Decklista OCG (July 25 Robinsons Galleria Pod 3D (OPEN) Winner, Joel Amad)
Decklista TCG (Kamiru)
Decklista TCG (Entelarmer)
Deck jest nieobecny w TCG, a w OCG do niedawna się nie pojawiał (pomijam dziwactwa w stylu Infernity D/D), ale jako że to nie Deck Strategy, to nie podaje opisu talii, chyba że dużo osób uzna to za potrzebne. Także krótko:
- Nie mamy
Harpie's Feather Duster ani
Monster Reborn, także my (tj. ja i Kamiru) poszliśmy w wersję bardziej kontrolną niż Turbo. ;F
- Skupiamy się głównie na fuzjach, bo te wpuszczamy najłatwiej, robimy wyjątek dla
Red-Eyes Flare Metal Dragon i
D/D/D Wave King Caesar. Pierwszy potrafi sam wygrywać gry, drugi daję nam alternatywny search i zabezpieczenie + można go potem spamować. Pendulum prawie w ogóle nie robimy, bo brakuje wysokiej skali z dobrym efektem (
D/D Proud Ogre sux).
- Istotna uwaga: każdy z naszych bossów może być przyzwany z grave, a poza
D/D/D Duo-Dawn King Kali Yuga i tak mają najważniejsze efekty, także nie warto grać ich za dużo IMO.
Uzasadnienie kart z mojej decklisty:
Jak zwykle build ciągle zmieniam, ale jeśli chodzi o core, to mniej więcej tak to widzę.
D/D/D Human Resources grałem na początku 2-3, bo można zrzucać pod Valkyrie i tak, a +1 i dodanie opcji do ręki niby powinno być OP. Szkopuł w tym, że nie wraca potworów Pendulum z Extra (
D/D Savant Kepler!), w skutek czego NIGDY nie odpaliłem tego na +1. Co prawda, grałem wtedy zupełnie innym buildem i możliwe, że obecnie działałoby lepiej, ale jakoś nie czułem jak dotąd potrzeby przy banishowaniu z
Dark Contract with the Swamp Kingczy
D/D Swirl Slime.
D/D Necro Slime też IMO średni, dobra opcja awaryjna i... tyle. Nie współgra poziomem z niczym, nie jest tunerem i nie ma innego efektu.
D/D/D Doom King Armageddon nawet bym grał, bo jest fajny i na początku ratował mi czesto tyłek. Tyle że nie chcę rezygnować z 3
D/D/D Oblivion King Abyss Ragnarok, bo za dużo dobrych start handów z nim (Kepler+Slime+Ragnarok to 1st turn
D/D/D Wave King Caesar z
D/D/D Oracle King d'Arc, przy zmianie Slime na
D/D/D Rebel King Leonidas mamy 1st turn
Red-Eyes Flare Metal Dragon), a nie wiem jeszcze, czy dodanie potencjalnie martwych
Trade-In to dobry pomysł.
2
Fiendish Chain, bo za jednego wszedł trzeci
D/D Nighthowl, coby zwiększyć liczbę potworów pod 141, fuzje czy nawet Allure.
Breakthrough Skill jako alternatywa niezajmująca pola i działająca drugi raz w mojej turze. ;D
D/D/D Duo-Dawn King Kali Yuga i
D/D/D Wave Oblivion King Caesar Ragnarok grałem po jednym, ale pomijając nawet wpadnięcie nimi w BTH czy inne Warningi, to po prostu bardzo dobre karty, a
Number 11: Big Eye jednak bardzo rzadko się przydaje, bo praktycznie każdą kartę z przodu da się obejść (choćby wspomnianymi bossami). A jeśli nie, to Oczko też raczej nie pomoże.
Z tej samej przyczyny nie gram
Raigeki.
Solemn Warning niby ryzykowany bo Covenanty, ale primo - Leonidas. Secundo - D'arc. Zwłaszcza ta druga, bo zdarzało mi się kończyć z życiem na poziomie powyżej 10 tysięcy, nawet po aktywacji Warninga (D'arc z Ragnarokiem na start daje 9k w pierwszej turze).
Enjoy