Wątek: Link Summon i Zmiany Zasad Summonu z Extra Decku [20.07.2017]  (Przeczytany 16977 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Raviael

Mechanika brzmi naprawdę ciekawie i będzie zmuszać do kombinowania z ustawianiem potków :D Hit w pendulumy genialny - chcesz swarmować co turę z pendulum summon? To oddaj dwa S/T zone ;d No i oczywiście hit po każdej innej mechanice summonu z extra, który (mam nadzieję) spowolni grę i doda jej więcej elementów strategii i taktyki w porównaniu do "Crystal Wing, Siegfried, solemn w secie i graj".

Oczywiście wszystko wygląda świetnie na papierze, liczę tylko, że Konami nie połamie tego jakimiś broken link monsterami, które i tak pozwolą na wykręcanie takich samych chorych combo w pierwszej/pierwszych turach gry.

Co do wielkości Extra decku to jestem za tym, żeby zostało 15 albo nawet winda w dół do 10 ^^ To urzeczywistniłoby grę deckami, które nie grają na extra, a których w mecie obecnie nie ma.

A tak nawiasem to czekam na Raidraptor - Cybers Lanius i jakiegoś Raidraptor - Link Falcon xD
« Ostatnia zmiana: 18 Luty, 2017, 17:45:15 Raviael »

Regis

Cytuj
Oczywiście wszystko wygląda świetnie na papierze, liczę tylko, że Konami nie połamie tego jakimiś broken link monsterami, które i tak pozwolą na wykręcanie takich samych chorych combo w pierwszej/pierwszych turach gry.

Na 100% ta będzie :D

Raviael

Drogi Flasherze, nie zauważyłeś jednej, małej, ale jakże istotnej rzeczy.

"Discard 2 cards from your hand. Select 1 face-up monster and flip it face-down, but do not change its battle position. "

Q: Can you use “Book of Moon” on Link Monsters?
A: Link Monsters cannot be face-down, so you cannot target them with “Book of Moon”.

Więc jednak nie :P

Kanashimi Tomo

I cały misterny hype też w.... xDDD

Illidan

Dobra obiecałem na cfy przedstawić swoje przewidywanie, więc oto one.

       Na początku po wejściu nowej mechaniki jak już każdy zauważył nastąpi spore spowolnienie gry, które prawdopodobnie sprawi, że od sierpnia będą dominować decki bardziej oparte na main deck monsterach takie jak Kozmo, Yasenju, czy Blue-eyes. Po nich będą się klasyfikować decki jednego brokena i pierwsze podrygujące link decki. W śród kategorii jednego brokena stawiam na Wind Witch  z Crystal Wing Synchro Dragon, Paleozoic z Toadally Awesome czy Hero z Masked HERO Dark Law, ABC i wiele innych, wadą tych decków będzie to, że są łatwymi targetami dla Kajiu, które będą grały zarówno BE, Yasenju i Kozmo.

      Związku z tym, ze w grze nie będzie, możliwości w pierwszej turze zrobienia pola, większe znaczenie powinny zyskać trapy, a co związku z tym także kontry na nie. Możliwe że pojawią się też decki set 5 graj.
Zapowiada się przy tym ze gra będzie miała więcej interakcji między graczami bo wygrana w jednej turze nie będzie już taka łatwa, mimo  stawiam ze pojawią się decki OTK, oparte pod jednego monstera np Chimeratech Rampage Dragon, związku z tym, że nie będzie się trzeba martwić obchodzenie flood monsterów, a jedynie flood trapami .

Gra ogólnie powinna zyskać na tej mechanice, większe znaczenie powinno mieć planowanie na przód co się zrobi i gdzie postawi się monstery, jak pewnie zauważyliście linki mogą odblokować  pola pod extra oppowi, co może skutkować tym, że damy szanse na dodatkowe opcje przeciwnikowi i nie zdziwię się jeśli te lepsze Linki będą więcej odblokowywać przeciwnikowi niż graczowi. Kolejna kwestią będzie to, że Link monstery wpływają na monstery na które wskazują, i może to być negatywne i pozytywne w skutkach, a zatem jeśli postawi naszego kluczowego monstera w takim miejscu ze potwór oppa będzie do niego linkował może się to dla nas źle skończyć.

Obecnie mamy raptem 5 link monsterów, gdzie jeden wymaga dwóch monsterów nowego typu,  co skutkuje tym że jego potencjał zależy od tego co dostaną cyber-Type.  Kolejny wymaga normal monstera i w zamian sumonuje na kolejnego, wiec nie porywają, ale to samo było  z pendelumami, synchro i xyz

Obecnie nurtujące kwestie to Rank-up z którym nie powinno być problemów i Accel Synchro, które odejdzie w niepamięć be z dobrych linków. Oczywiście zawsze i tak będzie opcja na Shooting Quasar DragonCosmic Blazar Dragon ale tylko jeśli wykorzystamy Soul Charge.   

Oczywiście jest też kwestia tokenów, Pendelumów jako materiałów, gdzie ma być summonowany pendelum, gdy jest w extra.

Co dalej?

Konami wyda broken Link monstery i gra znowu przyspieszy do pewnego stopnia.




 

Chichotek

Chyba wykopie Glady z pudełka żeby grać for fun - 1x potwór z extra decku, pasi

Yano

Myślę, że jeśli pendulum trafi do extra decka to działać będzie na nie zasada z tym, że w miejsce strzałek możesz przywoływać z extra decka. Zmusza to graczy pendulum nie tylko do pilnowania skali ale również do tego żeby mieć dobre połączenie (haha sucharek o linkach) na polu. Wyeliminuje to tą niezdrową część mechaniki pendulum, którą było za łatwe recovery i pendlum 5 co turę (chyba, że dostało się strike na twarz). Jak tak patrzę to teraz faktycznie boss monster będzie boss monsterem, a boss zwykle jest jeden na poziom. Wreszcie przestaną pojawiać się nieprzebijalne boardy i będzie można grać zdecydowanie więcej decków niż do tej pory. Skoro wspominasz o trapach to myślę, że line-up będzie trochę większy niż strike/vanita/barriera/warning. Nie będzie takiej potrzeby by trzymać kogoś w stunie jak najczęściej bo gry nie będą decydowane przez jedną kartę właśnie z powodu tego, że nie pojawi się nagle spam monsterów. Owszem, wiem że konami w przeszłości robiło dziwne rzeczy ale wydaje mi się, że tym razem chyba nauczyli się na błędach. Bądźmy szczerzy... mają teraz już obraz czego nie robić i co może być rakotwórcze (i'm watchin you Ratpier).
Myślę, że nawet jeśli power creep zacznie się ponownie nabijać to do obecnego stanu powinniśmy wrócić w bardzo podobnym czasie czyli za 5-10 lat (o ile yug będzie dalej wałkowany bo np. vanguard już padł). Zwłaszcza, że konami ostatnio miało fazy na odkurzanie starych archetypów i zapowiada się, że będą dalej to robili. Na dodatek ta mechanika będzie im sprzyjała. Z chęcią zobaczyłbym na polu na przykład full arcana force albo Pokera.

Izorist

Jest podane, ze zasada extra deck zone dziala tylko na fuzje, synchro, xyz i link.
« Ostatnia zmiana: 21 Luty, 2017, 08:55:27 Izorist »

Illidan

ehh czyli takie Metale, Majonezy i inne nadal są wstanie ładnie grać, bo ta utrata dwóch pól w st nie wydaje mi sie znczaca

Zadyma

DDD bedzie spoko z tym Reascue co wyciąga 3 poty z decku. Wyciągając np. Zephyros, necro slime + lamia, wstawiasz linka i masz jeszcze grav spoko ustawiony.

Izorist

DDD bedzie spoko z tym Reascue co wyciąga 3 poty z decku. Wyciągając np. Zephyros, necro slime + lamia, wstawiasz linka i masz jeszcze grav spoko ustawiony.

Rescue Ferret
Cytuj
You can shuffle this card you control into the Deck; Special Summon any number of monsters from your Deck whose total Levels equal exactly 6, except "Rescue Ferret", to Link Monster's linked Zones on your field, but they have their effects negated, also they are destroyed during the End Phase. You can only use this effect of "Rescue Furret" once per turn.

No nie do końca :P

Zadyma

i tak dobre :D

Icarus

Zastanawia mnie jak będą wyglądać playmaty :P Jeśli tak jak nowe pole, to przecież będą 4 a nie 2 Extra Monster Zony. A jeśli tak jak te klasyczne, to wcale :P Może będą takie wykrojone jak klocek z tetrisa i dwustronne, żeby sobie dopasować :P

Chris Cornell

Cytuj
Oczywiście wszystko wygląda świetnie na papierze, liczę tylko, że Konami nie połamie tego jakimiś broken link monsterami, które i tak pozwolą na wykręcanie takich samych chorych combo w pierwszej/pierwszych turach gry.

Na 100% ta będzie :D
Moze nie. Jednak koszty wstawienia linka, zeby odblokowac reszte zone'ow wydaja sie dosc spore, nawet jak na dzisiejsze standardy. Tribute 3 i dopiero mozna spamic. Pewnie masz racje, ale wrocila mi troche nadzieja na lepszego yuga. Poza tym huz sam fakt, ze ta mechanika W ZALOZENIU ogranicza Extra Deck spam sugeruje, ze to moze byc kierunek, ktory Konami chce obrac.

OkazakiQq


Panda


 Tribute 3 i dopiero mozna spamic.
[/quote]
Nie trybut a send. I nie wiadomo co z tokenami (patrz gofu)

West

Czy tylko mi wygląda na to że konami zdało sobie sprawę jak bardzo spieprzyli tę grę przez ostatnie lata i ile bullshitu stworzylli, po czym uznali że jedyny sposób żeby to naprawić to zmienić zasady gry? Chociaż zmiany wydają się spoko, muszę przyznać że zachęciło mnie to teraz do gry to nie byłoby to potrzebne gdyby od samego początku konami starało sie zbalansowac grę jeszcze na poziomie design'owania kart.

Quentim

A mi wygląda na to że wszyscy się spodziewają rewolucyjnych zmian a  czeka nas takie samo bagno jak przy wydaniu pendulumów.

Talie oparte na nowej mechanice będą overclasowac resztę po to żeby sprzedać więcej nowych boosterów i starter decków. Kto myśli że będzie inaczej jest albo naiwny albo gra w ta grę od wczoraj.

Yano

Raczej talie pod main deck wreszcie bedą mogły grać Quentim :P

Kali

to że te opierające sie na main decku będą mogły grać to może i prawda, co nie oznacza ze opierające się na extra decku nadal nie będą 100 razy lepsze ;DD

Yano

Ekhem monarch przed zarżnięciem orał większość decków pod extra deck xD No, a potem stormforth poszedł na 1, pantheism na 1, ether na 1 i skończyło się rumakowanie.
« Ostatnia zmiana: 19 Luty, 2017, 01:07:04 Yano »

Kali

o ile nie ceglił ;DD i tak najlepsza wersja monarcha to był extra deck monarch, który radził sobie o wiele lepiej na większych turniejach. Nie licz na to że extra deck wypadnie z gry, ba, wydaje mi się że będzie jeszcze ważniejszy niż teraz z 4 kolorkiem ;DD

Izorist

Nikt na to nie liczy. Faktem jest jednak, że rola extra decku się zmieni, przynajmniej na początku formatu.

DragonBoss


Entelarmer

Słowem wyjaśnienia, by nie było żadnych wątpliwości:

Oczywiście, że zmiana ma podłoże finansowe. Konami wielokrotnie pokazało, gdzie ma graczy i balans gry. Założenie, że poszli po rozum do głowy i tak po prostu postanowili naprawić grę, to chyba zbyt duży optymizm.

Nasuwa się wiec pytanie: dlaczego to zrobili?

Chyba nie muszę nikogo przekonywać, że obecnie gra wygląda tragicznie. Dość powiedzieć, że doszliśmy do decku, który zapełnia całe pole z jednej karty - sytuacji, która kiedyś pojawiała się wyłącznie w żartach. Od DUEA otrzymywaliśmy coraz potężniejsze karty, a obecnie deck nie potrafiący swarmować negacjami, wbijać 8k w jedną turę i/lub robić w cholerę advantage kwalifikuje się najwyżej jako 4fun. I co najgorsze, jest to traktowane jako akceptowalna norma - dość spojrzeć na komentarze w tematach o Link summonie.

Zostawmy na sekundę to, jak wpływają takie karty na balans i radość z pojedynków. Znacznie ważniejsza jest kwestia rozwoju gry. Wiemy, że dotychczas Konami wydawało kolejne dodatki, stosując dewizę - zgodnie ze słowami znanego utworu - "harder, better, faster, stronger". Tylko jak przebić obecne archetypy, które mają wbudowane potężne szybkie efekty, bez problemu wstawiają 3 lub więcej pokaźnych klocków, a przewagę generują tak ogromną, że mało kto przejmuje się prostymi "+1"? Jak nowa mechanika może być potężniejsza od Pendulum - masowego Monster Reborn połączonego z summonem nawet wysokopoziomowych potworów z ręki? Co musiałyby robić przyszłe decki, by przebić pola D/D albo niesławnego PePe?

Owszem, Konami mogłoby wymyślić coś jeszcze bardziej przegiętego i spokojnie stosować swoją dotychczasową politykę wydawniczą. Tylko czy daliby radę wymyślać tak dalej przez dwa lata? Konami wielokrotnie pokazało, że nie ma zbyt wiele inwencji. Najczęściej powielają dotychczasowe efekty, ale robią je - jak wspomniałem - jeszcze lepsze lub łatwiejsze w użyciu. Ograniczenie Extra Decku pozwala im nieco zrestartować grę, dzięki czemu projektanci mogą znowu kombinować i z czasem wprowadzać dalszy power creep (czekamy na link 1 wymagający potwora z talii). Na razie jednak możemy mieć nadzieję na wolniejszą, bardziej skillową grę - o ile zmianie zasad będzie towarzyszyć stosowna banlista, która wyrówna decki nieco słabsze od obecnych, ale niekorzystające tak bardzo z extra (vide Kozmo).

Link sponsorowany
 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Ostatnio
Ostatnio 23 Marzec, 2017, 15:18:39
Izorist
Ostatnio 31 Lipiec, 2017, 13:37:27
UnicroN
Ostatnio 25 Sierpień, 2017, 08:14:55
Miki
Ostatnio 24 Kwiecień, 2019, 14:31:37
Yano
Ostatnio 29 Marzec, 2020, 14:01:37
jona