Wątek: Kilka pytań  (Przeczytany 392 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sxv

  • 6 0
Kilka pytań
« dnia: 06 Czerwiec, 2017, 17:39:46 »
0
Witam, jestem nowym graczem i chciałbym zapytać o wyjaśnienie kilku kwestii:

1. Czy target jest tylko w przypadku jeśli na karcie napisane jest np. target monster? Czy jeśli na karcie jest napisane np. Destroy także następuje target? Bo jednak przeciwnik wybiera np. potwora do zniszczenia.
Bo istnieją karty które w przypadku słowa klucz na nich "Target" reagują w jakiś sposób wiec jak ma się sytuacja gdy przeciwnik wykonuje działanie np. "Destroy"
2. Czy przeciwnik może tributować tokeny przyzwane przeze mnie na jego pole?
3. Czy tribute uaktywnia efekt np. "when this card is destroyed"?
4. Flip Summon działa tylko w sytuacji gdy  karta zostanie zagrana zakryta ale gdy zostanie zagrana odkryta a efekt innej karty spowoduje jej ponowne odwrócenie efekt się nie uaktywni przy kolejnym odwróceniu?
5. Jeśli karta jest w face down w pozycji obrony to gdy zostanie zniszczona jej efekt się nie uaktywnia, efekt flip wtedy też nie następuję?
6. Karty quick play przeciwnik może zagrać w każdym momencie? Czy dopiero w odpowiedzi na moje zagranie? Jeśli w odpowiedzi na moje zagranie to efekt mojej karty jest aktywowany jako pierwszy?

Na razie to tyle pytań, z góry dziękuję za odpowiedź   ;D

Secior

Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Czerwiec, 2017, 18:04:42 »
+1
Ad. 1
Tak, musi być napisane target. Samo słowo "destroy" nie targetuje (np. Dark Hole). Jeżeli masz w efekcie napisane " target 1 monster on the field; destroy it." to wybierasz ty a nie twój przeciwnik.

Ad. 2
Zależy jakie to są tokeny. Przywołując tokeny w jakiś sposób, muszą być opisane jakieś restrykcje np "cannot be tributed". Jeżeli nie ma restrykcji to mogą być normalnie trybutowane.

Ad. 3
Tribute i destroy to są 2 różne rzeczy, więc jeżeli strybutujesz potwora, który ma w efekcie "when this card is destroyed" to efekt się nie uaktywni, bo nie został spełniony warunek.

Ad. 4
Nie uaktywni się, ale jeśli karta ma samo słowo kluczowe "FLIP" np. Pot of The Forbidden to wówczas tak.

Ad. 5
Zależy jaki efekt. Jeżeli jest to efekt na flipie to aktywuje się. Jeżeli jest to efekt, którego warunek został spełniony (when this card is destroyed albo/i sent to the graveyard) to również się aktywuje, ale już w graveyardzie.

Ad. 6
Quick play'a można aktywować w dowolnej chwili. Jeżeli quick jest w odpowiedzi do twojego zagrania to tworzy się chain: Chain 1 - twój efekt, Chain 2 - quick oppa. Chainy resolvują się od tyłu czyli najpierw efekt quicka wejdzie, a potem twój.

Najlepiej jakbyś napisał na przykładach konkretnych kart, bo dosyć pobieżnie to opisałeś. :P

Sxv

  • 6 0
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Czerwiec, 2017, 18:42:44 »
0
Dziękuję za odpowiedź  ;D

Co do pytania 1. to co w sytuacji gdy zostaje aktywowany efekt Erebus the Underworld Monarch  dokładniej o tą część

"You can send 2 "Monarch" Spell/Trap Cards with different names from your hand and/or Deck to the Graveyard, and if you do, shuffle 1 card from your opponent's hand (at random), Graveyard, or their side of the field into the Deck."

To również nie jest traktowane jako target tak?

Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Czerwiec, 2017, 19:34:35 »
+1
Dokładnie tak. Generalnie efekty tego typu, które wybierają swój cel dopiero podczas rozwiązywania się tego efektu, nie targetują. Innym przykładem takiej karty jest Trishula, Dragon of the Ice Barrier czy Shinobaron Peacock.

Sxv

  • 6 0
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Czerwiec, 2017, 20:34:28 »
0
Grając przed chwilą online zagrałem Rescue Rabbit byłem zaskoczony ,że jedyna karta jaką wyciągnął mi z decku to ta bez żadnego efektu. Czy potwory z efektem nie są już zaliczane do normal monsters?

Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Czerwiec, 2017, 20:37:07 »
+1
Grając przed chwilą online zagrałem Rescue Rabbit byłem zaskoczony ,że jedyna karta jaką wyciągnął mi z decku to ta bez żadnego efektu. Czy potwory z efektem nie są już zaliczane do normal monsters?

Zgadza się. Normal monsters to potwory bez żadnego efektu. Potwory z efektami to effect monsters

Izorist

Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Czerwiec, 2017, 20:54:28 »
+2
1. Wszystkie karty wydane od 2012 mają Problem-Solving Card Text. Na takich kartach efekty, które targetują mają zawsze słowo-klucz "target". Niektóre starsze wersje mają np. select (albo nie mają tego wypisanego, wtedy trzeba sprawdzać oficjalne rulingi). Polecam lekturę tego (i linków które tam są): http://yugioh.pl/zasady-i-rulingi/jak-czytac-karty-problem-solving-card-text/
Destroy to specjalna akcja, której konsekwencją jest wysłanie na grave. Target to specjalne zaznaczenie w związku z jakimś efektem.

2. Jeśli żaden efekt ani restrykcja nie zabrania - może ich używać jak swoich.

3. Tribute to specjalna akcja, której konsekwencją jest wysłanie na grave (podobnie jak destroy, ale to dwie różne rzeczy).

4. Efekt FLIP i efekty "when this card is flipped face-up" aktywują się zawsze, gdy monster jest przestawiony z face-down do face-up.

5. Karta zniszczona face-down jest normalnie traktowana jako zniszczona na polu. Karta "odkrywa" się dopiero na grave, więc nie aktywuje się jej efekt FLIP.

6. Niemal w dowolnym, polecam lekturę RULEBOOKA (s. 40)FAST EFFECT TIMING.

Normal Monstery to te żółte :)

Sxv

  • 6 0
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #7 dnia: 13 Czerwiec, 2017, 19:54:08 »
0
Witajcie, mam jeszcze jedno pytanie odnośnie chainów, a bardziej prośbę. Dałby mi ktoś radę objaśnić to na przykładnie jakiegoś zagrania z kartami? Co i jak następuję po sobie. Bo czytałem te wszystkie zasady ale nie wiem czy jestem jakiś głupi czy to może sprawia problem wszystkim nowym ale dalej nie mogę tego tak do końca załapać. Dzięki za pomoc!

Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Czerwiec, 2017, 20:24:23 »
+2
Dajmy na to, że mam w polu Gozuki. Aktywuję jego efekt, żeby zrzucić sobie zombie z talii - to jest zwykły efekt potwora typu Ignition. Mój przeciwnik zrzuca sobie z ręki Ash Blossom & Joyous Spring, którego efekt jest quickiem, więc może zadziałać w odpowiedzi na inny efekt (inaczej zresztą jego działanie nie miałoby sensu). W odpowiedzi aktywuję z ręki Chain Strike, żeby zadać mu trochę obrażeń; ta karta to quick spell, więc ma taką samą szybkość co Ash. On z kolei aktywuje Imperial Order (trap o takiej samej szybkości, jak quick spelle i quick monster efekty), ale ja wtedy mówię, że mam Wiretap i go używam (counter trap, na które można odpowiedzieć tylko innym counter trapem).

Efekty układają się w taki sposób

Chain Link 1 - Gozuki
Chain Link 2 - Ash
Chain Link 3 - Chain Strike
Chain Link 4 - Imperial Order
Chain Link 5 - Wiretap

Kiedy już nikt nic nie aktywuje, następuje resolve, czyli rozwiązanie się łańcuszka efektów, w odwrotnej kolejności niż zostały aktywowane. Czyli najpierw Wiretap neguje aktywację Imperial Order i wraca je do talii. Order, jako continous, musi być na planszy, aby jego efekt się zresolvował, więc w Chain Link 4 nic się nie dzieje (już go nie ma). W Chain Link 3 Chain Strike zadaje, zgodnie ze swoim efektem, 3x400=1200 obrażeń przeciwnikowi. Następnie Ash neguje efekt Gozukiego, więc w Chain Link 1 żaden zombie nie zostanie zrzucony z talii na cmentarz (i tu warto zauważyć, że ponieważ w efekcie Asha jest tylko "negate", a nie "negate and destroy", to Gozuki zostaje na planszy i w następnej turze będę mógł normalnie aktywować jego efekt po raz kolejny - chyba, że coś go wcześniej zdejmie).
« Ostatnia zmiana: 13 Czerwiec, 2017, 20:28:20 wysłana przez Nimrod »
Raphèl mai amècche zabì almi!
"Nie znam się na p***doleniu głupot, ale chyba p***dolicie głupoty." - Leo, 17.04.2017

Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #9 dnia: 13 Czerwiec, 2017, 20:39:30 »
+1
Order, jako continous, musi być na planszy, aby jego efekt się zresolvował, więc w Chain Link 4 nic się nie dzieje (już go nie ma).

Ogólna zasada dotycząca continuous spelli i trapów jest prawdziwa, jednak w tym przypadku to nie ma znaczenia. Wiretap neguje aktywację trapa, więc niezależnie od tego jakiego będzie on rodzaju, w chain link 4 nic się nie stanie.
Fakt, że continous spelle/trapy muszą pozostać na polu aby się zresolve'ować (rozpatrzyć efekt) sprawia, że jeśli na aktywację takiej karty odpowiemy Mystical Space Typhoon i zniszczymy spell/trap przed resolve'm, to do resolve'u nie dojdzie w ogóle.

Secior

Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #10 dnia: 13 Czerwiec, 2017, 20:41:55 »
+1
Myślę, że warto również wspomnieć o kolejności chainów w sytuacji, gdy efekty aktywują się w tym samym momencie.

Przykład:

Mamy na polu Babycerasaurus, przeciwnik posiada Suanni, Fire of the Yang Zing, zagrywamy Dark Hole, oba stwory zostają zniszczone i efekty obu aktywują się w tym samym momencie. Pierwszeństwo ma gracz, który jest przy głosie (jest jego kolej), a więc:

Chain Link 1: Babycerasaurus
Chain Link 2: Suanni, Fire of the Yang Zing

Resolve jest od końca, więc najpierw przeciwnik summonuje na swoje pole innego Yang Zing mostera z decku, po czym my summonujemy swojego dinosaura. Gdyby to przeciwnik rzucił Dark Holea w swojej turze to kolejność chainów byłaby odwrotna.

Sxv

  • 6 0
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #11 dnia: 13 Czerwiec, 2017, 21:48:18 »
0
Dziękuję za pomoc! Spróbuję sobie to przyswoić, w razie wątpliwości  będę jeszcze pytał.

Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #12 dnia: 13 Czerwiec, 2017, 22:20:46 »
+1
Order, jako continous, musi być na planszy, aby jego efekt się zresolvował, więc w Chain Link 4 nic się nie dzieje (już go nie ma).

Ogólna zasada dotycząca continuous spelli i trapów jest prawdziwa, jednak w tym przypadku to nie ma znaczenia. Wiretap neguje aktywację trapa, więc niezależnie od tego jakiego będzie on rodzaju, w chain link 4 nic się nie stanie.
Fakt, że continous spelle/trapy muszą pozostać na polu aby się zresolve'ować (rozpatrzyć efekt) sprawia, że jeśli na aktywację takiej karty odpowiemy Mystical Space Typhoon i zniszczymy spell/trap przed resolve'm, to do resolve'u nie dojdzie w ogóle.

Tak, po prostu napisałem o tej zasadzie szczególnej, bo normalną negację "omówiłem" na przykładzie Asha i Gozukiego.
Raphèl mai amècche zabì almi!
"Nie znam się na p***doleniu głupot, ale chyba p***dolicie głupoty." - Leo, 17.04.2017

Izorist

Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #13 dnia: 13 Czerwiec, 2017, 23:28:35 »
+1
Myślę, że warto również wspomnieć o kolejności chainów w sytuacji, gdy efekty aktywują się w tym samym momencie.

Spoiler
Przykład:

Mamy na polu Babycerasaurus, przeciwnik posiada Suanni, Fire of the Yang Zing, zagrywamy Dark Hole, oba stwory zostają zniszczone i efekty obu aktywują się w tym samym momencie. Pierwszeństwo ma gracz, który jest przy głosie (jest jego kolej), a więc:

Chain Link 1: Babycerasaurus
Chain Link 2: Suanni, Fire of the Yang Zing

Resolve jest od końca, więc najpierw przeciwnik summonuje na swoje pole innego Yang Zing mostera z decku, po czym my summonujemy swojego dinosaura. Gdyby to przeciwnik rzucił Dark Holea w swojej turze to kolejność chainów byłaby odwrotna.
tzw. SEGOC jest omówiony dokładniej tutaj: http://yugioh.pl/zasady-i-rulingi/segoc-rownoczesna-aktywacja-kilku-efektow/

Sxv

  • 6 0
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #14 dnia: 16 Czerwiec, 2017, 14:23:50 »
0
Kolejne dwa pytania.

1. Karty z efektem "once pet turn" mogę używać również w turze przeciwnika? Nie jest w końcu napisanie ze tylko w mojej. I jeśli tak to mogę użyć raz na moja i raz na turę przeciwnika?

2. Trapy mogę odpalić tylko w odpowiedzi na zagranie prawda? Czy mogę to zrobić również gdy przeciwnik kończy juz swoją ture lub ja dopiero zaczyna, lub w dowolnym momencie mojej rudny?
« Ostatnia zmiana: 16 Czerwiec, 2017, 14:25:51 wysłana przez Sxv »

Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #15 dnia: 16 Czerwiec, 2017, 14:27:34 »
0
1) nie
2) tak

Secior

Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #16 dnia: 16 Czerwiec, 2017, 15:04:43 »
+1
Może rozwinę :P

Ad. 1

Żebyś mógł odpalić efekt w turze oppa musi być napisane: "Once per turn, during either player's turn" Może też być "during either player's Main Phase/Battle Phase" itd. (np. Miscellaneousaurus) wtedy restrykcja jest do konkretnej fazy tury.

Ad. 2
Trapy możesz odpalić w dowolnym momencie (np. Call of the Haunted) chyba, że wymagają spełnienia warunku (np. Mirror Force). Możesz odpalać trapy w dowolnej turze, także w swojej, chyba że dopiero je zasetowałeś.

Izorist

Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #17 dnia: 16 Czerwiec, 2017, 16:15:15 »
0
Może rozwinę :P

Ad. 1

Żebyś mógł odpalić efekt w turze oppa musi być napisane: "Once per turn, during either player's turn" Może też być "during either player's Main Phase/Battle Phase" itd. (np. Miscellaneousaurus) wtedy restrykcja jest do konkretnej fazy tury.
Fraza "this is a quick effect" i "(quick effect)" też pozwala aktywować go w turze przeciwnika. Poczytaj o efekach potworów w rulebooku na stronie 9. http://yugioh.pl/dla-poczatkujacych/najwazniejsze-zrodlo-informacji-official-rulebook-9-0/

Trapy jak i wszystkie inne efekty o prędkości 2 (tzw. quick effects) możesz użyć niemal w dowolnym momencie, ale pamiętaj, że pierwszeństwo ma zawsze gracz, którego jest właśnie tura. Możesz je użyć w reakcji (w chainie) do innego efektu, lub po prostu, gdy przeciwnik nie chce nic aktywować / przechodzi do kolejnej fazy. Więcej tutaj: http://yugioh.pl/zasady-i-rulingi/jak-przebiega-rozgrywka-fast-effect-timing/

 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
20 Odpowiedzi
2486 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 28 Lipiec, 2013, 18:02:22
wysłana przez Izorist
10 Odpowiedzi
948 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 13 Lipiec, 2014, 15:37:21
wysłana przez West
12 Odpowiedzi
423 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 10 Październik, 2016, 22:43:16
wysłana przez wsmbwsmb
4 Odpowiedzi
195 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 22 Grudzień, 2016, 09:37:18
wysłana przez Icarus
3 Odpowiedzi
89 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Wczoraj o 16:27:44
wysłana przez Izorist