Harpie
Harpie to bardzo stary archetyp, podniesiony do grywalnego poziomu dzięki kartom z Lord of the Tachyon Galaxy. To agresywna talia koncentrująca się na XYZ summonach i dewastowaniu Spell / Trap zone przeciwnika dzięki
Harpies' Hunting Ground.
Talię "robią" tak naprawdę 4 karty. Pierwsza z nich to
Harpie Channeler, tak naprawdę jedyny niezły potwór w całej talii. Kosztem jednej Harpii przyzywamy inną i robimy Rank 4 lub Rank 7 przy wzywaniu
Harpie's Pet Dragona. Stąd też możliwe, iż to właśnie Harpie potrafią wstawić Mecha Phantom Beast Dracossacka w pierwszej turze z największą częstotliwością. Harpie to Windy i Winged-Beasty - daje to dostęp do mocnych Rank 4 jak
Lightning Chidori czy dość często sięgającej 3000+ ataku
Ice Beast Zerofyne. Ciekawa opcja to również
Queen Dragun Djinn wskrzeszający Pet Dragona. Poza tym dochodzą standardowe Rank 4 do których łatwy dostęp znacząco wpływa na grywalności talii, przede wszystkim chodzi o te najnowsze, tj.
Evilswarm Exciton Knight i
Number 101: Silent Honor ARK.
Bezsprzecznie najlepszą kartą w talii jest
Hysteric Sign. Nasze przegrane gry to głównie te w których nie uda nam się go zresolvować. Odrabia straty w kartach jakie ponosimy płacąc koszty, np. dla Channelera + daje gratisy. Odpalamy go zrzucając z ręki, np. efektem
Summoner Monka, niszcząc własnym Hunting Groundem, albo pozwalamy przeciwnikowi zrobić największy minus swojego życia, gdy rzuci w zasetowanego Signa swoje Mystical Space Typhoon. Sign szuka również
Elegant Egotist, co by nasze słabe Harpie móc szybko zamienić w niesłabe XYZy.
Karta numer trzy to wspomniany już
Harpies' Hunting Ground, który anihuluje wszystkie talie opierające się na backrow + jeszcze 200 boosta dla naszych potworów. Tym mniej więcej niechainowalnych, tym lepiej dla nas, takie karty jak np. Mirror Force nie mają w matchupie z Harpiami prawa bytu. Fielda szuka
Harpie Queen oraz Sign, tj. mamy do niego dostęp niemal zawsze. Uważajmy jednak, by nie niszczyć sobie własnych Spelli / Trapów, efekt Grounda jest mandatory! Mądry przeciwnik może to również wykorzystać przeciwko nam.
Ostatnia z "wielkiej czwórki" karta to
Hysteric Party, tj. zezwolenie na masowy Special Summon i spam XYZami w late game. W early game często się przydaje do zrzucania Signa na grave.
Problemem Harpii jest fakt, iż talia Yu-Gi-Oh musi zawierać 40 kart Yu-Gi-Oh i brak dobrych Harpii potworów. Wszystkie karty z "wielkiej czwórki" wymagają grania sporej ilości Harpii w decku, co zmusza nas do grania totalnych badziewi jak np.
Harpie Lady 1 czy
Harpie Dancer, które wspaniale łączą ze sobą słaby atak ze słabym efektem (Dancera od biedy używamy w połączeniu z Fieldem do rozbrajania masowej ilości trapów). Harpie's Pet Dragon to również nie jest ulubiony widok na ręce, nadaje się wyłącznie do discardu. Nawet Channeler nie jest niczym specjalnym, jakby nie patrzeć to -1. Bez Hysteric Signa talia często sypie się jak domek z kart, przegramy nieraz z własnym deckiem gdy dobierzemy zestaw bezużytecznych Harpii na startową rękę. Talia potrzebuje jeszcze jednego grywalnego potwora.
Warto wiedzieć, czyli podręczny zestaw rullingów:
- Dla tych co nie doczytali: Harpie's Hunting Ground to mandat, więc nieraz będziesz sam go sobie niszczył. Przy summonach z Hysteric Party niszczysz tylko jedną kartę.
- Hysteric Party wskrzesi również zrzuconą jako koszt Harpię.
- Można użyć tylko jednego efektu Signa na turę! Dochainujesz Mystical Space Typhoon do pierwszego efektu, ten nie zresolvuje się + w End Phase nie będzie wówczas searchu.
- Harpie's Hunting Ground to również "Harpie" karta.
- Drugi efekt Harpie Dancer jest opcjonalny, tj. można ją przywołać, wrócić samą siebie i nie trzeba robić dodatkowego normal summonu. Inna kwestia, jeśli "wrócimy" efektem Dancerki tokena z Dracossacka (Wind jakby nie patrzeć), tj. usuniemy go z pola, nie dostaniemy dodatkowego normala.
Przykładowa decklista3 Harpie Channeler
3 Harpie Queen
2 Harpie Dancer
1 Harpie Lady 1
1 Harpie's Pet Dragon
2 Cardcar D
2 Cyber Harpie Lady
3 Upstart Goblin
3 Harpie's Hunting Ground
3 Hysteric Sign
2 Elegant Egotist
2 Pot of Duality
3 Hysteric Party
3 Fiendish Chain
1 Torrential Tribute
1 Solemn Warning
1 Bottomless Trap Hole
1 Icarus Attack
3 Reckless Greed
Extra Deck:
2 Mecha Phantom Beast Dracossack
1 Number 11: Big Eye
2 Lightning Chidori
2 Ice Beast Zerofyne
1 Queen Dragun Djinn
2 Evilswarm Exciton Knight
2 Number 101: Silent Honors ARK
1 Gagaga Cowboy
1 Abyss Dweller
1
Harpie's Pet Phantasmal DragonInne grane karty:Blackwing - Zephryros the Ellite
Tempest, Dragon Ruler of Storms
Magical Hats +
Geartown (combo z Hysteric Sign)
Kontry:Szczerze powiedziawszy nie ma zbytnio efektywnych kontr. Effect Veiler i Maxx "C" w odpowiednim momencie na pewno się sprawdzą, w każdym razie lepiej niż będący jedzeniem dla Hunting Grounda backrow :).