Wątek: Blue-Eyes  (Przeczytany 2415 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Razmus

Blue-Eyes
« 19 Wrzesień, 2016, 21:23:30 »
+7
Blue-Eyes



Blue-Eyes. Tak, to ten sam archetyp bazujący na karcie wydanej w pierwszym dodatku jak i w pierwszym starterze, czyli Blue-Eyes White Dragon. Wszyscy pamiętają jak Kaiba nieustannie wygrywał walcząc swoimi smokami i teraz nadszedł czas w którym i my możemy grać BEWD nie będąc skazanym na metkę "casual player. Ta talia jest obecnie jedną z najmocniejszych w mecie i w tym artykule postaram się wam to przybliżyć.

Talia opiera się na wzywaniu light smoków lvl 8 i light tunerów lvl 1, więc gramy synchro 9 i rank 8. Naszym boss monsterem jest Blue-Eyes Spirit Dragon. Przeciwko pendulum deckom wolimy zostawić go na polu aby ograniczyć wysyp przeciwnika, a i drugi efekt też okazuje się przydatny. Dzięki ostatniemu efektowi nasz smok może uciec i wezwać kolejne synchro: Azure-Eyes Silver Dragon ochroni się przed zniszczeniem z efektu spirita i będzie nam wzywał smoki w SP takie jakie spirit, który będzie pozbywał się s/t; Black Rose Moonlight Dragon cofnie nam np. niewygodnego potwora z extra; Stardust Spark Dragon może sam siebie ochronić przed zniszczeniem ze spirita jak i może ochronić jednego z trapów. Gramy też też Ancient Fairy Dragon, który dzięki swojemu efektowi pozwoli nam wezwać Crystal Wing Synchro Dragon nawet jak już zużyliśmy nasz normal summon.

A teraz co do rank 8. Number 38: Hope Harbinger Dragon Titanic Galaxy to kolejny flood jak Crystal; Galaxy-Eyes Cipher Dragon + Galaxy-Eyes Full Armor Photon Dragon - zabieramy xyz przeciwnika i nakładamy na niego full armora, przez co zatrzymujemy jego potwora na zawsze; Number 95: Galaxy-Eyes Dark Matter Dragon - też go na nałożymy na jednego z naszych galaxy-eyes xyz i zrzuci nam smoki do wskrzeszenia bądź recyklingu blue-eysów z grave; Hieratic Sun Dragon Overlord of Heliopolis - mamy dość dużo potworów czy to na polu czy w ręku, a przed atakiem czasem warto wyczyścić pole.

A teraz 3, specyficzne karty w extra. Blue-Eyes Twin Burst Dragon, którego robimy z oryginalnego Blue-Eyes White DragonBlue-Eyes Alternative White Dragon. Najbardziej przydaje się w mirror meczu na Azure-Eyes Silver Dragon. A ostatnie dwie karty to Cloudcastle + Phantom Fortress Enterblathnir - castle zapewnia nam dostęp do rank 9, a blathnir pozbywa się karty z dowolnego miejsca nie targetując, a to bywa przydatne.

No to extra zostało przedstawione, ale te potwory muszą być wezwane za pomocą innych, prawda? Tunery, które gramy to: Sage with Eyes of Blue - search każdego innego tunera w talii, ożywia martwe Cards of Consonance, szuka nam handtrapa + jest też opcja na smoka, który pozbywa się s/t, czyli spirita, jeśli nie ma sposobu na jego inne wezwanie; The White Stone of Ancients - karta pod Cards of Consonance, zapewnia nam smoka w EP jak i recykling smoka z grave; The White Stone of Legend - searcher; Effect Veiler - przydatny handtrap, a zawsze chcemy iść drudzy; The Fabled Catsith - out na denerwujące karty jak Necrovalley czy Vanity's Fiend. Poza tunerami gramy też Maxx "C" gdyż blokuje nam przeciwnika i dokopuje nam się do kolejnych kart.

Najwyższa pora na nasze smoki. Dragon Spirit of White - możemy go wezwać z Silver's Cry, Azure-Eyes Silver Dragon jak i The White Stone of Ancients po czym pozbywamy się s/t oppa, Blue-Eyes Alternative White Dragon - bardzo prosty do wezwania i pozbędzie się jedno potwora oppa, Blue-Eyes White Dragon - potrzebny aby wezwać Blue-Eyes Alternative White Dragon, możemy go wezwać tak samo jak Dragon Spirit of White.

W tej talii gramy też masę spelli i duża część przekopuje nam się przez talięi zrzuca odpowiednie karty do grobu. Trade-In pozbywa się smoków i kopie; Cards of Consonance pozbywa się jajek i kopie; Upstart Goblin - kopie; Pot of Desires - gramy tyle kart w 2/3 sztukach, że po wyszkaniu czego trzeba kopiemy w poszukiwaniu trapów, handtrapów i wskrzeszających spelli; The Melody of Awakening Dragon pozwala nam wyszukać i wezwać Blue-Eyes Alternative White Dragon; Silver's CryReturn of the Dragon Lords to nasze karty wskrzeszające smoki, a ta druga jeszcze je chroni; Dragon Shrine - recykling (The White Stone of Ancients) /search (The White Stone of Legend)  i zbieranie targetów do wskrzeszenia, zwłaszcza Blue-Eyes Spirit Dragon, Twin Twisters do pozbywania się niewygodnych trapów. A na koniec Soul Charge - zapewnia nam pole Crystal Wing Synchro Dragon, Blue-Eyes Spirit DragonNumber 38: Hope Harbinger Dragon Titanic Galaxy, więc jego resolve oznacza najczęściej automatyczną wygraną. Trapów jest niewiele, czyli 2. Vanity's Emptiness to automatyczna wygrana w wielu przypadkach oraz Solemn Warning.

Inne grane karty
- Arkbrave Dragon/Divine Dragon Lord Felgrand - kolejny smok do zrzutu z Number 95: Galaxy-Eyes Dark Matter Dragon, przy czym ten pierwszy już może nam pomóc za samo bycie zrzuconym
- Galaxy Soldier + Cyber Dragon Infinity - dodatkowy play, pozwala nam na wstawienie dodatkowej negacji
- Gameciel, the Sea Turtle Kaiju - pozbywanie się flooda na nóżkach jak i target pod Trade-In
- Koa'ki Meiru Drago + Hi-Speedroid Chanbara - lock przeciwnika, a synchro aby siebie samego odblokować jak już mamy wygrać
- Master with Eyes of Blue - recykling lvl 1 z grave
- Royal Decree - aby bezpiecznie sobie grać i nie przejmować się backrowem
- Divine Dragon Knight Felgrand - albo coś ochroni, albo coś przeciwnikowi zaneguje
- Number 46: Dragluon - w mirrorze kradnie nam smoki oppa

Przykładowa decklista
TOP32 / YCS BOCHUM / Aug2016 / Khan Jadoon
Main Deck [ 40 ] [ 18 / 17 / 5 ]

3 Blue-Eyes Alternative White Dragon
3 Blue-Eyes White Dragon
2 Dragon Spirit of White
1 Effect Veiler
2 Maxx "C"
3 Sage with Eyes of Blue
3 The White Stone of Ancients
1 The White Stone of Legend

1 Cards of Consonance
2 Dragon Shrine
2 Pot of Desires
3 Return of the Dragon Lords
1 Silver's Cry
1 Soul Charge
3 The Melody of Awakening Dragon
3 Trade-In
1 Upstart Goblin

2 Dimensional Barrier
2 Phoenix Wing Wind Blast
1 Vanity's Emptiness
Extra Deck [ 15 ]

2 Azure-Eyes Silver Dragon
1 Black Rose Moonlight Dragon
2 Blue-Eyes Spirit Dragon
1 Crystal Wing Synchro Dragon
1 Stardust Spark Dragon
1 Alsei, the Sylvan High Protector
1 Divine Dragon Knight Felgrand
1 Galaxy-Eyes Cipher Dragon
1 Galaxy-Eyes Full Armor Photon Dragon
1 Number 38: Hope Harbinger Dragon Titanic Galaxy
1 Number 46: Dragluon
1 Number 62: Galaxy-Eyes Prime Photon Dragon
1 Number 95: Galaxy-Eyes Dark Matter Dragon

Side Deck [ 15 ]

2 Denko Sekka
2 Ghost Ogre & Snow Rabbit
2 Lava Golem
3 Magical Spring
1 Raigeki
3 System Down
2 Twin Twisters

Kontry
- Ally of Justice Cycle Reader
- D.D. Crow
- Ghost Reaper & Winter Cherries
- Jowgen the Spiritualist/archetyp Barrier Statue
- Koa'ki Meiru Drago
- Maxx "C"
- Vanity's Fiend
- Necrovalley
- Light-Imprisoning Mirror
- Lose 1 Turn
- Vanity's Emptiness
- Abyss Dweller
- Steelswarm Roach
« Ostatnia zmiana: 27 Czerwiec, 2017, 01:10:33 Izorist »

Kali

Odp: Blue-Eyes
« #1 19 Wrzesień, 2016, 21:54:05 »
0
Wydaje mi się że chociaż na wzmiankę zasługuje build z galaxy soldierami, 2 miejsce na worldsach, dzisiaj jedyny bewd z top16 ccg grał wlasnie soldiery i 1 sztuke serpenta



A gość nie jest randomem, to ten co z Soulem na streamie grał w top16 euro ;DD
« Ostatnia zmiana: 19 Wrzesień, 2016, 22:10:26 Kali »

Razmus

Odp: Blue-Eyes
« #2 19 Wrzesień, 2016, 22:21:48 »
0
Dodałem wzmiankę o soldier+infinity, ale o brilliancie i serpencie pisać nie będę gdyż widzę to po raz pierwszy i 1 top to na  razie nic ;)

Miki

Odp: Blue-Eyes
« #3 20 Wrzesień, 2016, 09:33:06 »
0
Brilliant Fusion Galaxy Serpent Stardust Charge Warrior To tech który juz wcześniej wypłynął. Więc to nie jest taka nowość. Daje Ci draw, nabija grave, wzywa Crystal Wing Synchro Dragon

Bahamut

Odp: Blue-Eyes
« #4 20 Wrzesień, 2016, 11:24:57 »
0
Build jest spoko, ale osobiście grałbym ten wariant inaczej trochę.
I przeszkadza mi cholernie proporcja BEWD do BEAWD. BEWD jest najważniejszy w jego decku i osobiście grałbym 3. BEAWD grałbym co najwyżej 2. On jest bezużyteczny i nie do przyzwania bez BEWD, i trzeci zbyt często według mnie jest cegłą. Poza tym przez to że Melody jest grany to można zawsze BEAWD szybciej do ręki dodać.
PS: Coś czuję że o Dragon Ravine wartałoby wspomnieć, bo ta karta uzupełnia Felgrand silnik. Dragon Shrine nie wystarczy.

Razmus

Odp: Blue-Eyes
« #5 20 Wrzesień, 2016, 11:29:58 »
0
Build jest spoko, ale osobiście grałbym ten wariant inaczej trochę.
I przeszkadza mi cholernie proporcja BEWD do BEAWD. BEWD jest najważniejszy w jego decku i osobiście grałbym 3. BEAWD grałbym co najwyżej 2. On jest bezużyteczny i nie do przyzwania bez BEWD, i trzeci zbyt często według mnie jest cegłą. Poza tym przez to że Melody jest grany to można zawsze BEAWD szybciej do ręki dodać.
PS: Coś czuję że o Dragon Ravine wartałoby wspomnieć, bo ta karta uzupełnia Felgrand silnik. Dragon Shrine nie wystarczy.

O ile komentarze Kaliego i Mikiego zrozumiem to ty już mówisz bez sensu. Ravine nie robi nic dla tego decku, mogę go dodać do innych granych kart, ale w sumie po co? A co do proporcji, nie wiem jak ty, ale dobieranie vanilli nie jest dobrą opcją, potrzebujesz bewd aby wzywać alternativy, a bardzo łatwo go możesz szukać, a alternative grasz 3 bo chcesz go wezwać po prostu i granie 2 jest bez sensu.

Kali

Odp: Blue-Eyes
« #6 20 Wrzesień, 2016, 11:34:38 »
0
Build jest spoko, ale osobiście grałbym ten wariant inaczej trochę.
I przeszkadza mi cholernie proporcja BEWD do BEAWD. BEWD jest najważniejszy w jego decku i osobiście grałbym 3. BEAWD grałbym co najwyżej 2. On jest bezużyteczny i nie do przyzwania bez BEWD, i trzeci zbyt często według mnie jest cegłą. Poza tym przez to że Melody jest grany to można zawsze BEAWD szybciej do ręki dodać.
PS: Coś czuję że o Dragon Ravine wartałoby wspomnieć, bo ta karta uzupełnia Felgrand silnik. Dragon Shrine nie wystarczy.

Alternative jest kartą która zrobiła różnicę i zrobiła z blue eyesa topowy deck, jest MUSEM granie go w 3 sztukach. Ravine nie jest optymalne, szkoda miejsca w decku na to, a co do 2 blue eyesów, wg mnie optymalne ratio to 3/3 BEWD i BEAWD, ale to że ludzie schodzą do 2 jest też zrozumiałe bo sam w sobie blue eyes jest tylko vanilllą bez efektu i jest bardzo łatwy do zdjęcia więc 2 sztuki są też akceptowalne i zrozumiałe.

Bahamut

Odp: Blue-Eyes
« #7 20 Wrzesień, 2016, 13:45:37 »
0
Hey, mam prawo do swojej opinii. Sporo grałem BEWD'em z nowym supportem, pobawiłem się trochę proporcjami, i doszedłem do pewnych wniosków. Przy sposobie w jaki ja gram, moje BEWD'y wcześnie znajdują się już na stole albo w grave. Pod tym względem nie ma sensu dla mnie grać 3 BEAWD, i tyle.
PS: Dlaczego w sekcji dodatkowych kart nie ma Maiden?

Kanashimi Tomo

Odp: Blue-Eyes
« #8 20 Wrzesień, 2016, 13:54:41 »
0
Hey, mam prawo do swojej opinii. Sporo grałem BEWD'em z nowym supportem, pobawiłem się trochę proporcjami, i doszedłem do pewnych wniosków. Przy sposobie w jaki ja gram, moje BEWD'y wcześnie znajdują się już na stole albo w grave. Pod tym względem nie ma sensu dla mnie grać 3 BEAWD, i tyle.
PS: Dlaczego w sekcji dodatkowych kart nie ma Maiden?

Hej, oni też mają prawo wyrazić opinię o twojej opinii ;DD Skoro decklista Razmusa jest oparta także o wyniki większych turniejow to coś znaczy, right? ;3

Co do Maiden : jest słaba. Czemu? Jest zbyt powolna i łatwa do ściągnięcia ze stołu. Nawet jeśli przyzwie tego smoka to zazwyczaj ten też długo nie pożyje. Dodatkowo generuje dead drawy, marnuje normal summon, który chce się poświęcić dla Sage'a. W skrócie : szkoda slotu w decku na nią.

En4ry

Odp: Blue-Eyes
« #9 24 Październik, 2016, 12:05:40 »
0
Wiecej takich artykułów :)

Yano

Odp: [Tier 2] Blue-Eyes
« #10 04 Grudzień, 2016, 22:47:18 »
0
Maiden jedyne co może zrobić to combo z Sage w postaci wyłożenia dwóch BEWD. Karta jednak jest zdecydowanie za wolna i może zrobić cegłę, a praktycznie 90% decków gra Utopie, która Maidenkę ukatrupi i wklei w twarz 5k dmg. Nie warto na Maiden marnować slota bo jak nie dobierzesz Sage to ta karta ma zerową wartość na polu. Niby możesz z tych dwóch kart zrobić dwa lvl 8 i rank 8 strzelić ale po co skoro masz np. combo Alternative > trade-in BEWD > silvers cry/gospel by zrobić to samo zmniejszając ryzyko cegły? Wiele razy sam na maidence się naciąłem i koniec końców z niej zrezygnowałem.
Co do Dragon Ravine to tylko Felgrandy chyba to grają. Dla BEWD decku ta karta nie ma żadnego zastosowania chyba, że grasz jakąś sklejkę Felgrand Blue-Eyes która też cegłuje trochę.

Link sponsorowany
 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Ostatnio
Ostatnio 23 Grudzień, 2013, 19:18:00
jona
Ostatnio 05 Październik, 2016, 20:38:56
SandoRo
Ostatnio 14 Maj, 2018, 17:34:24
Yano
Ostatnio 19 Maj, 2018, 17:44:09
Devil
Ostatnio 18 Luty, 2019, 21:35:23
dajmoFT