Wątek: Fire King  (Przeczytany 4074 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Regis

Fire King
« 04 Wrzesień, 2013, 21:41:27 »
+9
Fire King
   
    Fire King miał swoją premiere TCG w lutym tego roku podczas wydania 24 Structure Decka- "Onslaught of the Fire Kings" . Nazwy, oraz wygląd kart są oparte na motywach buddystycznych i hinduistycznych. Działanie Fire Kingów jest wybitnie proste- gdy zostają zniszczone (najczęściej przez card effect) to w następnej Standby Phase od czasu ich zniszczenia automatycznie odpalają sie ich zdolności.

    Bossem naszego ognistego gangu jest Fire King High Avatar Garunix. Samo spotkanie z klockiem mającym 2700 ataku nie należy do przyjemności. Jeszcze mniej przyjemnie staje się gdy ośmieli się go "usunąć" z pola i w zależności jak zostaje on zniszczony taki odpala się efekt- jeżeli zostaje zniszczony przez card effect to w następnej Standby Phase wraca na pole i staje się chodzącym Dark Holem niszcząc wszystkie poty będące na polu (przyprawiając tym samym oppa o ból głowy, a samemu będąc często na plusie jeżeli Garunix nie był jedynym Fire Kingiem zniszczonym w tym momencie); z kolei zniszczenie go przez walkę owocuje automatycznym special summonem innego Fire Kinga z decka. Ta śmiertelna kombinacja często gwarantuje nam bezbronnego oppa czekającego na direct ataki, ale równie często pozwala nam przetrwać agresywne ataki klocków większych od naszego feniksa i jednocześnie przygotować sobie pole pod summon Xyz lub Synchro. Nasze destrukcyjne perpetum mobile skutecznie uzupełniają inne, "mniejsze" Fire Kingi, które maja jeden wspólny efekt- jeśli jakiś Fire King będacy na polu zostanie zniszczony przez card effect można przywołać innego Fire Kinga, którego mamy w danej chwili na ręce. To sprawia, że twój przeciwnik zastanowi się dwukrotnie zanim odpali efekt niszczący, bo sprzątnięcie jednego Fire Kinga, często skutkuje pojawieniem się 2 innych na polu i insta Xyz, Synchro, lub po prostu mięsem, które bedzie zbijało w walce lp. I tak Fire King Avatar Barong to nasza szukajka innych Fire Kingów z decka do łapy, by gang nie był w danej chwili zbyt przetrzebiony. Fire King Avatar Yaksha to nasz sabotażysta do zadań specjalnych, który raz na turę może zniszczyć jedną naszą karte, którą mamy na polu, lub na łapie i którą zazwyczaj jest inny Fire King, który tym samym odpali swój efekt. Fire King Avatar Garunix to młodsza wersja naszego bossa, która pozwala nam przywołać innego Fire Kinga z decku. Ostatni członek gangu Fire King Avatar Kirin wysyła nam ognistego potwora z decka do grave'a.

    Jak sami widzicie same w sobie maja potężne efekty, jednak działa wraz z nimi też sporo innych kart, które skutecznie wspierają je w ciężkich bojach. Coach Soldier Wolfbark to praktycznie jednokartowy Brotherhood of the Fire Fist - Tiger King przy wyciągnięciu byle jakiego Beast-Warriora z grave'a. Jeśli już mowa o Fire Fistach, to Brotherhood of the Fire Fist - BearBrotherhood of the Fire Fist - Gorilla świetnie współgrają z tym deckiem zabierając oppowi resztki nadzieji na zwycięstwo wraz z jego potworami/tisami. Kolejnym świetnym beaterm jest Blaster, Dragon Ruler of Infernos, którego przywołanie w tym decku nie kosztuje nic, w zamian otrzymujemy raz na ture niszczarke dowolnego celu na polu + dostep do najlepszych w grze rank 7 xyz: Mecha Phantom Beast Dracossack, Number 11: Big Eye. Jeśli tęsknicie za zbanowanym Heavy Stormem, to jego obecność w formie potwora jakim jest Sacred Phoenix of Nephthys napewno rozgrzeje wasze serca.

    Zajrzyjmy do spelli, które są równie imponujące jak monster lane. Najważniejszy- Onslaught of the Fire Kings pozwala nam puste pole zamienić w Garunixa, który ma gdzieś fakt, że jego efekt zostaje znegowany na polu, skoro i tak odpali się po destrukcji w gravie i tym samym poraz kolejny zrobi Wietnam w pojedynkę. Circle of the Fire Kings to morderca skutecznie utylizujący efekty Fire Kingów. Nikomu nie życzę otwarcia z Onslaughtem, Circlem i Nephtysem, które na zmianę z Garunixem będa siały spustoszenie na jakichkolwiek próbach skutecznego summonu/setu. Zdecydowana większość Fire Kingów (z wyjatkiem Garunixów) posiada 200 deffa, a tak sie miło składa, że Rekindling- jedna z tych tak zwanych "popieprzonych kart jugioł"- idealnie współgra z nimi zamieniając puste pole w plac zabaw wypełniony Fire Kingami (i nie tylko) z których można skleić łatwo dowolne xyz rank 4. To "nie tylko" napisane przeze mnie wcześniej tyczy się głównie wesołej dwójki - Flamvell FiredogFlamvell Magician, które są idealnymi targetami pod ww. Rekindling, a Magician- jako, że jest Tunerem- przy waszej niechęci do Xyz otwiera wam dostęp do ogromnej ilości Synchro i to głównie tych najlepszych- ósemek (Crimson Blader, Scrap Dragon, Stardust Dragon, Red Dragon Archfiend etc.). Jeżeli macie zastój na łapie to Trade-In z potencjalnym zrzuceniem Garunixa/Nephtysa skutecznie wam pomoże rozwiązać ten problem. Przy tak ogromnej ilości Beast-Warriorów w decku nie granie Fire Formation - Tenki i/lub Fire Formation - Tensu wydaje się być czystą profanacją.

    Trap lane jest sprawą dość indywidualną, jednak najlepszą wydaje się być opcja ze Skill Drainem, którego aktywacja (przy zmniejszonej ilości tis removali do którego przyczyniła się wrześniowa banlista) bardzo zaboli przeciwnika, ku waszej radości, gdyż większość Fire Kingów aktywuje swój efekt w gravie, na który to Skill Drain nie ma wpływu. Jeżeli wolicie opcje bezpieczniejszą i chcecie mieć pełen komfort w spamowaniu efektami Wolfbarka, Fire Fist core'u etc. to godnym polecenia jest chociażby Call of the Haunted- przyzwanie Fire Kinga z grave'a to jeden plus. Zniszczenie Call of the Haunted, pod którego podpięty jest Fire King i jednoczesne odpalenie efektu tego drugiego- to kolejny plus ;) Torrential Tribute to wisienka na torcie, która odpalona we właściwym czasie gwarantuje wam potencjalnego wina.

    Extra deck to głównie Xyz rank 4, 7(przy mainowaniu Blastera), oraz 8, a takze ww. Synchro głównie lvl. 8, które z Magicianem i wiekszością Fire Kingów, które mają lvl. 4 wchodzą w pole łatwo i przyjemnie.


Inne mainowo grane karty:

-Effect Veiler
-Maxx "C"
-Beast King Barbaros (opcja ze Skill Drainem)
-Earthbound Immortal Ccarayhua
-Fencing Fire Ferret
-The Seal of Orichalcos
-Pot of Duality
-armia innych trapów, którymi wam sie lepiej gra -Solemn Warning, Breakthrough Skill, Vanity's Emptiness i wiele, wiele innych

KONTRY:

-Banisher of the Radiance
-Archlord Kristya
-Fossil Dyna Pachycephalo
-Abyss Dweller
-Evilswarm Ophion
-Dimensional Fissure
-Macro Cosmos
-Bottomless Trap Hole
-Soul Drain
Czyli w skrócie wszystko to co:

a) Blokuje summon kloców pokroju Garunixa - Ophion, Dweller etc.
b) Banishuje poty przeciwnika uniemożliwiając wysłanie ich na grave- Macro, Dimensional etc.
c) Blokuje możliwości aktywacji efektów potów w grave- Soul Drain

Przykładowe buildy- January 2014:

(kliknij aby pokazać/ukryć)

Przykładowy Build - April 2014
« Ostatnia zmiana: 19 Lipiec, 2014, 11:59:44 Soul »

Lampart

Odp: Fire King
« #1 04 Wrzesień, 2013, 21:56:50 »
+1
Cytuj
+ dostep do najlepszych w grze rank 7 xyz: Mecha Phantom Beast Dracossack, Number 11: Big Eye, Mermail Abyssgaios

Nie ma jak zrobyć gaiosa xD

Regis

Odp: Fire King
« #2 04 Wrzesień, 2013, 21:59:52 »
0
Te faktycznie, chyba już ze zmęczenia hurtem to pisałem xD juz poprawiam :D

Lampart

Odp: Fire King
« #3 04 Wrzesień, 2013, 22:01:20 »
+1
Generalnie świetna robota cieszę się że są ludzie którzy chcą rozwijać scene przez rozwój początkujących

Aerveor

Odp: Fire King
« #4 04 Wrzesień, 2013, 22:23:14 »
+1
Bawię się z Fire Kingami już od jakiegoś czasu i muszę przyznać, że czasami można nimi nieźle powywijać  ;D Tekst fajnie napisany, rzeczowy i jednocześnie z humorem. Przyjemnie się czyta :)

Izorist

Odp: Fire King
« #5 04 Wrzesień, 2013, 22:31:23 »
+1
Nie mam się jak doczepić do merytoryki to doczepię się do szczegółów w wyglądzie (choć i tu mnie zaskoczyłeś, mało kto tak przejrzyście pisze posty!):
  • BTH w kontrach napisałeś przez jedno "t", dlatego tag nie działa xP
  • "entery" wstawiane niekonsekwentnie, raz ładnie jest wstawiona linia a raz jest dodatkowo pod linią opuszczona linijka ;P
Jak to poprawisz będzie "+" ^^

EDIT:
dobra, popraw jeszcze listy, ilość niepotrzebnych linijek jest tam "over 8000!", można by tam też wstawić tagi ;)
« Ostatnia zmiana: 04 Wrzesień, 2013, 22:33:10 Izorist »

Soul

Odp: Fire King
« #6 04 Wrzesień, 2013, 22:48:44 »
+1
Ej, mam pomysł. Zamiast zawracać głowę duperelami jak wygląd i treść, którą jako tako sprawdziłem i jest ok, to może byście używali tematu zgodnie z jego celem, tj. ktoś by napisał coś o decku a bzdety przeniósł na sb / priv xD?

Bo ja na przykład nie znam się na tym decku, nie wiem co robią niektóre karty, ale widzę decklisty i w ciemno strzelam random myślami:

- 3 Pody mają tu prawo bytu przy latających Onsalughtach, Garunixach, etc?
- Czy Feniks to tutaj standard? Format nie jest jakiś heavy backrow, a i tak widzę tu w pytę s/t removalu?
- 3 Rekindlingi to tutaj nie za dużo? Flamvell engine częściej się gra czy nie? Tbh nie widzę dla niego miejsca.
- 3 Skill Drainy? W ogóle dziwne te trap line-upy? Jakieś hand trapy, zwykłe trapy?

Jakieś inne buidy, jakieś co coś topły xd?

Hunt

Odp: Fire King
« #7 04 Wrzesień, 2013, 23:26:45 »
+1
Za dużo Fire Fistów jak na tylko 2 Fire Formation, zwłaszcza w pierwszym buildzie. W najlepszym wypadku użyjesz dwóch z nich, trzeci jest Normal Monsterem (wiem, że jak wcześniej wyciągniesz Fista, to może Ci wyciągnąć Tenki, ale jak dla mnie gra nadal nie warta świeczki). Grałbym 1 Beara na 2 Tenki.

W buildzie ze Skill Drainem możesz jeszcze grać Barbarosy, bo działają też z Trade-Inami, które z kolei wrzuciłbym za PoDy, bo PoDy są tutaj takie sobie. Albo Ci coś wróci w SP i automatycznie zablokuje PoDa (a wracać może co turę niezależnie od Ciebie i będziesz siedział z tym martwym PoDem, może nawet nie jednym), albo będziesz wolał polecieć w Onslaughta, Wolfbarka, Circle czy Rekindling, bo zwłaszcza z Onslaughtem nie ma na co czekać. Wtedy można jakieś Chalice'y popróbować, czy coś.

Skill Drainy swoją drogą są spoko, bo i tak większość się aktywuje w grave'ie, a Drain nadal uwala masę decków.

Jeśli chodzi o ilości i obecność pozostałych kart, to na razie nic nie mówię, bo w tym formacie tym jeszcze za bardzo nie grałem, ale w Trapach ten Warning, BTH, CED czy nawet jakieś Mirrory mogłyby się znaleźć (no Warning przede wszystkim).

Regis

Odp: Fire King
« #8 05 Wrzesień, 2013, 17:49:44 »
+2
Dzięki wszystkim za ogólnie pozytywne opinie xD co do kwestii merytorycznych:

Cytat: Soul
- 3 Pody mają tu prawo bytu przy latających Onsalughtach, Garunixach, etc?

Ja osobiście nie trawię PoDów w tym decku i dedziły mi strasznie. W talii gdzie sypie sie tyle ssów na jedną ture oczywistym jest ich zaleganie. Dodałem je do decklist przede wszystkim sugerując się postami i buildami na innych forach, a w szczególności DGZ, gdzie zarówno przed jak i po bance wrześniowej istniał swojego rodzaju hype na wsadzanie PoDów uzasadniając, że to jest najbardziej uniwersalna karta, a gdy przychodziło rozmawiać o jakiś zmianach to zazwyczaj zaczynało się formułką- "wstaw PoDa za coś". Z mojego punktu widzenia, nawet wsadzane przez Ciebie wszędzie Upstarty lepiej by sie tu sprawdziły, gdyż Draw Power to jest chyba jedna z większych słabości tego decku. Bo mając np. 3 Garunixy i 1 Nephtysa to wiadomym jest, że Trade-In to najlepiej do tego stworzona karta, jednak jest coraz więcej decków tego typu, które Nephtysa pomijają, a czasem wręcz graja tylko 2 Garunixami i wtedy ww. Trade-Iny zalegają.

Anyway wracając do pierwotnego wątku- sam od siebie PoDów nie polecam, nie stosuje, jednak je tu opisałem, bo zawsze bedzie pewna grupka osób, która będzie sie ich domagała ;) (dzięki temu tez, zobaczyłem byka w swoich decklistach- i źle przepisałem jedną wrzucając właśnie Pody zamiast Trade-inów^^)


Cytat: Soul
- Czy Feniks to tutaj standard? Format nie jest jakiś heavy backrow, a i tak widzę tu w pytę s/t removalu?

Nie jest standardem. Prawda jest taka, że jego użyteczność była znacznie większa przed ostatnią banką (przede wszystkim ze względu na fakt, że tych trapów sporo odstrzelili- Judgement, EEV, polimitowane CEDy i BTH) i był bezcenny szczególnie na dziadostwa typu Evliswarm czy Fire Fist. Bo o ile jak wszedł Ophion to i tak było często gęsto pozamiatane, jednak te akurat decki mocno się zastawiają w tisach i czasem 1 Storm nie wystarczył. Teraz faktem jest, że nie ma zarówno ani Storma, ani większej ilości trapów+ doliczając fakt, że są i MST i Pojedyczny Goryl i Blaster, który to może sprzatnąć- to faktycznie trzymanie Sacreda nie jest koniecznością. Nie mniej jednak, jeśli ktoś faktycznie chce mieć target pod Trade-in, by konsystencja była lepsza+ jeśli komuś zależy na klocku, którego nigdzie indziej nie można tak łatwo wystawić to wydaje mi się, że Feniks może być dobra opcją.

Cytat: Soul
- 3 Rekindlingi to tutaj nie za dużo? Flamvell engine częściej się gra czy nie? Tbh nie widzę dla niego miejsca.

Coraz częściej widuję buildy w których w ogóle nie gra się Rekindlinga xD Ale do rzeczy wracając- zakładając, że rezygnujemy z Flamvell engine'u to 2 Rekindlingi zdecydowanie wystarczą (prosta matma- zostaje pod nich równo 6 targetów, nie ma sensu pakować ich więcej). Co zaś tyczy się samych Flamvellów- Firedog to od czasu wydania JOTL syf. Jedynym plusem przemawiającym na jego korzyść jest fakt bycia targetem pod Rekindling. Wyciągarek z decku mamy na pęczki (Garunixy, Onslaught), w dodatku każda z nich robi to lepiej, więc z psiaka można rezygnować.

Co do Magiciana to jestem już trochę mniej obiektywny, żeby nie powiedzieć ultra subiektywny. Mimo iż jego efekt sam w sobie jest do d**y to uważam, że jest on najlepszym tunerem w tym decku. Cenię sobie synchro lvl. 8 (z czego jeden, jeszcze bardzo ważny dla tego decku u nas nie wyszedł, a idzie z nim głupie loopy robić) i biorac pod uwage fakt, ze wiekszość fire kingów + wolfbark to 4; + jest targetem pod rekindlinga co przemawia do mnie tym bardziej. Pewnie pojawi się zaraz opinia, że przecież jest Veiler, którego można do maina wrzucić i z Blasterem spokojnie tą ósemkę wygeneruje. Jednak po pierwsze- po co marnować taką swietna karte jak Veiler, skoro jego głównym zadaniem nie jest służenie jako synchro material? Po drugie- nawet jesli już zużyjemy go do synchro, to efektywny będzie tylko z Blasterem. Z mały Garunixem synchro lvl4?-lipa; z małymi Fire Kingami synchro lvl5?-Catastor, Armades- tez trochę lipa; z dużym Garunixem też się nic nie sklei. Za to z takim Magicianem mamy i łatwe ósemki i z małym Garunixem klei się BRD, lub Ancient Fairy Dragon (który może być bezcenny w przypadku nowych Dragon Rulerów i Dragon Ravinie na nich stosowanych,; DW; Bujinów z Gardenem etc); z Blasterem mamy Star Eatera. Podsumowując- i tak każdy zrobi to co mu bedzie lepiej leżało w tej kwestii :P ja osobiście Magiciana lubie i stosuje, ale nie uważam go za mus.

Cytat: Soul
- 3 Skill Drainy? W ogóle dziwne te trap line-upy? Jakieś hand trapy, zwykłe trapy?

Skill Drainy ze wzgledu na mechanike decku wydają się najlepszą obecnie opcją. Wiadomo, że Skill Drain w polu bedzie średnio obchodził takie Dragon Rulery, czy Mermaile. Jednak Verze, FFy, Constellary czy nawet Blackwingi może już mocniej zaboleć. Ogólnie trap lane zazwyczaj obracał się głównie wokół 4 kart- Skill Drainie, Call of the Haunted, Torrential TributeGeneration Shift- który potrafi bardzo fajnie nakręcać nam kółko oparte na Barongu. Bardzo sporadycznie spotykałem się z Warningami, BTH, trochę częściej z Compulsorkami, ale gdybyś poszukał na necie to dojdziesz do podobnych wniosków. Dlaczego? Ciężko mi powiedzieć.

Co zaś do handtrapów- ani razu Maxx "C" nie spotkałem w main decku. W sidzie owszem, natomiast w mainie mi się nie zdarzyło. Dlaczego- nie wiem również- choć z drugiej strony gdybyś teraz kazał mi wrzucic Maxxy kosztem czegoś, to nie miałbym pojęcia co wypierdzielić. Veiler to zupełnie inna sprawa i teraz to bardzo częsty main, który tak jak pisałem wcześniej wypiera starsze np Flamvellowe techy.

Cytat: Hunt
Za dużo Fire Fistów jak na tylko 2 Fire Formation, zwłaszcza w pierwszym buildzie. W najlepszym wypadku użyjesz dwóch z nich, trzeci jest Normal Monsterem (wiem, że jak wcześniej wyciągniesz Fista, to może Ci wyciągnąć Tenki, ale jak dla mnie gra nadal nie warta świeczki). Grałbym 1 Beara na 2 Tenki.

W tym wypadku muszę chyba dłużej posiedzieć i sprawdzić. Pamietam chociażby na naszych, polskich realiach- ak1ra jakoś topnał na warszawskim lokalu Fire Kingiem gdzie na 3 Tenki i 3 Tenseny były 3 Miśki i 2 Goryle. Z ciekawości zagralem sobie dośc podobnym buildem i nawet działało (a to był chyba jakoś kwiecień lub maj, jeszcze przed Tachyonem, przed JOTL, gdzie nie było Yakshy, nie było Wolfbarka, więc też to troch inaczej wyglądało) Wydaje mi się (narazie w teorii), że optymalnie do tych 2 Tenkich byłoby dorzucić np 2 Tenseny i wtedy grać 2 Miśkami i Gorylem. Potestuje i napiszę (chyba bede musiał założyć rubryczke w tym artykule typu Sól- spostrzeżenia xD)

Wrzucę narazie jakieś tymczasowe decklisty, gdyż przyznam szczerze, że od czasu nowej banki nie zagrałem aż tak wielu meczy tym deckiem niż innymi. Kierując się zapytaniem o jakieś decklisty Fire Kingów poprzegladałem Toronto i przyznam szczerze, że byłem zaskoczony brakiem jakiegokolwiek FK w chociażby top 32 (gdzie po nowej bance wydaje się miec lepsze pole do popisu, poprzez brak Macro Shitów). Zaskoczyło mnie to równie mocno jak słaba postawa Fire Fistów na tym YCSie.
Anyway- być może to tylko pierwsze takie przetasowania. Osobiście czekam na San Francisco, gdzie już ludzie trochę bardziej się ograją i odnajdą w nowej bance i wtedy może coś Fire Kingowego wypłynie^^


EDIT: Idę poprawiać posta estetycznie, by nasz forumowy esteta Iza nie miał się czego przyczepić xD
« Ostatnia zmiana: 05 Wrzesień, 2013, 17:58:12 Regis »

Mich

Odp: Fire King
« #9 05 Wrzesień, 2013, 17:54:37 »
0
Whoa
Nie miałem pojęcia że The Seal of Orichalcos jest grywalną kartą na turnieje, myślałem że jest tylko jako karta kolekcjonerska. A co do artykułu to naprawdę fajny

Regis

Odp: Fire King
« #10 05 Wrzesień, 2013, 17:56:53 »
0
Tak wyszła w Legendary Collection 3 i jest w pełni grywalna. I tutaj jak w mało których deckach jest bardzo użyteczna ^^

Hunt

Odp: Fire King
« #11 05 Wrzesień, 2013, 18:17:39 »
+2

Cytat: Hunt
Za dużo Fire Fistów jak na tylko 2 Fire Formation, zwłaszcza w pierwszym buildzie. W najlepszym wypadku użyjesz dwóch z nich, trzeci jest Normal Monsterem (wiem, że jak wcześniej wyciągniesz Fista, to może Ci wyciągnąć Tenki, ale jak dla mnie gra nadal nie warta świeczki). Grałbym 1 Beara na 2 Tenki.

W tym wypadku muszę chyba dłużej posiedzieć i sprawdzić. Pamietam chociażby na naszych, polskich realiach- ak1ra jakoś topnał na warszawskim lokalu Fire Kingiem gdzie na 3 Tenki i 3 Tenseny były 3 Miśki i 2 Goryle. Z ciekawości zagralem sobie dośc podobnym buildem i nawet działało (a to był chyba jakoś kwiecień lub maj, jeszcze przed Tachyonem, przed JOTL, gdzie nie było Yakshy, nie było Wolfbarka, więc też to troch inaczej wyglądało) Wydaje mi się (narazie w teorii), że optymalnie do tych 2 Tenkich byłoby dorzucić np 2 Tenseny i wtedy grać 2 Miśkami i Gorylem. Potestuje i napiszę (chyba bede musiał założyć rubryczke w tym artykule typu Sól- spostrzeżenia xD)

No właśnie, na 3 Tenki i 3 Tenseny, a tutaj masz tylko 2 Tenki i nic więcej. Jak dla mnie 1 Bear wystarczy, nie ma co marnować slotów na karty, które ewentualnie mogą być, ale nie muszą. Gorilla możesz trzymać w side, chociaż s/t removalu powinno już być dość, zwłaszcza, że masz Nephthys, którą łatwo uruchamiasz Yakshą.

Wolv

Odp: Fire King
« #12 05 Wrzesień, 2013, 18:22:37 »
0
Czytam, czytam, czytam... Płaczę.

Mam naprawdę ogromne wrażenie, że OP nie grał tym za dużo.

Zaczynając od rzekomego dostępu do 7 (wezwij dwa blastery w turę, i dare you) po mainowanie triple Duality.

Płaczę.

PS. A FK nie topnęło Toronto, bo bardzo często masz clog ręce, a żeby uzbierać zestaw do zabijania, trzeba się napracować (Barong musi dostać efektem itd)

Regis

Odp: Fire King
« #13 05 Wrzesień, 2013, 18:53:19 »
+1
Zagrał, zagrał, za to mam wrażenie, że Ty czytasz dość wybiórczo (co zresztą pokazałeś już nie raz, nie dwa ;) )

Nigdzie nie napisałem, że wywalanie rank 7 to główna domena tego decku. To nie Mermail, czy Ruler. Ten deck najczęściej wygrywa, bez summonu czegokolwiek z Extra (dlatego tak rewelacyjną opcją jest The Seal of Orichalcos, przy którym zamknięcie decku zbyt mocno nie boli). Ty masz gwałcić Garunixem i nim wygrywać- to jest podstawowe założenie. Rank 4, Synchro 8 są stosunkowo łatwe do wprowdzenia i jesli w ogóle chcesz coś z Extra przywoływac to bedzie to któreś z tej dwójki.

Co do Twojego spostrzeżenia o Blasterze przy 3 Podach odsyłam nieco niżej, gdzie dość obszernie opisuje co myślę o Podach w tym decku, dlaczego osobiście ich nie stosuje, a dlaczego je wstawiłem.

Mam nadzieje, że potencjalne wyciąganie drzazg przez Ciebie z mego oka zaowocuje lepszą dyskusją, niż tą swego czasu gdzie twierdzileś, że 4 Axis jest ciekawszym i bardziej skompikowanym deckiem niż Mermail ;)

S: Dobrze, że umiesz odpowiadać bardziej kulturalnie niż ja, jedna spina na forum mniej xDDD.
« Ostatnia zmiana: 05 Wrzesień, 2013, 18:59:13 Soul »

Wolv

Odp: Fire King
« #14 06 Wrzesień, 2013, 00:51:27 »
+2
Dobra, tamten post był typowo trollowy, bo z lenistwa nie chciało mi się podpierać argumentów.

Pozdrawiam Soula, który by mnie zbluzgał (jak sam zasugerował), a Ty proponujesz dyskusję - dyskutujmy zatem. Merytorycznie.

ad. PoDów - mea culpa nie doczytałem Twoich późniejszych postów. Zgadzam się z Tobą całkowicie, generalnie to jest tak, że bez PoDów brakuje czasem kluczowego drawu, z kolei z PoDami robi się momentami za wolno i bardziej przeszkadzają niż pomagają. Jeżeli już miałbym się zmusić do grania to max 2.

ad. Rank 7 - ten deck ich nie robi, choćbyś stawał na głowie. Garunix 8, Nephthys 8. Tylko Blastery są rank 7, ale jedyna obecnie opcja na to to jest CotH po Blastera + Blaster, ale to już jest za duży overextending i generalnie się nie używa nic poza rank 4 + synchro 8 (szczególnie, jeżeli zdecydujemy się na FF Boara). Nie marnowałbym slotów w Extra.

Lecimy dalej: Popieram jako techa Orichalcosa. Sam osobiście na to nie wpadłem, ale jak zobaczyłem Twoją sugestię od razu mi się spodobała. Jedyny problemem, że raczej to jest taki wspomagacz grany bez Terraformingów, bo inaczej zaburzymy konsystencję.

Skill Drain - ostatnio bardzo intensywnie testowałem wersję z Drainami, jako iż wolę aby przeciwnik musiał się dekoncentrować - jak ma i Garunixa i Draina to musi się zastanowić co chce obejść najpierw. Problemem jest to, że Garunixowy Dark Hole nie działa. Grałbym jako kartę wspomagającą niźli win condition. 2 sztuki akurat.

Jak już przy Drainach jesteśmy - polecam przetestować do bólu Barbarosy. Przy 3 Garunixach 3 Barbarosach można śmiało pograć 3 Trade-In które pomagają nam dokopać się do kluczowych kart. Barbaros przy skill drainie wiadomo że działa awesome, a do tego dorzućmy jeszcze synergię z Tensu (jeżeli komuś 2 Tenki za mało). Osobiście grałem 3 Garunixy 3 Barbarosy 2 Drainy i 2 Chalice'y i chodziło jak złoto.

Tak przy okazji formacji i splashowania FF engine - Ilość Bearów = ilość formacji -1. Jeżeli gramy tylko 2 Tenki - jeden styknie, jeżeli 2 Tenki + Tensu (ja tak lubię) to 2. 3 raczej się nie zmieszczą, szczególnie jak gramy wersją na drainach.

Jeżeli chodzi o inne S/T dziwi mnie brak Callów w jednym buildzie. Dla mnie 3 CotH to autoinclude w tym decku bo nawet jak rzucają nam ślepe MST to zawsze jest plus (Barong, Garunix, Fretka).

I tak nawiasem - granie 3 Circle to imho overkill, bo w early game nie robią absolutnie nic. Jedyne co może ratować granie ich trzech i dobranie w early to:
- Szybki Lavalval Chain (który zrzuci Garunixa jeszcze sam jest mięsem pod Circle)
- Szybki Foolish Burial (moim zdaniem powinien być trzymany w main)

Ad. Rekindlingów - ZAWSZE 3. To jest ZAWSZE monster reborn i prawie zawsze darmowy XYZ. Mamy 5-7 targetów w tym decku. Nie grać tym to grzech. Karta jest za dobra.

Nephthys jest opcją mocno sajdową. Osobiście częściej wolałbym mieć Goryla niż Nephthysa, bo on jest za wolny (nie wskoczy w turze oppa tylko dopiero w naszej - przeciwnik ma mnóstwo czasu na reakcję).

To na razie tyle, jak sobie przypomnę więcej to nieomieszkam się podzielić. Merytorycznie. :)

PS. FRETKI ZAGŁADY BEST CARD YGO - Grajcie minimum jedną mainowo - polecam i pozdrawiam. :)

Regis

Odp: Fire King
« #15 06 Wrzesień, 2013, 18:57:53 »
0
^^ Przede wszystkim pierwsza rzecz jaką zrobię, to tymczasowe usunięcie tych przykładowych buildów do jutra (bo dzis ide na impreze), bo są pełne byków, najczęściej wynikających z szybkiego przepisania. nie działa w moim trash kompie "prt screen", wiec odpada fajny screen z dna i muszę to robić ręcznie :P wracając do dyskusji:

Cytat: Wolv
ad. PoDów - mea culpa nie doczytałem Twoich późniejszych postów. Zgadzam się z Tobą całkowicie, generalnie to jest tak, że bez PoDów brakuje czasem kluczowego drawu, z kolei z PoDami robi się momentami za wolno i bardziej przeszkadzają niż pomagają. Jeżeli już miałbym się zmusić do grania to max 2.

Dokładnie. Prawda jest taka, że akurat dla tego decku nie ma zbytniej alternatywy- jak już pisałem wcześniej- są niby te Upstarty, ale oddawanie lp oppowi, szczególnie gdy kontroluje np. Rulera czy Mermaila to istne samobójstwo. Trade-Iny bez ósemek są martwe. Złotego środka się nie znajdzie^^

Cytat: Wolv
ad. Rank 7 - ten deck ich nie robi, choćbyś stawał na głowie. Garunix 8, Nephthys 8. Tylko Blastery są rank 7, ale jedyna obecnie opcja na to to jest CotH po Blastera + Blaster, ale to już jest za duży overextending i generalnie się nie używa nic poza rank 4 + synchro 8 (szczególnie, jeżeli zdecydujemy się na FF Boara). Nie marnowałbym slotów w Extra.

Pamiętaj Wilku, że sa jeszcze Circle ;) Blastera z łapy, czy chociażby z decku poprzez Foolisha (choć nie ukrywam, że w tym drugim przypadku to trochę bezsensowna strata jego potencjalnego efektu) do grave'a łatwo upłynnić, a Quick Spell jakim jest Circle tylko jeszcze lepiej umożliwia ten manewr (rzecz jasna jesli ma się cos do zniszczenia na polu). Dlatego też - odpowiadając odrazu na jedną z kwestii niżej przez Ciebie przedstawionych- upierałbym się na Circlach na 3. Masz całkowita racje, że na początku zalegają (już DN nie raz mi udowodnił, że można zacząć gre z 2 Circlami, 1 Torrentialem i 2 Rekindlingami na łapie :P ), natomiast wystarczy jeden Onslaught+ jeden Barong do rozpoczęcia mielenia, w przypadku, którego później Circle sa bezcenne imo. Wracając do rank 7- moim zdaniem to trochę jakby porównać Heliopolisa w DW- niby nie ma zbytniej potrzeby go trzymać, niby też DW nie korzysta aż tak wybitnie z Extra Decku (czekam na spiny Soula xd), niby szkoda marnować dwie Graphy, jednak są sytuacje, gdzie jego przywołanie jest bezcenne (przełamywanie jakiś idiotycznych stallów etc.), dlatego też wydaje mi się, że mieć a nie mieć takiego Big-Eya w pogotowiu to spora różnica. Tym bardziej analizując Twój argument - "że szkoda marnować slotów w Extra"- przeanalizujmy zatem go:

(kliknij aby pokazać/ukryć)

I zakładając, że trzymamy każdego w jednej sztuce, to na pojedynczą sztuke Big-Eye'a, Dracossacka jest miejsce. Wydaje mi się, że Extra tutaj to nie ta bajka co w Mermailu, czy w starym Rulerze, że kombinowało się co upchać, a co wywalić by było dobrze. I pomimo iż jak wczesniej wspomniałem- rank 7 da się tu zrobić(udawało mi się nie raz), to nawet przy założeniu, że i tak ważniejsze i łatiwjsze do zrobienia sa rank 4, 8 i synchro 8 to trzymanie tej dodatkowej dwójki nie robi aż tak ogromnej róznicy.

Cytat: Wolv
Skill Drain - ostatnio bardzo intensywnie testowałem wersję z Drainami, jako iż wolę aby przeciwnik musiał się dekoncentrować - jak ma i Garunixa i Draina to musi się zastanowić co chce obejść najpierw. Problemem jest to, że Garunixowy Dark Hole nie działa. Grałbym jako kartę wspomagającą niźli win condition. 2 sztuki akurat.

O tym Skill Drainie tez dość indywidualnie pisałem, bo to jest fajny tech, wydaje się całkiem adekwatny do obecnej mety. Jednak mam świadomość, że gdy ktoś przychodząc tutaj zobaczy ten artykuł to i tak wybierze opcje w Callami, Torrentialem i jakimś innym random traplanem. Obojetnie czy jest to osoba, która dopiero zaczyna z karcianką przygodę, czy  jest tood jakiegoś czasu zarejestrowany użytkownik- jestem przekonany, że połowa tego forum nie zna rullingów do Skill Draina (podobnie jest z Veilerem, czy chociażby Maxxem, na temat którego móglbym wręcz napisać kilkutomowe pisadło pt. "w jakich okolicznościach ludzie zrzucają Maxxa" xD). Użycie Skill Draina wymaga podstawowej wiedzy na jego temat + umiejętności kombinowania w tym decku. Ludzie z natury sa leniwi i nie chce im się czyms takim grać. W innych buildach masz sprawę jasną- a tu się wsadzi Calle, a tu znajdzie sie miejsce na Warninga, BTH, CEDa, a tu wyjdzie u nas Jeweled to się wstawi Emptinessy i się bedzie dupne loopy robić rodem z odbanowego RO.
Dlatego podsumowując- i tak wyjdzie na Twoje, że bedzie to zazwyczaj pewna opcja wspomagająca niż mainowa ^^

Cytat: Wolv
Jak już przy Drainach jesteśmy - polecam przetestować do bólu Barbarosy. Przy 3 Garunixach 3 Barbarosach można śmiało pograć 3 Trade-In które pomagają nam dokopać się do kluczowych kart. Barbaros przy skill drainie wiadomo że działa awesome, a do tego dorzućmy jeszcze synergię z Tensu (jeżeli komuś 2 Tenki za mało). Osobiście grałem 3 Garunixy 3 Barbarosy 2 Drainy i 2 Chalice'y i chodziło jak złoto.

Ten Barbaros wydaje się być fajnym pomysłem. Osobiście nie próbowałem jeszcze czegoś takiego i w sumie nie wiem czemu go ominąłem. Może to zabrzmi głupio, ale chyba jego dość słaba popularność (bo buildów z nim widziałem niewiele- tak jak teraz przynajmniej przeglądam) wynika z monoatrybutowości na jaką się Fire Kingi winno naciskać. Ciężko mi powiedzieć. Anyway, kierujac sie i Twoim i Hunta spostrzezeniami- potestuje, a na chwile obecną dam jako inne grane karty.

Cytat: Wolv
Tak przy okazji formacji i splashowania FF engine - Ilość Bearów = ilość formacji -1. Jeżeli gramy tylko 2 Tenki - jeden styknie, jeżeli 2 Tenki + Tensu (ja tak lubię) to 2. 3 raczej się nie zmieszczą, szczególnie jak gramy wersją na drainach.

Tu się nawet nie zamierzam kłócić, bo to Ty głównie ciorasz FFami i sie na nich znasz. I tak zazwyczaj jednak Tensu staram się grać (bo bardzo lubie tą karte), więc rozumiem, że 2 Miśki I Gorly to enough.

Cytat: Wolv
Ad. Rekindlingów - ZAWSZE 3. To jest ZAWSZE monster reborn i prawie zawsze darmowy XYZ. Mamy 5-7 targetów w tym decku. Nie grać tym to grzech. Karta jest za dobra.

Jest za dobra, aczkolwiek 3 zazwyczaj właśnie gram w przypadku chociażby pojedynczego Magiciana. Mnie osobiście opcja 2 Rekindlingów przy 3 Barongach i 3 Yakshach odpowiadała. Także tutaj po raz kolejny wchodzi dylemat Flamvell enginu od którego jednak coraz więcej osób odchodzi.

Natomiast Fredką grałem mainowo, jest bardzo spoko, natomiast pozbylem się jej jakis czas temu, bo po prostu musiałem coś powywalać i jakoś ona mi się nawinęła jako pierwsza.


Btw. - fajnie, że sie wywiązała dyskusja i topic spełnił swoje zadanie :D
« Ostatnia zmiana: 06 Wrzesień, 2013, 19:03:03 Regis »

Regis

Odp: Fire King
« #16 05 Styczeń, 2014, 16:56:10 »
0
Up jakąś-takąś deckliste- bo Soul marudzi o upy :P


Banka Fire Kingom dodała dodatkowe Tenki, za to ucięła Blastery. I pomimo braku (oslabienia- jak kto woli) Rulerów z którymi FK miały tragiczny matchup to i tak deck ten ma stosunkowo male szanse z potencjalnymi, znacznie stabilniejszymi topami.



Regis

Odp: Fire King
« #17 10 Kwiecień, 2014, 19:55:42 »
0
Jutro zabiorę się za up, gdyż ostatnio dość mało czasu posiadam. Niewątpliwie wyczekiwany przez wszystkich limit Rekindling, oraz Coach Soldier Wolfbark dość znacząco wpływa na grę Królami Ognia.

More Tommorow.


EDIT: 10.04.2014

Tommorow przesunęło mi się o tydzień, ponieważ student nie kaktus- pić musi.

Mimo iż moja uwaga w wolnych chwilach jest obecnie głównie zajmowana przez Sylvany i Artifacty, to jednak udało mi się rozegrać kilka gier królami.

Szczególnie boli brak Rekindlingów. Co prawda nigdy nie lubiłem gdy dochodziły mi one w większej (właściwie to nawet pojedynczego) ilości na start, jednak obecnie ewidentnie brakuje ich w mid/late game gdy spokojnie naładowany grave prosi się o zgwałcenie oppa w turę. Żeby jednak nie było niedomówień- tak karta na limit (jeśli nawet nie na ban) zasłużyła i co do tego nie ma żadnych wątpliwości- kilka miligramów toksyny mniej w całym systemie.

Z Coachem bywało różnie, bo zdarzały się gry w których potrafiłem nie wpuścić ani jednego. Jednak nazywajmy rzeczy po imieniu- jednokartowy Ark Knight- tym bardziej w czasie gdy na światło dzienne wychodzą takie słodkości jak Beelze of the Diabolic Dragons, lub jednokartowy Excition są zawsze na propsie.

Co w takim razie dodać- opcji jest kilka:

Fencing Fire Ferret- bardzo fajna karcioszka tak jak zresztą już kilka ładnych miesięcy temu pisał Wilk. Często ratowała mi tyłek i byłbym skłonny stwierdzić, że nawet 2 spokojnie by dało radę grać.

Generation Shift- zdejm Baronga, dodaj Yakshe i Baronga-chyba najprostszy przykład. Szybka opcja na napełnianie gravea. Garunix w polu- odpalasz Genration- efekt robi Wietnam na polu a Ty dodajesz sobie drugiego jak gdyby nigdy nic. Przykładów można by mnożyć.

Póki co nie będe oceniał przydatności tego decku w obecnym formacie. W poprzednim już na wstępie go zarżnąłem i poważnie się pomyliłem. Pożyjemy zobaczymy.

Decklista + jej dodanie w pierwszym poście:

« Ostatnia zmiana: 10 Kwiecień, 2014, 20:34:26 Izorist »

G

Odp: Fire King
« #18 10 Kwiecień, 2014, 21:00:30 »
+3
a moze ktos testowal Supply Squad tutaj?:P

Regis

Odp: Fire King
« #19 10 Kwiecień, 2014, 21:03:52 »
0
Cytuj
a moze ktos testowal Supply Unit tutaj?:P

Widział, nie testował^^
W sumie ciekawa opcja, ale narazie nie mam pomysłu za co

Link sponsorowany
 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Ostatnio
Ostatnio 07 Marzec, 2015, 21:25:12
Izorist
Ostatnio 13 Listopad, 2015, 15:21:28
Kanashimi Tomo
Ostatnio 05 Wrzesień, 2015, 10:00:02
SaSuKe
Ostatnio 16 Kwiecień, 2016, 12:22:00
Kali
Ostatnio 17 Marzec, 2018, 23:25:22
Zimon