Wątek: [TCG/OCG][July 2015] Dark/Light  (Przeczytany 1056 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Xionc

[TCG/OCG][July 2015] Dark/Light
« 19 Sierpień, 2015, 00:18:30 »
0
Witam. Jestem początkującym graczem, aktualnie tylko on-line.
Wrzucam swój deck mając nadzieję, że pomożecie mi wybrać kierunek jego rozwoju lub podpowiecie jakieś ciekawe zagrania.

Monster:21
Black Luster Soldier - Envoy of the Beginning x1
Lightpulsar Dragon x2
Jinzo x1
Alexandrite Dragon x2
Witch of the Black Rose x3
Thunder King Rai-Oh x1
Breaker the Magical Warrior x3
Honest x2
Marshmallon x3
Neo-Spacian Grand Mole x1
Penguin Soldier x1
Unknown Synchron x1

Spell:13
Raigeki x1
Dark Hole x2
Mage Power x1
Gold Sarcophagus x1
Mystical Space Typhoon x1
Pot of Duality x3
Chicken Game x3
Soul Charge x1

Trap:9
Torrential Tribute x1
Mirror Force x3
Bottomless Trap Hole x1
Dimensional Prison x2
Fiendish Chain x2
Razem: 43

Extra:14
Number 39: Utopia x1
Number S39: Utopia Prime x1
Number S39: Utopia the Lightning x1
Number 101: Silent Honor ARK x1
Phonon Pulse Dragon x1
Samsara, Dragon of Rebirth x1
Black Rose Dragon x1
Goyo Guardian x1
Stardust Dragon x1
Stardust Spark Dragon x1
Beelze of the Diabolic Dragons x2
Beelzeus of the Diabolic Dragons x1
Dragocytos Corrupted Nethersoul Dragon x1

Deck opiera się na szybkim przywołaniu Beelze, Beelzeusa, Black Luster Soldiera lub Utopii. Trap karty chronią niskopoziomowe potwory, spell zapewniają kontrolę pola oraz draw power. Pingwin i Kret posiadają bardzo przyjemny "back to hand" effect.
Co o tym sądzicie?
« Ostatnia zmiana: 24 Sierpień, 2015, 15:41:14 Izorist »

Izorist

Odp: [TCG/OCG, August 2015] Dark/Light
« #1 19 Sierpień, 2015, 00:53:02 »
+1
Bardzo fajny deck, ale... jakoś w 2008 ;x
Moglibyśmy pomóc Ci usprawnić ten Chaos (nie wiem czy wiesz, ale tak nazywa się ten deck :) ), ale mam wrażenie, że paradoksalnie by Cię to ograniczyło.
Czy próbowałeś grać jakimiś taliami z Deck Strategy? Są to decki dużo mocniejsze i stabilniejsze niż ten. Myślę, że Shaddoll mógłby Ci się spodobać, bo ma trochę podobny styl gry.
Jeśli jednak jesteś przekonany, że to jest deck, którym chciałbyś grać i który chciałbyś ulepszyć - niech tak będzie.

Xionc

Odp: [TCG/OCG, August 2015] Dark/Light
« #2 19 Sierpień, 2015, 01:21:38 »
0
W 2008... Tak jakoś w tym czasie oglądałem anime Yu-Gi-Oh! :)
Chaos. To dobra nazwa. Jestem otwarty na wszelkie wskazówki, szczególnie dotyczące szybszych przywołań.
Testowałem różne talie, jednak z tą jestem związany od czasów gier na NDSa (oczywiście przechodziła ewolucje i rewolucje). Shaddoll - dzięki za wskazówkę, przetestuję.
Poza tym jestem zmuszony stanąć w obronie tego decku. Może nie wygląda, ale jego win ratio wynosi trochę ponad 50%, przy czym pokonuje zwykle inne non-meta decki, z niektórymi topowymi stoi na równi. Największe problemy mam z Pendulusami.
Tak - to jest ten deck. A przynajmniej jego zalążek.
« Ostatnia zmiana: 19 Sierpień, 2015, 01:29:20 Xionc »

Izorist

Odp: [TCG/OCG, August 2015] Dark/Light
« #3 19 Sierpień, 2015, 02:07:27 »
+4
Bardzo się cieszę, że jesteś otwarty na propozycje. Dla początkującego gracza nie ma lepszej opcji, niż gra sprawdzonym i gotowym deckiem, więc przede wszystkim polecam Ci pograć "gotowcem" z Deck Strategy.

Co do chaosu. Podstawą Lightów jest dziś Lightsworn engine, czyli:
Raiden, Hand of the Lightsworn
Lyla, Lightsworn Sorceress
Lumina, Lightsworn Summoner
Charge of the Light Brigade
Solar Recharge
Michael, the Arch-Lightsworn

Lyla jest dziś dużo lepsza niż Breaker.
Jinzo - dobry jako tech i zależny od metagry, jeśli będzie miejsce...
Alexandrite Dragon - nie chcemy normali w decku, chyba, że strategia się na tym opiera.
Witch of the Black Rose - grana tylko w deckach z samymi monsterami.
Marshmallon - lepszą obroną jest Gorz the Emissary of DarknessTragoedia.
Pingwin i Krecik nie wspomagają bezpośrednio strategii talii.

Mage Power - equipy wyszły z "mody", samo dodanie ataku niewiele daje.
Gold Sarcophagus - bardzo powolny w obecnej metagrze, w dodatku z niczym nie współpracuje.
Pot of Duality - tutaj nie jestem pewien, ale talia bardzo dużo special summonuje.
Chicken Game - nie jestem pewien, czy to ten deck, w którym powinno się grać kurczaka.

Dimensional Prison - mirror force jest teraz trochę lepszy, a granie tak dużej ilości trapów reagujących na atak to za dużo.

dobre karty, które możesz grać
Chaos Sorcerer - !!! do spółki z BLS-EitB to serce talii.
Dark Armed Dragon
Blackwing - Zephyros the Elite
Plaguespreader Zombie
Shaddoll Dragon
Card Trooper

Upstart Goblin - żeby grać 37-kartowym deckiem (właśnie, zawsze graj minimalną ilość kart, czyli 40).
Allure of Darkness - dodatkowy draw i pozbywanie się większych dark monsterów, które akurat nie pasują.
Foolish Burial
Book of Moon

Vanity's Emptiness - chyba najlepszy trap w grze
Solemn Warning

Extra deck też będzie do poprawy, ale to będzie na podstawie main decku.
Nie mam pojęcia do jakiej ilości to się zsumuje (nie podałem ile sztuk jakiej karty grać, musisz o tym sam zadecydować) i na pewno o czymś zapomniałem. Mam nadzieję, że ktoś jeszcze się tutaj odezwie i pomoże. W Polsce mamy wciąż kilku entuzjastów Chaosu.
« Ostatnia zmiana: 19 Sierpień, 2015, 02:10:15 Izorist »

Xionc

Odp: [TCG/OCG, August 2015] Dark/Light
« #4 19 Sierpień, 2015, 11:55:19 »
0
Dziękuję za szybką odpowiedź, mam kilka pytań.

Dimensional Prison - jego główną zaletą jest możliwość usuwania z pola potworów typu "cannot be destroyed by card effect"
Witch of the Black Rose - chyba najlepszy lvl 4 dark tuner, niezbędny mi do Beelze (wciąż chcę na nim polegać). Może masz pomysł jak go szybko summonować? (zombie + chaos sorcerer są trochę sytuacyjne).
Vanity's Emptiness - nie pozwala specjal summonować, ale także mi. Dodatkowo zostaje zniszczona przez efekt Lightswornów. Dlaczego w takim razie jest najlepszą trapką?

Co do samych Lightswornów, jak one działają w tym decku? Do przyzwania BLS-EotB lub Chaos Sorcerera potrzebuję tylko po 1 potworze dark/light. A co jeśli Lighsworny pozbawią mnie właśnie tych potworów lub magii/trapek?

Zabieram się powoli do wprowadzania zmian i testowania.

GieHa

Odp: [TCG/OCG, August 2015] Dark/Light
« #5 19 Sierpień, 2015, 11:58:40 »
+1
Vanity jest najlepszym trapem, bo możesz ją aktywować w odpowiedzi na efekt special summonujacy przeciwnika :P.

Kanashimi Tomo

Odp: [TCG/OCG, August 2015] Dark/Light
« #6 19 Sierpień, 2015, 12:34:32 »
+2
Witch of the Black Rose - Jednak efekt Witch jest jeszcze bardziej sytuacyjny. Także ważnym punktem jest, że nie możesz jej Special Summonować, a przy braku kart na ręce zamienia się w bezmyślną ruletkę, więc momentami można się zabić o tego tunera.

Kwestia Lightswornów - Zasada działania chaos Decku to zrzut materiałów potrzebnych do przyzwania potworów z wymaganiem 1 light, 1 dark albo obydwie. Często jest tak, że nie mając tego na grave większość kart jest niemożliwa do użycia (martwe). Nie można liczyć wyłącznie na przeciwnika, aby niszczył nasze karty bądź pozwalał na nasze Synchro/XYZy. Po to są zrzuty z talii na cmentarz, aby jak najszybciej mieć dostęp do naszych najlepszych potworów

Dodatkowo polecam granie Effect Veilerów. Wprowadzenie Beelze'y jest ok, ale musisz ją chronić od efektów potworów takich jak Castel, the Skyblaster Musketeer, Number 101: Silent Honor ARK etc. Dodatkowo to tunery z atrybutem LIGHT.
« Ostatnia zmiana: 19 Sierpień, 2015, 12:47:38 Fallen Angel Tomo »

Izorist

Odp: [TCG/OCG, August 2015] Dark/Light
« #7 19 Sierpień, 2015, 12:36:36 »
+1
Dimensional Prison oczywiście ma swoje zalety, jednak Mirror Force w obecnej metagrze jest znacznie lepszy, ponieważ decki mają zwyczaj zalewania pola dużą ilością monsterów. Prison jest lepszy na zbyt mały odsetek mety.

Witch of the Black Rose - musisz ją normal summonować, czyli nie pomaga szczególnie przy wprowadzeniu Beelze, w dodatku ma skłonności do wybuchania. Plaguespreader jest lepszy, bo potrafi się wskrzeszać niewielkim kosztem. Sytuacja z Chaos Sorc'iem nie jest taka sytuacyjna, w dodatku to bardzo mocne zagranie, bo "Chaszcz" i tak nie mógłby atakować po użyciu efektu. Można też robić Beelze stopniowo poprzez Synchro 6 albo grając Destiny HERO - Malicious.

Vanity's Emptiness - jest takie dobre, ponieważ potrafi zablokować przeciwnikowi najmocniejsze zagrania. W aktualnej metagrze wszystkie najmocniejsze zagrania są ściśle związane ze special summonem. Fakt, że łatwo spada z pola przez efekty Twoich kart to też zaleta - możesz odblokować sobie special summon w dowolnym momencie.

Co do lightswornów - dzięki nim bedziesz miał dostęp do swoich Chaos monsterów znacznie szybciej. Czekanie aż 2 potwory spadną na grave "same" zajmuje wystarczająco czasu, żeby przeciwnik mógł ustawić swoje pole jak chce. Niestety mogą zrzucić też potrzebne Tobie karty, ale na pewno nie zrzucą ich tyle, byś nie mógł wygrać. Z tego powodu starasz się grać karty, które czerpią korzyści z bycia na grave.

Przypomniałem sobie, są też małe chaos smoki: Black Dragon CollapserpentWhite Dragon Wyverburster. Będą bardzo pomocne przy wstawianiu m.in. Beelze. Dzięki nim możesz grać mocne jednotrybutowe monstery, takie jak Caius the Shadow Monarch, Vanity's Fiend czy Majesty's Fiend.

W razie jakichkolwiek wątpliwości, pisz :)

EDIT: jak pisałem posta, to Tomo mnie ubiegł trochę :v
« Ostatnia zmiana: 19 Sierpień, 2015, 12:41:45 Izorist »

Agreel

Odp: [TCG/OCG, August 2015] Dark/Light
« #8 19 Sierpień, 2015, 12:41:33 »
+1
Co do Vanity- Cała masa obecnych decków się opiera na Special Summonie i jak wezwiesz taką Beelzę przed odpaleniem Vanity, przeciwnik może mieć problemy z obejściem twojego pola.

Prison o tyle jest słabszy od Mirrora, że usuwanie pojedynczych potów przy obecnej prędkości mety nie daje zbyt wiele, a są też poty które mają ochronę przed targetowaniem (a będzie takowych jeszcze więcej).

Pod summon Beelzy możesz też użyć Destiny HERO - Malicious (który jest możliwy do zrzucenia z ręki używając Destiny Draw) albo Lightpulsara którego już grasz w połączeniu z Plaguespreader Zombie, albo z pomocą Uni-Zombie który ci moduluje levele przy okazji zapełniając grave (ale pod niego musiałbyś grać zombiaki).

Lightsworny mimo wszystko przyspieszają ci deck i nawet jak zmillujesz BLS'a czy Chaos Sorc'a- nadal masz do dyspozycji extra deck, a jak zmillujesz Plaguespreader Zombie- łatwiej ci będzie wzywać bossy stamtąd. Do tego nawet jak zmillujesz takiego BLS'a to możesz go odzyskać używając Daigusto Emerala, możesz go trzymać jako dodatkową opcję jak już grasz czwórki i jak będziesz mieć miejsce w Extra Decku.

Pod koniec- wrzucić możesz również Black Dragon Collapserpenta, White Dragon Wyverburstera oraz Eclipse Wyvernę (która może ci ułatwić wyciągnięcie Dark Armed Dragona i Red-Eyes Darkness Metal Dragona którego mógłbyś wtedy śmiało dodać).

Tomo'd i Izo'd I guess?..
« Ostatnia zmiana: 19 Sierpień, 2015, 12:54:43 Agreel »

jona

Odp: [TCG/OCG, August 2015] Dark/Light
« #9 19 Sierpień, 2015, 13:12:43 »
+3
Wyjaśnię jeszcze dlaczego VE to najlepszy trap w grze, bo wydaje mi się, że nie zostało to dostatecznie podkreślone.

W każdym formacie w YGO udowadniana jest w zasadzie jedna myśl, że najprostszą drogą do wygrywania jest uniemożliwienie gry przeciwnikowi. Jeżeli gracze siedzący po obu stronach stołu mogą używać swoich talii tak, jak zaplanowali, znaczenie mieć zaczynają jakieś umiejętności, strategia etc. co z punktu widzenia osoby chcącej wygrać turniej jest mocno niekorzystne. ;D

Najprostszym i najczęściej najskuteczniejszym sposobem na ograniczenie opcji przeciwnika są w tej karciance tzw. floodgate'y, czyli zwykle Continous Trapy pokroju Shadow-Imprisoning Mirror albo chociażby Royal Decree - krótko mówiąc, karty najczęściej widywane w side deckach. Tak długo, jak przeciwnik nie dobierze określonej odpowiedzi na tą kartę - np. Mystical Space Typhoon - jest zwykle na straconej pozycji, szczególnie, jeżeli po naszej stronie mamy już rozwinięte pole, np. 2 silnych potworów.

Vanity's Emptiness blokuje niemal każdą talię w mecie (może poza Qliphortem), ba - blokuje zdecydowaną większość talii w Yu-Gi-Oh! ogółem, zmniejszając ilości dostępnych dla nich opcji w turze np. do setnięcia potwora i czekania na dobranie odpowiedzi.

W związku z faktem, że VE jest kartą zlimitowaną, użycie jej w odpowiednim momencie również wymaga trochę wprawy, bo - jak sam zauważyłeś - zniszczona może zostać nawet własnym efektem. Kiedy ją flipujesz chcesz zwykle nie mieć innych kart s/t na polu, chcesz też mieć jakiegoś potwora, który pozwoli Ci kontrolować rozgrywkę bez potrzeby Special Summonu, ale uwierz - to jedna z niewielu kart w YGO, która potrafi 'ukraść' grę.

Regis

Odp: [TCG/OCG, August 2015] Dark/Light
« #10 19 Sierpień, 2015, 13:44:55 »
+1
Gdybyś byl zainteresowany wersją bardziej smoczą to w ds-non meta decks Mugetsu krótko, zwięźle i na temat opisał podobny Chaosowy twór ;)

http://yugioh.pl/non-meta-decks/chaos-dragon/

Xionc

Odp: [TCG/OCG, August 2015] Dark/Light
« #11 19 Sierpień, 2015, 14:27:04 »
+4
Dziękuję wszystkim za sugestie i wyjaśnienia, muszę to przetrawić, potestować. Za jakiś czas wrzucę zmienioną listę i zobaczymy, czy wszystko rozwija się w dobrym kierunku.
« Ostatnia zmiana: 19 Sierpień, 2015, 14:38:28 Xionc »

Xionc

Odp: [TCG/OCG, August 2015] Dark/Light
« #12 20 Sierpień, 2015, 15:53:44 »
0
Nowa lista: Xionc Chaos v. 0.1

Monster:26
Black Luster Soldier - Envoy of the Beginning x1
Chaos Sorcerer x2
Gorz the Emissary of Darkness x2
Lightpulsar Dragon x2
Destiny HERO - Malicious x2
Lyla, Lightsworn Sorceress x3
Lumina, Lightsworn Summoner x1
Raiden, Hand of the Lightsworn x2
Honest x2
Shaddoll Dragon x2
Plaguespreader Zombie x3
Marshmallon x1
Effect Veiler x2
Unknown Synchron x1

Spell:7
Raigeki x1
Dark Hole x1
Mystical Space Typhoon x1
Soul Charge x1
Allure of Darkness x1
Dark World Dealings x2

Trap:7
Torrential Tribute x1
Mirror Force x2
Bottomless Trap Hole x1
Dimensional Prison x1
Solemn Warning x1
Vanity's Emptiness x1
Razem: 40

Extra:15
Number 39: Utopia x1
Number S39: Utopia Prime x1
Number S39: Utopia the Lightning x1
Number 101: Silent Honor ARK x1
Number 11: Big Eye x1
Number 72: Shogi Rook x1
Samsara, Dragon of Rebirth x1
Black Rose Dragon x1
Goyo Guardian x1
Michael, the Arch-Lightsworn x1
Stardust Spark Dragon x1
Trishula, Dragon of the Ice Barrier x1
Beelze of the Diabolic Dragons x2
Beelzeus of the Diabolic Dragons x1

Obserwacje:
-wszystko zależy od ręki. Jeśli dostanę na początku BLS i lighsworna wygrywam w dwie, trzy tury. Jeżeli nie, przegrywam
-bardzo ograniczyłem liczbę magii i pułapek, ale i tak najczęściej lądują na cmentarzu
-bardzo mały draw power, pomimo trzech spelli
-extra deck wymaga sporej poprawy
-bardzo słaba obrona. Gorz, aby wejść na pole muszę otrzymać dmg, a i tak nie gwarantuje mi to obrony. Bez kurczaków i trapek (które rzadko dobieram) nie mam kontroli pola
+właściwie bezproblemowy Beelze w drugiej, trzeciej turze (zombiak+którykolwiek lvl 6)
+wjeżdżają combosy typu 2xBeelze + BLS w jednej turze
+nieco wyższe win ratio
+Effect Veilery zapewniają ochronę bossom
+Vanity's Emptiness jest naprawdę potężne

Styl całej talii zmienił się z powolnej, defensywnej na szybką i dużo summonującą. Brakuje mi jeszcze efektów potworów wyrzucanych na cmentarz przez Lighsworny. Wersja pod dragony spisywała się troszkę gorzej.

Co o tym sądzicie? Chyba poszedłem w kierunku, który mi wskazaliście, jednak wciąż daleka droga do końca.

Regis

Odp: [TCG/OCG, August 2015] Dark/Light
« #13 20 Sierpień, 2015, 16:16:08 »
0
Unknown i Marshmallon to naprawdę zbędne karty w tym decku. Wiekszość tego co jest oparte na Chaosie ma to do siebie, że są to aggro decki nie wymagające stallowania się pianką. Z tego wynika również pkt numer dwa, czyli trapy, które w chaosie są naprawdę rzadko grywane w max od 1 do 3 sztuk. Proporcje LSów też masz jakieś takie dziwne- 2 raideny, 3 luminy, 1 lyla? jeśli chodzi o spelle to zdecydowanie lepszym interesem jest wstawienie  kart typu Charge of the Light Brigade, czy Solar Recharge, by jeszcze bardziej zwiększyc draw power kosztem bardzo słabego Dark World Dealings i większości trapów. Jak już przy tym jesteśmy- 1x MST? Naprawdę?
Extra Deck to przede wszystkim out Utopii i Shogii Rooków i Samsar kosztem nieco lepszych Synchro czy Rank 4.

to tak na szybko.

Kanashimi Tomo

Odp: [TCG/OCG, August 2015] Dark/Light
« #14 20 Sierpień, 2015, 16:35:05 »
+1
Jest lepiej, ale pokuszę się o parę uwag :
Destiny HERO - Malicious - Zwykle widzi się go w ilości 3. Przy tylu Lvl 6 i tunerach zbanishowanie jednego, wrzucenie drugiego w pole, zużycie i usunięcie z gry po następnego jest proste. Fakt, że może być potencjalną martwą kartą na ręku, jednak przy Lightpulsarze w cmentarzu jest zawsze to jakiś dark na ręce.

Honest - Jak się sprawdzał podczas testów? Pytam, gdyż ogółem nie jestem przekonany przy takiej ilości darków, ale może jak raz wypadło to lepiej w praktyce.

Lumina, Lightsworn Summoner - Mimo wszystko przy 5ciu targetach może dedzić, 3ci Raiden wydawałby się ok.

Marshmallon - Przy obecnej mecie jest zbyt powolny, a ominąć go jest bardzo łatwo.

Unknown Synchron - Mimo, że jest dark tunerem istnieje wiele lepszych opcji. Pomimo swego atrybutu poleciłbym Glow-Up Bulba, który zmillowany daje tobie możliwość summonu z grave'a (+ bonus w postaci millu jednej karty) i zastosowanie pod natychmiastowe synchro.

Dark World Dealings - Zrezygnowałbym z tej opcji. W tej talii jest to -1 do card advantage, prościej mówiąc 2 za 1 (chyba, że jest to Malicious bądź Shaddoll Dragon). Wspomniane przez Regisa Charge of the Light Brigade oraz Solar Recharge zapewniają tobie dobór potrzebnych kart, a także zrzut z talii bez konieczności używania efektów potworów.

Mystical Space Typhoon - Mimo wszystko przy deckach opartych na dużej ilości trapów trzeba trzymać ich więcej. Przy Dimensional Fissure, Macro Cosmos, Skill Drain, Vanity's Emptiness bądź (częściowo)Lose 1 Turn zazwyczaj jesteś na przegranej pozycji, więc dobranie 1 MST jest bardzo małe. Stąd potrzeba grania ich w 3 sztukach. Możesz rozważyć granie Galaxy Cyclone, aczkolwiek w zależności z jaką talią przyjdzie się tobie mierzyć to ma swoje wady i zalety (jak widać zresztą).

W kwestii Extra :
-Samsara, Dragon of Rebirth - przy dzisiejszych kartach wystarczy wtasować/zbanishować go, aby efekt nie wszedł. Jako defensywa jest ok, aczkolwiek chcemy zabijać przeciwnika i ograniczać jego grę.

-Number 11: Big Eye - Jako Rank 7 nie jest łatwy do wstawienia, a samo jego zrobienie z Synchro nie należy do opłacalnych.

-Number S39: Utopia Prime - Niekorzystny i sytuacyjny efekt : koszt jak i warunek aktywacji mogą częściej zabić niż pomóc.

-Number 72: Shogi Rook - efekt tyka tylko potwory face-up i zakryte Spelle-trapy. Mimo wszystko da się go ominąć bardzo łatwo w wielu przypadkach.

+Armades, Keeper of Boundaries - solidne 2300 ataku z atrybutem LIGHT, omijasz karty pokroju Mirror Force bądź Dimensional Prison, a także nie pozwalasz na aktywację efektów potworów przeciwnika niszczonych w walce.

+Constellar Ptolemy M7 - Dobry atak oraz możliwość recyklingu potworów z grave (BLS!), a także pozbywania się wrednych rzeczy u przeciwnika (np. 101, Beelze etc)

+Photon Strike Bounzer - Bydle 2800 ataku z możliwością blokowania efektów przeciwnika i zadawaniem obrażeń.

+Evilswarm Exciton Knight - Rank 4 Black Rose Dragon karta. W momencie, gdy nie masz tunera, a przewaga w kartach u przeciwnika jest zbyt duża będziesz chciał tego pana na polu, aby pomógł tobie odzyskać kontrolę nad grą.

+Castel, the Skyblaster Musketeer - Rozbrajanie niewygodnych kart i wtasowanie ich do talii. Za dobra karta, aby jej nie grać

Takie są moje sugestie odnośnie "Co dodać/wyjąć?". Momentami może być więcej wyrzuconych niż zaproponowanych bądź odwrotnie, aczkolwiek to już od ciebie zależy (a także od wyników testowania) jak to będzie dalej wyglądało :)
« Ostatnia zmiana: 20 Sierpień, 2015, 16:48:47 Fallen Angel Tomo »

Xionc

Odp: [TCG/OCG, August 2015] Dark/Light
« #15 23 Sierpień, 2015, 14:56:44 »
+1
V. 0.2:

Monster:30
Black Luster Soldier - Envoy of the Beginning x1
Red-Eyes Darkness Metal Dragon x1
Chaos Sorcerer x2
Gorz the Emissary of Darkness x2
Lightpulsar Dragon x2
Destiny HERO - Malicious x3
Lyla, Lightsworn Sorceress x2
Lumina, Lightsworn Summoner x2
Raiden, Hand of the Lightsworn x3
Eclipse Wyvern x1
Black Dragon Collapserpent x2
White Dragon Wyverburster x2
Shaddoll Dragon x2
Shaddoll Falco x2
Plaguespreader Zombie x2
Glow-Up Bulb x1

Spell:8
Raigeki x1
Galaxy Cyclone x3
Soul Charge x1
Allure of Darkness x1
Charge of the Light Brigade x2

Trap:2
Solemn Warning x1
Vanity's Emptiness x1
Razem: 40

Extra:15
Number 39: Utopia x1
Number S39: Utopia Prime x1
Number S39: Utopia the Lightning x1
Number 101: Silent Honor ARK x1
Evilswarm Exciton Knight  x1
Constellar Ptolemy M7 x1
Photon Strike Bounzer x1
Armades, Keeper of Boundaries x1
Red Wyvern x1
Black Rose Dragon x1
Michael, the Arch-Lightsworn x1
Stardust Spark Dragon x1
Trishula, Dragon of the Ice Barrier x1
Beelze of the Diabolic Dragons x2

Utopie są mi potrzebne w takiej ilości, aby móc dwukrotnie aktywować efekt Utopii the Lightening. Bardzo rzadko udaje mi się przywołać xyz lvl 6, za to Beelze, Michael, BLS, Utopia wchodzą bez problemu. Ograniczyłem liczbę magii/trapek, wrzuciłem więcej potworów - dragony dają radę w takim secie. Galaxy cyclone są o tyle lepsze od MST, że mogę aktywować ich efekt z cmentarza (tam najczęściej lądują od razu). Pozbyłem się effect veilerów, bo i tak najczęściej lądowały na cmentarzu.

Generalnie jest lepiej, chociaż deck odstaje od topki i jej niestety nie dogoni.
Macie jeszcze jakieś wskazówki? Może więcej potworów, których efektów mogę używać z cmentarza?

jona

Odp: [TCG/OCG, August 2015] Dark/Light
« #16 23 Sierpień, 2015, 15:53:50 »
+2
Utopie to bardzo słaby wybór, jeśli chodzi o extra deck. Jest masa o wiele lepszych kart. Graj Void Ogre Dragon, Scrap Dragon, Stardust Dragon, Crimson Blader, Armades, Keeper of Boundaries. Main wygląda juź dużo lepiej, ale Falco jest złym wyborem, 3 Galaxy Cyclone to przesada, od Warninga lepszy byłby inny trap. Proponuje - 2 Falco, - 2 cyclone, -  Warning, + 3 Upstart Goblin, + Lighpulsar, + Torrential Tribute.


EDIT. Aha, nie grasz DADa :( - shaddoll dragon, + Dark Armed Dragon
« Ostatnia zmiana: 23 Sierpień, 2015, 16:21:33 jona »

Izorist

Odp: [TCG/OCG, August 2015] Dark/Light
« #17 23 Sierpień, 2015, 23:44:08 »
+2
Co do Falco - bo to chyba największy błąd jaki pozostał w Twoim main decku - współgra właściwie tylko z dwiema sztukami kart w decku, w dodatku flip efekt dragona nie jest powalający. Jest bardzo niesamodzielny, nawet jeśli się już przewinie na grave.

W extra decku:
Zagranie Number S39: Utopia the Lightning jest bardzo mocnym zagraniem. W Japonii często przeznaczają na nie właśnie te 3 sloty (dodatkowa Utopia, żeby móc 2 razy użyć efektu Lightninga). Sam tego jeszcze nie testowałem, bo gram jedynie TCG, ale myślę że ma to swoje podstawy.
Castel, the Skyblaster Musketeer > S.H.Ark - często nawet 2 castele są lepsze niż castel+arka
Tak naprawdę Castel i Exciton to 2 najważniejsze rank 4.
Beelze i Void Ogre Dragon to jedne z najlepszych synchro 8. Scrap Dragon jest z kolei najlepszym generic synchro 8 (niewymagającym specjalnych materiałów).

Link sponsorowany
 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Ostatnio
Ostatnio 05 Wrzesień, 2014, 21:15:21
Lampart
Ostatnio 18 Listopad, 2015, 18:22:35
Regis
Ostatnio 23 Sierpień, 2015, 15:33:34
Speicher
Ostatnio 21 Sierpień, 2015, 22:40:58
jona
Ostatnio 24 Sierpień, 2015, 20:58:45
West