Wątek: Shaddoll  (Przeczytany 4409 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Regis

Shaddoll
« 25 Sierpień, 2014, 21:24:18 »
+9
Shaddoll




WSTĘP

     Pewne rzeczy są nieuniknione i tak też jest w przypadku najnowszego dodatku "Duelist Alliance", wraz z którym swoją premierę mają 2 bardzo mocne archetypy Tellarknight, oraz Shaddoll- ja postaram się w niewielkim stopniu przedstawić i omówić grę tym drugim ancymonem ;).
     
    Shadoll to archetyp składający się z monsterów typu Spellcaster atrybutu DARK. Nazwa archetypu to połączenia słów "shadow" (cień), oraz "doll" (lalka) na co zresztą wskazuje sam marionetkowy design potworów. Dodatkowo warto zauważyć, że maindeckowe stworki są niczym innym jak skorumpowanymi (eh ileż razy już to było?) wersjami znanych nam już potworów. I tak np. Shaddoll Beast-Naturia Beast, Shaddoll Falco-Gusto Falco etc.

    Mechanika Shaddolli jest prosta jak konstrukcja cepa- każdy potwór z main decku posiada 2 efekty. Pierwszy efekt odpala się po Flipie, drugi natomiast po wysłaniu na Grave (obojętnie czy z ręki, pola, czy z decka) z tym, że odrazu warto zwrócić uwagę na formułkę- "You can only use 1 Shaddoll  effect per turn, and only once that turn."- czyli np. gdy zmillujesz z decku 2 Shaddoll Beasty- tylko jeden z nich w tej samej turze może odpalić swój drugi efekt. Podstawowym Win Condition owego decka jest wstawianie bardzo mocnych, themowych Fuzji za pomocą chyba najbardziej jak do tej pory zdegenerowanej wersji Polimeryzacji jaką jest Shaddoll Fusion po uprzednim uszczuplaniu całego pola przeciwnika za pomocą maindeckowych Shaddolli.

MAIN DECK

       Zacznijmy od samych themowych potworów. I tak Shaddoll Hedgehog to nasz mvp ultimate floater wszystkiego co ma Shaddoll w nazwie- flipnięty szuka nam spelli/trapów, natomiast wysłany do grave'a wyszukuje nam potworki. Shaddoll Falco to wskrzeszacz Shaddoll potworów (w tym fuzji!!) gdy zostanie flipniety, lub samego siebie gdy zostanie wysłany na grave. Dodatkowo jest on Tunerem, ale o tym później ;) Shaddoll Beast po flipnięciu pozwala nam dobrać 2 karty, natomiast po wysłaniu na grave tylko (aż) jedną. Shaddoll Squamata(co im ten Lizard przeszkadzał?:P) to nasz sniper, który po flipnięciu niszczy jednego potwora przeciwnika, a po wysłaniu na grave pozwala pójść ze sobą innemu Shaddollowi z naszej talii (i tym samym zazwyczaj odpaleniu jego drugiego efektu). Shaddoll Dragon po flipnięciu staje się ulepszoną wersją CED'a i wraca jedną kartę przeciwnika z pola do ręki, a po wysłaniu na grave niszczy jednego spella lub trapa oppa.

       Same w sobie nie byłyby aż tak skuteczne gdyby nie support ze strony innych potworów. Na pierwszy plan wysuwa się Mathematician, który już długi czas temu zdeklasował rywali (piszę tu zrówno o zbyt sytuacyjnym Kuribandicie jak również zbyt wolnej Armie) swą użytecznością i uniwersalnym zastosowaniem. Gwarantuje on dobry opening + draw power + zrzut danych Shaddolli (lub Felice) + materiał pod Shekhinagę-czegoż można chcieć więcej. Pisząc o Matematyku nie można również nie wspomnieć o jego cudownym combo z wychodzącą w tym samym dodatku Felis, Lightsworn Archer, które kradnie gry umożliwiając nam praktycznie z niczego sklejenie dowolnego Synchro lvl.7.
     
        Reszta main decku jeśli chodzi o potwory to głównie personalne upodobania. Artifact Engine dość mocno przetrzebiony limitem Artifact Moralltach mając przy duszy dużo bardziej sytuacyjnego Artifact Lancea usunął się w cień dając możliwość pokazania się z dobrej strony wydanemu nieco później Star Seraph engineowi (Star Seraph Scepter + Star Seraph Sovereignty) Duet ten wzmacnia niesamowicie nasz draw power, generuje rank 4 praktycznie z niczego, oraz stanowi LIGHT food pod Black Luster Soldier - Envoy of the Beginning, który od czasów dominacji Chaos Dragonów nie miał lepszego decku w którym mógłby błyszczeć jak tutaj. Peropero Cerperus był bardzo popularnym techem do przełamywania Djinn Locka, który jednak po obecnej banliście przestał być problemem jak również był (jest) kolejnym materiałem pod Shekhinagę. Opisany poniżej Denko Sekka mówi "nope" deckom z dość rozbudowanym backrowem typu Qli, Tellary, czy BA. Nie można zapominać również o hand trapach z Effect Veilerem i Maxx "C" na czele, których chyba nikomu przedstawiać, ani opisywać nie trzeba.       
       

        Frontline kart magicznych opiera się głównie na staplach pokroju Allure of Darkness, Foolish Burial, czy Soul Charge. Nowością jest themowa broken fuzja Shaddoll Fusion, która w sytuacji gdy oponent kontroluje pota z Extra Decku (hmmm... są tu jakieś decki bez Extra?:P) umożliwia nam użycie dowolnych Shaddolli z decku jako fusion materiali- tym sposobem oprócz potężnego Fusion monstera dodatkowo odpalamy drugi efekt Shaddollowych potów wysłanych na grave jako fusion materiale. Fanboye fuzji napewno znajdą miejsce na Super Polymerization, które jednak na obecną chwilę nie jest najlepszą opcją do czasu wydania kolejnych, wieloatrybutowych fuzji z dodatku The New Challengers.


      Trapy to przede wszystkim świetne Sinister Shadow Games, które oprócz wysłania potrzebnej nam w danej chwili Shaddoll karty z decka na grave dodatkowo odkrywa nam zakryte Shaddolle na polu (co wiąże się z odpaleniem ich flip efektu). Grany zazwyczaj w jednej sztuce Shaddoll Core, zarówno może chronić nas przed opcjonalnym direct atakiem jak i być substytutem dowolnego fusion materiala dla Shaddoll fusion potwora. Wysłany za pomocą efektu na grave umożliwia nam dodanie Shaddoll spell/trapa z grave'a do łapy (Shaddoll Fusion again :P). Poza tym standardowe trapy pokroju Breakthrough Skill, Solemn Warning, Bottomless Trap Hole, lub Torrential Tribute. Od dłuższego czasu na stałe w tym decku zadomowił się Mistake, który uniemożliwia agresywne granie niemal wszystkim deckom ze ścisłej czołówki


EXTRA DECK

         Zajrzyjmy do naszego Extra Decku, który obfituje w interesujące Fusion, Synchro, oraz Xyz poty. Na sam początek dwójka themowych bossów Shaddollowych- El Shaddoll Construct to bardzo przyjemny klocek, który oprócz tego, że po przywołaniu wysyła nam Shaddoll kartę z decka do grave'a to dodatkowo w walce przeciw potworom specjalnie przywołanym zachowuje się jak Ally of Justice Catastor i automatycznie niszczy ww. pota. Jedyną jego wadą może być fakt, że nie grając Artifact Enginem próżno szukać dobrych LIGHT monsterków do jego stworzenia i jednocześnie do możliwego spamowania nim. W gtego typu wypadkach należy zdać się na dobrego na wszystko Effect Veilera, czy A/D Changera, który zrzucony jako Fusion material pod Constructa umożliwia późniejsze wykorzystanie jego efektu.El Shaddoll Winda to jedno wielkie chodzące "NOPE" dla wszystkich decków nastawionych na masowych wysyp. Ogranicza specjalne przywołanie do jednego podczas danej tury i tym samym skutecznie blokuje wszelkie Geargie, Rulery, Mermaile, LSy czy Artifact decki. Dodatkowo oba wyżej wspomniane bossy przy zejściu na cemntarz dodają nam themowego Spella/Trapa z ww. grave'a do łapy (... Shaddoll Fusion!)- słowem doskonała utility zabawka.
        Wspomniałem wcześniej o Tunerze w postaci Shaddoll Falco, który mając lvl.2 przy decku składającym się głównie z potów lvl 4-5 otwiera nam drogę do łatwego tworzenia Synchro lvl 6-7. Szczególnie warto zwrócić uwagę na Black Rose Dragona,Goyo Guardiana, Arcanite Magiciana, Tempest Magiciana, oraz będącego znów z nami Goyo Guardiana (który bardzo "przypadkowo" akurat teraz zszedł z listy^^).
        Gang Xyz to przede wszystkim monstery rank 4: Number 101: Silent Honor ARK, Evilswarm Exciton Knight, Lavalval Chain, Daigusto Emeral, Castel, the Skyblaster Musketeer i rank 5 (grając Artifactami + Beast) Constellar Pleiades, Number 61: Volcasaurus, Artifact Durendal.

PRZYKŁADOWE KONTRY

-Abyss Dweller
-HTS Psyhemuth
-Dimensional Fissure
-Macro Cosmos
-Shadow-Imprisoning Mirror
-Soul Drain
-Different Dimension Ground

Czyli w skrócie- wszystko co banishuje Laleczki jest dla nich niezwykle bolesne.

NECH UPDATE

 Po premierze dodatku NECH moc decku mrocznych lalek wzrosła jeszcze bardziej. Dzięki El Shaddoll Fusion wzrosła stabilność i eksplozywność decku. Nowa fuzja jako quick play ułatwia omijanie trapów, reagowanie na działania przeciwnika poprzez fuzjonowanie w jego turze a także wspomaga wszelkie zapędy ku OTK. Shaddoll zyskał też nowe potwory - El Shaddoll ShekhinagaEl Shaddoll Grysta. Shekhinaga to bydle z wielką d**a i przydatnym efektem, które w dodatku pozwala nam abusować Glow-Up Bulb. Grysta jest sporo słabszą opcją, wchodzi wyłącznie z Shaddoll Core (który zyskał sporo wartości dzięki nowym kartom) czy z pomocą Super Polymerization. Nie sposób również nie wspomnieć o Denko Sekka, karcie tak dobrej, że Chaos Shaddoll jest teraz nazywany Denko Dollem :)) Denko-chan po prostu dewastuje Burning Abyss czy Tellarknight, lockując ich brokeny takie jak Alpha czy fire lake bez żadnej możliwości odpowiedzi (poza Solemn Warning). Abusowanie denko zmusza graczy dolla do ograniczenia backrowu do minimum jednak nie jest to problem bo deck albo zabija w turę albo broni się sam sobą wystawiając El Shaddoll Winda lub El Shaddoll Shekhinaga. Potencjał OTK zwiększa też Enemy Controller techowany przez wielu amerykańskich graczy (może też służyć jako disruptive play). Popularna jest też wersja Artifactowa jednak nie jest obecnie tak silna gdyż abusowanie w niej Denko-chan jest dużo trudniejsze co wynika z samej istoty enginu Artifactów.

SECE UPDATE

 Dodatek SECE to niewątpliwie najsłabsza odsłona jeżeli chodzi o bezpośredni support dla lalek. Brak jakiegokolwiek themowego nowego potwora w main decku połączony z bardzo blado wypadającą fuzją El Shaddoll Wendigo, której efekt nijak miał się do stylu gry Shaddolli nie przysporzył im fame'u. Nie pomogła również dobrze wyglądająca na papierze Nephe Shaddoll Fusion, która w teorii dawała dostęp do wszystkich wieloatrybutowych Shaddoll fuzji jednak w praktyce będąc wolnym equipem całkowicie podatnym na tis removal z którym Shaddoll Fusion i El Shaddoll Fusion nie miały żadnych problemów.

CROS UPDATE

 No i w końcu ostatni (jak narazie) dodatek ze strony Shaddolli, który można zawrzeć w trzech słowach: El Shaddoll Anoyatyllis- potężny floodgate dość uprzykrzający życie Nekrozom czy Satellom, który jednak jest dość trudny do wezwania ze względu na brak dobrych WATER atrybutowych opcji dla lalek, jak również braku Super Polimerki uwięzionej w czeluściach ban listy, która w tym wypadku spisywałaby się znakomicie w ciężkich matchupach przeciwko ww. Nekrozom.

INNE MAINOWO GRANE KARTY

Gem-Knight Shaddoll autorstwa nikogo innego jak Patricka "Upstart" Hobbana :P. Głównym założeniem tego buildu jest użycie Brilliant Fusion, który w tym decku działa niemal tak samo jak Shaddoll Fusion, z tym że lepiej, bo nasz opp nie musi trzymać niczego z Extra Decku, by móc tego użyć. Naszą fuzją docelową jest Gem-Knight Seraphinite, który wymaga od nas jednego Gem-Knight pota (w tym wypadku jest to Gem-Knight Garnet, który pomimo faktu, że jest vanillą ma nienajgorszy atak, level umożliwiający klejenie xyz, oraz atrybut, który pozwala nam wykorzystać go nie tylko do tej jednej konkretnej sytuacji), oraz jednego potwora atrybutu LIGHT, którymi zazwyczaj są wszechobecne klauny Performage Damage Juggler/Performage Trick Clown, których efektów chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć ;) Seraphinite nie dość, że gwarantuje nam cenny dodatkowy normal summon to dodatkowo przyzwany z efektu Brilliant Fusion może zostać obdarowany poprzez discard jednego spella oryginalnym, solidnym atakiem (2300), który na spokojnie pozwala nam wyeliminować wiele wkurzających kart nie pozwalających nam grać na czele z Nekroz of Unicore, by w Main Phase 2 móc użyć efektów innych potów przyzwanych z Extra, które wcześniej Jednorożec skutecznie nam blokował. Reinforcement of the Army w połączeniu z pojedynczymi Elemental HERO Blazeman + Polymerization bardzo pomaga w sytuacji zarówno wtedy kiedy mamy jak i wtedy kiedy nie mamy dostępu do naszej głównej broni jaką są fuzję. Jeżeli fuzji nie mamy to proste użycie Roty po Blazemana po Polimerkę. Jeżeli fuzję mamy i nie chcemy używać jednej po drugiej to możemy za pomocą Roty dodać sobie Armageddon Knighta, który bardzo ładnie współdziała z efektami naszych Shaddolli, lub Photon Trashera, który otwiera nam pole do jeszcze szybszych xyz (z klaunami możemy tworzyć Bujintei Tsukuyomi, który fajnie triggeruje efekty naszych Shaddoll stworków i jednocześnie pozwala nam zwiększyć draw power). Jigabyte wyszukiwany z generica jakim jest King of the Feral Imps znacząco ułatwia nam wystawienie El Shaddoll Anoyatyllis.

PRZYKŁADOWE DECKLISTY

1) Gem-Knight Shaddoll


2) WCQ - 2015-07-05 Europe - 1st Place


3) Star Seraph Shaddoll

Korekta by Beli
« Ostatnia zmiana: 21 Wrzesień, 2015, 23:23:09 Regis »

Izorist

Odp: Shaddoll
« #1 25 Sierpień, 2014, 21:54:20 »
+2
jeszcze na dobre nie zacząłem czytać a już widzę faila - drugi efekt shaddolli aktywuje się po wysłaniu na grave EFEKTEM, nie przez walkę ;P

Regis

Odp: Shaddoll
« #2 25 Sierpień, 2014, 22:00:10 »
0
Racja, racja-fix'd

korohori

Odp: Shaddoll
« #3 26 Sierpień, 2014, 00:40:35 »
0
Jak dla mnie zajebisty Art. Chyba najlepszy jak dotąd jakiego czytałem.

Soul

Odp: Shaddoll
« #4 05 Wrzesień, 2014, 00:25:26 »
+2
Utah regional 2nd place:


Wrzucam, bo imo to best wersja (i nie dlatego, że tą gra Hoban, testowałem wszystkie i ta mi leży najbardziej ;p) i topować powinny podobne (na pewno nie takie same, imo ta akurat ma w sobie sporo faili). Tbh od początku jak testowałem ten deck to chciałem, żeby mój abusował Soul Charge. Najlepsze karty w grze są po to, żeby ich używać. Stąd też na początku zlekceważyłem BA,  bo nie używają, a jakoś są dobre xD. Także jeśli ruszą Charge na liście to polecam się udać na zakupy ;p. Na początku grałem Artefakty i Bandyty, ale:

Artefakty - post DUEA mecie ich główną zaletą jest outowanie floodów po side, w mirror matchu duże beatery też nie należą do słabych + Moral  omija eff Matematyka jeśli ktoś nim gra + Dragony/MST w Sanctum potrafi skarcić, a że chce się trafić Sinistera w EP/Poly czy Dragonem Emptinessa przed rzucaniem Charge/Fuzji to zdarzało mi się to nierzadko. Still, not that good w mirrorze, z BA to straszny shit, głównie ściąga Supply Squady. Najbardziej wkurzające jest to, że nawet tylko 6-kartowy engine to cholernie dużo miejsca + BTSy są wszędzie. Do rozważenia w PL jak nie ma się u siebie talii z DUEA, bo Sanctum > rogue.

Kuribandit - z jednej strony potrafi być niesamowicie unfair, z drugiej poza 1st turn playem nie ma z niego większego pożytku + im dalej w grze, tym mniejsza szansa na plusy z niego, bo Shaddoll engine skraca się bardzo szybko. Najbardziej irytujące jest zostawianie pustego pola. Bandyt w dużej mierze jest dobry dlatego, bo szuka i ładuje grave pod Soul Charge, więc jak grasz Bandytę, to chcesz abusować Soul Charge, a zostawianie sobie pustego pola do wjazdów w LP średnio z tym współgra, stąd też Arma Knight okazuje się być dużo lepszym wyborem i imo bandyci to fail.

To już się przelecę po wszystkich dodatkach do lalek:

Thunder Dragon - lol. Jak bardzo ten pomysł wydawał się głupi, a jak dobrze się sprawdza w praktyce xD. Próbowałem wszystkie dostępne dobre Lighty (Felice, Veilery, Artefakty, Lyla) i nie żeby Thunder był jakiś awesome, ale nie jest gorszy niż reszta, a zgrywa się z Soul Charge i free food pod Super Poly. Dopóki się nie dobierze dwóch to jest ok, dla wszystkich hejterów tego pomysłu i w odp na "co robisz gdy dobierasz z topa / dobierasz dwa?": to samo co wtedy gdy dobiorę Felice/Morale/Veilery, wszystkie sucks.

Matematyk vs Arma Knight - współgranie z Soul Charge, atrybut, level i współgranie z Soul Charge > draw z Matematyka. Ten ewentualny + z matematyka dostaniesz wskrzeszając Armę. Warto jednak zwrócić uwagę, że 100 ataku więcej okazuje się być często bardzo istotne w mirror matchu, sam dzisiaj przegrałem przez to dwa. Arma nie przebije Matematyka i Falco.

Collapserpent / Wyverburster - najmniej testowana przeze mnie wersja, nie sprawdzałem ratio 2:1, 3:2 to proszenie się o deady na otwarcie, a ja wyjątkowo nie lubię przegrywać z własnym deckiem. To chyba czeka na El Shadoll Fusion xd. W każdym razie jeśli już engine zacznie działać to jest bardzo solidny zarówno w mm (wariant z Matematykami + małe smoki w mm sprawia mi najwięcej kłopotów) jak i z Satelami, które bez Extra nie mają nawet jak przez nie przejść.

Podyskutowałbym sobie o ratio dolek i Extra Decku w którym chciałbym grać milion kart (srlsy, powinni zwiększyć limit do 20, jestem przeciwny zabierania ludziom opcji, wybieranie 15 kart to żaden skill), ale obawiam się, że może się to skończyć na dyskusji z samym sobą, więc pass ;D.

I jeszcze Shadabyssa trzeba przetestować. Ale to nie gra Soul Charge ;(!

edit: Na dgz znalazłem raport tego ziomka i sam przyznał, że grał za dużo potów i grałby więcej MST w mainie.
« Ostatnia zmiana: 05 Wrzesień, 2014, 01:00:48 Soul »

Soul

Odp: Shaddoll
« #5 05 Wrzesień, 2014, 00:59:54 »
0
A tu te same regio, top8 Artefakt wariant, przy czym to znajomy tego ziomka wyżej i nie grał na Thunderach tylko dlatego, że ich nie znalazł xd:

Dolls4Donnie - Main Deck 40

 

(kliknij aby pokazać/ukryć)

Dodam też, że reszta top8 z tego regio to 5 Satelów i 1 random shit.
« Ostatnia zmiana: 09 Grudzień, 2014, 22:54:12 Izorist »

jona

Odp: Shaddoll
« #6 05 Wrzesień, 2014, 01:36:13 »
0
Nie random shit, tylko Quasar Plant. ;D

Dlaczego te ratio shaddoli w każdym buildzie są inne XD czy to już nie ta pora, że jakiś powszechnie uznawany za najlepszy zestaw powinien się wykrystalizować? Czy czekamy aż Hoban tym topnie i wtedy wszystko będzie jasne?

Soul

Odp: Shaddoll
« #7 05 Wrzesień, 2014, 14:56:44 »
0
Jak wiadomo Shaddoll sucks (na wszelki wypadek po raz n-ty sprostuję: ma wady, przede wszystkim konstrukcyjne, ma ich sporo, a imo deck który ma wady sucks xD), Hoban właśnie napisał artykuł w którym bardzo dobrze opisuje dlaczego (chociaż hejterów oczywiście nie brakuje). Dla tych co grali Shaddollem dłużej niż godzinę nie powinny to być żadne nowości, ale i tak warto przeczytać.

http://articles.alterealitygames.com/the-problems-with-shaddolls/

Problem z Soul Charge wraz z Arma/Thunder jest rozwiązany, wcześniej jak grałem Kuri i 5 Artów + 3 Charge to też nie było problemu, inne buildy niezbyt wykorzystują najlepszą kartę w grze, stąd też od początku jakoś krzywo na nie patrzyłem xd.

Największy ból to jednak problem pierwszy, czyli że potwory SUCKS bez Shaddoll Fusion. Wg mnie warto tu również zwrócić uwagę na niewspomniany w artykule deckbuildingowy absurd, który od początku mnie irytuje. Potwory sucks. Aby zniwelować szanse na wtopy, bo dobiorę 3 lub więcej Shaddolli na start, najprościej jest zmniejszyć ilość potworów. Niestety robiąc to zwiększasz równocześnie oddziaływanie problemu nr 3, tj. "bad late game", tj. za szybko kończy się engine, co z moich dotychczasowych doświadczeń może bardzo zaboleć głównie w starciach z BA, gdzie ciężko jest się przebić, zwłaszcza gdy nie ma się odp na Dante + Cir loopa.

Jeszcze nie skreśliłem całkowicie pomysłu ze zwiększeniem ilości lalek w decku i mainowania Polymerization, ale nawet jeśli Poly ogranicza kłopot z dociąganiem zbyt dużej ilości lalek na rękę bez dostępu do fuzji, to pojawia się następny, tj. cloggowanie Poly z Shaddoll Fusion + to często konieczny sideout post side, gdy fuzje będziemy robić dużo rzadziej.

Cytuj
Nie random shit, tylko Quasar Plant. ;D
Nazywam rzeczy po imieniu ;D.

Cytuj
Dlaczego te ratio shaddoli w każdym buildzie są inne XD czy to już nie ta pora, że jakiś powszechnie uznawany za najlepszy zestaw powinien się wykrystalizować? Czy czekamy aż Hoban tym topnie i wtedy wszystko będzie jasne?

Pewnie dlatego, że ludzie inaczej uzupełniają deck cory, np. z Kurim prędzej sobie pozwolą na większą ilość lalek + ciężko jest rozwiązać opisany wyżej problem i ludzie różnie do niego podchodzą.

Wg mnie:
Beast - 2 sztuki, bo grałem pewien czas 3 i nigdy więcej, 1 to mało, bo szybko leci pod Falco play, a Beast to jedyny Shaddoll, którego ZAWSZE chce się zrzucić, zawsze pasuje, między sinisterami, armageddonami i contructami trzeba mieć coś, co można zawsze zrzucić po dobrego plusa.

Falco - 1/2, sam jeszcze nie wiem, tj. gram 2, żeby nie mieć za mało lalek xd.

Dragon - wg mnie najlepszy Shaddoll i 3 sztuki, Vanity defniuje format, a dwa pozostałe top decki bazują na backrow, 1900 robi swoje w mm, z Satelami i vs floody, dużo razu wszystkie 3 były dla mnie bardzo przydatne, czyszczenie stuffu pod bezpieczny Soul Charge playe wins games.

Jeż - niektórzy grają 3, ja preferuję dwa, bo w mid / late, gdy ma się już dostęp do fuzji, są bezużyteczne, nie mają dobrych targetów do szukania, szukanie często jest kompletnie nieistotne, bo kończy się na tym, że zamiast fuzjować z decka, fuzjuję z ręki to co wyszukałem, tragiczne statsy, zły level, etc, w arcie też jest o tym napisane.

Lizard - Ja gram 1 głównie pod Arma / Soul Charge playe, nie gram drugiej, bo nie chcę dobierać nadmiaru lalek i nie zależy mi na jeszcze szybszym skracaniu sobie enginu. A Man-Eater Bugi to nie jest dobre yugioh.

Soul

Odp: Shaddoll
« #8 07 Wrzesień, 2014, 18:03:56 »
0
Decklisty UG "prosów" z Madrytu:
http://www.unitedgosus.com/ug-decklists-madrid14/

2 topnęły.

3 Super Poly
2 Burst Rebirth
smoki z różnymi ratio
Matematyki I Knighty razem
Bez Soul Charge
Bez MST w mainie
Ryko i Lyle w side

top4:
« Ostatnia zmiana: 07 Wrzesień, 2014, 18:17:27 Izorist »

Soul

Odp: Shaddoll
« #9 08 Wrzesień, 2014, 12:39:53 »
0


Decklisty 1st place i top4 z Madrytu (są takie same).

1st place:

3 Beast
3 Jeż
2 Falco
2 Squa
2 Dragon
3 Mathematician
3 Moral
1 Felis
1 BLS

3 Fuzje
1 Bom
1 Foolish
1 Allure
1 Double Cyclone

3 Sanctum
3 Vanity
3 SSG
1 CED
2 BTS
1 Shaddoll Core
« Ostatnia zmiana: 08 Wrzesień, 2014, 12:43:48 Soul »

Belizariusz

Odp: Shaddoll
« #10 11 Wrzesień, 2014, 17:16:32 »
0
Rewolucyjna decklista Hobana:



deckprofile:


co sądzicie? Ja nie mogę sie doczekac żeby przetestowac!

p.s. jak tu nie kochac Shaddolla, ile graczy tyle buildów a wszystkie świetne :))
« Ostatnia zmiana: 11 Wrzesień, 2014, 17:30:13 Belizariusz »

Regis

Odp: Shaddoll
« #11 11 Wrzesień, 2014, 18:08:26 »
0
Jeszcze tylko Star Seraphów u nas brakuje, by było więcej lalek na tym silniku <3

A build Hobana faktycznie ciekawy- dość rozwinięty LS engine, brak Matematyków, 1 Hedgehog- taki dość bardziej losowy wydaje się być. Ale jako, że kocham wszystko co ma cokolwiek wspólnego z Chaosem to propsuje.

Idę potestować

Izorist

Odp: Shaddoll
« #12 11 Wrzesień, 2014, 18:40:09 »
0
A build Hobana faktycznie ciekawy- dość rozwinięty LS engine, brak Matematyków, 1 Hedgehog- taki dość bardziej losowy wydaje się być. Ale jako, że kocham wszystko co ma cokolwiek wspólnego z Chaosem to propsuje.
6 kart xD

j4

Odp: Shaddoll
« #13 11 Wrzesień, 2014, 18:48:26 »
+2
A build Hobana faktycznie ciekawy- dość rozwinięty LS engine, brak Matematyków, 1 Hedgehog- taki dość bardziej losowy wydaje się być. Ale jako, że kocham wszystko co ma cokolwiek wspólnego z Chaosem to propsuje.
6 kart xD
No to nie rozwinięty? Handy uchodzą za engine przy 4, Artifact przy 5

Soul

Odp: Shaddoll
« #14 11 Wrzesień, 2014, 19:10:14 »
0
To, że mnie się ta lista średnio podoba to pewnie mało istotne, ale nie jestem w stanie zrozumieć dlaczego nie grał Foolisha. Darmowy Upstart Goblin, MST,Soul Charge abuse i unlock Chaosów, why Hoban, why?

Chris Cornell

Odp: Shaddoll
« #15 11 Wrzesień, 2014, 19:11:20 »
0
Dla mnie dużo bardziej rewolucyjna była lista Pacchiana'y z Madrytu (choć to raczej nie on to stworzył, bo już jakis czas temu paru ziomków na DNie tym grało, m.in. Fedzecośtam).
https://tcg.konami-europe.com/coverage/deck-analysis-paolo-pacchianas-54-card-burning-shaddoll-deck/

Hobana mi się nie podoba, ale to tylko moje zdanie. Random mill i parę dziwnych rzeczy.

Regis

Odp: Shaddoll
« #16 11 Wrzesień, 2014, 19:26:14 »
0
A build Hobana faktycznie ciekawy- dość rozwinięty LS engine, brak Matematyków, 1 Hedgehog- taki dość bardziej losowy wydaje się być. Ale jako, że kocham wszystko co ma cokolwiek wspólnego z Chaosem to propsuje.
6 kart xD

To ja nie wiem od ilu się według Ciebie "rozwinięty" zaczyna. 1/5 decku, Czwarty kilka przykładów podał. Od siebie dodam przykład sławetnego TGU engine (3xTgu + ewentualnie Sangan)

P.S - zagrałem kilka razy Hobanowską wersją i jakoś mi nie leży.

Izorist

Odp: Shaddoll
« #17 11 Wrzesień, 2014, 19:45:36 »
+2
przypominam, że mówimy o LS engine. 6 kart ls'owych to mało ;P brak solarek to imo powód, by nazwać go skromnym/małym ls'owym enginem. w chaos dragonie grano lyle, ryko, solary i szarżę, czyli w sumie 8-10 kart, to był rozwinięty LS engine
« Ostatnia zmiana: 11 Wrzesień, 2014, 19:48:08 Izorist »

Cloud

Odp: Shaddoll
« #18 11 Wrzesień, 2014, 22:14:26 »
0
Dlaczego Charge przecież ona nie odpala efektów Shaddolli chyba że mi coś umknęło :/.

Chichotek

Odp: Shaddoll
« #19 15 Wrzesień, 2014, 18:44:10 »
0
Pytanie do ludków co grają Shaddollami. Nie opłaca się grać 3x Veiler + 2x Felis?

jona

Odp: Shaddoll
« #20 15 Wrzesień, 2014, 19:37:29 »
0
Pytanie do ludków co grają Shaddollami. Nie opłaca się grać 3x Veiler + 2x Felis?

Mimo, że shaddolem nie gram, to spróbuje odpowiedzieć. To czy opłaca sie grac Veilery, zawsze zależy wyłącznie od fromatu. Obecnie jakiegoś szału nie robią, ale nie są też beznadziejne, ot, średnia karta, są lepsze rozwiązania, jeśli chodzi o light engine. Co do Felis, to ded straszliwy. W dwóch kopiach to proszenie się o dobieranie, szczególnie, że pod Matematyka często chcemy zrzucać inne rzeczy. Grają max 1 i to już i tak coraz rzadziej spotykane.

Regis

Odp: Shaddoll
« #21 28 Listopad, 2014, 22:53:27 »
0
W ten weekend zrobię jakiś mały up, dziś już nie mam weny xD

Belizariusz

Odp: Shaddoll
« #22 09 Grudzień, 2014, 21:40:21 »
0
Artykuł dostał boosto w postaci długo wyczekiwanego NECH Update'u, enjoy :)

Rock

Odp: Shaddoll
« #23 24 Maj, 2015, 23:22:15 »
0
można prosić o Upate  z World Superstars? chciałbym zobaczyć jak działa to ze star seraphami.

Regis

Odp: Shaddoll
« #24 05 Sierpień, 2015, 21:15:45 »
+2
lekki up o podstawowe packi (poboczne wraz z uzytecznymi enginami zawarte w main arcie), decklisty i sprzątnięcie śmieci. 

Link sponsorowany
 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Ostatnio
Ostatnio 08 Listopad, 2014, 19:39:11
Belizariusz
Ostatnio 03 Maj, 2015, 13:05:43
Belizariusz
Ostatnio 09 Czerwiec, 2015, 19:42:49
jona
Ostatnio 12 Sierpień, 2020, 13:19:33
BastLover