Wątek: Darklord  (Przeczytany 483 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kanashimi Tomo

Darklord
« dnia: 27 Grudzień, 2016, 23:23:36 »
+4
Darklord


Darklord jest przykładem tego, jak po latach da się wypuścić support tak, aby cały archetyp przestał nim być. Wcześniej traktowany jako wsparcie dla decków Fairy-Type, teraz samodzielny deck o stricte założonej mechanice. Pomimo braku siły do wybicia się do tieru 1, Darklordy w dalszym ciągu są warte uwagi jako solidne T2.

Historia
Darklord (znany w OCG jako "Fallen Angel") jest archetypem złożonym z potworów typu DARK-Fairy. Pierwsi członkowie archetypu Darklordów zostali wypuszczeni w 2008 roku jako V-Jumpowe nagrody, a także (w niektórych przypadkach) karty promocyjne do mangi Yu-Gi-Oh! GX i jednej z gier wydanych na Nintendo DSa (Darklord Desire oraz Darklord Nurse Reficule). Przez 8 lat archetyp nie otrzymywał żadnego supportu, a karty zostały zaobserwowane jedynie jako alternatywa dla "The Agent" decku. W 2016 dodatek Destiny Soldiers dał dla Darklordów nowe karty, które jasno ukształtowały mechanikę i strategię decku, a także uniezależniły je, stawiając jako pełnoprawny deck.

Mechanika
Karty z 2008 roku były rozbite pomiędzy wieloma efektami, jednak głównie supportowały mechanikę wysyłania na grave (Darklord AsmodeusDarklord Zerato) bądź opierały się o nieopłacalny Tribute Summon (Darklord DesireDarklord Edeh Arae). Pomimo wprowadzonej nowości jest to, ironicznie, rozbudowana forma poprzedniego zamiaru : Send, Swarm, Kill. W tym wypadku upiększono to o elementy wysyłania archetypowych kart (więc Spelle i Trapy też są w to wliczane), Swarm z możliwościami nie zabijającymi konsystencji talii (jak to było dotychczas), a także dobicie przeciwnika poprzez zakłócanie zagrywek przeciwnika. Jak to wszystko wygląda?

Każdy z nowych Darklord monsterów posiada 2 rzeczy wspólne, o których należy wspomnieć. Cytując tekst kart:

  • "You can only Special Summon "Darklord ___(s)" once per turn."

  • "During either player's turn: You can pay 1000 LP, then target 1 "Darklord" Spell/Trap Card in your Graveyard; this effect becomes that target's effect when that card is activated, then shuffle that target into the Deck."

Tłumaczyć dużo nie trzeba. Pierwsza rzecz nakłada na nas swarm odpowiednie limity i powstrzymuje od szybkich Xyz Summonów z użyciem tego samego potwora w wielu kopiach, zaś druga pomaga nam w niwelowaniu minusów/wad kart, którymi zagrywamy.

poszczególne potwory
Darklord Ixchel - na początek MVP decku, Searchowalny Draw Power. Napełnianie cmentarza, pozbywanie się niekonsystentnej ręki z niepotrzebnych archetypowych S/T bądź monsterów zdolnych uprzykrzyć życie przeciwnikowi. Dodatkowo solidne staty (głównie w defensywie) czynią z nią ścianę, przez którą ciężko się przebić.

Darklord Nasten - deck cierpi na brak Normal Summon monsterów (Tribute Summon nie wliczamy), a ich granie pogarsza konsystencję. Nasten po części eliminuje ten problem, pozbywając się sytuacji "braku monstera na boardzie". Patrząc na kartę nasuwa się niektórym myśl o Fabled Soulkiusie, który robi minus 2, bez jakichkolwiek plusów. W tym wypadku owe straty nie są aż tak odczuwalne. Zrzucanie S/T archetypowych z ręki pozbywa się dedzących materiałów i czyni je aktywnymi na grave, gotowymi do spełnienia warunków pod efekty Nastena bądź każdego innego Darklorda.

Darklord Amdusc - Po "panu -2" przychodzi czas na "minus 1", który poprawia sytuację w przypadku, gdy ręka jest zawodząca w 100%. Pozwala on na "zamianę" niepotrzebnego elementu z ręki na ten wykorzystany dużo wcześniej, jednocześnie ustawiając siebie (monstera) pod przyszłe wskrzeszenie. Dodatkowo solidna defensywa czyni go świetnym targetem pod archetypowy revival.

Darklord Tezcatlipoca - Rzadko grany, z efektem ochronnym podobnym do Destruction-Avoidable kart takich jak Maestroke the Symphony Djinn, Battlin' Boxer Lead Yoke bądź Number 101: Silent Honor ARK. Służy często jako zabezpieczenie naszego "gotowego już" monster line'a przed kartami pokroju Dark Hole bądź Raigeki. Nie zaczyna ona chaina, a także chroni wszystkie archetypowe monstery (co wielu osobom zdarza się zapomnieć).

Darklord Superbia - Dostępny od 2008 roku Darklord, który nie ma cech wspólnych powyższych Darklordów. Czemu więc jest grany? Jego efekt pozwala nam wskrzesić dowolnego Fairy-Type potwora, gdy Superbia wraca z Grave na pole. Czyni go więc Foodem pod wszelkie możliwe efekty, głównie Trade-InDarklord Ixchel. Co więcej, wskrzeszając Lvl 8 otwiera dostęp do Rank 8, które pomagają wygrać grę.

Darklord Zerato - Drugi "odmieniec" nie dzielący cech swych następców. Z dwóch pozostałych lvl 8 Darklordów (drugim jest Darklord Asmodeus) ten wypada lepiej. Powód prosty : może być wskrzeszony z cmentarza, a jego efekt czyszczący stół za cenę DARK-Attribute monstera jest warty uwagi. Głównie grany jako łatwe Rank 8 z Superbią, a także dodatkowy target pod Trade-In

Darklord Morningstar - "Szef Wszystkich Szefów", diabeł we własnej osobie. Jest jedynym z Darklordów, którego chcemy Tribute Summonować. Karze przeciwników za spam potworami przygotowując "kontrnatarcie". Dodatkowo, wbudowana ochrona przed targetami (przy obecności innego Darklorda) może robić nie lada problem dla przeciwnika. Ostatni efekt, najmniej przydatny, pozwala na odzyskanie LPków z jednoczesnym napełnianiem Grave'a archetypowymi S/T/Monsterami, co daje food pod efekty Darklordów.

Każdy archetypowy S/T ma możliwą aktywację karty "Once Per Turn" na nazwę. Co więcej, trapy wymagają do aktywacji (i jako koszt) wysłania Darklord monstera na cmentarz. Czemu więc te drugie są grane? Otóż same efekty są silne i zakłócają grę przeciwnikowi, zaś koszt nadrukowany na karcie da się obejść. Darklord monstery aktywujące efekt trapa w grave pomijają koszta wspomniane na karcie, co oznacza, że jedyną ceną takiej akcji jest 1000 LP. Co więcej, niwelowana jest wtedy fraza "Once per turn", dzięki czemu jeden Darklordowy S/T, w 2-3 kopiach na grave, może być użyty dowolną ilość razy.

poszczególne spelle i trapy
Banishment of the Darklords - Theme'owy searcher i Consistency-factor szukający KAŻDĄ kartę z archetypu. W zależności od sytuacji pozwala na wyszukanie elementów pod zrzut, dodanie Ixchel poprawiającą sytuację na ręcę, bądź dodanie Darklordowego Revivalu, co zaczyna swarm.

Darklord Contact - Theme'owy revival. Efekt prosty, wskrzesza Darklorda z grave w defensywie (co przy obecnych statach Darklordów należy brać za zaletę). Pozwala na aktywację Superbii w tej samej turze, w której została użyta, napędza swarm. Dodatkowo karta nie targetuje elementu w grave, więc zagrywki z D.D. Crow u przeciwnika wymagają większej rozwagi. UWAGA : wskrzeszanie Superbii poprzez aktywację tej karty na grave (przez efekt Darklorda) spowoduje "missing the timing", gdyż ostatnią rzeczą jest wtasowanie karty, a nie powrót Superbii z grave

Darklord Rebellion - Efekt prosty : bez targetowania niszczysz dowolną kartę na polu. Grave Fuel dla nowych Darklordów, a także food pod Ixchel.

Darklord Enchantment - Kolejny food pod Ixchel. Efekt (znów) bez targetowania pozwala zabrać monstera przeciwnika do końca tury. Pozwala na osłabienie defensywy przeciwnika, ułatwienie OTK, a także na używanie potworów do akcji wprowadzających silniejsze potwory (Tribute/Xyz Summon).

Jak wiadomo, każdy deck musi grać karty, które poprawią siłę. Przy obecnej mecie nastawionej na masywny Special Summon ważne jest zablokowanie tej opcji (Archlord Kristya, Vanity's Fiend oraz Vanity's Emptiness) bądź skontrowanie jej w sposób niosący korzyści (Maxx "C"). Deck gra massive draw power (Allure of Darkness, Trade-In, Pot of Desires), a także korzysta z innych opcji na odzyskiwanie monsterów z grave ( Call of the Haunted, Oasis of Dragon Souls, Soul Charge).

Inne Deck Choice'y
Speedroid Engine  (Speedroid Terrortop + Speedroid Taketomborg - Dostęp do R3 (Dante, Traveler of the Burning Abyss), Tribute Fodder
Denko Sekka - z racji małej ilości używanych trapów
Lava Golem - brak Normal Summon monsterów w decku, dodatkowy target pod Trade-In

Przykładowa decklista
TOP32 / YCS ANAHEIM / Aug2016 / Alan Ernesto Olvera Mendoza
Main Deck [ 40 ] [ 19 / 16 / 5 ]

2 Archlord Kristya
2 Darklord Amdusc
3 Darklord Ixchel
1 Darklord Morningstar
3 Darklord Nasten
3 Darklord Superbia
1 Darklord Zerato
2 Maxx "C"
2 Vanity's Fiend

3 Allure of Darkness
3 Banishment of the Darklords
3 Darklord Contact
1 Soul Charge
3 Trade-In
2 Twin Twisters
1 Upstart Goblin

2 Darklord Enchantment
2 Darklord Rebellion
1 Vanity's Emptiness
Extra Deck [ 15 ]

1 Alsei, the Sylvan High Protector
1 Divine Dragon Knight Felgrand
1 Galaxy-Eyes Cipher Dragon
1 Galaxy-Eyes Full Armor Photon Dragon
1 Number 11: Big Eye
1 Number 23: Lancelot, Dark Knight of the Underworld
1 Number 35: Ravenous Tarantula
1 Number 38: Hope Harbinger Dragon Titanic Galaxy
1 Number 62: Galaxy-Eyes Prime Photon Dragon
1 Number 77: The Seven Sins
1 Number 81: Superdreadnought Rail Cannon Super Dora
1 Number 84: Pain Gainer
1 Number 95: Galaxy-Eyes Dark Matter Dragon
1 Red-Eyes Flare Metal Dragon
1 Superdreadnought Rail Cannon Gustav Max

Side Deck [ 15 ]

1 Darklord Tezcatlipoca
2 Denko Sekka
3 Lava Golem
1 Vanity's Fiend
2 Dark Hole
1 Raigeki
3 System Down
1 Twin Twisters
1 Eradicator Epidemic Virus

Kontry
Darklord pomimo dużej siły jest talią, która jest podatna na blokadę Special Summonu, przez co granie tą talią jest praktycznie niemożliwe. Co więcej, prócz znanych negacji efektów, talia nie znosi Banish Zone'u - zamykania opcji grania "z grave'a". Najmniej ważne, ale wciąż warte uwagi : talia szybko pozbywa się LPków, przez co terminacja jest największym wrogiem. Wszelaki burn może przyczynić się do przegranej.

« Ostatnia zmiana: Wczoraj o 01:11:20 wysłana przez Izorist »
“Play interests me very much," said Hermann: "but I am not in the position to sacrifice the necessary in the hope of winning the superfluous.” - Alexander Pushkin

 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
3 Odpowiedzi
432 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 09 Wrzesień, 2016, 18:01:15
wysłana przez Kanashimi Tomo