Chain Beat (vel. Bunny Kick) Chain Beat - wnerwiający stun, który nazwą początkowo kojarzy się jedynie z Chain burnem. Oba decki różnią się znacznie, choć wykorzystują tą samą mechanikę gry - Chain link.
Jest to deck typowo kontrolny, opierający swą siłę na perfekcyjnym wykorzystywaniu mechaniki gry - chain linków, a także na naszych skoczkach, uparcie kursującymi między między polem, a strefą RFG (Remove from Play), czyli banishem. Mowa oczywiście o
Wind-Up Rabbit, a także
Evilswarm Thunderbird.
Charakterystyczną cechą obu tych panów jest to, że gdy wejdą w pole, niesamowicie ciężko się ich pozbyć, gdyż praktycznie w dowolnym momencie mogą udać się na spacerek, by powrócić chwilę później, co tworzy z nich prawie niezniszczalny duet.
Wielu z was uzna, że prawie niezniszczalny duet jest określeniem mocno przesadzonym. Bo zapewne nie raz zdarzyło sie wam pozbyć ich z pola. Tylko, że to nie jest Evilswarm, ani Wind-Up. Istnieje naprawdę tylko kilka kart zdolnych wysłać naszych podróżników na cmentarz. A i to nie zawsze. Ich effekty aktywujemy w takich momentach, że veiler najczęściej użyty być nie może (Tura przeciwnika, bądź BP). Ich efekt mówi o tym, że WRACAJĄ na pole, nie summonując się za każdym razem. Eff Thunderbirda może być użyty co prawda jedynie, gdy będzie aktywowana jakaś karta, ale w tym decku nie jest to problem.
Tak więc poza dobrze użytym Breakthrough Skillem, Skill Drainem, czy też Imperial Iron Wallem, nie ma chyba kart, które zmuszą naszych podróżników, by udać się w jedną stronę na cmentarz. A na dziki przejazd po Thunderbirdzie też nie za bardzo macie co liczyć, kiedy jest on wspierany kilkoma trapami.
GamestyleOdkąd nie ma
Heavy Storma mozemy sobie pozwolić na wiecej niż do tej pory. Coś na wzór czasów, gdy popularne było "Rajoh, 4 sety, graj."
Jeśli chodzi o samą grę, to używamy chain linków do tego, aby pozbawić przeciwnika opcji, a nie żeby zabić. Gramy chainowalne trapy, które w wielu przypadkach robią -1, podczas gdy tu wychodzimy na 0, bądź na +1. Przykład?
Compulsory Escape Device. Druga wersja CEDa. Jest to karta która nie targetuje, a kosztem jest posiadanie stwora, który może zostać wrócony do decka (po obu stronach pola). Oczywiście w chainie aktywujemy eff naszych stworów. Wpierw nasze stwory usuną się po za grę, by przy pustym polu z naszej strony nastąpił resolve CEDa. My nie mamy nic na polu, a przeciwnik wraca stwora gdzieś do talii. Trzeba uważać, bo token także może zostać poddany działaniu tej karty, jako że powrót do decka jest częścią efektu, a nie kosztem!
Oczywiście, jest to najprostszy z przykładowych Chainów, jakie tutaj stosujemy, gdyż bez większego problemu jesteśmy w stanie używac Accumulated Fortune, które zapewnia nam dostatecznie dużo plusów, aby nie martwić się o swoje własne zasoby. Aczkolwiek widuje się buildy i bez nich, co grzechem nie jest. Nie boimy się także setów naszego przeciwnika. Jaki jest grywalny set, którego mamy się bać, po za wcześniej wymienionymi? Oczywiście, jesli gramy w mecie, gdzie ludzie mainują na nas jakieś kontry (
Imperial Iron Wall), możemy pomyśleć o jakichś MSTkach do maina...
Oczywiście bardzo często zdarza nam się wywoływać u przeciwnika Miss the Timing, gdyż talia ta nie ma z tym większego problemu. Aktywując najpierw np.
Legacy of Yata-Garasu, czy też eff królika, by później odpalić coś, co zniszczy stwora przeciwnika. I tym sposobem np.
Lightpulsar Dragon nie użyje swojego efektu, gdyż w momencie w którym został zniszczony, stos nie jest pusty, a więc nie może się on dołożyć do niego. Zdarza się czasami, że musimy poświęcić jednego z naszych skoczków. Ale najczęściej mamy ich tyle, że nie jest to problemem.
Z uwag końcowych wypadałoby wspomnieć o extra oraz side.
Jeśli chodzi o extra, jest ono potrzebne, mimo iż praktycznie w ogóle nie używane. Używamy w ostateczności, gdyż szkoda nam naszych stworków, których nie mamy znowu aż tak dużo.
Jeśli chodzi o side, to jest on jedną z najważniejszych rzeczy w tej talii. Kto wie, czy nie najważniejszą!
Przykładowa Decklista||Mosters: [11]||
3x
Wind-Up Rabbit3x
Evilswarm Thunderbird1x
Brotherhood of the Fire Fist - Bear2x
Cardcar D2x
Fossil Dyna Pachycephalo||Spells: [8]||
2x
Fire Formation - Tenki3x
Pot of Duality1x
Dark Hole2x
Forbidden Lance||Traps: [21]||
1x
Torrential Tribute1x
Bottomless Trap Hole2x
Dimensional Prison1x
Compulsory Evacuation Device3x
Compulsory Escape Device2x
Mirror Force3x
Accumulated Fortune2x
Legacy of Yata-Garasu3x
Widespread Dud2x
Vanity's Emptiness1x
Solemn WarningInne grane karty:
Black GardenPollinosis (z
Black Gardenem)
Robbin' GoblinDark BribeVanity's EmptinessMystical Space Typhoon (w mecie z mainowanymi Imperial Iron Wallami może być to konieczność znajdująca się w mainie)
TRAPY
Brotherhood of the Fire Fist - Gorilla (w side)
Neo-Spacian Grand MoleThunder King Rai-OhKontry:
Royal DecreeSkill Drainduża ilość tis removalu
Breakthrough SkillImperial Iron Wall