Wątek: [TCG] Zmiany w nowym rulebooku  (Przeczytany 378 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Flasher

[TCG] Zmiany w nowym rulebooku
« dnia: 13 Grudzień, 2013, 11:52:31 »
+2
Razem z wyjściem 'Cyber Dragon Revolution Structure Deck' pojawi się również nowa wersja rulebooka. Wprowadza on pojęcie Excavate i robi mały update znanych już nam kwestii.

LINK DO RULEBOOKA: http://www.yugioh-card.com/en/rulebook/SDCR_Rulebook_EN.pdf

Zmiany w stosunku do ostatniej wersji:
Fusion Monsters (strona 16)

Wytłumaczenie czym jest Fusion Summon zostało przeniesione z kart do rulebooka.

Przykłady nowych tekstów:

Polymerization:
Fusion Summon 1 Fusion Monster from your Extra Deck, using monsters from your hand or your side of the field as Fusion Materials.

Super Polymerization:
Discard 1 card; Fusion Summon 1 Fusion Monster from your Extra Deck, using monsters from either side of the field as Fusion Materials.

Karty nadal będą określały co i skąd może zostać użyte do przyzwania. Jednak bazą do tego jest definicja Fuzji w rulebooku.

Świetnym przykładem, który wyraźnie przedstawia dlaczego nowy tekst jest lepszy jest karta Power Bond

Stary tekst:
Send, from your hand or your side of the field to the Graveyard, the Fusion Material Monsters that are listed on a Machine-Type Fusion Monster Card, then Special Summon that Fusion Monster from your Extra Deck, and it gains ATK equal to its original ATK. (This Special Summon is treated as a Fusion Summon.)

Nowy tekst:
Fusion Summon 1 Machine-Type Fusion Monster from your Extra Deck, using monsters from your hand or your side of the field as Fusion Materials, and it gains ATK equal to its original ATK.

Jasne jest to co najważniesze: CO zostaje przyzwane, GDZIE materiały mają być i gdzie trafiają i CO dzieje się dodatkowo.
Jednocześnie rozwiązuje to kwestię pytań typu: co dzieję się gdy aktywny jest Macro Cosmos, który sprawia, że materiały na Fuzję trafiają na banish zamiast na cmentarz. (Odpowiedź: Fuzja dalej ma miejce!)

Kolejna zmiana: Equip Card (strona 47):

Zmiana wprowadzona w celu uregulowania tego co można zrobić z potworami, które stały się Equip kartami.

Nowa sekcja:
In addition to Equip Spell Cards, sometimes Trap Cards or Monster Cards can become equipped to a monster. Equipped Traps remain Trap Cards, but equipped monsters are considered to be Equip Spells. The term “Equip Card” includes all 3 kinds (standard Equip Spells, equipped Traps, and equipped monsters). If a Monster Card is equipped to another monster, it remains equipped to that monster and cannot be moved to a different target, even by card effects that would normally be able to do so. EXCEPTION: Union monsters equipped by their own effects can be moved by appropriate card effects.

W skrócie: Equip Monstery są traktowane na równi z Equip Spellami. Co ciekawe: Monster zaekwipowany do innego Monstera nie może zostać przeniesiony na inny target, nawet przy użyciu efektów, które normalnie na to zezwalalają! (Wyjątek: Union Monstery ekwipowane swoim własny efektem mogą się przemieszczać zgodnie z opisem na danej karcie).

Send to the Graveyard (strona 49):

Dodano wyjątek do definicji wysyłki na cmentarz: karta, która została przesunięta z banisha na cmentarz nie jest traktowana jako "Sent to the Graveyard".

NOWE POJĘCIE! – Excavate (strona 48):

Pojęcie to jest szczególnie istotne w związku z nowym archetypem: Sylvan.
DEFINICJA:
When a card says to “excavate” cards from your Deck, you reveal those cards to both players. Then, before you do anything else, apply the instructions from the card effect that excavated them. Cards that are being excavated are still treated as being in the Deck until sent elsewhere by the card instructions.

W skrócie: odkrywasz odpowiednią ilość kart z wierzchu talii tak by opp też widział. Następnie wykonujesz akcje opisaną na karcie, która wywołaja Excavate. Karty odkryte nadal są traktowane jakby znajdowały się w talii.

EXCAVATE to nie zawsze to samo co REVEAL. Przykładowo Noble Knight Borz wykonuje jedynie REVEAL.
Dana karta nie wykonuje EXCAVATE, dopóki tekst efektu nie mówi o tym bezpośrednio. Przed wyjściem Sylvanów, liczba kart które uzywają tej techniki jest naprawdę mała. Starsze karty otrzymają reprint (a jest ich około 6). Reprinty wyjdą w 
War of the Giants: Round 2, Star Packu 2014, i Astral Packu 4.

W każdym przypadku, karty które wykonują "Excavate", będa jasno określały skąd, co zrobić i gdzie trafiają karty poddane efektowi. Pojawią się karty, które uaktywnią się gdy zostaną "Excavated".

W naszym języku najbliższe słowa: wykopywać, wydobywać.

source:
http://ygorganization.com/tcg-new-rulebook-online-guide-to-changes/
http://www.yugioh-card.com/en/rulebook/SDCR_Rulebook_EN.pdf
« Ostatnia zmiana: 06 Sierpień, 2015, 23:14:06 wysłana przez Izorist »
Inteligent tym się różni od nieinteligenta, że nie obraża się o żarty, rozumie żarty i lubi żarty. /Władysław Bartoszewski/

Kiya

  • 33 5
Odp: [TCG] Zmiany w nowym rulebooku
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Grudzień, 2013, 15:01:48 »
0
teraz jak to się ma do "pick up" z talii

 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
19 Odpowiedzi
1583 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 14 Sierpień, 2013, 13:12:09
wysłana przez Izorist
16 Odpowiedzi
1814 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 21 Luty, 2014, 12:35:48
wysłana przez Kanashimi Tomo
3 Odpowiedzi
710 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 23 Grudzień, 2013, 13:35:29
wysłana przez Regis
2 Odpowiedzi
197 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 09 Wrzesień, 2015, 18:26:12
wysłana przez Sergio
21 Odpowiedzi
821 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 18 Wrzesień, 2015, 21:00:25
wysłana przez Razmus