Wątek: Pytania Początkującego  (Przeczytany 6917 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pytania Początkującego
« dnia: 21 Lipiec, 2013, 18:32:09 »
0
Jako para nowych graczy z minimalnym doświadczeniem po kilku dniach grania i poznawania kart chcielibyśmy upewnić się w kilku kwestiach. :) Pytania na początek:

1.Czy Utopia swoim efektem może zablokować każdy atak, np. jeżeli przeciwnik atakuję innego naszego potwora?

2.Jeżeli używam karty Xyz (np. Utopia) jako Xyz Material to czy Xyz Materials tej karty stają się również Xyz Material dla nowego

potwora Xyz?

3.Sytuacja: mam jednego potwora 4 lev na polu, mogę dołożyć z ręki drugiego potwora 4 lev i użyć ich odrazu do wezwania potwora Xyz?

4.Jeżeli Utopia bez żadnego Xyz Material zostanie zaatakowana to czy tracę jakieś punkty życia, czy karta zostaje poprostu zniszczona?

5. Czy kartą Call of the Haunted mogę wzywać potwory Xyz z cmentarzyska?

Cyfry

Odp: Pytania Początkującego
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Lipiec, 2013, 18:38:55 »
0
Tak, tak,nie,nie tracisz, zostaje zniszczona, a opp może zaatakować znowu,tak ;)

Maras

Odp: Pytania Początkującego
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Lipiec, 2013, 18:45:39 »
+2
1. Tak, każdy (nawet jak Ty atakujesz, chociaż to raczej bez sensu ;p)

2. Pamiętaj, że nie możesz przyzwać XYZ'a (zwykłego) używając innego XYZ jako materiał, chyba że jest co CXYZ, jak np Utopia Ray (wtedy materiały Utopii stają się materiałami Utopi Ray, sama Utopia również staje się materiałem)

3. Jeżeli możesz go przyzwać (nie robiłeś jeszcze Normal Summona w tej turze, będzie to Special Summon itd) to oczywiście, że możesz zrobić z nich XYZ'a.

4. Nie, bo Utopia zostaje zniszczona bez damage'u ale atak tak jakby się resetuje i Twój przeciwnik może zaatakować tm potworem jeszcze raz.

5. Jeżeli zostały prawidłowo przyzwane na pole (czyli jeżeli przywołanie nie zostało znegowane przez karty takie jak Solemn Judgment czy Solemn Warning) to tak, jednak bez ich materiałów.



"Ascendant meat, however illusory our identities are, we craft those identities by making value judgements.
Everybody judges all the time."

Odp: Pytania Początkującego
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Lipiec, 2013, 19:16:25 »
0
I wszystko jasne  :)
Kolejne pytania:

6. Potwory Xyz nie mogą służyć jako tribute monster?

7.Combo Utopia + Double or Nothing! - Np. Mogę zablokować atak swojego Summoned Skull, następnie użyć  Double or Nothing! i ponownie zaatakować siłą ATK/5000 ?

Cyfry

Odp: Pytania Początkującego
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Lipiec, 2013, 19:25:53 »
0
*6 Jasne, że mogą :P

*7 Dokładnie tak ;)

Odp: Pytania Początkującego
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Lipiec, 2013, 22:27:30 »
0
8. Czy dust tornado może być użyte jako chain do fissure i zniszczyć tą kartę bez jej użycia?

Odp: Pytania Początkującego
« Odpowiedź #6 dnia: 21 Lipiec, 2013, 22:38:57 »
0
8 - Może być użyte do chaina, ale dust tornado nie neguje aktywacji karty, tylko ją po prostu niszczy (Target 1 Spell/Trap Card your opponent controls; destroy that target, ) , tz  jeśli zchainujesz Dust tornadem Fissure to i tak twój przeciwnik zniszczy ci potwora fissurem. Effekt Fissure nie wszedł by natomiast, jak byś zanegował aktywacje fissure ( na karcie musi być napisane coś w stylu " when Spell/Trap Card is activated [...] negate the activation, and if you do, destroy that card. )

Odp: Pytania Początkującego
« Odpowiedź #7 dnia: 21 Lipiec, 2013, 22:43:58 »
0
Cytuj
( na karcie musi być napisane coś w stylu " when Spell/Trap Card is activated [...] negate the activation, and if you do, destroy that card. )
Np. Dark Bribe  :)

Odp: Pytania Początkującego
« Odpowiedź #8 dnia: 21 Lipiec, 2013, 22:52:28 »
0
Dokładnie tak ;) innym przykładem może być Solemn Judgment

Odp: Pytania Początkującego
« Odpowiedź #9 dnia: 21 Lipiec, 2013, 23:19:03 »
0
9.Czy mogę użyć Raigeki Break jako chain do wezwania potwora przez przeciwnika w jego turze i od razu go zniszczyć (płacąc jedną kartą z ręki)?

Odp: Pytania Początkującego
« Odpowiedź #10 dnia: 21 Lipiec, 2013, 23:28:52 »
0
tak, bo to trap;)

Izorist

Odp: Pytania Początkującego
« Odpowiedź #11 dnia: 21 Lipiec, 2013, 23:51:07 »
+1
9.Czy mogę użyć Raigeki Break jako chain do wezwania potwora przez przeciwnika w jego turze i od razu go zniszczyć (płacąc jedną kartą z ręki)?
uwaga kosmetyczna, nie chainujesz do summonu, tylko używasz karty w reakcji na summon, semantyka, ale czasem ma to znaczenie ; )

Odp: Pytania Początkującego
« Odpowiedź #12 dnia: 22 Lipiec, 2013, 00:05:03 »
0
Dzięki za przypomnienie, chain dotyczy tylko aktywacji efektów kart  ;)
Kolejne pytania:

10.Czy można stworzyć combo  (oczywiście przy życiu mniejszym bądź równym 1000): Call of the Haunted przywołuje z cmentarza Number 39: Utopia, która zostaje użyta od razu do przywołania Number C39: Utopia Ray, następnie wypada 1 Xyz Material aby aktywować efekt: (ATK+500=3000) oraz 1 potworowi przeciwnika ATK-1000? 

Odp: Pytania Początkującego
« Odpowiedź #13 dnia: 22 Lipiec, 2013, 00:08:28 »
0


10.Czy można stworzyć combo  (oczywiście przy życiu mniejszym bądź równym 1000): Call of the Haunted przywołuje z cmentarza Number 39: Utopia, która zostaje użyta od razu do przywołania Number C39: Utopia Ray, następnie wypada 1 Xyz Material aby aktywować efekt: (ATK+500=3000) oraz 1 potworowi przeciwnika ATK-1000?


No tak. Tak przecież jest na karcie napisane :)

Izorist

Odp: Pytania Początkującego
« Odpowiedź #14 dnia: 22 Lipiec, 2013, 00:19:53 »
+1
10.Czy można stworzyć combo  (oczywiście przy życiu mniejszym bądź równym 1000): Call of the Haunted przywołuje z cmentarza Number 39: Utopia, która zostaje użyta od razu do przywołania Number C39: Utopia Ray, następnie wypada 1 Xyz Material aby aktywować efekt: (ATK+500=3000) oraz 1 potworowi przeciwnika ATK-1000?
zwrot "od razu" trochę mnie martwi (używasz go dość często). nie mam pewności, czy pamiętasz, że między jednym a drugim jest przerwa, okienko otwarte na reakcję przeciwnika. bezpieczniej pisać: po tym/następnie itp. ;)

Odp: Pytania Początkującego
« Odpowiedź #15 dnia: 22 Lipiec, 2013, 00:33:37 »
0
Proszę o wybaczenie, wprowadzę te uwagi do formowania pytań, wiedza o przerwach jest gdyż grając we dwoje sami pytamy siebie na wzajem "czy robimy coś w związku z...", wiadomo że pułapki czekają  ;D

Pytanie z ostatniej chwili:
11.Czy Puzzle Reborn może być użyte w odpowiedzi na Xyz Energy lub Raigeki Break i przywrócić zniszczonego potwora?

Izorist

Odp: Pytania Początkującego
« Odpowiedź #16 dnia: 22 Lipiec, 2013, 00:46:29 »
0
Spoko. Dobrze, że o tym wiesz :D

Puzzle Reborn może być użyty w okienku zaraz po rozwiązaniu się efektu/chainu z udziałem Xyz Energy/Raigeki Break. Wróci wtedy na pole właśnie zniszczonego stwora.

Odp: Pytania Początkującego
« Odpowiedź #17 dnia: 22 Lipiec, 2013, 22:48:26 »
0
12.Pułapka Impenetrable Attack może obronić potwora przed zniszczeniem (pierwszy efekt), ale jeżeli potwór zostanie zaatakowany w pozycji ataku przez silniejszą kartę to czy tracę punkty życia?

Izorist

Odp: Pytania Początkującego
« Odpowiedź #18 dnia: 22 Lipiec, 2013, 23:01:56 »
0
Tak, wciąż tracisz. Z kolei drugi jej efekt nie ochroni stworów przed zniszczeniem.

Odp: Pytania Początkującego
« Odpowiedź #19 dnia: 23 Lipiec, 2013, 00:02:11 »
0
13. Używając ZW - Unicorn Spear mogę doposażyć kartę Utopia Ray leżącą na polu o 1900ATK. Pytanie, Unicorn spear leży na miejscu dla kart spell&trap i jest traktowana wtedy jak equip spell?

14.Utopia wraz z bonusami w postaci kart spell atakuje mojego potwora w pozycji ataku, użyłem Reverse Trap aby odwrócić efekty i zmniejszyć siłę ataku Utopii, mój przeciwnik użył w odpowiedzi efektu Utopii i zanegował swój atak, dzięki czemu nie stracił potwora i punktów życia. Zagranie prawidłowe?

15.Efekt Utopii a Mirror Force: Utopia atakuje, w odpowiedzi jest użyty Mirror Force, rozumiem że efekt Utopii (speed 1) nie może już zablokować aktywowanego Mirror Force (speed 2) i Utopia zostaje zniszczona ?

Izorist

Odp: Pytania Początkującego
« Odpowiedź #20 dnia: 23 Lipiec, 2013, 00:35:09 »
+2
13. dokładnie tak

14. Utopia może użyć swojego efektu tylko bezpośrednio w reakcji na deklarację ataku. Gdy został aktywowany Reverse Trap jest już za późno.

15. Podobnie jak wyżej. Poza tym Mirror Force zniszczyłby Utopię nawet wtedy, gdy jej atak zostałby zanegowany ;)

Odp: Pytania Początkującego
« Odpowiedź #21 dnia: 27 Lipiec, 2013, 01:10:38 »
0
Kolejna porcja pytań:

16.Sytuacja: potwór atakuje, przeciwnik odpowiada Mirror Force, na co w odpowiedzi jest aktywowany Impenetrable Attack (1 potwór na polu nie może być zniszczony w walce bądź też przez efekt karty podczas battle phase). Można tak zagrać czy tylko pułapki typu "counter" mogą zadziałać na Mirror Force?

Hunt

Odp: Pytania Początkującego
« Odpowiedź #22 dnia: 27 Lipiec, 2013, 01:31:57 »
0
Można. Na przyszłość, używaj tagu [ ygo ][ /ygo ] (tylko bez spacji w nawiasach), żeby nie trzeba było szukać efektów.

Odp: Pytania Początkującego
« Odpowiedź #23 dnia: 28 Lipiec, 2013, 18:35:02 »
0
17. Do wezwania Number C39: Utopia Ray wystarczy posiadać na polu Number 39: Utopia i położyć ją na tą kartę, czy też potrzeba dodatkowych 2 potworów 4 lev LIGHT jako Xyz Materials?

Izorist

Odp: Pytania Początkującego
« Odpowiedź #24 dnia: 28 Lipiec, 2013, 18:38:27 »
0
Wystarczy Number 39: Utopia. Druga opcja to położenie jej na 3 4-levelowe Lighty.

 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
66 Odpowiedzi
6791 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 31 Październik, 2013, 23:28:58
wysłana przez Rysnig
2 Odpowiedzi
233 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 24 Marzec, 2016, 23:14:32
wysłana przez PapoKamieniak
4 Odpowiedzi
339 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 29 Maj, 2016, 15:27:45
wysłana przez Shinato03
9 Odpowiedzi
463 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 16 Czerwiec, 2016, 21:24:06
wysłana przez Izorist
12 Odpowiedzi
347 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 10 Październik, 2016, 22:43:16
wysłana przez wsmbwsmb