Wątek: [OCG] Nowa Mechanika - Link Summon i zmiany jakie niesie dla Extra Decku  (Przeczytany 4428 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: [OCG] Nowa Mechanika - Link Summon i zmiany jakie niesie dla Extra Decku
« Odpowiedź #125 dnia: 15 Marzec, 2017, 17:12:12 »
0
Z logicznego punktu widzenia najprawdopodobniej będzie tak jak mówisz. Zdaje się, że reguła ustawiania potków z ekstra limituje się tylko i wyłącznie do ich summonu stamtąd. Potem to już wszystko jedno, bo teoretycznie to nie jest już summon z ekstra tylko z innego miejsca, bądź zmienianie pozycji na boardzie.

Wydaje mi się, że Scapegoat może mieć szansę na bycie jednym ze stapli w deckach wykorzystujących Linki. Musimy jednak poczekać na większą ich ilość, bo póki co opcji za wiele nie ma :P

Mam już nawet pomysł, która karta może okazać się świetna przy takich zasadach: Shien's Spy. Wzywamy sobie coś z extra, używamy efektu czy tam atakujemy czy cokolwiek, w Main Phase 2 odpalamy w/w kartę i od End Phase już znów mamy wolną extra monster zone :)
Raphèl mai amècche zabì almi!
"Nie znam się na p***doleniu głupot, ale chyba p***dolicie głupoty." - Leo, 17.04.2017

Patrollbb

  • 107 26
Odp: [OCG] Nowa Mechanika - Link Summon i zmiany jakie niesie dla Extra Decku
« Odpowiedź #126 dnia: 16 Marzec, 2017, 23:55:00 »
+1
Temat może już nie najświeższej daty, ale nieczęsto przeglądam forum. Jest to jednak tak gorący news, że wtrącę swoje odczucia. Niestety zmiany oceniam negatywnie, ale zależy to wg mnie od podejścia do tematu i na pewno są pozytywne strony nowych zasad. Doświadczenie i przezorność podpowiadają jednak, że będzie jak zwykle.

Można zauważyć pewne prawidłowości gdy konami wprowadza nowe mechaniki przywoływania. "na czysto" summon czy to synchro, czy xyz, czy skala pod pendulum jest robieniem sobie minusów. Oddajesz więcej zasobów, żeby przywołać coś mocniejszego - zdrowe podejście. Ponadto, pierwsze synchro, xyz, pendulumy wyglądały, łagodnie mówiąc, na zbalasowane i słabsze od tego co już było w danym momencie. Spostrzegawczy dostrzegli że teraz jest tak samo i wnioskują podobnie do mnie, że mamy do czynienia z tą samą podpuchą, której finał będzie ten sam - ciągłe przebijanie poprzedniego archetypu/dodatku kolejnym w pogoni za sprzedażą w konsekwencji degenerując być może dobry pomysł w kształt gry taki jak mamy obecnie. Słusznie też ktoś już w tym temacie zauważył, że ta drastyczna zmiana w summonowaniu z extra to taki trochę reset i opanowanie poprzednich typów, żeby zrobić miejsce na nową niezdrową mechanikę, a spowodowany tym że w dotychczasowych zasadach trudno wymyślić coś jeszcze co zdeklasowałoby pendulumy(którym teraz dodatkowo przy okazji zabrano 2 tisy i ograniczono pendulum summon).
 
Czemu jednak tym razem jest wg mniej gorzej niż w poprzednich skoro powyżej stwierdziłem, że metodologia jest z grubsza ta sama? Bo nowa mechanika wpływa na poprzednie i to w sposób bardzo często uniemożliwiający granie dotychczasowym dorobkiem.
W top tierach nie ma to znaczenia, bo tak jest cały czas gdy wejdzie nowa banlista albo turbopołamane wyprze superpołamane (T0 ciągle rotuje). Pod kątem właśnie mety turniejowej zmiana wydaje się być na plus, bo przynajmniej na początku spowolni grę, a oprócz tego zawsze rodzi poszukiwanie optimum, testowanie, a co za tym idzie różnorodność. Dodatkowo, mechanika związana z pozycjonowaniem potworów jest wg mnie czymś bardzo trafionym, czego w ygo brakowało. Promuje myślenie i przewidywanie, zwiększy skill cap i rzeczywistniej spozycjonuje najlepszych i średniaków tam gdzie być powinni.
Jednakże, jeśli ktoś miał w nosie top tiery i chciał po prostu pograć 4fun rogue deckami z innymi rogue deckami mógł to robić niezależnie od tego czy i jakie szaleją obecnie pendulumy, nie trzeba było nawet znać ich zasad. Niestety teraz wygląda to jakby po wejściu tego nowego rulebooka połowa rogue decków opartych na fuzjach/synchro/xyz została uśmiercona, a zabawa w deckbuilding (dla mnie chyba najprzyjemniejsza część tej karcianki) znacząco uszczuplona i skierowana na jeden tylko tor. Dotychczas jakkolwiek nie zmieniały się zasady mogłem (za wyjątkiem banlisty) grać legalnie tym czym dotychczas jeśli uznałem że nie muszę za wszelką cenę wygrywać (lub grałem z podobnie do mnie myślącymi). Teraz albo już nie mogę, albo muszę się turbo nakombinować żeby mój 4fun mógł cokolwiek pograć i przy okazji oberwie pewnie mocno po konsystencji która w 4fun deckach i tak przecież nie jest najlepsza.

A udławcie się piniedzmi.

Kanashimi Tomo

Odp: [OCG] Nowa Mechanika - Link Summon i zmiany jakie niesie dla Extra Decku
« Odpowiedź #127 dnia: 21 Marzec, 2017, 08:06:23 »
+1


Tak dla zainteresowanych : Video prezentacja
“Play interests me very much," said Hermann: "but I am not in the position to sacrifice the necessary in the hope of winning the superfluous.” - Alexander Pushkin

Kanashimi Tomo

Odp: [OCG] Nowa Mechanika - Link Summon i zmiany jakie niesie dla Extra Decku
« Odpowiedź #128 dnia: 22 Marzec, 2017, 08:48:55 »
+1
Update! Można "kraść" drugi Extra deck zone poprzez tzw. EXTRA LINK! Wyjaśnienie w cytacie :

Cytuj
Master Rule Updates – Mutual & Extra Link
MAR 22, 2017 by DSUMMON in ANNOUNCEMENT

A fresh new update for the Master Rule just popped up with some crazy news! Remember that new Extra Monster Zone which each player has access to 1? Well you now have a way to steal both Extra Monster Zones for yourself!! Introducing Extra Link!!
(Also Mutually Link explained in more detail!)

These updates just came in from the Perfect Rulebook, seems like some people managed to get it early. Here’s the translation for the pictures below


Summoning to the Main Monster Zone
Make use of the Link Markers to special summon from the Extra Deck!
Summon out Link Monsters and use the Main Monster Zones in front of the Link Markers to summon out your Extra Deck Monsters.

Your opponent’s field is affected too!
If a monster has a Link Marker that points upwards (to your opponent’s Main Monster Zone), your opponent can also summon Extra Deck Monsters there!


Make use of Extra Link
Make use of Mutual Links to utilise both Extra Monster Zones!!
Starting from one of the Extra Monster Zone all the way to the other Extra Monster Zone, if all the monsters are Mutually Linked, this scenario is termed as “Extra Link”. It is the only way to make use of both Extra Monster Zones

All mutually linked!!
Summon a monster to the other Extra Monster Zone!

Normally, you can only utilise either 1 of the Extra Monster Zones. However in the scenario where you are completing an “Extra Link”, you can summon to the other (Extra Monster) Zone.


Extra Link
When both Extra Monster Zones have Link Monsters and your main Monster Zones have Link Monsters to connect them via Mutual Link, this situation is termed as “Extra Link”.
When you are using 1 Extra Monster Zone and ONLY if you are completing the Extra Link, you can special summon a Link Monster to the other Extra Monster Zone.

When both Extra Monster Zones are all mutually linked, the scenario is termed as “Extra Link”.
If both of your Extra Monster Zone monsters are connected via Link Monsters on your opponent’s Main Monster Zone, the scenario is also treated as “Extra Link”.


Mutual Link
– If [a monster is pointed to by a Link Marker], or [a monster with a Link marker is pointing to another monster], those monsters are considered to be “Linked”
– If [2 or more Link Monsters are pointing towards each other with their Link Markers], those monsters are considered to be Mutually Linked.
“Play interests me very much," said Hermann: "but I am not in the position to sacrifice the necessary in the hope of winning the superfluous.” - Alexander Pushkin

Odp: [OCG] Nowa Mechanika - Link Summon i zmiany jakie niesie dla Extra Decku
« Odpowiedź #129 dnia: 22 Marzec, 2017, 11:15:49 »
0
Dziwne, w ostatnich latach Konami dążyło o do maksymalnego uproszczenia wszystkiego i nie kryło się z tym, że celują w coraz mlodszego klienta, a to jak na standardy yuga jest dość skomplikowana mechanika.

Drewko

Odp: [OCG] Nowa Mechanika - Link Summon i zmiany jakie niesie dla Extra Decku
« Odpowiedź #130 dnia: 24 Marzec, 2017, 14:08:45 »
0
Czyli talie spamujące linki będą miały możliwość odcięcia od extra decku przeciwnika. Zapewne prędzej czy później znajdzie się deck który będzie mógł to wykręcić w pierwszej turze... brawo Konami...? :/
"Does it hurt, Fenice? I'm sorry. But I didn't build you to be put on a shelf for display. I built you to win! The Gunpla I made... My Wing Gundam Fenice... I made you to show the world that you're the strongest! So... Just hang in there a little longer. Okay, partner?"

Odp: [OCG] Nowa Mechanika - Link Summon i zmiany jakie niesie dla Extra Decku
« Odpowiedź #131 dnia: 24 Marzec, 2017, 14:21:06 »
0
Czyli talie spamujące linki będą miały możliwość odcięcia od extra decku przeciwnika. Zapewne prędzej czy później znajdzie się deck który będzie mógł to wykręcić w pierwszej turze... brawo Konami...? :/

Chyba jednak nie dojdzie do odcięcia extra decku, bo jakieś link markery obu linków w extra monster zone'ach będą wskazywały na main monster zone oppa umożliwiając mu SS z extra.
Jutro

Izorist

Odp: [OCG] Nowa Mechanika - Link Summon i zmiany jakie niesie dla Extra Decku
« Odpowiedź #132 dnia: 24 Marzec, 2017, 14:32:39 »
0
Da się zrobić tak, żeby nic nie wskazywało,  np. Link Spider. Pożyjemy zobaczymy.

Odp: [OCG] Nowa Mechanika - Link Summon i zmiany jakie niesie dla Extra Decku
« Odpowiedź #133 dnia: 24 Marzec, 2017, 17:19:12 »
0
1. Istnieje możliwość zablokowania przeciwnikowi obydwu extra monster zones.
2. Istnieje możliwość zrobienia tego tak, żeby żaden marker nie wskazywał jego main monster zones.
3. Ludzie rzucą się na taką możliwość jak emeryci na promocję karpia w Lidlu przed świętami.
4. Najpóźniej po kilku boosterach pojawi się engine pozwalający zrobić to w pierwszej turze.

Spieszmy się kochać nowe mechaniki, tak szybko stają się OP...  :'(
Raphèl mai amècche zabì almi!
"Nie znam się na p***doleniu głupot, ale chyba p***dolicie głupoty." - Leo, 17.04.2017

Odp: [OCG] Nowa Mechanika - Link Summon i zmiany jakie niesie dla Extra Decku
« Odpowiedź #134 dnia: 01 Kwiecień, 2017, 21:44:41 »
0
mam takie pytanie
Jeśli w nowych polach S/T po bokach mam 2 karty pendulum i na extra decku leżą npD/D Cerberus. to czy przy wezwaniu pendulum po przez skale D/D Cerberus trafi (lub jeśli chce w ten sposób przyzwać kilka kart) do main monster zone czy extra monster zone ?

Czy RaigekiDark Hole będą normalnie niszczyć link minster/XYZ itp które są w extra monster zone ?
« Ostatnia zmiana: 01 Kwiecień, 2017, 21:47:04 wysłana przez Phenix »

Kanashimi Tomo

Odp: [OCG] Nowa Mechanika - Link Summon i zmiany jakie niesie dla Extra Decku
« Odpowiedź #135 dnia: 01 Kwiecień, 2017, 21:46:53 »
0
Wystarczy zajrzeć we wcześniejsze posty :

"So updates on the Link Summon mechanic.

1. When Pendulum Summoning monsters from the Extra Deck, you can only summon in the Extra Monster Zone or zones permitted by your Link Monster(s). This only applies to Pendulum Monsters from your Extra Deck, not from your hand (from hand, it just goes to regular Monster Zones).

2. This is what the Extra Monster Zones will look like. First person to summon to Extra Zone can choose left or right. The opponent gets the other zone.

Co do Raigeki i Dark Hole'a : czemu miałyby nie działać, gdy mają w efekcie "ALL monsters" i "Field"?
« Ostatnia zmiana: 01 Kwiecień, 2017, 21:48:34 wysłana przez Kanashimi Tomo »
“Play interests me very much," said Hermann: "but I am not in the position to sacrifice the necessary in the hope of winning the superfluous.” - Alexander Pushkin

Odp: [OCG] Nowa Mechanika - Link Summon i zmiany jakie niesie dla Extra Decku
« Odpowiedź #136 dnia: 08 Kwiecień, 2017, 11:50:34 »
0
Okej, skoro wszyscy zdążyli podzielić się swoim zdaniem na temat nowej mechaniki, więc chyba przyszła kolej na mnie. I na samym początku muszę przyznać tak jak kilku moich przedmówców, że mi się ona nie podoba. Już nawet nie biorąc pod uwagę tego, że zwyczajnie nie odpowiada mi kolor kart (moim zdaniem lepszy byłby intensywny czerwony), bo można je łatwo pomylić z rytułałami (inny jest tylko odcień i wzorek) albo też to, ze nie posiadają obrony (w ten sposób nasze kochane Konami pokazuje też, że meta za bardzo przyśpieszyła, żeby sens miało wzywanie potworków w defie, i należy nastawiać się na rozgrywki polegające tylko na wymianie ciosów - i to by było na tyle, w kwestii tego spowolnieniaia mety i powrocie do taktycznej gry), to wadą jest też sama mechanika, a dokładniej jeden jej aspekt: ten cały Extra link. Wykorzystywanie obu extra monster zones, i całkowita blokada extra decku przeciwnika jest zwyczajnie zła, i nie ma sensu się co do tego oszukiwać, gdyby nie to, całą resztę zdołałbym jakoś przełknąć. Do tego wspominane wcześniej spowolnienie mety z racji wprowadzenia linków, które tak wielu osobom dawało nadzieję na naprawę mety, moim zdaniem będzie praktycznie niezauważalne, już teraz mamy w necie całą masę filmików spamiących na lewo i prawo extradeckowymi monsterkami w link mecie. Na dodatek obecne linki, w porównaniu np. do tego jak rozwijała się mechanika pendulum, są wręcz połamane. Ciężko jest nawet o porównanie, pierwsze pendulumy były albo normal monsterkami z bardzo słabym efektem w skali, albo crapnymi efekt monsterami i granie ich nie miało sensu, natomiast obecne linki są w większości generic monsterami z dobrymi efektami pozwalającymi na bezproblemowe przystosowanie się do obecnej mety. No i jeszcze to ubicie (na szczęście krótkotrwałe) wszelkich talii wymagających dwóch lub więcej extradeckowych monsterków w stole (patrz: Quasar albo Super Quantum)...  Linki mają co prawda pewne zalety, jak np. wykorzystanie w sensowny sposób położenia na stole albo stosunkowo sprawiedliwy koszt przyzwania w większości przypadków, do tego sam pomysł wykorzystania markerów jest ciekawy, choć nieco skomplikowany, jednak póki co, według mnie ich wady przeważają nad zaletami.
« Ostatnia zmiana: 08 Kwiecień, 2017, 11:53:18 wysłana przez noblun »
A może jednak nooblun?

 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
13 Odpowiedzi
658 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 14 Lipiec, 2015, 11:58:21
wysłana przez Razmus
2 Odpowiedzi
376 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 12 Maj, 2016, 17:20:26
wysłana przez Kanashimi Tomo
13 Odpowiedzi
421 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 24 Grudzień, 2016, 05:08:08
wysłana przez Yano
6 Odpowiedzi
363 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 23 Luty, 2017, 07:11:02
wysłana przez Illidan
1 Odpowiedzi
171 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 23 Marzec, 2017, 15:18:39
wysłana przez Izorist