for One).

4. Ghostrick Scare - Pozwala Aktywować Flip Effekty Subterrorów w turze przeciwnika.

5. Kinka-byo - W połączeniu z Subterror Fiendess umożliwia wystawienie Ghostrick Dullahan, a co za tym idzieGhostrick Angel of Mischief. Jej efekt dodaje Ghostrick Scare na rękę. Następnie kiedy Mischief idzie do GY aktywuje się efekt Dullahana - Ghostrick Scare do ręki (o ile jest w GY).

6. Predaplant Ophrys Scorpio + Predaplant Darlingtonia Cobra - Dodają Instant Fusion do ręki.

7. Speedroid Terrortop + Speedroid Taketomborg - W połączeniu z Subterror Nemesis Warrior pozwalają na rozpoczęcie gry przy braku Subterror Fiendess na ręce.

8. Imperial Iron Wall - Subterror ma ogromny atut, jest w stanie grać bez konieczności banowania kart. Nie wszystkie talie mają tyle szczęścia.

9. A/D Changer - Dostaje się na GY głównie z efektu Subterror Behemoth Phospheroglacier lub jako materiał do rytualnego przywołania. Pozwala zrobić combo bez marnowania quick efektów (Subterror Final Battle lub Prediction Princess Tarotrei), które bardzie przydadzą się w Battle Phase.

Przykładowe decklisty:
1. pierwsza
Spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=VBq4gOKIljc&t=209s (https://www.youtube.com/watch?v=VBq4gOKIljc&t=209s)

2. druga

Przykładowe karty do Side Deck
Subterror Behemoth Umastryx
Gameciel, the Sea Turtle Kaiju
Heavy Storm Duster
Gozen Match
Lost Wind
Torrential Tribute
Light-Imprisoning Mirror
Shadow-Imprisoning Mirror
Solemn Strike
Dark Hole
Instant Fusion w połączeniu z Invoked Raidjin oraz Sea Monster of Theseus

Ciekawym pomysłem przy sajdowaniu jest zastąpienie Pre-Preparation of Rites, Pre-Preparation of Rites, Prediction Princess Tarotrei trzema sztukami Instant Fusion. Daje to dodatkowe pięć miejsc na karty z Side Decku.

Kontry:
Skupiające się na Behemothach: Light of Intervention, Royal Command
Skupiające się na  The Hidden City: Anti-Spell Fragrance, Mystical Space Typhoon, Ash Blossom & Joyous Spring
Zniszczenie Subterror Fiendess w momencie aktywacji drugiego efektu (o ile targetuje samą siebie): Ghost Ogre & Snow Rabbit