Hieratic jest archetypem Light smoków, których wygląd i nazwy oparte są na egipskich motywach. Istotą decku jest wzywanie smoków-furtek takich jak
Hieratic Dragon of Tefnuit i
Hieratic Dragon of Eset czyli Hieratów, które można wezwać bez trybutów, a następnie poświęcienie ich by wezwać Su i Nebthteta. Strybutowane Hieraty odpalają swoje effekty - podczas ich poświęcania musimy wezwac na pole normal dragona i uczynić jego staty 0/0. Następnie z przyzwanego normal dragona i Hieratica składamy potwory XYZ i Synchro i kręcimy kombo dalej by zrobić OTK.
Hieratiki dysponują jednym z największych potencjałów robienia OTK w całej karciance. Posiadają również świetny spam XYZ Rank 5 i 6 takich jak, przede wszystkim,
Hieratic Dragon King of Atum, który prowadzi nasze smocze zastępy wzywając władcę smoków -
Red-Eyes Darkness Metal Dragon'a który jednak ma tylko 0/0. Używamy więc efektu Red Eyesa, wzywamy smoka z grave'a lub z ręki a następnie cofamy Red Eyes'a na rękę za pomocą
Genex Ally Birdman'a albo
Constellar Ptolemy M7 by wezwać go ponownie poprzez banish Atuma z pola i używamy jego efektu jeszcze raz. Staple rank 5 i 6 takie jak Tiras czy
Constellar Ptolemy M7 też oferują sporą siłę przebicia.Obecnie często grany jest też Constellar Pleiades jednak trudniej go wystawic niż Ptolemy M7. Nie można też zapomnieć o szalonym combo Volcasaurus+Gaia Dragon Thunder Charger, które dzięki łatwości wbicia oppowi 5000+ dmg świetnie nadaje się do kradnięcia gier. Zupełnie nowe opcje przyniósł w kwestii wezwań Synchro dodatek JOTL(
Galaxy Serpent daję dostęp do banalnych Synchro 7 i 8 ) oraz SHSP( dzięki
Labradorite Dragon możemy z łatwością wezwać jednego z najsilniejszych potwórów synchro -
Star Eater'a). Ciekawą opcją może być też
Dragard.
Mimo tak dużej siły przebicia deck niezwykle cierpi przez brak stabilności - nasze podstawowe potwory mają lvl 5 i 6, musimy również trzymać od dwóch do trzech normal dragonów, przez co często trafiają się nam handy, z którymi nic nie da rady zrobić. Ilość dedów jest zastraszająca. Dlatego też często grany jest
Cardcar D który pozwala dociągnąć elementy konieczne do OTK oraz
Battle Fader i
Swift Scarecrow, które pozwalają przetrwać gdy karta nie idzie. Totalnie zabójcze są też dla decku odpowiedzi na Summon, które na szczęście zostały cutniętę przez banlistę.
Przykładowa decklista:
Inne grane mainowo karty:
DragardA Wingbeat of Giant DragonGalaxy SerpentLabradorite DragonTrap StunKontry:
-
Maxx "C"-
Effect Veiler-
Bottomless Trap Hole -
Solemn Warning -
Compulsory Evacuation Device -
Crimson BladerHieratic Ruler
Po długich tygodniach testów, osłabione po banliście Dragon Rulery w końcu odnalazły partnera do decku, który będzie ich godny... Ich wybór padł na archetyp Hieratic Dragons. Hieratiki, niepomne losów archetypu Dragunity, z wdzięcznością przyjęły te ofertę i rozpoczęły marsz ku topom i, prawdopodobnie, samozagładzie na banliście.
Taki mały wstęp liryczny:) A do konkretów: Hieratic Ruler łączy zalety obydwu archetypów - niesamowite zdolności OTKowania Hieratików oraz darmowe summony i stabilność Rulerów. Synergia między enginami jest spora: główny boss
Hieratic Dragon King of Atum, zamiast
Red-Eyes Darkness Metal Dragon wyszukuje teraz różne Rulery - przeważnie jest to
Blaster, Dragon Ruler of Infernos, by za ich pomocą tworzyć broken Xyzy 7 oraz Synchro 8 takie jak
Mecha Phantom Beast Dracossack czy
Scrap Dragon. Rulery zapewniają też powrót po nieudanych próbach wciśnięcia OTK. Jako,że po wrzuceniu Elemental Dragonów w decku zrobiło się trochę ciasno, wielu graczy zrezygnowało z
Hieratic Dragon of Nebthet i opcji na Xyzy 5. Zuużyte do Xyzów Hieratic Dragony stają się foodem dla żarłocznych Dragon Rulerów.
Wygranie kostki i wystawienie Atuma oraz
Mecha Phantom Beast Dracossacka to w wielu przypadkach auto-win, a wystarczy do tego jakiś Ruler czy
Dragon Shrine oraz
Hieratic Dragon of Su i
Hieratic Dragon of Eset. Jeśli idziemy drudzy otwiera się opcja na użycie
Hieratic Dragon of Tefnuit. Backrow czyścimy za pomocą efektu Su czy też używając comba Tefnuit +
A Wingbeat of Giant Dragon (wzywamy Tefnuita, czyścimy backrow Wingbeatem, i znowu wzywamy Tefnuita).
Jedną z głównych bolączek decku pozostaje stabilność oraz konsystencja - musimy grać minimum 2 normal smoki (zazwyczaj
Labradorite Dragon oraz
Flamvell Guard), również dobranie wielu Dragon Rulerów naraz bez zapełnionego grave'u jest dość bolesne. Jednak dzięki 3 x
Upstart Goblin oraz 3 x
Reckless Greed konsystencja poprawia się naprawdę mocno. Mimo to deckowi zdarza się co jakiś czas zafundować nam totalnie niegrywalne handy.
Extra Deck możemy zapełnić tym co najlepsze z Synchro 8 -
Colossal Fighter,
Crimson Blader,
Scrap Dragon oraz
Stardust Dragon, XYZ Rank 7 -
Mecha Phantom Beast Dracossack,
Gaia Dragon, the Thunder Charger oraz
Number 11: Big Eye, i rank 6 - przede wszystkim
Hieratic Dragon King of Atum,
Constellar Ptolemy M7 oraz
Gauntlet Launcher. Do tego należy dodać
Black Rose Dragon, którego zrobienie jest wręcz banalne, oraz, jeśli gramy Debrisa,
Star Eater'a.
Dzięki dwóm Enginom deck jest dość odporny na side przeciwnika -
Gozen Matche i
Imperial Iron Walle możemy z łatwością zniszczyć używając efektu Su czy też Wingbeata.
Light-Imprisoning Mirror można zignorować i bić przeciwnika samymi Rulerami. Pomaga też łatwość w robieniu BRD. Kłopotliwymi kontrami pozostaje
Crimson Blader,
Abyss Dweller oraz
Steelswarm Roach(najmniej z tych 3). Deck pozostaje też dość podatny na hand trapy. Sam jednak może sidować lub często nawet mainować
Skill Draina, który naszemu deckowi robi niewiele, zaś blokuje większość mety.
Przykładowa decklista: