Wątek: Galaxy  (Przeczytany 296 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kanashimi Tomo

Galaxy
« dnia: 02 Październik, 2015, 18:19:27 »
+17
GALAXY


Galaxy jest archetypem pochodzącym z ery ZeXala, używanym przez jednego z bohaterów serii – Kaito Tenjo. Potwory o atrybucie LIGHT oraz różnorodności poziomowej i typu mają swój początek z dodatkiem Photon Shockwave, w którym to wydano pierwszego potwora – Galaxy-Eyes Photon Dragon, łączącym ze sobą dwa archetypy – Galaxy i Photon. Pomimo wcześniejszego zaprezentowania tego drugiego to właśnie pierwszy dostał wystarczający support, aby być solidnym deckiem mogącym stawić czoła wielu taliom. Talia jest mało popularną, jednak jest pozycją dla osób niechętnych do zmiany mechaniki z XYZ na inną, a chcących oderwać się od monotonii Rank 4 spamu.

Podstawą naszej talii są searchery : Galaxy Soldier oraz Galaxy Wizard, która daje nam dostęp do najważniejszych elementów talii. Żołnierz szuka potworów (z inną kopią samego siebie włącznie), zaś Czarodziej każdą kartę z archetypu (z wyłączeniem samego siebie). Dodatkowo pierwszy posiada łatwy efekt pozwalający na przyzwanie go z ręki za cenę jednego monstera o atrybucie LIGHT, a drugi może zmienić swój lvl na 8 ułatwiając Xyz Summon o tej randze bądź aktywację efektów wymagających tego poziomu.

Element mający duże znaczenie to wspomniany na samym początku Galaxy-Eyes Photon Dragon, który pomimo średniego efektu w dalszym ciągu jest bestią 3000 ataku, a także elementem niezbędnym do naszych zagrywek. Ważne jest to, aby smok jak najprędzej znalazł się na naszym cmentarzu, gdyż stamtąd będziemy go przyzywać na pole w większości przypadków. Wysłać go tam możemy jako koszt efektu Soldiera bądź Trade-Inem dającym nam dostęp do potrzebnych kart. Przywrócenie smoka zapewniają nam Galaxy Knight oraz Galaxy-Eyes Cloudragon. Rycerza grzech nie grać, gdyż prócz bycia 1-kartowym Xyz rank 8 jest także dodatkowym targetem pod wcześniej wspomnianego Trade-Ina. Mniejszy smoczek ożywia nam większego, przez co w większości przypadków będziemy przebijać się brutalną siłą.

Spell line prócz podstawowego draw engine’u (Trade-In oraz Upstart Goblin) wyróżnia 3 archetypowe karty. Pierwszą z nich jest Galaxy Expedition. Przyzwanie Soldiera (po search) bądź dużego smoka (deck thinning + zmniejszenie prawdopodobieństwa dead drawu) w dużej mierze pomaga w rozkręceniu talii. Drugą jest Galaxy Cyclone robiący za searchowalnego Mystical Space Typhoona. Efekt pozwala na zniszczenie set spella/trapa, a w następnej turze (w naszym Main Phase!) banish i pozbycie się face-up karty tego typu, co przy mecie pełnej floodgate’ów oraz pendulumów ma bardzo duże znaczenie. Ostatnia i zarazem najsłabsza w swym założeniu to Galaxy Zero. Jest to equip ożywiający naszego Galaxy monstera za cenę nałożenia na niego blokady ataku i używania efektów. Przewaga karty nad innym revivalem istnieje w fakcie, że można jej użyć od razu, co pozwala na szybsze Xyz bądź spełnienia warunków innych kart, o których była mowa wcześniej.

Trapy, jakie gramy w tym decku, prócz podstawowych stapli, to dodatkowy draw engine w postaci trzech kopii Reckless Greed w celu zmniejszenia prawdopodobieństwa posiadania złej ręki, a także Call of the Haunted w celu wskrzeszania naszych bestii, a także abuse’owania efektu Soldiera.

Na Extra deck składa się gamma najlepszych Rank 8, a także paru gościnnych Rank 5, które pomimo grania tylko 3 monsterów levelu 5tego są warte uwagi. Najważniejsze Xyz monstery, które musimy mieć to archetypowe smoki :
Number 107: Galaxy-Eyes Tachyon Dragon, Number 62: Galaxy-Eyes Prime Photon Dragon,Galaxy-Eyes Full Armor Photon Dragon oraz Number 95: Galaxy-Eyes Dark Matter Dragon. Każdy z nich prócz dużego ataku ma efekt przydatny do dalszej gry.

*Tachyon – Neguje wszystkie efekty potworów + ma możliwość podbicia ataku do 4k i dodatkowego ataku
*Prime Photon – Kloc 4k zdolny do bycia samym z siebie beaterem 5600 ataku. Wraz z innymi potworami zdolny do zadania wielkich obrażeń
*Full Armor – Niszczyciel Face-up kart, recycler zużytych smoczych Xyzów, a także beater 4k
*Dark Matter – kolejny recykler zużytych Xyzów, dodatkowy OTK factor oraz czyściciel potów przeciwnika.

Każdy z tych smoków może zostać ożywiony efektem Cloud Dragona, a także położyć go pod sobą jako Xyz materiał (raz na Duel), co przy obecności Full Armora w Extra/na grave jest obiecującą opcją.

Inne grane karty/preferencje :
Galaxy Tyranno – Dodatkowy target pod Trade-ina, niegrywalny przez swój słaby efekt.
Honest – Potwór boostujący siłę naszych LIGHT potworów. Mała przydatność przy naszych archetypowych stworach.
Photon Thrasher – Beater i dodatkowa opcja na wstawienie Galaxy Knighta w pierwszych turach gry. Ciekawostka grana w 1-2 sztukach
Swordsman of Revealing Light - Tak jak w przypadku Tyranno, dodatkowy target pod Trade-Ina. Element obronny grany w 1 sztuce.
Oasis of Dragon Souls – Dodatkowy revival stosowany do ożywiania Galaxy Soldiera i abuse’owania jego efektu. Grany w 1-2 sztukach.
Chicken Game, TerraformingXyz Territory – Opcja na zwiększenie Draw Engine’u. W większości przypadków niestabilna oraz zatrzymująca damage.
Number 23: Lancelot, Dark Knight of the Underworld - Dostępny tylko na terenie Ameryki, pozwala na granie kontrolne, a także pozbywanie się upierdliwych rzeczy.

Kontry :
Anti-Grave stuff : D.D. Crow, Macro Cosmos, Dimensional Fissure, Masked HERO Dark Law etc.
Mass Removal : Dark Hole, Raigeki etc.
Blokada Special Summonu : Vanity's Emptiness, Flying "C" (blokowanie Xyz Summonu), Vanity's Fiend
Blokada efektów : Majesty's Fiend, Breakthrough Skill, Effect Veiler, Fiendish Chain, Light-Imprisoning Mirror
Inne Floodgate’y : Gozen Match, Royal Prison etc.

Przykładowa Decklista :
« Ostatnia zmiana: 05 Październik, 2015, 18:02:57 wysłana przez Flasher »
“Play interests me very much," said Hermann: "but I am not in the position to sacrifice the necessary in the hope of winning the superfluous.” - Alexander Pushkin