Wątek: [TCG][November 2015] Kaijudo Graydle's  (Przeczytany 213 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

[TCG][November 2015] Kaijudo Graydle's
« dnia: 08 Listopad, 2015, 21:15:49 »
0



Main [40]  17 / 14  / 9
3 Gameciel, the Sea Turtle Kaiju
2 Radian, the Multidimensional Kaiju
1 Kumongous, the Sticky String Kaiju
1 Dogoran, the Mad Flame Kaiju
3 Graydle Cobra
3 Graydle Eagle
3 Graydle Alligator
1 Graydle Slime

3 Kyoutou Waterfront
3 Graydle Impact
3 Upstart Goblin
3 Owner's Seal
1 Raigeki
1 Book of Moon

2 Fiendish Chain
1 Torrential Tribute
1 Bottomless Trap Hole
1 Call of the Haunted
1 Solemn Warning
1 Breakthrough Skill
1 Vanity's Emptiness
1 Graydle Parasite

Extra [13]
2 Graydle Dragon
1 PSY-Framelord Omega
1 Stardust Spark Dragon
1 Scarlight Red Dragon Archfiend
1 Hot Red Dragon Archfiend
1 Crimson Blader
1 Scrap Dragon
1 Thought Ruler Archfiend
1 Stardust Dragon
1 Number 30: Acid Golem of Destruction
1 Number 47: Nightmare Shark
1 Ghostrick Alucard

   Założenie jest względnie proste, wszystkie kaiju działają jak Volcanic Queen i zjadają każdego potwora oppa, problem jest ofc taki że zostają u niego na polu. Rozwiązaniem są Owner's Seal i cały engine Graydle czyli snatch steal'e na nogach. Całość nastawiona jest raczej na kontrolny gameplay ze względu na ograniczeniu do posiadania 1 kaiju na polu.
   
   W kwestii ratio Kaiju testowałem 3 Gameciel, the Sea Turtle Kaiju bo jest jednym wielki no fun allowed. Negacja połączona z banishowaniem która nie ma restrykcji Once per turn skutecznie ogranicza opcje oppa więc wyszedłem z założenia że jest najlepszym z obecnie dostępnych. Po za tym ma 2200 ataku więc po wezwaniu go na pole oppa możemy go spokojnie przejechać dowolnym innym kaiju. Drugim co do ilości jest 2 Radian, the Multidimensional Kaiju ponieważ ma 2800 ATK co czyni go drugim najsilniejszym obecnie kaiju, druga sprawa jest że efekt że wstawia nam tokeny po 2800 ATK którymi możemy zniszczyć chociażby mega monarchy czy Kozmo Forerunner. Ogólnie daje największy field pressence. Pozostałe dałem po 1 sztuce bo imo nie są tak dobre jak 2 wyżej wymienione, a są searchowalne z Kyoutou Waterfront.

   Drugi engine stanowią graydle, tu akurat chciałem zmaksymalizować ilość każdego po za Slime'em bo zużywają się całkiem szybko wbrew pozorom, ewentualnie wyjąć jedną Graydle Cobra bo niszczenie trapami nie jest aż tak popularne po za TT po którym nasze graydle i tak nie mają targetu na polu(pewnie gadam pierdoły albo o czymś nie pamiętam więc do skorygowania). Eagle już na 3 bo slime może go triggerować, Aligator za to odpala się z Graydle Impact.  Tylko 1 Graydle Slime bo sam się summonuje, po za tym jest searchowalny. Sam slime otwiera nam dostęp do lvl 8 synchro zależnie od potrzeby, przyznam się że sam nie korzystałem z tego na tyle często żeby grać więcej niż 1 slime'a. Głównym napędem jest Graydle Impact, nie tylko odpala efekty tych małych raków ale też działa jako uniwersalny removal. Drugim zastosowaniem jest search na end phase, niby jest dość wolny bo do wykorzystanie w następnej turze dopiero ale searchuje dowolną kartę. Z faktu że Impact szuka wszystkiego, gram tylko 1 Graydle Parasite. Działa ok, po za tym że jest cockblockiem, to za odrobinę hp możemy na dobrą sprawę zabrać oppowi dowolnego potowra z grave i dosypać sporo soli do talerza.

   Ze spell'i gram 3 Kyoutou Waterfront bo to prawdopodobnie najlepsza karta decku. Co turę przy 3 counterach daje na search dowolnego kaiju monstera zależnie od potrzeby. Po za tym chroni się przed zniszczeniem i jest bankiem counterów dla efektów kaiju. Dalej 3 Owner's Seal bo dosłownie bierze co nasze, jedyny moment kiedy to nie działa jest wtedy gdy na fieldzie mamy 2+ countery i chcemy zabrać Gameciel'a (ayyy lamo). 3 Upstarty bo nie tylko poprawia konsystencję ale też daje countery na fielda. Raigeki i Book of Moon to raczej staple z których nie lubię rezygnować dlatego je dodałem, po za tym mało jest decków na które są absolutnie bezużyteczne (Majespecter chociażby xd). Ponadto Bom pozwala nam zakryć własnego kaiju i wezwać innego w niektórych przypadkach, ogólnie jest dobrą kartą YGO.

   Co do trapów to po za wymienionym wcześniej Graydle Parasite nie ma tu nic nad czym warto dłużej się rozwodzić, Fiendish ChainBreakthrough Skill to uniwersalna negacja. 1 Coth bo wyciąga i kaiju i Graydle z powrotem do gry.

   Extra deck to cała masa lvl 8 synchro bo tylko takie jesteśmy w stanie tu wstawić i garść rank 3. Jak widać nie dopchnąłem tego nawet do 15 bo po prostu nie wiedziałem co dać, a korzystałem z nich na tyle rzadko że przy playtestach nie miałem żadnych pomysłów, jedyne o czym mogę wspomnieć to Graydle Dragon ze względu na fakt że jest świeżo po premierze. Beater 3k który wchodząc działa jak gorsza Baxia, Brightness of the Yang Zing bo niszczenie jednak jest gorsze od wtasowania. Po za tym gdy schodzi wzywa nam innego graydle z grave.

   Warte wspomnienia

   Remove Brainwashing ma synergię z kaiju ale gryzie się z graydle'ami, Owner's Seal natomiast jest szybszy i efekt wywiera tylko raz więc mamy nad tym lepszą kontrolę i nie odcinamy się od graydle'i

   Terraforming Dostęp do fielda jest ważny i zastanawiałem się czy tego nie grać, jest szansa że ostatecznie dam 1-2 kopie jak potestuję to dalej

   Będę wdzięczny za wszelkie porady, poprawki do build'u i tego co napisałem czy alternatywne wersje decku

 

Podobne tematy Yu-Gi-Oh!

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
48 Odpowiedzi
2022 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 05 Listopad, 2015, 20:20:50
wysłana przez michu93
5 Odpowiedzi
401 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 02 Listopad, 2015, 18:33:32
wysłana przez Venom master
8 Odpowiedzi
652 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 24 Listopad, 2015, 16:00:34
wysłana przez Kanashimi Tomo
3 Odpowiedzi
369 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 09 Listopad, 2015, 16:45:23
wysłana przez GieHa
3 Odpowiedzi
986 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 13 Listopad, 2015, 08:29:24
wysłana przez Cienisty