Wątek: D/D/D (Different Dimension Demon)  (Przeczytany 1477 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kamiru

D/D/D (Different Dimension Demon)
« dnia: 26 Listopad, 2015, 21:20:38 »
+28
D/D/D
(Different Dimension Demon)


    Wraz z ukazaniem się dodatku Dimension of Chaos zawitało do TCG aż 17 kart D/D, dzięki którym wreszcie możemy mówić o pełnoprawnym i względnie grywalnym decku. W poniższym artykule pragnę przedstawić sylwetkę jednego z najciekawszych archetypów ostatnich lat, zarówno pod względem genezy kart jak i gameplay'u, a mianowicie D/D/D. Ale najpierw...
Spoiler
...krótki seans by wczuć się w klimat.

Geneza

    Archetyp wywodzi się z serii Yu-Gi-Oh! Arc-V, w którym jest używany przez Declana Akabę (Reiji Akabę w wersji japońskiej), prezesa Leo Corporation. Sam archetyp składa się wyłącznie z potworów DARK Fiend (z trzema wyjątkami, jeśli chodzi o atrybut). Jego nazwa (w tym jej rozwinięcie, czyli Different Dimension) i stylistyka luźno nawiązują do archetypu D.D., ale te podobieństwa są tylko powierzchowne. Jedno i drugie nie ma ze sobą nic wspólnego.

    Jeśli chodzi o karty, to możemy tu wyszczególnić  trzy grupy, a mianowicie D/D, D/D/D i Dark Contract. Pierwsza z nich czyli potwory D/D których ja lubię nazywać "pionkami", gdyż ich głównym zadaniem jest wspieranie swoich władców, czyli członków drugiej grupy, a mianowicie potworów D/D/D (tych z kolei nazywam "figurami", czyli w skrócie bossami tego archetypu) i na koniec trzecia grupa, czyli Dark Contract i D/D spell/trap karty, które działają jako ogólne wsparcie dla dwóch poprzednich grup.

    Zaczynając od potworów D/D, to w głównej mierze nawiązują one do postaci mitologicznych, z dodatkową domieszką znanych astronomów, w TCG znanych pod zbiorczą nazwą "Savant".

    D/D/D natomiast to w większości historyczni bądź mitologiczni wodzowie, niekoniecznie koronowane głowy, choć z zasady każda z tych kart ma dopisek "King" w swej nazwie. Tutaj także mamy malutką podgrupę, która wyróżnia się tym, że nawiązuje do wydarzeń ostatecznych z różnych religii świata, jak chociażby apokalipsa w chrześcijaństwie czy ragnarök w mitologii nordyckiej. Warto nadmienić, że ich japońskie nazwy to gry słowne, nadające poszczególnym potworom określenia związane z pozycjami i działaniami w firmach, jak na przykład CEO.

    Motyw korporacyjny widoczny jest także w ostatniej grupie, czyli Dark Contract (w skrócie DC) i pozostałych spellach i trapach (np. D/D/D Human Resources, nawiązującym do zarządzania zasobami ludzkimi). Poniżej postanowiłem zebrać to wszystko w formie tabeli, w której wyszczególniłem każdą z kart archetypu (z dodatkowym dopiskiem, czy jest już dostępna w TCG, czy jeszcze nie):

Spoiler
Nazwa karty Nawiązanie TCG?
D/D BerfometBerfometBelfegorTak
D/D LamiaLamia (mitologia greckasłowiańska)Nie
D/D LilithLilithNie
D/D Necro SlimePrawdopodobnie NightshroudDarkness NecroslimeTak
D/D NighthowlWycie wilkówNie
D/D PandoraPandora i jej puszkaTak
D/D Swirl Slime-Tak
D/D CerberusCerberNie
D/D OrthrosOrtrosNie
D/D Proud ChevalierKawaler (franc. Chevalier)Nie
D/D Proud OgreOgrNie
D/D Savant CopernicusMikołaj KopernikNie
D/D Savant GalileiGalileuszTak
D/D Savant KeplerJohannes KeplerTak
D/D Savant NewtonIsaac NewtonNie
D/D/D Kaiser the ConquerorNieznany cesarz (niem. Kaiser), prawdopodobnie Karol Wielki lub Otton I WielkiNie
D/D/D Dragon King PendragonKról Artur lub Uther PendragonTak
D/D/D Doom King ArmageddonCEOArmagedonNie
D/D/D Oblivion King Abyss RagnarokPrezes/Przewodniczący (jap. Kaichō 会長 ang. Chairman) i RagnarökTak
D/D/D Rebel King LeonidasLeonidas ITak
D/D/D Chaos King ApocalypseDyrektor biura (jap. Kyokuchō 局長 ang. Bureau director) i ApokalipsaNie
D/D/D Dragonbane King BeowulfBeowulfNie
D/D/D Flame King GenghisTemudżyn (Czyngis chan)Nie
D/D/D Oracle King d'ArcSt. Joan, Guardian Angel JoanJoanna d'ArcTak
D/D/D Wave Oblivion King Caesar RagnarokD/D/D Wave King CaesarD/D/D Oblivion King Abyss RagnarokTak
D/D/D Cursed King SiegfriedSygurdNie
D/D/D Gust King AlexanderAleksander MacedońskiNie
D/D/D Duo-Dawn King Kali YugaZakład/założenie/ustalenie (jap. Sōgyō 創業 ang. Establishment) i KalijugaTak
D/D/D Marksman King TellWilhelm TellTak
D/D/D Wave King CaesarGajusz Juliusz CezarTak
Dark Contract with the GateBramy piekiełTak
Dark Contract with the Swamp KingKing of the SwampTak
Dark Contract with the YamimakaiKing of Yamimakai, Dark BladePitch-Dark DragonNie
Contract LaunderingPranie pieniędzy i król z serii kart RoyalTak
D/D RebuildModernizacja, D/D/D Human ResourcesMokey MokeyNie
D/D RecruitRekrutacja, król z serii kart Royal i potwory z archetypu D.D.Nie
D/D/D Contract ChangeZmiany w kontrakcje/umowieTak
D/D/D Human ResourcesZarządzanie zasobami ludzkimiTak
Dark Contract with RenewalRenegocjacja warunków kontraktu/umowyAnime Only
Dark Contract with ErrorsBłąd w kontrakcie/umowie i Fiendish ChainTak
Dark Contract with the WitchDark WitchTak

Karty i Gameplay

    W tym miejscu wypada wspomnieć, że deck nie należy do prostych i raczej nie polecam go początkującym graczom. O ile w TCG posiadamy na razie ograniczoną pulę kart, co z pewnością sprzyja nauce gry, o tyle w przypadku OCG pula jest już zbyt duża, co na pewno nie ułatwi sprawy, jeśli chodzi o naukę.

    Ale przejdźmy do rzeczy. Mimo posiadania w swoich szeregach znacznej grupy potworów pendulum, D/D/D nie są klasycznie rozumianym deckiem pendulum. Raczej w tym przypadku wolę określenie "deck z kartami pendulum", gdyż sam summon, jak i potwory w skalach zdarzają się bardzo rzadko (po prostu nie jest to tu najbardziej opłacalny sposób gry).

    Jeśli chodzi o same karty, to nasz gameplay oscyluje najbardziej wokół kart Dark Contract. Staramy się wykorzystywać je jak najczęściej, przy okazji niwelując lub wręcz przekształcając ich negatywne efekty w Standby Phase ("Once per turn, during your Standby Phase: Take 1000 damage") na swoją korzyść. Gdy to nam się już uda możemy przejść do szybkiego zasypywania pola silnymi potworami D/D/D, które zazwyczaj z łatwością rozprawiają się z naszym przeciwnikiem na przestrzeni paru tur (zazwyczaj nie więcej niż 3-4).

    Najważniejszym z DC jest bez wątpienia Dark Contract with the Gate. Coturowy search pozwala nam szybko uzupełniać braki zasobów, co jest bez wątpienia kluczowe, jeśli chcemy wygrać pojedynek. Dlatego pragniemy jak najszybciej dokopać się do tej karty. Pomaga nam w tym D/D Savant Kepler. Jego niski level powoduje, że możemy używać One for One, by szybko przywoływać go na pole, dodatkowo wypełniając nasz cmentarz (koszt spella) i wyszukując dowolną kartę DC (efekt Keplera przy summonie). Sam level to nie problem, zawsze możemy wykorzystać D/D Berfomet, dzięki któremu zyskujemy kolejną opcje wyszukiwania kart DC w postaci efektu D/D/D Wave King Caesar.

    Gdy już mamy zapewnione zasoby, możemy przejść do wysypu naszych D/D/D. Kluczowe w tym momencie jest zapewnienie sobie ochrony przed negatywnymi efektami naszych kontraktów (wspomniany wcześniej efekt w Standby Phase). Do tego może posłużyć stary, dobry D/D/D Rebel King Leonidas bądź D/D/D Oracle King d'Arc, do której mamy aż 3 sposoby dojścia, a mianowicie Dark Contract with the Swamp King, D/D Necro SlimeD/D Swirl Slime.

    Przez chwilkę zatrzymam się przy D/D Swirl Slime. Poza efektem wzywającym fuzje dodatkowo pozwala nam na łatwe przywołanie potwora D/D z ręki, co jeszcze bardziej napędza nasze wysypy. Głównym beneficjentem tego efektu jest D/D/D Oblivion King Abyss Ragnarok, czyli chyba najlepsza karta D/D. Świetny pendulum efekt (właśnie w jego przypadku robimy wyjątek i wstawiamy kartę do skali) i dodatkowo dwa bardzo dobre efekty jako potwór. Pierwszy pozwalający pozbywać się utrudniających nam grę potworów przeciwnika i drugi umożliwiający wysyp z opcją wystawienia potworów XYZ rank 8, takich jak Divine Dragon Knight Felgrand czy niszczycielski D/D/D Duo-Dawn King Kali Yuga.

    Jak na razie mamy w tym decku dostęp do potworów  Fusion i XYZ, z czasem może dostaniemy w TCG archetypowe tunery i synchro. Do tego czasu, jeśli chcemy grać białymi kartami, to chyba najlepszą opcją będzie wybór Stygian Security. Podobnie jak Kepler, może zostać wyszukany przez One for One i dodatkowo, jak wspomniana przed chwilą karta, może być opcjonalnym searcherem dla naszego Savanta. Choć czy jest to dobra opcja? Pozostawiam to do oceny każdemu zainteresowanemu grą tym deckiem, mnie osobiście nie przekonuje.

    W tym momencie wypada jeszcze wspomnieć o D/D/D Wave Oblivion King Caesar Ragnarok, który w nadchodzących czasach będzie bardzo dobrą odpowiedzią na wszelakiego rodzaju trudne do zdjęcia potwory. Jego efekt, co wydaje się ogromną zaletą, nie targetuje, dzięki czemu pozwala nam pozbyć się praktycznie wszystkiego, bez względu na efekt danego potwora. Jedynym wymaganiem jest to, by przeciwnik posiadał co najmniej 2 potwory, a my co najmniej jedną, inną kartę D/D lub DC, jak chociażby wcześniej wspomniany Dark Contract with the Swamp King, który  może ułatwić nam przywołanie tego kolosa w stylu przypominającym Miracle Fusion w HERO decku.

Informacje i Rullingi

    Gdy już wiemy, jak grać i mamy przygotowany deck, czas by wyjaśnić pare kluczowych kwestii. Poniżej wypunktowałem co ważniejsze informacje i rullingi z którymi powinien zapoznać się każdy zainteresowany grą tym archetypem:

1. Monster Effect D/D Savant Galilei nie może być użyty w Damage Stepie.

2. Monster Effect D/D Savant Kepler może być użyty w Damage Stepie.

3. Redukcja lub rośnięcie skali w przypadku Pendulum Effectów Galilei i Keplera ma miejsce podczas każdego Standby Phase właściciela tych kart. Nawet gdy skala może urosnąć/spaść jedynie o 1, a nawet o 0. Jednak jest tu mała różnica, ponieważ w pierwszym przypadku efekt po "then" zadziała, a w drugim już nie.

4. W przypadku Monster Effectu D/D/D Rebel King Leonidas, Special Summon i odzyskiwanie LP ma miejsce w tej samej chwili.

5. D/D/D Rebel King Leonidas oraz One Day of Peace nie blokują efektów zadających obrażenia, lecz niwelują same obrażenia (czyt. D/D/D Oracle King d'Arc nadal doda nam punkty życia).

6. Efekt Dark Contract with the Gate czy też Dark Contract with the Swamp King nie może być użyty w tym samym chainie, co aktywacja tych kart. Dodatkowo oba DC muszą pozostać na polu, by zresolvować swoje efekty.

7. Dark Contract with the Swamp King oferuje wiele opcji wykonania Fusion Summonu.  Po pierwsze pozwala nam na użycie dwóch potworów z naszej ręki lub pola. I po drugie, w przypadku przywoływania D/D fuzji dostajemy jeszcze 3 opcje do wyboru. A mianowicie: użycia 2 potworów z cmentarza, 1 potwora z cmentarza i 1 z ręki lub 1 potwora z cmentarza i 1 z pola.

8. Solemn Warning nie może być użyty w odpowiedzi na aktywację karty bądź efektu Dark Contract with the Swamp King.

9. W przeciwieństwie do spell DC efekt Dark Contract with the Witch ("You can send 1 "D/D" or "Dark Contract" card from...") czy też efekt Dark Contract with Errors ("You can negate all Trap Card effects on the field...") może być użyty w tym samym chainie, co aktywacja tych kart.

10. Dark Contract with the Witch można aktywować w Damage Stepie (ale nie jego efekt niszczący!).

11. Efekt D/D/D Human Resources nie może być użyty w Damage Stepie.

12. D/D/D Human Resources może również zwracać potwory do Extra Decku (fuzje, synchro i XYZ D/D).

13. W przypadku posiadania na polu zarówno D/D/D Rebel King Leonidas jak i D/D/D Oracle King d'Arc wpływ na effect damage będzie mieć d'Arc, czyli będą one przekształcane w LP gain.

14. Shadow-Imprisoning Mirror nie zaneguje efektu D/D/D Oracle King d'Arc.

15. W turze w której użyliśmy monster Trigger Effectu D/D/D Rebel King Leonidas nadal możemy wykorzystać Quick Effect D/D/D Marksman King Tell.

    Jeśli jest jakaś inna kwestia odnośnie tego decku lub kart w nim się znajdujących, której tu nie poruszyłem a stwarza ona komuś jakiekolwiek problemy to proszę pisać, z chęcią pomogę i rozwinę tą część artykułu.

Przyszłość

    Podsumowując, pozostaje nam czekać na wydanie w TCG brakujących 10 kart z OCG (Armageddon, Lilith, Night Howl, Genghis, Alexander, Recruit, Cerberus, Kaiser, Proud Chevalier i Ogre), dzięki którym deck wreszcie osiągnie pełnie siły i możliwość wykorzystania całego swojego potencjału, jaki niesie za sobą dostęp do fuzji, synchro i XYZ monsterów.

    Na horyzoncie możemy również dostrzec SD Pendulum Domination którego TCG odpowiednik zapewne zawita do nas w okolicach lata 2016 roku. Zawarte tutaj karty jeszcze bardziej podbudują możliwości tego archetypu, prawdopodobnie wreszcie dając mu opłacalny dostęp do Pendulum Summonu.

    Oczywiście nie możemy również zapominać o anime i mandze Arc-V, w których Declan jest jedną z głównych postaci, co niemal na pewno gwarantuje nam więcej supportu w przyszłości. Pytanie tylko, jakiej jakości i czy zmieni on coś w sytuacji D/D/D. Czy deck stanie się meta, czy jednak nadal pozostanie tylko i wyłącznie ciekawą opcją do zabawy?

Kontry

    D/D/D dają mnóstwo opcji gry, przez co są narażone na ogromną ilość kart kontrujących, zarówno tych celujących w potwory, jak i spell i trap karty. Poniżej postanowiłem pogrupować najważniejsze rodzaje kontr. W przypadku wielu z nich nawet nie trzeba się sidować gdyż posiadamy w decku Dark Contract with Errors, lecz to nie zmienia faktu, że nadal owe karty są dla nas bardzo groźne. A więc po kolei:

1. Mass Removal: Dark Hole, Raigeki, Bottomless Trap Hole, Mirror Force, Torrential Tribute, Black Rose Dragon;

2. S/T Removal: Mystical Space Typhoon, Fairy Wind;

3. Banish Grave'a: Dimensional Fissure, Macro Cosmos, Masked HERO Dark Law, Number 80: Rhapsody in Berserk;

4. Blokada Grave'a: Necrovalley, Abyss Dweller;

5. Blokada SS: Vanity's Fiend, Vanity's Emptiness;

6. Blokada wyszukiwania: Thunder King Rai-Oh, Mistake;

7. Negacja efektów: Shadow-Imprisoning Mirror, Skill Drain.

Przykładowe Decklisty

TCG

OCG
« Ostatnia zmiana: 24 Kwiecień, 2016, 10:06:37 wysłana przez Dunkoro »

Regis

Odp: D/D/D
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Listopad, 2015, 22:10:36 »
+2
Cytat: Kamiru gdy biedny Regis publikował w pocie czoła swój art o Infernoidach
Regis wstawia w swój art tabelki tak jak w wikii xoxo^^



Leci plus, zacny art. Szkoda, że wszystkiego z Raging na raz nie dali, to byłoby więcej kombosów do opisywania. A i brakuje mi w "Kontrach" pozycji pt: "Własny Extra" ;D

Dante

  • 65 14
Odp: D/D/D
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Grudzień, 2015, 03:46:00 »
0
Mam 2 pytania:
1. Czy potwory D/D/D liczą się jako D/D?
Chodzi mi o to czy mogę DC with the Gate wyszukać jakiegoś D/D/D czy może tylko D/D.

2. Czy jeżeli XYZ/ Synchro/ Fusion wymagałby potworków D/D to czy mogę użyć też D/D/D?

Razmus

Odp: D/D/D
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Grudzień, 2015, 03:50:19 »
+2
potwory D/D/D są też potworami D/D, ale potwory D/D nie są potworami D/D/D, więc odpowiedź na oba pytania brzmi: tak
Mój kanał na YT: http://bit.ly/RazmusYouTube

Numbers TCG: 112/115

Kanashimi Tomo

Odp: D/D/D
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Grudzień, 2015, 08:20:28 »
0
Analogia niczym z X-Saber i XX-Saber xDD
“Play interests me very much," said Hermann: "but I am not in the position to sacrifice the necessary in the hope of winning the superfluous.” - Alexander Pushkin

Lampart

Odp: D/D/D
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Grudzień, 2015, 09:01:36 »
+4
Pierwotna analogia to: prostokąt nie jest kwadratem ale kwadrat jest prostokątem
Play hard or go home
Członek Kryzysu składowego
 

Number Hunting 41/100(46 TCG)

Kamiru

Odp: D/D/D (Different Dimension Demon)
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Grudzień, 2015, 15:25:10 »
+1
Przez ostatnie parę tygodni doszło do kilku zmian zarówno w TCG (legalny Juragedo w EU i premiera SD Master of Pendulum) jak i w OCG (premiera SD Pendulum Domination) które w mniejszym lub większym stopniu wpłynęły na sposób gry D/D. Z tego powodu postanowiłem dokonać paru zmian w treści artykułu, dodatkowo aktualizując zawarte w nim decklisty. Mam nadzieje że owe zmiany podniosły jego jakość :).
« Ostatnia zmiana: 20 Grudzień, 2015, 21:25:33 wysłana przez Kamiru »

GieHa

Odp: [Tier 3] D/D/D (Different Dimension Demon)
« Odpowiedź #7 dnia: 21 Marzec, 2016, 20:47:09 »
+2


--- main [41] 21 / 12 / 8

1 D/D Berfomet
3 D/D Necro Slime
3 D/D Savant Kepler
3 D/D Swirl Slime
3 D/D/D Oblivion King Abyss Ragnarok
3 D/D/D Rebel King Leonidas
2 Fiendish Rhino Warrior
1 Maxx "C"
1 Scarm, Malebranche of the Burning Abyss
1 Tour Guide From the Underworld

1 Allure of Darkness
3 Dark Contract with the Gate
1 Dark Contract with the Swamp King
1 Foolish Burial
1 One for One
2 Twin Twisters
3 Upstart Goblin

1 Bottomless Trap Hole
1 Call of the Haunted
1 Dark Contract with Errors
1 Dark Contract with the Witch
1 Ring of Destruction
1 Solemn Warning
1 Torrential Tribute
1 Vanity's Emptiness
--- extra [15]

2 D/D/D Duo-Dawn King Kali Yuga
1 D/D/D Marksman King Tell
3 D/D/D Oracle King d'Arc
1 D/D/D Wave King Caesar
2 D/D/D Wave Oblivion King Caesar Ragnarok
1 Dante, Traveler of the Burning Abyss
1 Downerd Magician
1 Ghostrick Dullahan
1 Mecha Phantom Beast Dracossack
1 Number 11: Big Eye
1 Red-Eyes Flare Metal Dragon

--- side [15]

2 Effect Veiler
2 Dark Hole
1 Forbidden Chalice
2 Wavering Eyes
2 Gozen Match
2 Light-Imprisoning Mirror
1 Mask of Restrict
2 Mind Crush
1 Rivalry of Warlords

Rhino Warrior - bo zrzuca nam części kombo i daje odporność na jakieś TT lub Fire Lake'i
Scarm - do wyciągania TGU
TGU - do robienia Dantego
Dante - milluje nam karty + ma te 2500, które przydają się do OTK
TwTw - może nam zrzucić niepotrzebne karty z ręki + zaczepiste na Monarcha
3x Necro Slime - możemy go łatwo posłać na gravę, więc why not
Maxx - wpadł tu 10 minut przed turniejem, więc nie wywalałem nic za niego, ale teraz wywaliłbym jednego Upstarta
1x Swamp King i 1x Berfomet - zazwyczaj jeden King stoi na polu całą gre i mam 6 Slime'ów do fuzjowania, a Berfomet zwyczajnie jest słaby i służy głownie do robienia R4 Cezara

Po premierze Premium Goldów wywaliłem Ssacza i włożyłem Hope Harbringera.

Jeśli coś źle zrobiłem lub nie napisałem to mówcie mi, bo to mój pierwszy raz xD.
« Ostatnia zmiana: 21 Marzec, 2016, 20:52:28 wysłana przez GieHa »
"Gor-ie nie mor-ie... vypiesh do dna."

GieHa

Odp: [Tier 3] D/D/D (Different Dimension Demon)
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Marzec, 2016, 17:26:20 »
+1
Zapomniałem wspomnieć, że pomysłodawcą tego decku jest Lincoln, ale to ja nim dłużej gram (Bo on już nie ma DDD ;D).

+ chcę dodać, że po premierze Beaty można nią grać, ale raczej rzadko wejdzie, bo potrzebujemy tego jednego jedynego Scarma na ręce. ALE. Można effem Dantego wyciągnąć Scarma, a potem CotHem ożywić Dantego, lecz nadal to nie jest jakieś wspaniałe kombo
"Gor-ie nie mor-ie... vypiesh do dna."

Lincoln

Odp: D/D/D (Different Dimension Demon)
« Odpowiedź #9 dnia: 20 Czerwiec, 2016, 15:11:54 »
+3
Kolejny dzień i kolejna okazja by zdominować świat demonów. Tym razem nasi królowie, filozofowie i bestie dostają dosyć SZYBKIEGO kopa od naszych dobrych znajomych z topującego decku (PK Fire); mowa tu o Speedroidach.



Main Deck [ 40 ] [ 23 / 13 / 4]

1 D/D Berfomet
3 D/D Necro Slime
3 D/D Savant Kepler
3 D/D Swirl Slime
3 D/D/D Oblivion King Abyss Ragnarok
3 D/D/D Rebel King Leonidas
2 Majesty's Fiend
1 Speedroid Red-Eyed Dice
1 Speedroid Taketomborg
3 Speedroid Terrortop

1 Creature Swap
3 Dark Contract with the Gate
2 Dark Contract with the Swamp King
1 Foolish Burial
1 One for One
1 Soul Charge
2 Twin Twisters
2 Where Arf Thou?

2 Dark Contract with the Witch
2 Solemn Scolding

Extra Deck [ 15 ]

1 D/D/D Duo-Dawn King Kali Yuga
1 Number 38: Hope Harbinger Dragon Titanic Galaxy
3 D/D/D Oracle King d'Arc
1 D/D/D Wave King Caesar
2 D/D/D Wave Oblivion King Caesar Ragnarok
1 Dante, Traveler of the Burning Abyss
1 Number 11: Big Eye
1 Odd-Eyes Absolute Dragon
1 Odd-Eyes Meteorburst Dragon
1 Odd-Eyes Vortex Dragon
2 Red-Eyes Flare Metal Dragon


Więc tak, do czego służą te robociki w decku na fiendach? Proste! Tutaj możemy w 100% wykorzystać fakt że większość D/D to pendulumy! Dzięki efektowi Terrortopa w połączeniu z Red-Eyed Dice możemy przyzywać nasze Pendulum D/D ze skali, dzięki czemu możemy aktywować ich effekty, ale to nie wszystko! Dzięki graniu tych kart możemy wykorzystywać inne fakty, takie jak to, że kiedy kontrolujemy kostkę, możemy bez problemu użyć Where Arf Thou? żeby dodać sobie takiego Keplera albo Necro Slime by dalej kręcić combo. Dodatkowo dodałem jeszcze Taketomborga by mieć szybszy dostęp do Dantego, więc tak na prawdę mamy multum możliwości.

Teraz omówimy wybory kart w poszczególnych sekcjach.

Jeżeli chodzi o monster line to nie ma co już omawiać bo wszystko zostało powiedziane wyżej poza MajeFiendem. Po prostu double D-Arc play (Necro + Swirl po 2 fuzje) daje nam możliwość szybkiego wprowadzenia 2 mocnych fiendów + fakt że to jest fiend sprawia że DC w/ Witch daje mu solidnego kopa w postaci +1000atk.

Ze spelli wybrałem dwie karty których zazwyczaj ludzie nie grają w tym decku. Mowa tu o Creature Swap oraz Soul Charge. Jeżeli chodzi o Swapa, to po prostu zabieramy Kozmo dla oponenta albo inne fajne zabawki, najlepiej LVL 7-8 byśmy mogli sobie dalej kręcić. Soul Chage natomiast jest to ostatnia deska ratunku w kiedy musimy Clutchować (sytuacja prawie bez wyjścia). To jest nasz comeback dzięki któremu możemy odetchnąć i i wrócić do gry, albo po prostu dokręcić trochę combo. Bo wszyscy lubią mieć w polu dwe Flary, i Kali-Yugę/Harbringera.

Trap line jest ubogi, ale zabójczy. Co do DC w/ Witch to nie powinno być żadnych sprzeciwów, ale co to za shit obok? To starszy brak Notica czyli zapomniany Solemn Scolding! Ogólnie rzecz ujmując to wszystkie nasze karty w s/t są Face-Up, czyli Scolding jest tu idealnym zamiennikiem kiedy ktoś nie ma hajsu na Notki. Testowałem, działa, polecam.

Jeżeli chodzi o Extra to tutaj możecie sami experymentować, ja postawiłem na Odd-eyes engine. Meteorburst wzywa nam D/D ze skali, Absolut chroni i wzywa Meteorbursta co wzywa nam za skali, a Vortex recykluje nam zużytą  skalę by użyć jej jeszcze raz! Czy to nie wspaniałe?

Skoro wszyscy są szczęśliwi, to można powiedzieć tyle. Demony zyskały na szybkości :3

 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
74 Odpowiedzi
4753 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 04 Listopad, 2015, 15:35:39
wysłana przez noblun
36 Odpowiedzi
2557 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 28 Październik, 2015, 10:27:15
wysłana przez Regis
2 Odpowiedzi
569 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 06 Grudzień, 2015, 10:07:38
wysłana przez Razmus
10 Odpowiedzi
1296 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 20 Lipiec, 2016, 14:43:10
wysłana przez Icarus
26 Odpowiedzi
1347 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 24 Listopad, 2016, 21:15:35
wysłana przez Kanashimi Tomo