Wątek: Fire Fist  (Przeczytany 6078 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wolv

Fire Fist
« 21 Grudzień, 2013, 14:52:50 »
+12
FIRE FIST


Ogniste pięści zagościły w świadomości graczy wraz z wyjściem Crimson Blazara i właściwie od pierwszego dodatku zostały uznane za grywalny i solidny deck. Początkowe buildy z Rescue Rabbitem współrządziły wraz z Mermailem w mecie przed smokami. Na przestrzeni 3 kojelnych boosterów Fist był kolejno uzupełniany i wzmacniany, jednak pozostawał przyczajonym Tygrysem ukrytym Smokiem mety, tylko czasem pokazując pazury (2 miejsce na ARG Circuit St. Louis).

Ogólnym założeniem talii jest wrzucanie Fire Fistów i wspieranie ich Fire Formacjami, które jednocześnie służą za dopałki do siły, jak i paliwo napędzające efekty naszych stworów.

Talia przez ten cały czas ewoluowała, tworząc różne odmiany, generalnie wyróżniamy teraz trzy typy Fire Fista:
3-Axis – oparty na potworach lvl 3 (Brotherhood of the Fire Fist - Rooster, Brotherhood of the Fire Fist - SpiritBrotherhood of the Fire Fist - Leopard)
4-Axis – oparty na potworach lvl 4 (Brotherhood of the Fire Fist - Bear, Brotherhood of the Fire Fist - Dragon, Brotherhood of the Fire Fist - Gorilla)
Dual Axis – połączenie dwóch powyższych

W dużym skrócie 3 i 4-Axis to zupełnie dwie różne talie. Trójka opiera się głównie na abuse Brotherhood of the Fire Fist - Horse Prince I szybkim wysypywaniu się na stół. Kosztem tak wysokiego tempa deck jest cholernie niestabilny. Raz robi OTK bez problemu, a raz dławi się sam sobą, do tego możemy dorzucić ogromną wrażliwość na hand trapy (Maxx "C" rzucony w odpowiednim momencie zabija) i schematyczność. Czwórka dla odmiany jest obecnie najstabilniejszym deckiem mety. Konsystencją przypomina trochę Six Samuraia, tutaj praktycznie niemożliwe jest słabe rozpoczęcie, zawsze jest parę playów do gry. Nie jest może wybitnie szybka, ale jest praktycznie niekontrowalna (ciężko znaleźć twardą kontrę na ten deck, niby Overworked, ale to też trochę sytuacyjne) i jednocześnie może side’ować wszystkie bardziej bezczelne floodgate karty bez większego uszczerbku na stabilności. Dual Axis natomiast jest próbą zaimplementowania wybuchowości 3-ki w idealnie działający mechanizm 4-ki. Moim zdaniem jeszcze nie udało się znaleźć złotego środka, dlatego w poniższej analizie skupimy się na obecnie najlepszym buildzie – 4-Axisie.
 
JAK TO DZIAŁA
Naszą bazę wypadową tworzy skromny, ale niesamowicie solidny line-up stworów. Zaczynamy od podpory naszej talii, dwóch braci działających niemal identycznie: (Brotherhood of the Fire Fist - BearBrotherhood of the Fire Fist - Gorilla. Niedźwiedź odpowiedzialny jest za anihilację stworów, Goryl sprząta niechciany przez nas backrow, w dodatku obaj mają możliwość stosunkowo łatwego wyciągania spelli formacji w stół. Tę dwójkę wspieramy tunerem Brotherhood of the Fire Fist - Boar, który jest floaterem na kształt Mystic Tomato i dodatkowo czasem da nam dodatkową formację. Do tego wszystkiego wkładamy obecnie dwie (moim zdaniem) najsilniejsze karty w tej talli. Pierwszą z nich jest Brotherhood of the Fire Fist - Dragon. Solidne 1800 ATK, dające bardzo łatwy dostęp do trap formacji I najważniejsze – za poświęcenie dwóch formacji mamy wbudowanego Monster Reborna dla FFów, co pozwala nam kręcić łatwe Rank 4. Drugą jest Coach Soldier Wolfbark, którego wyjście dało 4-Axisowi potężnego kopa mocy. Ten pan nie dość, że wskrzesza nam jednego 4 poziomowego Beast-Warriora, to jeszcze robi to CO TURĘ. Wprawdzie w obronie i bez efektu, ale CO TURĘ. Jeżeli umiejętnie go bronimy, Wolfbark staje się naszą najbardziej zabójczą bronią.

Jak sama nazwa wskazuje 4-Axis opiera się na lvl 4 i Rank 4 mosterach. W naszym Extra Decku zatem znajdą się staple typu Gagaga Cowboy jak i zbliżające się dwa chore potwory, tj. Evilswarm Exciton KnightNumber 101: Silent Honor ARK. Jednak to co traktuje o sile Fista, to jego tematyczne XYZ. W czwórce grywane są dwa. Brotherhood of the Fire Fist - Tiger King jest najczęściej robionym przez nas Rank 4. Przy wejściu daje nam darmową formację, a jego drugi efekt pozwala bez problemu objeżdżać najbardziej denerwujące karty typu Wind-Up Zenmaines czy ostatnio Battlin' Boxer Lead Yoke. Po powrocie Fire Formation - Tenki na 3, banalnie łatwy do resolve jest również trzeci efekt, który przy ewentualnym zniszczeniu Tygrysa daje nam w stół np. dwa Wolfbarki, albo Wolfbarka + Beara, których już w tej samej turze można używać. O prawdziwej złośliwości i mocy tej talii świadczy jednak drugi XYZ – Brotherhood of the Fire Fist - Cardinal. Jest trochę cięższy do zrobienia, bo potrzeba mu dwóch Fire Fistów (czyli jednego dobrze użytego efektu Dragona), ale odpłaca się doskonale. Recykling naszych jakże sennych formacji do talii + możliwość popsucia gry przeciwnikowi jest bezcenna. Przed wyjściem Wolfbarka ludzie chceli tym grać tylko ze względu na fakt, że Kardynał jest najzwyczajniej nieuczciwy.

W naszym spell line-up znajdą się przede wszystkim formacje. Wcześniej wspomniane Fire Formation - Tenki jest główny searcherem i da nam dowolnego potwora, którego akurat z talii potrzebujemy. Fire Formation - Tensu z kolei daje nam możliwość dodatkowego Normal Summonu w turze i przy dobrym zakręceniu talią otwiera drogę na wystawienie nawet 3 XYZ w turę. Do tego zestawu poleca się Forbidden Lance, gdyż nasze Fisty są podatne na wszelkiego rodzaju trapy typu Bottomless Trap Hole czy Dimensional Prison. Reszta jest już kwestią osobistych preferencji.

Trapy to też właściwie preferencja. Jedyny obowiązek to grać 2-3 sztuki Fire Formation - Tensen i staple typu Bottomless Trap Hole czy Solemn Warning. Niektóre wersje nie grają nawet Torrential Tribute. Jeżeli maksujemy Lance w spellach i wciąż nam za mało ochrony można się zdecydować na drastyczne zagranie i włożyć Fire Formation - Tenkena, który działa gorzej od Lancy, ale jest searchowalny.

PRZYKŁADOWA DECKLISTA
MAIN:
3 Coach Soldier Wolfbark
3 Brotherhood of the Fire Fist – Dragon
3 Brotherhood of the Fire Fist – Bear
3 Brotherhood of the Fire Fist – Gorilla
1 Brotherhood of the Fire Fist – Boar
2 Effect Veiler

3 Fire Formation – Tenki
3 Fire Formation – Tensu
3 Mystical Space Typhoon
2 Forbidden Lance
2 Pot of Duality
1 Book of Moon
1 Dark Hole

3 Fire Formation – Tensen
2 Fiendish Chain
2 Dimensional Prison
1 Bottomless Trap Hole
1 Torrential Tribute
1 Solem Warning

EXTRA:
3 Brotherhood of the Fire Fist – Tiger King
2 Brotherhood of the Fire Fist – Cardinal
1 Bujintei Kagutsuchi
1 Gagaga Cowboy
1 Maestroke the Symphony Djinn
1 Photon Papilloperative
1 Diamond Dire Wolf
1 Evilswarm Exciton Knight
2 Number 101: Silent Honors Ark Knight
1 Abyss Dweller
1 Crimson Blader

INNE GRANE KARTY
Brotherhood of the Fire Fist - Buffalo
Brotherhood of the Fire Fist - Rooster
Brotherhood of the Fire Fist - Swallow
Onslaught of the Fire Kings
Mirror Force
Fire Formation - Tenken
Fire Formation - Yoko
Fire Formation - Gyokkou
Blaster, Dragon Ruler of Infernos

KONTRY
Nie stwierdzono.
Nie no dobra, czasem działa Overworked
A tak na poważnie to najgroźniejszymi dla tej talii są Black Rose DragonEvilswarm Exciton Knight.

BONUS
Przykładowe decklisty (sam Main Deck) 3-Axisa i Dual Axisa
(kliknij aby pokazać/ukryć)
« Ostatnia zmiana: 19 Lipiec, 2014, 11:59:22 Soul »

Frey

Odp: Fire Fist
« #1 21 Grudzień, 2013, 19:59:28 »
0
Dark Simorgh
Pytanie, dużo daje jako kontra czy nie? W sumie pewnie łatwo się go pozbyć, jak ma się Tenki, ale z drugiej strony blokuje część efektów i trapów już się nie zasetuje.

Kali

Odp: Fire Fist
« #2 21 Grudzień, 2013, 20:45:10 »
0
"w sumie łatwo się go pozbyc" - i jeszcze trudniej wstawic

Marksman

Odp: Fire Fist
« #3 22 Grudzień, 2013, 00:57:02 »
0
Ja bym do kontr na upartego dodał: Malevolent Catastrophe. Du** to  nie urywa ale lepsze niż nic  :P

Blacks

Odp: Fire Fist
« #4 22 Grudzień, 2013, 21:51:16 »
0
Effect Veiler? Fiendish Chain? Bez efektu Bear jest potworem 1600, a Tiger King 2200 XYZ, nie mówiąc już, że psuje to Kardynała. No i Naturia Beast potrafi trochę napsuć krwi.

Samanthar

Odp: Fire Fist
« #5 22 Grudzień, 2013, 22:37:04 »
0
Ja bym dodał jeszcze do tego różnorakie formy removalu/negacji S/T.

Soul

Odp: Fire Fist
« #6 22 Grudzień, 2013, 23:13:35 »
0
Veiler to ciągle -1, sam zabierasz sobie karty, a jak nie przebijesz tego Beara, który będzie miał pod sobą parę trapów, to jesteś na dobrej drodze by wdupić. Działa wtedy, kiedy jest fajnie i masz pole, a opp nie, tj. imo nadaje się tylko gdy idziesz 1st. Fiendish podobna śpiewka, nie przebijesz pota, to w następnej turze masz XYZa. Skill Drain po side niby działa, ale nie bez powodu tu są 3 MST i 2 Lance mainowo + PoDy. No ale lepszy rydz niż nic. Malevolent Catastrophe czasem zadziała, a czasem Goryla ją zje, poza tym odpalasz na atak, a często będą to ataki Beara lub Goryli i plusy dla oppa + jak każdy trap jest wooolna. Już chyba wolę Dust Tornado. Trudno tu o dobre kontry. Tyle chociaż, że teraz Exciton będzie.

Miki

Odp: Fire Fist
« #7 23 Grudzień, 2013, 11:57:19 »
0
Problem z kontrą do ff polega na tym że ten deck w mainie ma odpowiedź na wszytko. Fiendish- 3 lance 3 mst, Veiler- ok przystopuje na chwile play ale z heavy backrow jaki posiada FF obrana tego pota i replay w next turze nie jest żadnym wyzwaniem. Skill draina mogą obejść 3 mst bądź 3 lance. Side Macro Cosmos wydaje się dobrą opcja, Bo odpowiedz FF to 3 mst albo 2 XYZ Cardynał i  Dire wolf

Regis

Odp: Fire Fist
« #8 23 Grudzień, 2013, 15:09:40 »
0
Fajny art- w końcu Wilku sie spiął :D

Pytanie- choć przewodonim tematem jest tu 4-Axis- to czy 3-Axis teraz w ogole coś idzie zrobić (bo nie ukrywam, że to ten wariant zawsze był mi bliższy). Limit Spirita bolesny, od tego czasu niewiele się zmieniło, meta chyba jeszcze bardziej może być nie na korzyść wiec w teorii lipa :/ Ale może ktoś cos do tego jakieś inne przemyślenia ma.

Wolv

Odp: Fire Fist
« #9 23 Grudzień, 2013, 16:25:58 »
+1
Podziwiam Heat, ile grasz martwych kart. A brak BRD w extra to już pominę.

Zaraz dorzucę jako bonus jakieś przykładowe decklisty 3-axisa i Duala

A odpowiadając na pytanie Regisa - obecnie 3-axis przypomina trochę Karakuri - jak skombisz i przeciwnik nie ma akurat Maxxa/Veilera to nawet idzie coś ugrać. :P

EDIT: Bonus już jest.
« Ostatnia zmiana: 23 Grudzień, 2013, 16:45:47 Wolv »

Regis

Odp: Fire Fist
« #10 23 Grudzień, 2013, 21:49:16 »
0
Dzięki Wam- szczególnie Wilku- o takie cóś mi chodziło.

I faktycznie- zapominam wciąż, że Blaster na limicie teraz gnije :/

Kali

Odp: Fire Fist
« #11 23 Grudzień, 2013, 23:01:14 »
0
artykuł średni na jeża swoją drogą, nie dowiadujemy się nic nowego z tego, na dodatek kazdy build 4axisa jest taki sam

Wolv

Odp: Fire Fist
« #12 23 Grudzień, 2013, 23:47:28 »
+1
artykuł średni na jeża swoją drogą, nie dowiadujemy się nic nowego z tego, na dodatek kazdy build 4axisa jest taki sam

Kali, to ma być wpis informacyjny, dla ludzi, którzy chcą mieć ogarnięte podstawy talii. Jak chcesz, to mogę Ci walnąć stronę A4 dlaczego warto grać Buffalo (jestem prawdopodobnie jedyną osobą na świecie, która tak uważa) i napisać o tym jak Swallow wygrywa gry, ale nie o to tu chodzi. ;)

Panda

Odp: Fire Fist
« #13 24 Grudzień, 2013, 15:15:04 »
+1
Jak chcesz, to mogę Ci walnąć stronę A4 dlaczego warto grać Buffalo (jestem prawdopodobnie jedyną osobą na świecie, która tak uważa) i napisać o tym jak Swallow wygrywa gry, ale nie o to tu chodzi. ;)
Ja bym z chęcią poczytał :)

Kali

Odp: Fire Fist
« #14 24 Grudzień, 2013, 19:09:49 »
0
ja również :D

Soul

Odp: Fire Fist
« #15 12 Styczeń, 2014, 12:25:26 »
+1


Mój build póki co, na extra nie patrzeć, 1 Emperor na pewno poleci.

Poza tym 3 Roostery to chyba jednak za dużo, Tenseny sucks dick toteż nie gram Smoków, aczkolwiek może wrócę do 2 Smoków za Roostera, Goryle i 2 Tensenów za MFy / coś.

Rekindlinka nie ma, bo zapomniałem, że istnieje xD. 1 sztukę bym spróbował, to jednak dead na start i często win moar.

A Gyokkou to mvp, podwyższyłem na 3 i póki co nie narzekam, ale jest lotne.

Goro

Odp: Fire Fist
« #16 12 Styczeń, 2014, 16:01:11 »
0
A to mój build, zmieniany dziesiątki razy, aż doszedłem do limitu multi axisów ;D
Soul, spróbuj sobie zephyrosa, w tym decku jest naprawdę opny ;)

Soul

Odp: Fire Fist
« #17 13 Styczeń, 2014, 12:46:42 »
0
ARG top8

Dual Axis:

3xBrotherhood of the Fire Fist - Leopard
1xBrotherhood of the Fire Fist - Spirit
3x Brotherhood of the Fire Fist - Bear
1x Brotherhood of the Fire Fist - Gorilla
1x Brotherhood of the Fire Fist - Dragon
2x Brotherhood of the Fire Fist - Rooster
2xCoach Solider Wolfbark
1xEffect Veiler

3xFire Formation - Tenki
3xFire Formation - Tensu
3xFire Formation - Gyokkou
3xMystical Space Typhoon
3xRekindling
1xForbidden Lance
3xPot of Duality
1xBook of Moon

1xFire Formation - Tensen
1xSolemn Warning
1xBottomless Trap Hole
1xMirror Force
1xTorrential Tribute
1xBlack Horn of Heaven

4-Axis

3x Brotherhood of the Fire Fist - Bear
2x Brotherhood of the Fire Fist - Gorilla
3x Brotherhood of the Fire Fist - Dragon
1xBrotherhood of the Fire Fist - Boar
3xCoach Solider Wolfbark
1xBlaster, Dragon Ruler of Infernos

3xFire Formation - Tenki
2xFire Formation - Tensu
2xFire Formation - Gyokkou
3xMystical Space Typhoon
3xPot of Duality
1xBook of Moon
1xDark Hole

3xFire Formation - Tensen
1xSolemn Warning
1xBottomless Trap Hole
2xMirror Force
1xTorrential Tribute
3xFiendish Chain
1xDimensional Prison
1xCompulsory Evacuation Device

Tbh zastanawia mnie jak w tym dualu mogą działać aż 3 PoDy, ale oh well.

Lampart

Odp: Fire Fist
« #18 13 Styczeń, 2014, 15:47:22 »
+2
Coś z tym gyokku jest na rzeczy


Faktycznie nawet przyjemnie się dualem gra

Soul

Odp: Fire Fist
« #19 13 Styczeń, 2014, 16:05:21 »
0
Co nie xD? Ciekawe ile Sfer / Squalli / MST zalockowałeś. Mnie to działa dużo lepiej niż Lanca.

Lampart

Odp: Fire Fist
« #20 13 Styczeń, 2014, 16:09:27 »
0
w dualu może tak w 4 axisie zdecydoanie wolę wolę mieć zdecydowaną obronę beara i mieć przy ataku wyjebane na MF,prisona czy fiendisha

Soul

Odp: Fire Fist
« #21 24 Styczeń, 2014, 22:07:42 »
+1
So, jak wszyscy wiedzą http://articles.alterealitygames.com/argcs-nashville-top-16-decklists/ tu są fajne decklisty i takowe robią trochę zamieszania. Już myślałem, że Dual jest lepszy od czwórki, a tu pojawia się Steinman.dec na Cardcar D i nie bez powodu wygrywa turniej. Od początku grania czwórką irytowało mnie, że:
- Dragon jest mocno średni;
- Tenseny to crap;
- Deck ma syndrom Glada, tj. mimo, że gra 12 potów + 3 Tenki to nieraz dobiera 3+ i gra się basically z połową startowej ręki i to zbyt często źle się kończyło.

No to Steinman deck rozwiązuje dwa problemy i ogranicza drugi, bo ziomki tam mają tylko 10 normal summonów + 3 Tenki <mimo wszystko to nadal najczęściej przegrywa przez full hand monsterów...>. Jako iż na DN nawet wasze mamy grają teraz Hieratic Rulerem, po pograniu Steinman deckiem można dojść do wniosku, że meczu z nimi przegrać się wręcz nie da xD.

Wolna kontrolka T1, myslałem, że już nie dożyję takich czasów xD.

Lampart

Odp: Fire Fist
« #22 25 Styczeń, 2014, 16:44:10 »
0
Kurde mam dylemat

Wkońcu mam jakiś czas by potestować duala i:
No faktycznie ma łatwiejsze mecze z prohepcy,bujinami,mermailam itp.
Ale
Kurw przegrywa z własnymi rękami

Teraz mam dylemat co brać na berlin :(

Lampart

Odp: Fire Fist
« #23 01 Luty, 2014, 20:01:09 »
0


Moja Obecna wersja, imo 1 tensen daje mi moc przebijania się przez hierat/karakuri fieldy

Soul

Odp: Fire Fist
« #24 01 Luty, 2014, 23:14:30 »
0
Po co ci Trap Stun w side, 3 MST, 2 Gyo, 2 Lance, 1 Stun, 2 Dust, Gorilla, mało ci xD?

Oversidujesz się na smoki, po co ci aż 9 kart, LIMy można wymienić na coś lepszego, np. Mistaki, które też pokryją ci Bujiny, Prophecy na które mało co masz, a na YCS na pewno będzie ich więcej niż Bujinów + jakieś random Infernity, czy cuś.

Z Atlanty pewnie będzie można zlamić xD. Nie byłbym przekonany do Mirrorów, tym dłużej ten format trwa, tym bardziej ten kartonik blows.

Link sponsorowany
 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Ostatnio
Fire King

Zaczęty przez Regis Non-Meta Decks

Ostatnio 10 Kwiecień, 2014, 21:03:52
Regis
Ostatnio 08 Kwiecień, 2014, 21:46:57
Izorist
Ostatnio 09 Czerwiec, 2014, 14:49:32
Bard
Ostatnio 16 Kwiecień, 2016, 12:22:00
Kali
Ostatnio 15 Sierpień, 2019, 04:17:27
Izorist