Wątek: [OCG] Duelist Pack: Legend Duelist  (Przeczytany 273 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

[OCG] Duelist Pack: Legend Duelist
« dnia: 16 Marzec, 2017, 02:30:16 »
0
Konami nie zwalnia tempa z nadrabianiem zaległości i wydawaniu kart protagonistów z przeszłości. Jeszcze w TCG nie pojawiły się Duelist Saga i Duelist Pack: Dimensional Guardians, a już 3 czerwca zawita w OCG Duelist Pack: Legend Duelist.


Od strony technicznej:
51 kart w tym:
  • 1 karta w nieznanym rarity
  • 4 karty Ultra Rare
  • 6 kart Super Rare
  • 10 kart Rare
  • 30 commonów

Czego mamy się spodziewać?
Oficjalnie Duelist Pack ma zawierać kolejną porcję lubianych przez fanów kart, które nie pojawiły się jeszcze w naszej karciance. Podobnie jak Duelist Saga - będzie zawierać karty z różnych serii.

Spekulując natomiast - w wersji TCG, jeśli takowa wyjdzie pewnie dostaniemy też kilka przedruków z OCG ;) Jeśli chodzi o koncert życzeń - wciąż liczę na sensowne karty z Millenium World z pierwszej serii, w tym archetyp Necro używany przez bakurę w tym arcu oraz kolejne formy Diabounda :D Odnośnie karty w nieznanym rarity to z pewnością będzie coś epickiego ;)


Źródło:
https://ygorganization.com/ocg-duelist-pack-legendary-duelist/
« Ostatnia zmiana: 16 Marzec, 2017, 07:43:21 wysłana przez Kanashimi Tomo »
I see my smile, it was born from amphetamines
Better duck, 'cause it's war on my enemies
Oh, God, think I lost it all now
Lost some and wanna watch the rest go
A mad man when I'm mixed with Soco
Who would've thought a man could sink to so low?

Regis

  • Wielki, zły i brzydki.
  • *
  • 1 590 704
Odp: [OCG] Duelist Pack: Legend Duelist
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Kwiecień, 2017, 16:39:59 »
+1
Pewnie już wielu zapomniało o tym topicu, tymczasem dziś wyszło na jaw, że podstawą tego packu będą nowe karty Jonouchiego [a wraz z nim kolejne podejście do Red-Eyesów i to nie jako burn deck a jako... Equip deck -_-], a także dobrze nam znane Amazonki i potwory Mako Tsunami ;)

         
     
Red-Eyes Slash Dragon
Level 7 DARK Dragon-Type Fusion Effect Monster
ATK 2800
DEF 2400
“Red-Eyes B. Dragon” + 1 Warrior-Type monster
(1) When a “Red-Eyes” monster declares an attack: You can target 1 Warrior-Type monster in your Graveyard; equip it to this card as an Equip Card with this effect.
• The equipped monster gains 200 ATK.
(2) During either player’s turn, when a card that targets a card you control is activated: You can send 1 Equip Card you control to the Graveyard; negate that activation, and if you do, destroy it.
(3) If this card is destroyed by battle or card effect: Special Summon from your Graveyard as many monsters that were equipped to this card as possible.
   

         
     
Red-Eyes Baby Dragon
Level 3 DARK Dragon-Type Effect Monster
ATK 1200
DEF 700
(1) When this card is destroyed by battle and sent to the Graveyard: You can Special Summon 1 Level 7 or lower “Red-Eyes” monster from your Deck, and if you do, equip this card as an Equip Card from your Gravyard to that monster with this effect.
• It gains 300 ATK.
(2) If this card that was equipped to a monster is sent to the Graveyard: You can add 1 Level 1 Dragon-Type monster from your Deck or Graveyard to your hand.
   

         
     
Red-Eyes Metal Knight Gearfried
Level 4 DARK Warrior-Type Effect Monster
ATK 1800
DEF 1600
(1) Once per turn, if this card is equipped by an Equip Card: You can destroy that Equip Card, then, destroy 1 Spell/Trap Card your opponent controls.
(2) Once per turn: You can send 1 Equip Card you control that is equipped to this card to the Graveyard, then target 1 Level 7 or lower “Red-Eyes” monster in your Graveyard; Special Summon it.
   

         
     
Kusari tsuki Red-Eyes Fang / Red-Eyes Fang with Chain
Normal Trap Card
(1) Target 1 “Red-Eyes” monster you control; equip this card to that target. It can make up to 2 attacks on monsters during each Battle Phase.
(2) You can send this equipped card to the Graveyard, then target 1 Effect Monster on the field; equip it to the monster this card was equipped to. While equipped with this effect, that monster’s ATK and DEF becomes the same as the monster equipped to it.
   

         
     
Amazoness Princess
Level 3 EARTH Warrior-Type Effect Monster
ATK 1200
DEF 900
You can only use this card name’s (2) effect once per turn.
(1) This card’s name becomes “Amazoness Queen” while on the field and in the Graveyard.
(2) If this card is Normal or Special Summoned: You can add 1 “Amazoness” Spell/Trap Card from your Deck to your hand.
(3) When this card declares an attack: You can send 1 other card you control or have in your hand to the Graveyard; Special Summon 1 “Amazoness” monster from your Deck in Defense Position, except “Amazoness Princess”.
   

         
     
Amazoness Pet Baby Tiger
Level 2 EARTH Beast-Type Effect Monster
ATK 500
DEF 500
You can only use this card name’s (2) effect once per turn.
(1) This card’s name becomes “Amazoness Tiger” while on the field or in the Graveyard.
(2) If an “Amazoness” monster is Normal or Special Summoned to your field, if this card is in your hand or Graveyard: Special Summon this card.
(3) This card gains 100 ATK for each “Amazoness” card in your Graveyard”.
   

         
     
Amazoness Call
Quick-Play Spell Card
You can only activate 1 card with this card’s name per turn.
(1) Take 1 “Amazoness” card from your Deck, except “Amazoness Call”, and either add it to your hand or send it to the Graveyard.
(2) You can banish this card from your Graveyard, then target 1 “Amazoness” monster you control; during this turn, other monsters you control cannot attack, that target can attack all monsters your opponent controls once each.
   

         
     
Amazoness no Kyuushuu / Amazoness Ambush
Continuous Trap Card
(1) Once per turn, during either player’s Battle Phase: You can Special Summon 1 “Amazoness” monster from your hand, but it gains 500 ATK until the end of this turn.
(2) After damage calculation, when an “Amazoness” monster you control battled an opponent’s monster: You can banish that opponent’s monster.
(3) If this card on the field is destroyed and sent to the Graveyard: You can target 1 “Amazoness” monster in your Graveyard; Special Summon it.
   

         
     
Jousai Kujira / Stronghold Whale
Level 7 WATER Fish-Type Effect Monster
ATK 2350
DEF 2150
You can only use this card name’s (1) effect once per turn.
(1) If this card is in your hand or Graveyard: You can Tribute 2 WATER monsters; Special Summon this card.
(2) If this card is Special Summoned: You can Set 1 “Sea Stealth Attack” directly from your Deck to your field.
(3) Once per turn, during either player’s turn, when an opponent’s card or effect that targets exactly 1 WATER monster you control (and no others) is activated: You can negate that activation, and if you do, destroy it.
   

         
     
Densetsu no Fisherman Nisei / The Legendary Fisherman II
Level 5 WATER Warrior-Type Effect Monster
ATK 2200
DEF 1800
(1) This card’s name becomes “The Legendary Fisherman” while on the field or in the Graveyard.
(2) While “Umi” is on the field, this card is unaffected by other monsters’ effects.
(3) If this face-up card leaves the field by an opponent’s card effect, or if it is destroyed by battle: You can add 1 Level 7 WATER monster from your Deck to your hand.
   

         
     
Leviathan no Ikari / Rage of Kairyun-Shin
Quick-Play Spell Card
You can only activate 1 card with this card’s name per turn.
(1) If “Umi” is on the field: Target a number of monsters your opponent controls, up to the number of WATER monsters you control whose original Level is 5 or higher; destroy as many of them as possible, and if you do, those Monster Zones cannot be used until the end of next turn.
   

         
     
Sea Stealth Attack
Continuous Trap Card
(1) When this card is activated: You can activate 1 “Umi” from your hand or Graveyard.
(2) If “Umi” is face-up, this card gains these effects.
• Once per turn: You can banish 1 WATER monster you control until the End Phase; during this turn, face-up Spell/Trap Cards you control cannot be destroyed by your opponent’s card effects.
• At the start of the Damage Step, if a WATER monster you control whose original Level is (5?/6?) or higher battles an opponent’s monster: Destroy that opponent’s monster.
   

Odp: [OCG] Duelist Pack: Legend Duelist
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Kwiecień, 2017, 16:54:14 »
0
What the actually fck?
Support dla Amazonek  ;D?
Pretty nice, zwłaszcza Princess będzie przydatna jeśli będziemy chcieli wstawić nowa fuzje, ale..
Ten deck potrzebuje duuuzo więcej niż to co na razie dostał. Żeby cokolwiek znaczyć Amazonki musiałyby dostać support godny przynajmniej Harpi (search 3 kart? Summon 5 z grave?  No problem).
Btw pewnie ktoś zaraz wtrącił coś o momarchach, ale to nie ta liga  ; :|

Odp: [OCG] Duelist Pack: Legend Duelist
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Kwiecień, 2017, 17:09:05 »
0
Niech coś wreszcie z tym red-eyesem zrobią. Ani to nie jest dobry burn deck, ani dobry deck w ogóle xd Red-eyes fusion jest źle zrobioną kartą, a teraz robią kolejne podejście do dorzucenia temu deckowi rzeczy, która jest mu niepotrzebna.
Co do amazonek to gdyby ta fuzja nie dostała nerfa względem tego co było w oryginale to mógłby być nawet spoko boss monster :P

Regis

  • Wielki, zły i brzydki.
  • *
  • 1 590 704
Odp: [OCG] Duelist Pack: Legend Duelist
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Kwiecień, 2017, 19:50:09 »
0
Niech to sobie będzie średni burn deck, czy też średni equip deck, byle by to szybkie było. Ale nie jest. Kolejny syf dorzucony do nędznego main decku, kolejna fuzja dorzucona do extra bez jakiegokolwiek sensownego fusion spella i kolejny typ potków po Fiendach- tym razem Warriorów- zamiast próbować jakiś sensowny dragon deck z tego zrobić.

To jest już trochę frustrujące, bo przed CORE narzekałem na brak supportwania Czerwonookich, tak teraz ten cały support bym w cholere wrzucił. Czy naprawdę tak ciężko dać im jakąś sensowną spell szukajkę, jakiegoś odpowiednika Alternative'a do Red-Eyesów i w końcu skupieniu się na Xyz (Flara to imo jeden z lepszych xyz w grze) zamiast na tych syfiastych Fuzjach by to mogło chulać? Odpowiedź brzmi -"nie", bo Konami już nieraz pokazało, że potrafi fajny, sensowny upgrade typów robić. Blue-Eyesy to kozaki, Dark Magiciany mimo iz wolne też jakiś swój playstyle mają, Harpie swego czasu fajne rzeczy podostawały, wszystkie SD-R na czele z Monarchami i Flegrandem były bardzo solidne (w przypadku tego pierwszego wręcz gniotły jaja), nawet te nędzne Buster Blader'y i BLSy się lepiej prezentują. A Red-Eyes jak ssał tak ssie. 

Wiadomo, że mój trashtalk nie ma zbytniego sensu, bo zaraz linki, zaraz nic z tego i tak grywalne nie będzie, no ale sam fakt olewajstwa frustruje.

/buldupyoff

 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
5 Odpowiedzi
1427 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 16 Październik, 2013, 15:22:27
wysłana przez Kanashimi Tomo
23 Odpowiedzi
1332 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 11 Luty, 2016, 11:36:16
wysłana przez Marksman
2 Odpowiedzi
439 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 11 Luty, 2016, 07:07:20
wysłana przez Razmus
38 Odpowiedzi
2513 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 13 Maj, 2016, 09:14:19
wysłana przez Kanashimi Tomo
9 Odpowiedzi
789 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 27 Maj, 2016, 12:17:53
wysłana przez Razmus