Wątek: Geargia  (Przeczytany 5211 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kali

Geargia
« 02 Marzec, 2014, 16:33:26 »
+11
Geargia

Geargie pojawiły się w sierpniu 2012 roku i od tego czasu nieustannie znajdują się w gronie grywalnych decków, przyjmując na przestrzeni czasu różne warianty. Miały nawet przyjemność być najlepszym deckiem poprzedniego formatu (przynajmniej tak sugeruje liczba topów w poszczególnych dużych eventach), co skłoniło twórców banlisty do reakcji i osłabienia archetypu. Mimo to Geargia nadal pozostaje bardzo solidnym pickiem.

Geargia to potwory typu Machine koncentrujące się na generowaniu card advantage za pomocą Geargiarmor i przekuwaniu tej wypracowanej przewagi na XYZ playe, przede wszystkim w Gear Gigant X. Oba te potwory stanowią bardzo poważny problem dla przeciwnika, ponieważ w przypadku braku natychmiastowej odpowiedzi na nie, musi się on liczyć z tym, iż wypracowywana przez nie co kolejkę card advantage powoduje, iż szanse na wygraną drastycznie maleją. A pozbycie się naszych floaterów nie należy do prostych zadań, jako iż każdy wariant Geargii wspiera się solidną porcją trapów, aby je chronić. Nie można też bagatelizować faktu, że Geargiarmor ma wielki tyłek, tj. 1900 defa.

Pozostałą część Geargia enginu stanowią Geargiarsenal, GeargiacceleratorGeargiano, co daje nam łącznie 10 potworów. Accelerator napędza naszą grę, to zwykle jego szukamy Armorem. Może zamienić go w Rank 4 bez marnowania Normal Summonu. Ponadto niemal nasz każdy come back play wiąże się z wykorzystaniem Special Summonu Acceleratora i zamienieniem go w XYZa. Dobry Geargia player zawsze stara się mieć Acceleratora w obwodzie. Accel świetnie nadaje się również do blefowania. Przeciwnicy za wszelką cenę będą chcieli obchodzić zakrytego Armora. Niejednokrotnie będą zmuszeni do wykonywania niezbyt optymalnych playów tylko po to, aby móc go przebić. Jakież jest ich zdziwienie gdy atakują formułę, która w dodatku zwraca potwora gdy jest zniszczona w walce.

Rola Arsenala jest prosta - szuka Armora od którego chcemy zacząć praktycznie każdą grę. Poza tym może robić za beatsticka i władować na cmentarz Geargiano. Po co nam ta niepozorna maszynka? Mimo iż na pierwszy rzut oka wygląda mizernie, niejednokrotnie okazuje się być kluczową kartą podczas gry ze względu na floatujący efekt Gear Gigant X. Dzięki Geargiano na cmentarzu, obejście Giganta jest o wiele trudniejsze, bo przeciwnik nie tylko musi zdjąć Giganta z pola, ale również zadbać o to, by pozbyć z niego Geargiano. Jeśli tego nie zrobi to Geargiano zamieni się w lv4 z grava, z ręki niemal zawsze wejdzie Special Summon Acceleratora i przeciwnik będzie mieć na głowie kolejnego XYZa, podczas gdy my nadal mamy nasz Normal Summon. Otwarcie Arsenal + Accelerator jest jednym z najlepszych, które mamy do dyspozycji - prowadzi do Gear Gigant X wraz z Geargiano na grave już w pierwszej kolejce.



Jak już wspomniałem na początku, Geargie mogą przyjmować różne warianty, tj. łączyć się z różnymi innymi enginami. Możemy się spotkać z wariantem wspomaganym Machinami, koncentrującym się na bardzo agresywnych combo playach i zakładaniu OTK wariantem z Karakuri oraz innymi spisami, które wykorzystują dobre karty Yu-Gi-Oh do uzupełnienia decklisty, jak. Fire HandIce Hand, Traptrix engine, Tin Goldfish. Nikt nie zabroni również używania dającego dostęp do Rank 3 Geargiano Mk-II w połączeniu ze zlimitowanym Geargiagear. Niestety Mk-II jest kompletnie bezużyteczny w ręce jeśli nie otworzymy z Armorem / Arsenalem / Geargiagear. Ponadto Rank 3 nie są na tyle mocne, by ze względu na nie decydować się na Mk-II, tym bardziej, że w Extra Decku Geargii jest bardzo, bardzo ciasno. Oczywiście możesz też liczyć na szczęście i szybkie dobieranie Geargiagear.

Karakuri wariant został dokładniej opisany w pierwotnej wersji tekstu, którą macie zaspoilerowaną na samym dole. Jej największym problemem jest konsystencja, a raczej jej brak. Karakuri tunery same z siebie nie robią nic, jesteśmy tu jeszcze bardziej uzależnieni od Armora.

Machina wariant wykorzystuje engine Machina Gearframe, Machina FortressMachina Cannon. Gearframe stanowi dodatkowy dobry opening play gdy nie dobierzemy Armora lub Arsenala. Machina Fortress na start nie jest zwykle tym co chcielibyśmy zobaczyć, bo jego summon to jakby nie patrzeć -1, a dopóki przeciwnik ma dużo zasobów, może znaleźć na niego łatwą odpowiedź jak chociażby Bottomless Trap Hole czy Black Horn of Heaven. Dużo lepiej sprawdza się w late game gdy przeciwnik musi się dużo bardziej nagimnastykować, aby się go pozbyć. Fortress ma swoje spore zalety: przede wszystkim ma 2500 z przodu i jest removalem gdy jest zniszczony w walce. W skrócie daje talii odpowiedź na duże potwory jak Stardust Dragon czy Sylvan Hermitree, coś z czym Geargia engine ma problem, bo 2300 Gear Gigant X to często za mało. Ponadto pozwala na agresywniejszą grę i szybsze wbijanie obrażeń, co jest bardzo istotne w starciach z deckami, które opierają się na wykorzystaniu Soul Charge jak Sylvan czy Infernity lub z taliami z którymi trzeba wygrywać szybko, bo mogą nas przygnieść gdy damy im się rozpędzić, jak np. Lightsworn. Ponadto Fortress jest wyśmienitym targetem do wskrzeszenia przez nasze własne Soul Charge. Daje również dostęp do Rank 7.

Inne warianty dopełniają Geargia engine dobrymi kartami Yu-Gi-Oh. W obecnym formacie właśnie takowe buildy zwykle pojawiają się w topach. Traptrix Myrmeleo czy Artifact SanctumArtifact Moralltach i inne kartony w postaci Tin Goldfish, Cardcar D to dobre zapychacze dziur.

Przykładowa decklista:

Main Deck:
3 Geargiarmor
3 Geargiarsenal
3 Geargiaccelerator
1 Geargiano
3 Traptrix Myrmelo
1 Tin Goldfish
3 Upstart Goblin
2 Soul Charge
1 Dark Hole
1 Book of Moon
1 Mystical Space Typhoon
3 Fiendish Chain
3 Wiretap
2 Breakthrough Skill
2 Traptrix Trap Hole Nightmare
1 Bottomless Trap Hole
2 Dimensional Prison
1 Solemn Warning
1 Compulsory Evacuation Device
1 Black Horn of Heaven
1 Torrential Tribute
1 Needle Ceiling

Extra Deck:
3 Gear Gigant X
1 Diagusto Emeral
1 Evilswarm Exciton Knight
1 Number 80: Rhapsody in Berserk
1 Diamond Dire Wolf
1 Cairngorgon, Antiluminescent Knight
1 Number 103: Ragnazero
1 Gagaga Cowboy
1 Number 50: Blackship of Corn
1 Abyss Dweller
2 Number 101: Silent Honor Ark
1 Number 39: Utopia

Przykładowa decklista, Machina Geargia:
 

KONTRY

Flying "C"
Nobleman of Crossout
Black Horn of Heaven
Stygian Dirge

Pierwotny tekst Afrykańskiego Czarodzieja:

(kliknij aby pokazać/ukryć)
« Ostatnia zmiana: 12 Marzec, 2016, 23:14:57 Izorist »

grabczas

Odp: Geargia
« #1 02 Marzec, 2014, 16:57:19 »
0
Fajnie że w końcu pojawił się Geargie w Strategy Deck. Jeszcze fajniej by było jakby była wzmianka o Geargia Machina ;)

mundek

Odp: Geargia
« #2 02 Marzec, 2014, 19:04:14 »
0
Warto by szerzej opisać wersję na 2 Tunerach[Birdman i Saizan], "pure" Geragia. Różnią się tak naprawdę proporcjami BiałoCzarnymi w Extra i stopniem Kontrola/Wysyp a Stabilność. No i Machina Geargia też;p Jak ktoś chcę, skrobnę coś w ciągu tyg, zależy od tego jak późno będę wracał z roboty;p

Kali

Odp: Geargia
« #3 02 Marzec, 2014, 19:09:05 »
0
Machine Geargię już zacząłem pisać :) ale jakby nie patrzeć to ta wersja jest najlepsza i jako jedyna "metowa" więc w tym dziale chyba ona wystarczy.

mundek

Odp: Geargia
« #4 02 Marzec, 2014, 19:14:24 »
0
Czy ja wiem czy najlepsza? Mi dużo lepiej ciśnie się na 0/2 tunerach. Duuuuuużo większa stabilność. I kontrola pola;p  Za często w OTKowej wersji przegrywałem z własnym złym handem

grabczas

Odp: Geargia
« #5 02 Marzec, 2014, 20:03:59 »
0
Ja właśnie złożyłem build taki jaki jest wrzucony w pierwszym poście ale docelowo jeżeli ten deck będzie grywalny jeszcze kiedykolwiek chciałbym coś stabilniejszego spróbować stąd dopytuję się o opis Machina wariantu bo nie mam pomysłu jak go budować wtedy i jak najoptymalniej przyzywać Fortressy. Pure Geargia to dla mnie w ogóle czarna magia ^^

Kali

Odp: Geargia
« #6 02 Marzec, 2014, 20:47:25 »
0

grabczas

Odp: Geargia
« #7 06 Marzec, 2014, 22:50:25 »
0
To tego chyba nie złożę za szybko jeżeli w ogóle x) Cholerne upstarty...

j4

Odp: Geargia
« #8 07 Marzec, 2014, 18:00:38 »
+1
Ale upychanie 3 upstartów do tak szalenie stabilnego i kontrolnego, nie-combo oriented decku jak Machina Geargia to nie tylko nie jest konieczność, powiedziałbym że to nieporozumienie, wiem że taka moda ale czasem też można trochę pomyśleć

Regis

Odp: Geargia
« #9 07 Marzec, 2014, 18:29:13 »
0
Dokładnie. Nagle okazuje się, że w Polsce same Hobany grają xD

lightdeck

Odp: Geargia
« #10 07 Marzec, 2014, 19:38:23 »
0
Playing 37 cards is way better than playing 40 cards boy

less shit

j4

Odp: Geargia
« #11 07 Marzec, 2014, 19:41:36 »
+5
Playing 37 cards is way better than playing 40 cards boy

less shit
PROSZĘ MÓWIĆ PO POLSKU BO JA NIE ROZUMIEM, JESTEŚMY NA POLSKIM FORUM

j4

Odp: Geargia
« #12 07 Marzec, 2014, 21:58:12 »
+1
Ja rozumiem jaka jest filozofia hobanizmu, z tym że to naprawdę nie ma zastosowania w takich deckach które nie dobierają do żadnych setupów albo combo które kręcą natychmiastowe plusy, albo co jeszcze ważniejsze, są w stanie zbić to 1000 lp z nawiązką. Kali w tym Machina buildzie upchał Limitera, gra bez zajebistego w tym decku BoMa który pozwala zresolvovać się Armorowi mimo Veilera/Fiendisha i bez trzeciego Arsenala, ale grunt że jest playset Hobanów bo to tak pro wpływa na stabilność ;d

Soul

Odp: Geargia
« #13 07 Marzec, 2014, 22:19:42 »
0
Gra też sytuacyjne Horny, 3 Pody, które średnio tu pasują wymaxowane, 3 Fortessy, które będą cloggować i sytuacyjnego Limitera. Upstarty > crap w decku.

Kali

Odp: Geargia
« #14 20 Marzec, 2014, 20:19:11 »
0
update na nową listę ;D ;D ;D ;D

Soul

Odp: Geargia
« #15 24 Marzec, 2014, 20:39:39 »
+1
2 decki z top 32 YCS Chicago:

3 Geargiarmor
3 Geargiacc.
3 Geargiaarsenal
3 MK2
2 Veiler
1 Geargiano
15
3 MST
3 Upstart
1 Book
1 Mind Control
1 Dark Hole
9
3 Fiendish
3 GGG
2 Prison
2 Dust Tornado
1 Mirror Force
1 Breakthrough
1 Warning
1 Bottomless
1 Torrential
1 Black Horn

Może jednak zrobisz ten update :P.

j4

Odp: Geargia
« #16 24 Marzec, 2014, 20:51:01 »
+1
No i takie buildy podobają mi się dużo bardziej niż derpakuri. Testuję też wersje semipure z samym Bridmanem albo 1 Birdman + 1 Nishipachi, pozwala to na łatwy dostęp do Black Rose'a i pleje z recyklowaniem Armora, ale nadal baaardzo poprawia consistency ze względu na brak crapnych psów

Soul

Odp: Geargia
« #17 24 Marzec, 2014, 21:07:16 »
0
J/w, less derpa, więcej normalnych wciągów i miejsce w extra na full xyz toolbox > yolo derp i nie wygrywanie tura, bo dobiera się gunwo. Birdman też wydaje mi się zbyt cute. Przydałby się tu jakiś dodatkowy dobry potwór, bo statystycznie w co 5 grze dobiera się bez opening playa <Arsenal, Armor, Gear>, a to nie uwzględnia grania jako 2nd gdy opp może mieć na ten play outy. Problem w tym, że poza TKRO, który dość obviously kłóci się z całą talią, nie ma dobrych standalone potów. Może 1 Cardcar D bym popróbował <Gigant nawet może wyszukać :P>. Random Dzbana lub dwa może też, bo na t1 play kłóci się tylko z Arsenalem, a wyciągniecie GGG może wygrać grę, a w midgame / lategame można ciągnąć plusa z Armora i PoDa po trapy. Można by coś wcisnąć chociażby za jakieś średnie trapy ala BTS czy nawet Veiler, które wraz z odejściem Fista +1 będą dużo słabsze.


Maras

Odp: Geargia
« #18 24 Marzec, 2014, 21:30:15 »
0
A podawali tam extra? Niby łatwo się domyśleć, ale jednak.

mundek

Odp: Geargia
« #19 24 Marzec, 2014, 21:43:27 »
0
Maras, w większości staple+ dokładasz w zależności od mety.
BTW ten deck ma searchowalną lepszą d.d.crow'ę na bujiny
Ally of Justice Cycle Reader

Edit, na Artifacty też chyba pomoże. f**k trzeba kupić nim zdrożeje
« Ostatnia zmiana: 24 Marzec, 2014, 21:45:19 mundek »

Soul

Odp: Geargia
« #20 24 Marzec, 2014, 22:01:53 »
0
Chyba się trochę spóźniłeś xD.

Extra nie podał.

Lampart

Odp: Geargia
« #21 25 Marzec, 2014, 08:33:17 »
0
Naprawdę naprawdę polubiłem te robociki w wariancie kontrolnym ^^ Stabilność + dostęp do całej gmay różnorakich XYZ ^^

grabczas

Odp: Geargia
« #22 25 Marzec, 2014, 10:22:25 »
0
Czyli jednak da się grać Pure Geargia ^^ Szkoda że i tak na razie nie pogram tym bo mnie nie stać :/

Btw, myślicie że zmieszczenie Machina Engine mocno by uwaliło konsystencję decku podanego przez Soula?

Maras

Odp: Geargia
« #23 25 Marzec, 2014, 10:43:59 »
0
Maras, w większości staple+ dokładasz w zależności od mety.

Nie jest to tak oczywiste. Pytanie ile grali Fairy King Albverdich, ile trójek.. Chyba największym problemem tej wersji jest radzenie sobie z klocami w polu, mamy do dyspozycji tylko 4 i 3.

Soul

Odp: Geargia
« #24 25 Marzec, 2014, 12:04:36 »
0
Podał Extra:

3 Gear Gigant X

2 Silent Honor ARK

1 Abyss Dweller

1 Blackship of Corn

1 Evilswarm Exciton Knight

1 Diagusto Emeral

1 Diamond Dire Wolf

1 Wind-Up Zemaines

1 Soul of Silvermountain

1 Ghostrick Alucard

1 Acid Golem of Destruction

1 Mechquipped Angineer

15

Link sponsorowany
 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Ostatnio
Ostatnio 16 Kwiecień, 2017, 23:54:06
Izorist