Geartown - Wspomniany już field spell stanowi główną oś decku, dlatego koniecznie w trzech sztukach i koniecznie z taką ilością terraformingów, na jaką pozwala banlista. Oprócz poniższej Catapulty i powyższego Reactor Dragona, można go rozbijać własnym twtw,
Galaxy Cyclonem,
Tornado Dragonem (lub jego tańszym zamiennikiem, czyli
Number 59: Crooked Cook) lub tego typu efektami. Geartown musi jednak pójść na cmentarz, zatem nie próbujcie używać na nim
Cosmic Cyclone'a. Największa wada tej karty polega na tym, że nazywa się "Geartown", a nie "Ancient Geartown", zatem nie można jej searchować Wyverną.
Ancient Gear Catapult - Wymaga braku potworów w polu. Minus. Ale działa na dowolny face-up, nie tylko ancient gearowy. Plus! Ściąga każdego AG monstera z decku, nawet golemy. Plus! Ale tylko z decku, nie z ręki i cmentarza, jak Geartown. Minus. Może także ustrzelić z cmentarza dowolną twoją face-up kartę, nawet gdy masz już potwory, w zamian dając ci tokena. Plus! Niestety, nie możesz użyć tego efektu w tej samej turze, co poprzedniego. Minus. Ale za to doskonale się nadaje do usunięcia
Imperial Order,
Royal Decree,
Anti-Spell Fragrance,
Summon Limit lub dowolnego innego continousa, który zaczął nagle ci przeszkadzać. Plus! Ostateczny wynik to 4-3, zatem grajmy katapultę w trzech sztukach bez szemrania. Wraz z geartownem pierwszy efekt daje dwa potwory na planszy, a drugi potwora i AG tokena, co jest naprawdę pożyteczne.
Ancient Gear Castle - Dodaje 300 ATK Ancient Gearom, co jednak przydaje się tylko Golemom i Reactorom - reszta ma za niski atak (Box, Hound) lub nie otrzyma bonusu wcale (fuzje z RATE). Drugi efekt jest bezużyteczny - NIE chcesz wzywać przez Tribute Summon swoich Ancient Gearów, a jeśli już, to lepiej wykorzystać inne Ancient Geary, żeby dać im dodatkowe efekty (niestety, dokładny efekt Reactora brzmi "If this card that was Tribute Summoned by Tributing an Ancient Gear monster(...)", a nie "Ancient Gear card", więc nic z tego).
Ancient Gear Drill - Dekadę temu był deck, który sprawnie wykorzystywał tę kartę, ale obecnie jest zdecydowanie za wolna i lepiej po prostu wsadzić do decka
Left Arm Offering.
Ancient Gear Workshop - Wbrew pozorom, może się czasami przydać, jako że dodanie jej efektem AG Boxa do ręki uruchamia jego efekt i pozwala dobrać drugiego AG z talii. Wciąż jednak moim zdaniem zbyt sytuacyjna, chociaż wszystko zależy od konkretnego buildu.
Ancient Gear Fortress - Nowa, lepsza wersja zamku. Daje Ancient Gearom ochronę przed większością efektów, dzięki czemu niemal zawsze będą miały szansę dotrzeć do Battle Phase, a w momencie zniszczenia staje się mini Geartownem, recyklując AG monstera z cmentarza lub wzywając go z ręki. Co więcej, w przeciwieństwie do naszego fielda, Forteca NIE MUSI sama iść na cmentarz po zniszczeniu, dlatego taki Dark Law nie jest jej straszny (ale Cosmic Cyclone tak, bo banishuje bez niszczenia). Jej największy plus polega na tym, że jak długo aktywujesz same AG karty (ponownie, Geartown się do nich nie wlicza), to przeciwnik nie rzuci ci Ashki, Ogra, Veilera, a nawet Maxxa. Jeżeli tylko mamy miejsce w talii, warto wsadzić jedną lub dwie sztuki.
Spell Gear - Tylko w talii grającej kilka sztuk golema, a nawet wtedy jest zbyt sytuacyjna. Gdyby jeszcze tekst brzmiał "destroy 3 AG cards" zamiast "send", to byłbym zdecydowanie za, bo mielibyśmy kolejną opcję na zniszczenie Geartowna, ale na chwilę obecną mnie nie przekonuje, a jeszcze ta dodatkowa restrykcja to gwóźdź do trumny.
Ancient Gear Reborn - Jedyny trap dla archetypu, działa jak wielokrotne, podbijające atak Call of the Haunted, którego usunięcie nie zniszczy potwora. Jako continous może być wykorzystane pod katapultę, ale ponieważ trzeba je najpierw zasetować, na ogół będzie zbyt wolne, jak na nasze potrzeby; nie ma sensu searchować jej Wyverną, ponieważ i tak nie będziecie mogli jej zasetować. Co więcej, główne wymaganie tej karty gryzie się z AG Catapult (i z Gofu), ponieważ obydwie wymagają pustego pola. Najczęściej jest stosowana, aby wezwać Wyvernę w turze przeciwnika i za darmo dodać sobie jej efektem inną AG kartę do ręki. Można także zaatakować kamikaze Reactor Dragonem w jakiegoś Blue-Eyesa lub Dark Destroyera, a gdy obydwa się zniszczą, użyć efektu Reborna, aby wstawić swojego potwora z powrotem i uzyskać dodatkowy atak (z czym wiąże się szansa na zniszczenie drugiego S/T). Niestety, nie ma żadnych specjalnych właściwości aktywujących się przy zniszczeniu, dlatego jest tak samo narażona na Twin Twistery i tego typu S/T removale, co każdy inny trap.