Monarch | Zaczynając | Później | Zawsze |
Ehther the Heavenly Monarch | Przywołuje Kuraza, żeby wymienić nadmiarowe karty na dociąg lub kolejnego monarcha (najczęściej kolejną kopię Ehthera) żeby kontynuować zagrania. | Jak w pierwszej turze, z tym, że najczęściej generuje w ten sposób 5600 powera na stole, co może być śmiertelne dla przeciwnika | Posyła na grób 2 Monarch S/T, które najczęściej są The Prime Monarch + Pantheism of the Monarchs, ze względu na ich efekty na grobie, jednak inne też są opcją, żeby je zbaniszować a potem wrócić na rękę Edea the Heavenly Squire |
Erebus the Underworld Monarch | Zmniejsza przeciwnikowi ilość kart w ręce do 4 (5 po jego normalnym dociągu), co zazwyczaj znacznie ogranicza mu opcje. | Najczęściej pozbywa się największego zagrożenia na polu, rzadko celując w karty w ręce lub na grobie | Patrz Ehther the Heavenly Monarch |
Caius the Mega Monarch | Jest co najwyżej średnią opcją, ponieważ jego efekt może nam tylko przeszkadzać; obowiązkowość efektu bardzo zniechęca do zagrywania go w pierwszej turze. | W zdecydowanej ilości przypadków pozbywa się dwóch problematycznych kart ze stołu na dobre, czasami trafiając na jakiegoś dark potwora którego pozostałe sztuki też banishuje. | Jest jakimkolwiek Tribute Summonem, więc może się opłacać banishować jakąś własną kartę, żeby go wstawić. |
Thestalos the Mega Monarch | Świetna karta, nie tylko daje nam wgląd w rękę przeciwnika, ale pozwala zabrać z niej kluczową kartę | Im dłużej trwa gra, tym jest słabszy, ponieważ tym mniej ważne jest co przeciwnik ma na ręce | Ma jakąś wartość, bo rzadko zdarza się, żeby przeciwnik nie miał żadnych kart w ręce. |
Kuraz the Light Monarch | Niszczy nadmiarowe karty; The Prime Monarch setnięty z ręki czy przywołany z grobu, dodatkowy Vasal, nadmiarowe kopie Domain of the True Monarchs czy Tenacity of the Monarchs, dając nam w zamian świeże karty. | Pozbywa się zagrożeń lub nadal jest maszynką do zmieniania dead drawów w nowe karty. | Jest średnim zagraniem z ręki, Ehther the Heavenly Monarch przywołujący Kuraza to prawie zawsze lepsza opcja, ale nie zawsze mamy do niej dostęp. |
Majesty's Fiend/Vanity's Fiend | Dodatkowo ogranicza przeciwnikowi opcje wraz z Domain of the True Monarchs/March of the Monarchs, najczęściej powodując totalną blokadę. | Jest już słabszy, ale nadal ma szanse zdominować nawet już ustawione pole, zwłaszcza, że atakując jest w stanie mieć 3200 ataku z efektu pola. | Jest kartą proaktywną, czyli najlepiej go zrobić w momencie, w którym jesteśmy u kontroli i chcemy się upewnić, że jej nie utracimy. |