Wątek: Nie mam pewności co do działania kilku kart  (Przeczytany 644 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nie mam pewności co do działania kilku kart
« dnia: 16 Grudzień, 2017, 16:03:36 »
0
Aloha. Na forum jestem nowy, ale grać umiem. Mam jednak parę wątpliwości dotyczących niektórych kart. Są to przede wszystkim:
*Graydle Slime - czy jeśli do Special Summonowania go użyję dwóch Graydle Eagle, to efekty orzełków się aktywują?
*Magician's Left HandMagician's Right Hand - rozumiem negację pierwszego zaklęcia i pułapki oraz potrzebę posiadania Spellcastera w polu. O co dokładnie chodzi z "effect that resolves each turn"?
*Al-Lumi'raj - czy jego efekt działa także na niego samego?
Za odpowiedzi szczerze dziękuję.
Shit happens, they say. It happens today.

Odp: Nie mam pewności co do działania kilku kart
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Grudzień, 2017, 16:41:59 »
0
Nie jestem pro graczem, ale cos tam ogarniam xd

1) Tak.
2) Chodzi, ze effect działa w każdej turze, że nie neguje raz i stoi, tylko, że co turę jakby 'resetuje się' effect.
3) Nie ma informacji 'other' czy coś w ten deseń, więc powinno na niego także działać.

#PoprawcieMnieJesliSieMyle ;v

Izorist

Odp: Nie mam pewności co do działania kilku kart
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Grudzień, 2017, 13:35:51 »
0
kurczę, przeoczyłem wcześniej ten temat

2) Chodzi o to, że te karty negują pierwszy efekt, który się rozwiąże w danej turze (resolve=rozwiązać), a nie taki, który był pierwszy aktywowany w danej turze (różnica w przypadku chainów, które rozwiązują się od tyłu).
3) Tak, działa też na siebie samego.


GOAT FORMAT   /   WANT

Odp: Nie mam pewności co do działania kilku kart
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Grudzień, 2017, 19:32:26 »
0
No dobra, chyba rozumiem.
Przypomniałem sobie kolejną sprawę... Czy efekty kart Bujingi, np. Bujingi Swallow, mogą działać też na inne Bujingi czy mogą to być tylko potwory Bujin, np. Bujin Yamato?
Shit happens, they say. It happens today.

Kanashimi Tomo

Odp: Nie mam pewności co do działania kilku kart
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Grudzień, 2017, 19:46:43 »
+3
Każdy Bujingi jest Bujinem, ale Bujin nie jest Bujingi.

Więc Swallow działa na Bujin, Bujingi, Bujintei oraz Bujinki
“Play interests me very much," said Hermann: "but I am not in the position to sacrifice the necessary in the hope of winning the superfluous.” - Alexander Pushkin

Odp: Nie mam pewności co do działania kilku kart
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Styczeń, 2018, 18:20:32 »
0
Wreszcie zdobyłem Synchrosie, stąd kolejne pytanie.
Follow Wing - czy dobrze rozumiem, że potwór, do którego to "podczepimy", staje się praktycznie niezniszczalny? Plus, czy po zniszczeniu wrogiego potwora efektem tej pułapki obrażenia dalej będą przeliczane?
Shit happens, they say. It happens today.

Kanashimi Tomo

Odp: Nie mam pewności co do działania kilku kart
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Styczeń, 2018, 18:32:49 »
0
Wreszcie zdobyłem Synchrosie, stąd kolejne pytanie.
Follow Wing - czy dobrze rozumiem, że potwór, do którego to "podczepimy", staje się praktycznie niezniszczalny? Plus, czy po zniszczeniu wrogiego potwora efektem tej pułapki obrażenia dalej będą przeliczane?

Praktycznie tak, nie może być zniszczony w walce bądź efektami kart (efekty "destroy"). Przy efektach typu "Send to the Graveyard" bądź "Banish/Shuffle into the deck" potwór nie będzie chroniony.

Nie, nie otrzymuje.  Kluczem jest "Start of the Damage Step", czyli wszystko ma miejsce przed kalkulacją obrażeń (Damage Calculation). W takim wypadku potwór z Follow Wing niszczy efektem trapa potwora przeciwnika i na tym atak się kończy. Nie następuje też tzw. "replay"
“Play interests me very much," said Hermann: "but I am not in the position to sacrifice the necessary in the hope of winning the superfluous.” - Alexander Pushkin

Odp: Nie mam pewności co do działania kilku kart
« Odpowiedź #7 dnia: 16 Styczeń, 2018, 18:14:19 »
0
Czołem. Mam kolejne pytania. Tym razem rozchodzi mi się o Cyber Aniołki.
*Czy Machine Angel Absolute Ritual można wyciągnąć efektami Cyber Angel DakiniCyber Petit Angel?
*Czy efekty typu "Destroy as many monsters as possible" jak u Cyber Angel Vrash targetują karty?
*Czy efekt piercingu jak u wyżej wspomnianej Dakini (i kart o podobnym efekcie) działają też na nią samą?
*Czy Cyber Angel Idaten może wyciągnąć z cmentarza dopiero co użyty do jej przyzwania rytuał?
I jedno spoza Aniołków. Summon Gate. Kiedy grałem z kolegą, on aktywował to na zasadzie "okej, walę Synchro, olać ich warunki przyzwania". To raczej nie tak działa, co?
Przepraszam, że zajmuję czas.
Shit happens, they say. It happens today.

Odp: Nie mam pewności co do działania kilku kart
« Odpowiedź #8 dnia: 16 Styczeń, 2018, 18:24:35 »
0
nie jestem judge ale summon gate nie summonuje 3 potów tylko daje restrykcje dla gracza że może summonować maxymalnie 3 poty z extra w turze

Entelarmer

Odp: Nie mam pewności co do działania kilku kart
« Odpowiedź #9 dnia: 16 Styczeń, 2018, 21:43:23 »
0
Czołem. Mam kolejne pytania. Tym razem rozchodzi mi się o Cyber Aniołki.
*Czy Machine Angel Absolute Ritual można wyciągnąć efektami Cyber Angel DakiniCyber Petit Angel?
*Czy efekty typu "Destroy as many monsters as possible" jak u Cyber Angel Vrash targetują karty?
*Czy efekt piercingu jak u wyżej wspomnianej Dakini (i kart o podobnym efekcie) działają też na nią samą?
*Czy Cyber Angel Idaten może wyciągnąć z cmentarza dopiero co użyty do jej przyzwania rytuał?
I jedno spoza Aniołków. Summon Gate. Kiedy grałem z kolegą, on aktywował to na zasadzie "okej, walę Synchro, olać ich warunki przyzwania". To raczej nie tak działa, co?
Przepraszam, że zajmuję czas.

Nic nie szkodzi, ale starajmy się czytać ze zrozumieniem, to zwykle pomaga. ;)

1.  W efekcie jest "You can target 1 Ritual Monster or 1 "Machine Angel Ritual" in your Graveyard; add it to your hand.", co oznacza, że możesz dodać tylko Machine Angel Ritual. Gdyby było <<"Machine Angel Ritual" card>>, wtedy można by się zastanawiać, ale tu wyraźnie chodzi o tę konkretną kartę.
2. Target jest wtedy, kiedy przy aktywacji musisz coś wybrać, czyli masz coś w stylu "target x cards" przed średnikiem. Tu tego nie ma, co znaczy, że Cyber Angel Vrash nie targetuje.
3. Tak, w efekcie nie ma nic w rodzaju "except this card" czy "except Cyber Angel Dakini", a jest rytuałem, więc działa. :)
4. W chwili aktywacji efektu Cyber Angel Idaten rytuał jest już na Cmentarzu (poprzedni Chain się rozwiązał i karta poszła na Cmentarz), także tak - możesz wybrać ten rytuał.
5. Jak wyżej, czytamy ze zrozumieniem. W efekcie jest mowa o tym, że "każdy gracz może przyzwać nie więcej niż 3 potwory ze swojego Extra Decku w każdej turze". Nie ma nic o ignorowaniu warunków przyzwania (summoning conditions), a słówko "maximum" wyraźnie wskazuje, że chodzi o ograniczenie summonów z Extra Decku.

Pozdrawiam. o/
« Ostatnia zmiana: 16 Styczeń, 2018, 22:10:30 wysłana przez Entelarmer »

 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
20 Odpowiedzi
1622 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 27 Sierpień, 2014, 08:05:24
wysłana przez Regis
6 Odpowiedzi
1677 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 29 Lipiec, 2017, 16:25:13
wysłana przez Izorist
0 Odpowiedzi
256 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 21 Czerwiec, 2015, 19:59:48
wysłana przez KoU
3 Odpowiedzi
514 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 28 Styczeń, 2016, 21:31:36
wysłana przez jona
1 Odpowiedzi
118 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 03 Czerwiec, 2018, 13:48:47
wysłana przez Izorist